Lijf & Lijn alle pijlers

Het mag een onsje meer zijn [Aankomen]

16-01-2017 17:38 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ervaringen, motivatie-speeches, tips en tricks; alles is welkom! Klagen mag ook



Nav. het net geopende calorieën topic, dacht ik laat ik nog eens een poging wagen tot een gezellig aankom-clubje



Het Voedingscentrum over gezond aankomen



Tip van Walvis:

smoothies als extra tussendoor en wat je eet bijhouden met de eetmeter van het VC

Tip van HoesjeBoesje:

veel aanvullen met noten en calorierijk drinken, extra broodbeleg en chocolade snacken en alles in de vol-vet of vol-suiker versie

Tip van Valeriaanssnoepje:

meer brood en proteïneshakes

Tip van Snowfall:

kwark en volle producten, advocados en vette vis

Tip van Sinnombre:

repen met extra proteïne en heel veel calorieën van de Appie

Tip van Pluisi:

fantomal poeder in de koffie

Tip van Aragog:

gooi het overal doorheen



Het omgekeerde dieet van Joost:

- wat is je favoriete chips? Inslaan en iedere avond zak leegeten voor je naar bed gaat

- begreep van iemand dat die bekertjes slagroombekertjes leeg moest drinken

- als je bananen prakt, kun je veel meer op van dit stevige fruit

- walnoten en andere noten: goede vetten en calorierijk

- roombotercake

- kaas door je spaghetti, andijvie, risotto, boerenkool

- minimaal 1 keer per weer patat met mayo en pindasaus en twee snacks

- En frisdrank. Liefst met bubbels. Of sinasappelsap of dubbeldrank.

- Geen augurken en komkommers: te weinig voedzaam.

Op eigen risico met kans op een cupmaat of wat extra en dichtgeslibde aderen
Avocado's zijn ook vet, toch? Vette vis.

Je hebt ook proteïnepoeder of iets dergelijks, kun je halen bij de apotheek. Deze https://www.nutriciamedis ... logue/Fantomalt/Fantomalt
Alle reacties Link kopieren
quote:HoesjeBoesje schreef op 16 januari 2017 @ 17:59:

Ja, hier ook trauma van bekertjes slagroom wegtikken.. door de yoghurt wil t nog.

eiwit shakes ook geprobeert, maar gadver, wat is dat vies zeg. kwam zo alles van die dag er weer uit.Er zijn wel recepten waar slagroom doorheen gaat. Misschien even op AH ofzo kijken? Of de kookroom door slagroom vervangen.
Oooh, nu ik de slagroombakjes zie bedenk ik me dat ik mijn shakes in de zomer aanvulde met chocolade-slagroom-ijs.



Heerlijk was dat, net een milkshake
Alle reacties Link kopieren
Die margarine van voedingscentrum snap ik niet. Nu vind ik dat troep en ben meer van de roomboter en olijfolie.



Avocado's zijn ook wat vetter, maar daar krijg ik ook niet veel van weg.



Ontbijtje wat ik voedzaam vond, maar van aankwam: havermout in amandelmelk, met chiazaad, schep(je) biologische honing en cacao.



Custardvla koken. Gaat wel suiker in. Daar ben ik erg van aangekomen tijdens zwangerschap zoon
Alle reacties Link kopieren
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 16 januari 2017 @ 18:10:

Die margarine van voedingscentrum snap ik niet. Nu vind ik dat troep en ben meer van de roomboter en olijfolie.



Avocado's zijn ook wat vetter, maar daar krijg ik ook niet veel van weg.



Ontbijtje wat ik voedzaam vond, maar van aankwam: havermout in amandelmelk, met chiazaad, schep(je) biologische honing en cacao.



Custardvla koken. Gaat wel suiker in. Daar ben ik erg van aangekomen tijdens zwangerschap zoon



Custard met vel



En eens met dat van margarine. Roomboter smaakt veeeeel beter, helemaal voor biefstuk met ui en champignons en dikke frieten
Alle reacties Link kopieren
Die margarine is ook onzin. Het VC adviseert dat voor de toegevoegde D enzo die erin zitten. Hun banden met de voedingsindustrie zijn m.i. iets te nauw. Ik heb veel met ze te maken gehad en heb mijn kaak vaak op moeten rapen.

Hier ook gewoon roomboter en olijfolie.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 16 januari 2017 @ 18:13:

[...]





Custard met vel



En eens met dat van margarine. Roomboter smaakt veeeeel beter, helemaal voor biefstuk met ui en champignons en dikke frieten









Ik schenk het altijd uit in zoveel mogelijk borden zodat ik zoveel mogelijk vel hebben. Haha, de meesten vinden dit smerig.



Roomboter is een natuurlijker product dan margarine.



Volle melk in de custard!
Alle reacties Link kopieren
Tegen heug en meug of tot misselijk zijn door (moeten) eten vind ik ook vreselijk. Maar er is 1 ding waar ik me met alle liefde klem aan eet:

Zelfgebakken brownies met extra chocolade brokken erdoor en dan direct na het bakken eten met een flinke schep (of 3) slagroomijs.
Alleen chips eten en vette zooi, is niet goed. Ik ben nu bij de dietiste. Krijg fantomal poeder, en dat doe ik door de koffie/thee. Per kopje dan toch weer 60 cal. extra.

Verder moet ik om de 2 uur wat eten (al vergeet ik dat ook weleens).
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook even meelezen. Ik wil graag 5 a 10 kilo aankomen maar het gaat nog niet echt lekker. Ben ooit 30 kilo afgevallen (na mijn zwangerschap) en sorry maar aankomen vind ik 10x moeilijker;(
Alle reacties Link kopieren
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 16 januari 2017 @ 18:03:

[...]





Er zijn wel recepten waar slagroom doorheen gaat. Misschien even op AH ofzo kijken? Of de kookroom door slagroom vervangen.

Doe ik al standaard.

Echt alles waar t kan gaan extra calorieen in. Magere meuk komt hier t huis niet in

behalve ik dan..
Alle reacties Link kopieren
Pluisi. Dat advies kreeg ik ook van de diëtiste. Ik eet nog steeds om de 2 uur maar weinig tot geen resultaat. Ik ben (mede) te licht omdat ik een darmziekte heb. Elke keer als ik weer een beetje aangekomen ben is er dat bij een opstoot in 2 dagen weer af. Ik ben 1.70 en weeg nu 43 kg. Ik zou graag 60 kg wegen maar dat gaat nooit lukken. Zelfs de 'beruchte' overgangskilo's gaan aan me voorbij.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 16 januari 2017 @ 18:19:

Tegen heug en meug of tot misselijk zijn door (moeten) eten vind ik ook vreselijk. Maar er is 1 ding waar ik me met alle liefde klem aan eet:

Zelfgebakken brownies met extra chocolade brokken erdoor en dan direct na het bakken eten met een flinke schep (of 3) slagroomijs.Eens, maar steeds die dingen bakken heb ik dan weer geen zin in..
Alle reacties Link kopieren
quote:Pluisi schreef op 16 januari 2017 @ 18:20:

Alleen chips eten en vette zooi, is niet goed. Ik ben nu bij de dietiste. Krijg fantomal poeder, en dat doe ik door de koffie/thee. Per kopje dan toch weer 60 cal. extra.

Verder moet ik om de 2 uur wat eten (al vergeet ik dat ook weleens).Dat fantomal heb ik ook. Ik gooi dat echt overal doorheen! Door de saus van de pasta (hou ik wel apart dan want mijn gezin hoeft niet aan te komen natuurlijk;) en door shakes enzo. Alle beetjes helpen zeg ik altijd maar;)
Alle reacties Link kopieren
oh, dat is echt niets te veel oudblond...
Alle reacties Link kopieren
Ik meld mij ook



Ik zit op randje ondergewicht, voornamelijk door spijsverteringsproblemen en intoleranties.

Ik moet dus aankomen, maar zonder echt zware/grote maaltijden naar binnen te stouwen, want dat lukt toch niet. Is er bij jullie een aanwijsbare oorzaak waarom jullie zo licht zijn ?



Ik ga nu naar de diëtiste, maar die geeft grif toe dat aankomen een pak moeilijker is dan afvallen en al helemaal als je spijsvertering niet mee wil.

Ik probeer nu heel vaak iets te eten (om de paar uur iets). Noten, chocolade en sesamrepen tussendoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 16 januari 2017 @ 18:27:

Pluisi. Dat advies kreeg ik ook van de diëtiste. Ik eet nog steeds om de 2 uur maar weinig tot geen resultaat. Ik ben (mede) te licht omdat ik een darmziekte heb. Elke keer als ik weer een beetje aangekomen ben is er dat bij een opstoot in 2 dagen weer af. Ik ben 1.70 en weeg nu 43 kg. Ik zou graag 60 kg wegen maar dat gaat nooit lukken. Zelfs de 'beruchte' overgangskilo's gaan aan me voorbij.Ik ben 1.72 en weeg nu 45 dus een beetje vergelijkbaar denk ik. Zou ook graag 60 wegen maar dat gaat me echt niet lukken ben ik bang dus ik ga maar voor 5 a 10 kilo, dat is nog een beetje te overzien;)
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik veel sport ben ik ook aangekomen. Ik ren dus geen uren, maar wel een half uur per week en veel circuit training. Dat kan gewoon thuis. Ik zie het verschil echt goed.



Chips en dat soort zooi is wel lekker, maar schiet echt niet op. Je krijgt er hooguit een dikke buik van, maar dan zit je nog steeds met die bonenstaken.
Alle reacties Link kopieren
Nog een tip: hou bij wat je eet in de eetmeter van het voedingscentrum. Ik keek er echt van op toen ik dat een week had gedaan. Soms denk je dat je veel eet, maar valt het best tegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:HoesjeBoesje schreef op 16 januari 2017 @ 18:28:

oh, dat is echt niets te veel oudblond...Ik ben gelukkig breed geschouderd/gebouwd en aangekleed kan ik het goed verhullen. Maar ik moet geen skinny aantrekken
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:Aragog schreef op 16 januari 2017 @ 18:30:

[...]





Ik ben 1.72 en weeg nu 45 dus een beetje vergelijkbaar denk ik. Zou ook graag 60 wegen maar dat gaat me echt niet lukken ben ik bang dus ik ga maar voor 5 a 10 kilo, dat is nog een beetje te overzien;)
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 16 januari 2017 @ 17:47:

Yes! Al drie musketiers!



Wat proberen julie tot nu toe om aan te komen en wat werkt of lijkt te werken?



Alleen volle (en volkoren etc.) producten en meer-meer-meer is hier helaas nog geen succes. Sinds een week hou ik nu ook de calorieën bij om te kijken of er op die manier nog wat te winnen valt, of het de succesformule wordt moet nog blijken Van mijn diëtiste moet ik juist geen volkorenbrood ed eten! Daar schijn je heel lang een vol gevoel van te houden dus eet ik nu witbrood, dat verteert sneller en dan kan ik sneller weer iets eten. Moet ook om de 2 uur maar dat is echt pittig;(
Alle reacties Link kopieren
quote:fam1973 schreef op 16 januari 2017 @ 18:28:

Ik meld mij ook



Ik zit op randje ondergewicht, voornamelijk door spijsverteringsproblemen en intoleranties.

Ik moet dus aankomen, maar zonder echt zware/grote maaltijden naar binnen te stouwen, want dat lukt toch niet. Is er bij jullie een aanwijsbare oorzaak waarom jullie zo licht zijn ?



Ik ga nu naar de diëtiste, maar die geeft grif toe dat aankomen een pak moeilijker is dan afvallen en al helemaal als je spijsvertering niet mee wil.

Ik probeer nu heel vaak iets te eten (om de paar uur iets). Noten, chocolade en sesamrepen tussendoor.



Geen aanwijsbare oorzaak, voor een groot deel gewoon mijn bouw denk ik- hele familie is ook erg slank. Altijd een sprietje geweest hoeveel ik ook at (maar wel een spriet met grote borsten gek genoeg).



Om de paar uur eten probeer ik ook aan te houden, elke dag op dezelfde tijden, was even wennen maar er zit nu een aardig ritme in. Wel makkelijk vol te houden omdat mijn peuter ook op de klok te eten krijgt al is het door dezelfde peuter ook lastig om extra chocola te eten op die momenten haha. Dat is dus voor na kinderbedtijd
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat er mensen zijn met hetzelfde probleem! Na mijn vorige zwangerschap was ik binnen twee weken al 5 kg onder mijn startgewicht, voor mijn zwangerschap wilde ik altijd wel paar kilo's kwijt. Maar toen ik na een jaar borstvoeding en eten als een bootwerker 15 kilo lichter was was ik al veel minder blij.



Volvette producten, noten, volkoren brood help inderdaad. Ik heb ook een tijd fantomal poeder gebruikt. Op advies van diëtist.



Ik van nu zwanger van de tweede, de kilo's vliegen er op dit moment aan. Ik ben alleen bang dat ik ze door borstvoeding ook snel weer kwijt zal zijn.



Chocolade, brownies, chips doet het hier op dit moment erg goed
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 16 januari 2017 @ 18:36:

[...]





Geen aanwijsbare oorzaak, voor een groot deel gewoon mijn bouw denk ik- hele familie is ook erg slank. Altijd een sprietje geweest hoeveel ik ook at (maar wel een spriet met grote borsten gek genoeg).



Om de paar uur eten probeer ik ook aan te houden, elke dag op dezelfde tijden, was even wennen maar er zit nu een aardig ritme in. Wel makkelijk vol te houden omdat mijn peuter ook op de klok te eten krijgt al is het door dezelfde peuter ook lastig om extra chocola te eten op die momenten haha. Dat is dus voor na kinderbedtijd Bij mij is ook niet echt een aanwijsbare oorzaak. Ik zit ook nog eens in een rolstoel dus dan kom je meestal wat sneller aan maar ik ben blijkbaar een uitzondering;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven