Lijf & Lijn alle pijlers

Help mij de City Run Rotterdam door!

05-02-2017 17:04 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus weer eens iets gedaan he...

Omdat het hardlopen op de loopband best wel lekker gaat en ik daar 2,5 km achter elkaar kan hardlopen, heb ik mijn doel van een loopwedstrijd weer eens boven gehaald.



In een vlaag van verstandsverbijstering en omdat mijn trainer zei dat het wel haalbaar moest zijn, heb ik me alleen al iets te enthousiast ingeschreven.

Voor de City Run in Rotterdam dus. De dag voor de marathon (nee, daar begin ik niet aan) en 1/10 deel van de marathon. 4,2 km dus.

Voor de meeste mensen waarschijnlijk een eitje, voor mij (geen conditie, nog steeds overgewicht) is het de Mount Everest.



Maar goed. Ik heb me ingeschreven.

Dus nu ga ik het doen. Punt.

Wie cheert me naar de eindstreep?

Wie loopt hem nog meer? Kunnen we onder het rennen lekker meeten enzo.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
voor de aanmelding!

Ik loop niet meer hard vanwege hielspoor, maar ik heb een 5km wedstrijd gelopen na een cursusje Evy, dan kan jij het ook!
Alle reacties Link kopieren
8 April is D-Day overigens.



Net trouwens weer gelopen, en buiten valt toch tegen ten opzichte van op de loopband, daarom knijp ik hem nu een beetje

Ik kan dus veel langer achter elkaar lopen op de loopband dan buiten, maar dat schijnt normaal te zijn. Doorzetten dus.

Ik blijf één keer per week op de loopband lopen om echt mijn uithoudingsvermogen op te bouwen, verder in het weekend buiten. 's Avonds door de week nog niet want donker en onverlichte polderwegen, maar het moet maar lukken toch?



Ik mag er trouwens drie kwartier over doen, dus dat moet bijna wandelend nog lukken
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je eraan begint! 3x per week moet genoeg zijn om in 2 maanden tijd je conditie een heel eind vooruit te helpen. Ik ben destijds ook gestart met Evy en kan het zeker aanraden!
Ik heb me ook ingeschreven maar kwakkel al een tijdje met blessures maar als ik hem toch ga lopen zoek ik je wel op
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me leuk Paper.

Dan strompelen we samen



Ik heb bij het buiten lopen elke keer zo'n last van mijn longen he... Vraag me af of dat de kou is of gewoon de nawee van mijn verkoudheid, maar irritant is het wel.



Ach, het moet gewoon lukken, punt!!

2 maanden, dat moet maar lukken.

En ze hebben mij altijd verteld dat een wedstrijd leuker is en dus veel makkelijker loopt dan "gewoon" hardlopen in je eentje.
668, the neighbour of the Beast
Ik heb hem vaker gedaan en er zijn écht altijd mensen die veeel langzamer zijn dan ik, zolang ik niet als laatste met confetti bij de finish word begroet door het hele mediacircus vind ik het prima
En je gaat echt beter lopen als er mensen langs de kant staan om je aan te moedigen, vooral het laatste stukkie op de Coolsingel dan staan ze rijen dik naar je te roepen dan ga je echt niet wandelen
Alle reacties Link kopieren
Daarom wil ik deze ook zo graag doen.

Ik kom uit een Rotterdamse familie en ik ging mijn hele jeugd altijd naar de marathon kijken.

Mijn oma woont in Rotterdam Zuid en daar gingen we altijd kijken, als de meeste lopers dan voorbij waren gingen we terug naar oma's huis om de finish op tv te kijken.



Mijn eerste hardloopwedstrijd gaat de ultieme overwinning zijn en die dan te finishen op de Coolsingel, dat is echt supercool
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Weet jij hoe het parcours is trouwens? Ongeveer?

Over de Kop van Zuid en over de brug de Coolsingel op of wat?
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 05 februari 2017 @ 17:20:

Lijkt me leuk Paper.

Dan strompelen we samen



Ik heb bij het buiten lopen elke keer zo'n last van mijn longen he... Vraag me af of dat de kou is of gewoon de nawee van mijn verkoudheid, maar irritant is het wel.



Ach, het moet gewoon lukken, punt!!

2 maanden, dat moet maar lukken.

En ze hebben mij altijd verteld dat een wedstrijd leuker is en dus veel makkelijker loopt dan "gewoon" hardlopen in je eentje.

Last van je longen kan zeker door de koude buitenlucht komen hoor.



En ja, bij een wedstrijd zorgen de adrenaline en de mensenmassa ervoor dat het veel makkelijker lijkt. Dat is gelijk de grootste valkuil: uit enthousiasme te snel starten.



Kun je op de loopband een hogere helling instellen? Dat kan zorgen dat het meer lijkt op de omstandigheden van buiten.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Da's een goeie tip van die loopband! Thanks!



Ga ik testen
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Gewoon door blijven trainen dan lukt het vast. Een van de fijne dingen van dit soort wedstrijden vind ik dat werkelijk alle soorten mensen er Aan mee doen. Lang, kort, dik (en ja ook mensen die volgens de maatstaven veel te dik zijn) en dun. Ieder heeft z'n eigen doel en ik denk altijd maar: ik doe t tenminste ipv lui op de bank te blijven zitten. Ik loop in wedstrijden altijd beter dan in trainingen. Zeker bij zo n grote wedstrijd moedigen de toeschouwers iedereen aan en ook de lopers onderling sleuren rlkaar er door heen. Dus doorzetten dan komt t vast goed
Alle reacties Link kopieren
Longen idd door kou. Probeer goed door je neus in te ademen. Zelf heb ik soms zo n colletje om m'n nek , voelt ook fijner met de kou. Ik loop nu een jaar en nog regelmatig kippenvel bij de finish, zeker bij grote, drukke lopen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me ooit in een vlaag van verstandsverbijstering ingeschreven voor de ladiesrun 5 km. Ik nam me voor om 3x per week te gaan trainen. Dat werd 3x in totaal, maar ik heb het gered. Je krijgt heel veel motivatie van mensen langs de kant die zorgen er echt voor dat je doorzet.
Alle reacties Link kopieren
In 2 maanden van 2,5 naar 4,2 gaat op een rustige verantwoorde manier gemakkelijk lukken. Goed opbouw schema, regelmaat brengen in het lopen en niet gelijk te snel willen. Succes.

Tijdens het lopen enkel door je neus ademhalen zou ik dan weer niet doen. zo jammer van al die extra zuurstof die je longen daardoor mis lopen waardoor het lopen o zo veel zwaarder aanvoelt.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Marels! Veel succes. Ik ben zelf behoorlijk zwaar maar loop ook hard en vind het heerlijk. Binnenkort weer een 6 km wedstrijd. Nu aan het doortrainen voor langere afstanden.



Grootste tip is ambitieus zijn in je doelen maar wel naar je lijf luisteren. Ik loop met een trainer en zijn voornaamste doelen zijn prettig en blessurevrij lopen. Dus ik doe rustiger aan als ik pijn heb en daag mezelf uit als ik me lekker voel.



Dus ik cheer voor je. Je kan het Marels!
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 05 februari 2017 @ 18:14:

Ik heb me ooit in een vlaag van verstandsverbijstering ingeschreven voor de ladiesrun 5 km. Ik nam me voor om 3x per week te gaan trainen. Dat werd 3x in totaal, maar ik heb het gered. Je krijgt heel veel motivatie van mensen langs de kant die zorgen er echt voor dat je doorzet.



Die vlaag van verstandsverbijstering had ik dus ook.

Was al vaker bezig geweest over hardlopen en ook al pogingen gewaagd met Evy, tot dan toe vruchteloos.

Toen ging het hardlopen op de loopband lekker en ineens had ik me ingeschreven



Dus nu zit ik er mee en moet ik maar zorgen dat het lukt
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik liep juist buiten veel makkelijker dan op de loopband, en ik heb leren hardlopen in de winter. Ik loop altijd te zwabberen op de loopband, evenwichtsdingetje ofzo
Alle reacties Link kopieren
Wie weet is er dan nog hoop voor me



Kan natuurlijk zijn dat ik vooral wat last heb van de omschakeling, ik ben pas net begonnen buiten...

Heb vandaag 3 km in 36 minuten gedaan, met wel veel pauzes tussendoor en bewust op een laag tempo gelopen omdat ik niet te hard van stapel wil lopen zo buiten in de kou.

Ik hoop uiteraard dat ik de 4,2 straks uit kan lopen zonder wandelen tussendoor, dat is wel de opzet.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik trouwens ook wel, dat ik soms een verkeerde kant op zwabber op de loopband

Maar ik heb veel minder last van mijn spieren, ik denk omdat het allemaal vlak is natuurlijk.



Voelde vandaag voor het eerst sinds lang ook mijn scheen weer, dus dat is niet zo ideaal. Maar het zal vast ook wel een kwestie van gewenning zijn, elke keer een stukje verder hoor!!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik doe regelmatig mee met een run. Elke keer denk ik, waarom heb ik me opgegeven ??!!



Je bent straks heel trots op jezelf. En je hoeft niet de 4,2 kilometer constant te rennen. Genoeg die tussendoor even wandelen om op adem te komen.
Alle reacties Link kopieren
Oja, het belangrijkste: het super leuk en gezellig om met zoveel mede-renners aan zo'n evenement mee te doen.
Alle reacties Link kopieren
Het was even stil.



Vorige week ging het niet lekker het lopen.

Vandaag geprofiteerd van het mooie weer en voor het avondeten een rondje gaan hardlopen.

Buiten valt me altijd veel zwaarder dan binnen op de loopband, dus ik kwam nooit echt ver wat dat betreft.

Vandaag toch 1,25 km zonder stoppen hard gelopen, toen een 300 meter gewandeld en daarna nog eens 600-700 meter gelopen.

Dat biedt best perspectieven vind ik.



Oké, op de loopband heb ik 2,5 km gehaald ongeveer, maar dat is veeeeel makkelijker, dus 1,25 vind ik al best wel wat, buiten.



Zou het dan echt goed komen?



Zo nog maar naar Zumba en dan vind ik dat ik wel weer genoeg gesport heb voor vandaag



Paper hoe gaat 't bij jou? Gaan we nog samen?
668, the neighbour of the Beast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven