Lijf & Lijn alle pijlers

Het cambridge 500 dieet.

02-11-2011 22:22 4269 berichten
Alle reacties Link kopieren
A.s. maandag begin ik met het cambridge 500 dieet. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben, wellicht ook a.s. maandag starten, reeds gestart zijn of andere ervaringen hebben.



Op de cambridge site is ook een forum maar is niet echt mijn "stijl" zeg maar, vandaar het topic hier.



Alle tips, ervaringen en adviezen zijn welkom.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
He @suskeenschanulleke ik heb je uitgenodigd, had nog geen uitnodiging ontvangen namelijk
Alle reacties Link kopieren
@Kookie: dankjewel haha! Nog een half uur en dan lunch.

Ik ga, denk ik maar voor chocola. Echt honger heb ik niet het is meer trek zeg maar. en het idee dat je iets wilt snaaien.

Zo dadelijk mijn eerste sociale afspraak, en ik ga de koekjes bij de koffie laten liggen!
Alle reacties Link kopieren
Helemaal vergeten te vragen @Kookie. Je bent dus al klaar met het dieet? Is het er ook echt nog steeds af enzo? Hoe veel ben je toen afgevallen?
Alle reacties Link kopieren
Ieeeuuuuww, was even vergeten hoe vies stukjes zijn....
Alle reacties Link kopieren
quote:suskeenschannulleke schreef op 19 april 2012 @ 12:20:

Sprokkelientje, ik heb je zojuist gemaild!!! Heb je hem ontvangen?



nee, niet gezien helaas.

maar heb jou ook een bericht gestuurd via mijn viva.



wordt vervolgd...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
@ fineline

Vorig jaar 22 kilo afgevallen. Daarna 12 kilo eraangesnoept en nu inmiddels weer 6 kilo kwijt. Ik wil er in totaal nog 8 afhebben, maar die laatste twee doe ik in de afbouw, ikblijf week 1 van de afbouw doen totdat de laatste twee kilo's eraf zijn en dan ga ik pas door naar week 2 van de afbouw.



Hoe gaat het met je verder? Energielevel nog steeds prut? Kans om vanavond gewoon lekker vroeg naar bed te gaan?



@ evelynv

Ik ben officieel 19 maart (weer) begonnen, heb er toen tussen 1 april en Tweede Paasdag met de pet naar gegooid en sindsdien ben ik wederom heel goed bezig.

Wat goed dat je weer begonnen bent! Hoe komt het dat het vorige keer niet gelukt is? Echt een heftig streven, 40 à 45 kilo. Maar er zijn zat mensen hier die het gewoon gelukt is. Cool te bedenken dat jij daar over een paar maanden ook bijhoort!

Een paar bladzijdes geleden staat een heel lange post met allemaal recepten, als je shakes ff zat bent, kan ik je van harte de 'chocolademuffin' aanraden. Daar smul ik er iedere dag eentje van op.



@ Sprokkelientje

Ik kan me zo goed voorstellen dat je nu krampachtig met eten bent. Er hangt natuurlijk echt heel veel af van hoe je het nu verder aan gaat pakken. (Ik besef dat dit het niet beter maakt ) Waarschijnlijk zegt het feit dat je nu nog maar een paar ons per week afvalt dat je een goed gewicht gekozen hebt! Wat vindt je consulente ervan?



(En ik voel me nog steeds keigoed! Ben alleen wel toe aan mijn avondeten, maar rek het nog een half uurtje.)
Alle reacties Link kopieren
Eet ze...pixymama...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:evelynv schreef op 19 april 2012 @ 12:30:

Helemaal vergeten te vragen @Kookie. Je bent dus al klaar met het dieet? Is het er ook echt nog steeds af enzo? Hoe veel ben je toen afgevallen?Elke gram van de destijds 23 kilo is er vanaf gebleven. Sterker nog, soms is er nog een kilo af. En geloof me, het gaat er nooit maar dan ook nooit meer aankomen. Dit is geweldig!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan geen uitnodiging vinden, waar vind ik die?

Maar, ik ben een paar dagen niet online, waarschijnlijk maandag of dinsdag pas weer.
Alle reacties Link kopieren
Was weer een lekker groentesoepje...



Kookie, zou je iedere week een keer je 'geheim' willen vertellen? Over dat je ook af en toe (hoe vaak dan?) kunt snoepen enzo? Dan kunnen wij ons eraan verlustigen, haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:pixymama schreef op 19 april 2012 @ 19:44:

Was weer een lekker groentesoepje...



Kookie, zou je iedere week een keer je 'geheim' willen vertellen? Over dat je ook af en toe (hoe vaak dan?) kunt snoepen enzo? Dan kunnen wij ons eraan verlustigen, haha.hahaha...wil je jezelf echt zo kwellen....
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Nog twee weken Sprok! Ik kan me voorstellen dat je daar helemaal naartoe leeft.



Hier helemaal geen bijzonderheden. Morgen ben ik precies 2 maanden bezig. Morgenmiddag heb ik een afspraak bij de weegjuf en later op de middag wil ik nog een lesje hardlopen. Ik zal morgenavond wel uitgeblust zijn



Fijne avond allemaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:_kara_ schreef op 19 april 2012 @ 21:15:

Nog twee weken Sprok! Ik kan me voorstellen dat je daar helemaal naartoe leeft.



Hier helemaal geen bijzonderheden. Morgen ben ik precies 2 maanden bezig. Morgenmiddag heb ik een afspraak bij de weegjuf en later op de middag wil ik nog een lesje hardlopen. Ik zal morgenavond wel uitgeblust zijn



Fijne avond allemaal!



Truste allemaal...

Knap dat je het op kunt brengen te sporten ondanks het strenge dieet...ik kon sporten niet opbrengen..inmiddels weer wel gelukkig.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
2,6 kilo afgevallen in een week! Nog 5,8 te gaan voor de afbouw.



Zojuist weer hardgelopen, 45 minuten aaneengesloten. Ik ben errug trots! (En heb een paars hoofd.)



@ Sprokkelientje: Zo'n verhaal van Kookie over snoepen is juist motiverend! Dan heb ik iets om naar uit te kijken. Ik wil straks heel graag gezond gaan eten en daar hoort m.i. ook snoepen bij, alleen niet in de frequentie en hoeveelheden als ik dat deed. En ik ben zo benieuwd welke frequentie en hoeveelheden dan wél.

Wat doe je voor sport?



@ _kara_: Leuk, heb je een precies aantal kilo's kwijt na 2 maanden. Begin je al een beetje in de buurt van je streef te komen?



Fijne dag, ik kom vanmiddag nog wel es kijken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve mensen!



Ik zie dat het weer lekker gezellig is. Welkom voor de nieuwkomers.



Ik begin vandaag aan week drie alweer. Ik zit er wel een beetje doorheen, ik weet ik ben aan het zeuren maar ik mis het eten zo! Een lekkere bruine boterham met kaas! (zucht). Maar ik ga door. Ik heb mezelf voorgenomen om het tenminste een maand vol te houden. Hopelijk zie ik dan zoveel resultaat dat ik weer gemotiveerd raak om door te gaan.



In week twee ben ik ook niet zoveel afgevallen, dat had ik ook wel verwacht omdat week 1 zo hard ging. Maar tot mijn schrik zag ik ook dat mijn vetgehalte ook hoger is dan week een en vochtgehalte lager!

Mijn consulente kon daar niet echt een duidelijke uitleg over geven. Ze mompelde iets van ja is normaal, deze weegschalen zijn ook niet zo betrouwbaar wat betreft vetmetingen en vochtmetingen. Maar ik voel me helemaal niet lekker! Wie heeft dit ook weleens gehad en is het helemaal goedkomen?



En over de eetweek, ik lees dat veel mensen het pas over 5 weken doen. Dus de zesde week de eetweek. Ik wil het juist in week 4 doen. Ik ben er echt aan toe en ben niet bang dat ik weer verkeerde dingen ga eten eventueel. Ik vind het dieet welleswaar niet leuk en lekker maar ik ben wel gemotiveerd en probeer zeker niet te zondigen. Ik hoop ook dat ik met mijn eetweek mijn lichaam weer even een boots geef en dat ik daarna weer lekker wat sneller afval. Maar ik wil graag ervaringen horen. Wie heeft ervaring met de eetweek in week vier doen? Positief als negatief alles mag.



Hoii pixymama, al 6 kilo eraf weer! Zo wat ga jij snel!



Sprokkelientje, wat fijn dat jij binnenkort geen cambridge producten meer hoeft te nuttigen. Soms als ik gedemotiveerd raak lees ik je OP. En dan denk ik wauw, zij is nu zoveel afgevallen. Ik kam dat ook. Ik heb mijn begin datum en gewicht in mijn agenda staan, zodat ik hopelijk over een tijdje kan terug kijken en denken: Neeeee, zo zwaar was ik toch niet! (heerlijk vooruit dromen)
Alle reacties Link kopieren
Ja bloemetjevivaa, voor jou komt dat moment ook, hou je daar aan vast meid.



Pas het hele topic weer doorgelezen en dat was best fijn.

Alle adviezen, moeilijke momenten etc..
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Nu 5 dagen bezig en 4 kilo kwijt! Wat een opsteker! Na net voor de derde keer te zijn gezakt voor mn theorie blijf ik positief want ik ben al 4 kilo kwijt!!!

Ik eet ook na 3 weken, heb ik de eerste keer ook gedaan, en viel die week ruim 2 kilo af! Mn man zegt dat ie het al ziet maar de eerste 2 kilo is toch vocht? Volgens mij is het nog niet te zien, wel lief van hem ben trouwens ook net ongesteld geworden, dan ben je toch ook wat zwaarder? En nog een vraagje, iedereen heeft het over hardlopen met ivy, is dat gewoon voa app te downloaden?

Morgen dus een feestje,ik kijk wel hoe het gaat maar ga me misschien toch wagen aan een salade. Weet dat hey niet mag maar weet zeker dat ik hietna weer in het regime kan! Succes iedereen, zowel de starters als de afbouwrs, waar ik heel jaloers op ben haha
Alle reacties Link kopieren
@ Bloemetjevivaa: Je mag vanaf 3 weken tot 6 weken een eetweek inplannen, ik schoof dat zover mogelijk voor me uit omdat ik bang was dat anders het hek van de dam zou zijn. (Was niet). Nou schuif ik 'm voor me uit omdat ik hoop dat de eetweek ook meteen mijn eerste opbouwweek is.



@Fineline: Kijk! Dat is echt een megaprestatie, 4 kilo in 5 dagen. Fijn he? Hardlopen met Evy heb ik van het forum geplukt, ergens in een topic staan ze in de OP.



@ Sprokkelientje: Dat is wel een goed idee, het hele topic eens lezen. 's Avonds moeilijke momenten genoeg, zeker nu m'n man anderhalve week weg is voor zijn werk.
Alle reacties Link kopieren
Staat in de OP van Start 2 Run - deel 5. Met nog een paar handige linkjes.
Alle reacties Link kopieren
Consulent was ontevreden over deze week, omdat er maar 0,6 af was. Maar ik ben dik tevreden! Vandaag gewogen en ik ben al 15,2kg kwijt en ik ben nu precies twee maanden bezig.



Wat ook raar was, dat ik volgens de stick niet in ketose was (daar getest). En het bestaat niet dat ik niet in ketose zit. Ik hou me netjes aan mijn maaltijden en ik smokkel niks.



Straks weer een lesje hardlopen (nog maar les 3 hoor!). Ik had al meer gelezen dat het best zou kunnen dat het lichaam het helemaal nog niet aan zou kunnen, maar bij mij lukt het sporten wel.



Morgenavond ga ik uit eten, echt zin in! Ik heb het restaurant deze week al gebeld en gevraagd een lekker gerecht voor me te maken (CB-proof). Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
@ kara: Als je al veel gedronken hebt, helpt plassen over een stick niet, heb ik gemerkt. Het is net een zwangerschapstest: bij je ochtendurine knalroze/paarsig. (Niet dat een zwangerschapstest momenteel op mijn ochtendurine zou reageren...maar je snapt het wel.)



Hardlopen rules! Veel plezier dadelijk.



Straks komt er een vriendin langs: pannenkoeken bakken met de kinders. En ik een groentesoepje. Jeuj.
Alle reacties Link kopieren
Pixymama,thanx! Ga even kijken! En zo pannenkoeken? Dat kan je makkelijk weerstaan! Gewoon heeeel langzaam je soep eten haha! Mijn kids zitten nu naast me en heb een snackbakje gemaakt voor ze met crackertjes, stukjes kaas en stukjes komkommer, heerlijk! But not for me! Heb de hele dag gefietst met 2 kids en volgens mij ben ik daar alweer een kilo van afgevallen! Heb nu alleen zoooo veel honger!!!!
Alle reacties Link kopieren
Pixy, je zou ook een pannenkoekje kunnen bakken van een papje. Recept staat op het Cambridgeforum, maar kan ik wel voor je opzoeken als je dat wil. Ik ga volgende week toch ook een keer een pannenkoekje bakken.



Ik had inderdaad net daarvoor gedronken. Misschien dat het daaraan ligt. Ik ga morgenochtend ook nog even testen met zo'n strip.
Alle reacties Link kopieren
Ah, wat lief dat jullie meedenken! Maar het is alweer achter de rug! We hadden onverwacht nog een vriend van zoon, du we waren druk met bakken, zorgen dat niet alles onder de poedersuiker en de stroop kwam te zitten.



En de soep snel tussendoor naar binnen gegoten. Pap heb ik helemaal niet, jullie wel over gehoord maar consulente nog nooit.



@fineline: Leuk he, die snackbakjes. Hebben ze ongemerkt toch weer voedingsstoffen binnen. Door de regen gefietst, of viel het mee? En jullie gaan vast bijna eten, nog even volhouden!



@_kara_: Kan me voorstellen dat het je niet lekker zit, dat ketosegedoe. Maar ik durf er een shake onder te verwedden dat je morgenochtend gewoon goed scoort!
Alle reacties Link kopieren
Had de consulent nog nooit gehoord van de papjes? Of niet van de pannenkoek die je ermee kon maken?



Ik heb de pap een keer gehad en vond het niet lekker, maar ik heb er nu weer een zakje pap bijgenomen, zodat ik daar een pannenkoek van kan maken. Misschien vind ik dat wel lekker. En dan is het even weer eens wat anders

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven