Lijf & Lijn alle pijlers

Het mag een onsje meer zijn [Aankomen]

16-01-2017 17:38 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ervaringen, motivatie-speeches, tips en tricks; alles is welkom! Klagen mag ook



Nav. het net geopende calorieën topic, dacht ik laat ik nog eens een poging wagen tot een gezellig aankom-clubje



Het Voedingscentrum over gezond aankomen



Tip van Walvis:

smoothies als extra tussendoor en wat je eet bijhouden met de eetmeter van het VC

Tip van HoesjeBoesje:

veel aanvullen met noten en calorierijk drinken, extra broodbeleg en chocolade snacken en alles in de vol-vet of vol-suiker versie

Tip van Valeriaanssnoepje:

meer brood en proteïneshakes

Tip van Snowfall:

kwark en volle producten, advocados en vette vis

Tip van Sinnombre:

repen met extra proteïne en heel veel calorieën van de Appie

Tip van Pluisi:

fantomal poeder in de koffie

Tip van Aragog:

gooi het overal doorheen



Het omgekeerde dieet van Joost:

- wat is je favoriete chips? Inslaan en iedere avond zak leegeten voor je naar bed gaat

- begreep van iemand dat die bekertjes slagroombekertjes leeg moest drinken

- als je bananen prakt, kun je veel meer op van dit stevige fruit

- walnoten en andere noten: goede vetten en calorierijk

- roombotercake

- kaas door je spaghetti, andijvie, risotto, boerenkool

- minimaal 1 keer per weer patat met mayo en pindasaus en twee snacks

- En frisdrank. Liefst met bubbels. Of sinasappelsap of dubbeldrank.

- Geen augurken en komkommers: te weinig voedzaam.

Op eigen risico met kans op een cupmaat of wat extra en dichtgeslibde aderen
Alle reacties Link kopieren
quote:Zo-ik schreef op 17 januari 2017 @ 13:14:

In de ochtend heb ik tien minuten te tijd om, het ontbijt en lunch klaar te maken. Dan hou ik nog genoeg tijd over om rustig te ontbijten.

Mag graag rustig opstarten.Misschien vind je dit dan wat als ontbijt? Om af te wisselen? http://evelieneet.nl/dure-havermoutpap-van-quickstart/

Ik vond het zelf wel makkelijk/lekker maar heb nu genoeg tijd om het zelf te maken en dat scheelt wel qua prijs haha.

Pastasalades als lunch kun je wel vooruit maken eventueel. Of in het weekend een hoop (voor hoe en wat kun je het beste op salades in a jar googelen) of gewoon zo nu en dan als je in de avond pasta eet wat extra koken. Sowieso kun je misschien in de avond meer maken, het in een bakje doen, en de volgende dag opwarmen met de lunch kost het je in de ochtend ook geen extra tijd
Alle reacties Link kopieren
Vanaf nu duim jij elke middag Dormouse, zoon wordt net weer wakker
Alle reacties Link kopieren
quote:HoesjeBoesje schreef op 17 januari 2017 @ 15:29:

Vanaf nu duim jij elke middag Dormouse, zoon wordt net weer wakker



Haha. Ja mvr. Hoesje

Zelf ook een beetje uit kunnen rusten? Hier aan het schrobben geweest. Peren waren wel erg rijp haha, maar ook erg lekker
Alle reacties Link kopieren
Jeee, top!!



Ja, heb lekker liggen internetten, koekjes eten.

nu verantwoord koken.

vind het voor zoon altijd makkelijk dan voor onszelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 17 januari 2017 @ 12:59:

[...]





Lekker hoor! Een uitsmijter en je lunch klinkt ook lekker!



Koud kantoor lijkt me niet fijn nee, maar misschien kan je het omdenken? En het ook als excuus voor warme choco zien? Hoe ik ook probeer: Een kantoor waar het 13 graden is en er voortdurend een koude luchtstroom over je handen blaast, krijg ik niet omgedacht! En warme choco was er ook al niet. Ik zit intussen thuis verder te werken. Even pauze met een kop tomaten roomsoep mét balletjes en spirelli.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Geen warme choco bij die temperatuur is wel schandalig Oudblond! Maar soep klinkt ook heerlijk.



Hier ook de rest van de dag goed gegaan, lekker peren en thee met honing tussendoor op na het wandelen en net een bordje hutspot met een beker volle melk. Tweede portie voor straks afgewogen en dan zit ik zonder toetje (want weet nog niet wat ik wil) op bijna 2400

Erg blij mee want morgen een hele drukke dag en dan gaat het altijd minder makkelijk. Maar we zullen zien.



Hoe is jullie dag gegaan? Iedereen een beetje tevreden al met al? En lekker gedineerd of uit aan het kijken naar wat smaakvols?
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat het morgen toch nog voor je meevalt Dormouse.

Vandaag heb ik volgens de app 2250 calorieën gegeten en dat valt me niks tegen vind ik zelf.

Dit is eigenlijk de eerste keer in m'n leven dat ik überhaupt heb opgeschreven wat ik op een dag eet,ik dacht namelijk altijd dat ik nogal een kleine eter was.

Er zal ook vast nog wel iets bijkomen vanavond van het een of ander snackje.

Nu moet ik wel zeggen dat ik een tijd thuis ben. vanwege het herstellen van een operatie want als ik aan het werk ben schiet een ontbijt er bijna altijd bij in.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt positief Moppentrommeltje die 2250! Ik tel geen calorieën meer want mijn lijf neemt niet alles op wat ik er in stop. En dan dacht ik bij de diëtiste of de arts een leuke + op de weegschaal te zien en viel dat vaak tegen. Te frustrerend. Ik heb ook geen weegschaal meer in huis. Ik eet wat ik kan en meer kan ik niet doen. Soep is voor mij ook een ideaal tussendoortje: veel groenten, room erdoor en vaak kook ik er wat pasta in mee. Vanavond had ik een chipolata worstje met een flinke portie brocoli met bechamelsaus en 3 aardappels. Heel gewoon maar het smaakte me echt en mijn buik lijkt het er mee eens te zijn! Al bij al een goede dag. Voor straks heb ik kaas uit de koeling gezet zodat die op kamertemperatuur komt en daar snoep ik doorheen de avond van met toastjes. En ik heb puntpaprika's geroosterd waar ik vanavond een soepje voor morgen van maak. Morgenochtend heb ik een ontbijtvergadering. Wie ooit bedacht heeft dat eten en vergaderen samen gaat Dat wordt moeilijk want eerst thuis ontbijten... dat moet dan om half zes of zo en dat zie ik niet zitten. Het wordt denk ik een maaltijdbar in de auto.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 17 januari 2017 @ 19:01:

Klinkt positief Moppentrommeltje die 2250! Ik tel geen calorieën meer want mijn lijf neemt niet alles op wat ik er in stop. En dan dacht ik bij de diëtiste of de arts een leuke + op de weegschaal te zien en viel dat vaak tegen. Te frustrerend. Ik heb ook geen weegschaal meer in huis. Ik eet wat ik kan en meer kan ik niet doen. Soep is voor mij ook een ideaal tussendoortje: veel groenten, room erdoor en vaak kook ik er wat pasta in mee. Vanavond had ik een chipolata worstje met een flinke portie brocoli met bechamelsaus en 3 aardappels. Heel gewoon maar het smaakte me echt en mijn buik lijkt het er mee eens te zijn! Al bij al een goede dag. Voor straks heb ik kaas uit de koeling gezet zodat die op kamertemperatuur komt en daar snoep ik doorheen de avond van met toastjes. En ik heb puntpaprika's geroosterd waar ik vanavond een soepje voor morgen van maak. Morgenochtend heb ik een ontbijtvergadering. Wie ooit bedacht heeft dat eten en vergaderen samen gaat Dat wordt moeilijk want eerst thuis ontbijten... dat moet dan om half zes of zo en dat zie ik niet zitten. Het wordt denk ik een maaltijdbar in de auto.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat dat frustrerend werkt ja.

En je avondeten klinkt goed,lekker Hollandse pot.

Ik ben ook heel benieuwd wat voor zoden het aan de dijk zet bij mij,de app heb ik aangegeven dat ik vijf kilo wil aankomen,dan moet ik dus 2100 calorieën op een dag eten.

Ik ga het eens een tijdje proberen en dan eens kijken of m'n lichaam een tikkeltje wil groeien

Ik heb namelijk de bouw van mijn vader en die was ook echt heeeeeel slank en ook denk ik dat ik een vrij snelle stofwisseling heb.

Maar goed we gaan het zien.......
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me lastig hoor een laag bmi, en koud op winterse dagen of tenminste dat herinner ik me van vroeger

Bakken jullie al in ruim (en dan bedoel ik echt ruim) olie/ boter. Mijn man komt uit Turkije en als ik zie hoe mijn schoonmoeder kookt, dat is echt met zoveel meer olie dan je als gemiddelde Nederlander zou gebruiken. Ook veel groentengerechten beginnen daar met aanbakken in de olie en bijvoorbeeld aubergine is lekker gefrituurd. Ik kom er in ieder geval altijd behoorlijk

van aan als ik daar een maandje ben.

Misschien alleen niet zo geschikt voor mensen met darmklachten.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een combinatie van ziekte en aanleg: Ook ik lijk op mijn vader die lang en slank was. 2 zusjes hebben de vrouwelijke bouw van mijn moeder geërfd. Zij moeten ook op hun gewicht passen maar dan andersom en zeker niet extreem. Ik vind hen super mooi. Ze hebben ronde vormen, een mooi decolleté en mooi gevormde benen. En het belangrijkste: meer energie dan ik. Terwijl ik qua karakter veel meer dan zij 'snel en kordaat en nu-afhandelen/regelen/doen' ben, maar mijn lijf houdt me vaak tegen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Dag Tatlitatli (eh mag ik je Tatti noemen?). Ik gebruik alleen roomboter en olijfolie en ben daar inderdaad veel 'guller' mee dan de recepten (of vrienden) voorschrijven. Op sommige momenten vindt mijn lijf dat prima, op andere momenten niet. Maar als niet, dan kan ik sowieso niet goed eten en word ik vaak al misselijk van de geur van voedsel. Ervaring leert dat 'geforceerd' eten resulteert in buikpijn en spugen/diarree. Dus dan is 'neutraal' eten (bouillon, toastje...) een betere optie. En soms gaat er gewoon niets in en blijft het bij water drinken (dat er dan ook niet altijd inblijft). Ik heb er redelijk mee leren leven omdat ik niet anders weet. Maar frustrerend blijft het met momenten.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Erfelijkheid speelt hier ook een rol. Beide ouders tot op latere leeftijd heel slank.

Extra vet gebruiken doe ik niet, maar spastisch letten op niet te veel vet binnenkrijgen doe ik ook niet.



Ontbijt vandaag: volle yoghurt met glutenvrije cruesli.



Hebben jullie trouwens ook moeite met voldoende drinken? Ik merk namelijk dat als ik genoeg drink (1,5 liter) dat ik dan nog minder honger heb. Dus drink ik niet altijd genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Gister uiteindelijk veels te weinig gegeten, kreeg tijdens koken telefoon dat mn moeder in haar laatste levensdagen zit, en moest daar snel naartoe.

Vannacht nog wel 2 broodjes kaas en 2 marsen gegeten, was helemaal naar van leegheid in mn maag.

Maar nu alweer te weinig gegeten, zo maar ff lunchen bij moeder, denk dat ik een vette hamburger meeneem ofzo..



lees later even de andere posts, maar altijd vet eten wil voor mij ook niet, dan word ik zo misselijk. gebruik wel een overdaad aan olie en roomboter met diner bereiding.
Alle reacties Link kopieren
Jee Hoesje wat een klote-telefoontje moet dat geweest zijn. Geniet van met je moeder lunchen straks, en heel heel veel sterkte voor komende periode
Alle reacties Link kopieren
Oef, sterkte Hoesje!
Alle reacties Link kopieren
ik zit er eigenlijk al een tijd op te wachten, ze is nu al zolang ziek.

maar nu het echt gaat gebeuren merk ik dat mn verstand op nul gaat, mn lijf uitgeschakeld is. overlevingsstand denk ik.

voel geen honger, maar voel mn lijf wel eten nodig hebben.



gaat wel goed komen hier, al zal er een hoop op me af komen, qua emotie maar ook regelen.
Alle reacties Link kopieren
Hoesje, heel veel sterkte
..........
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 17 januari 2017 @ 19:28:

Hier ook een combinatie van ziekte en aanleg: Ook ik lijk op mijn vader die lang en slank was. 2 zusjes hebben de vrouwelijke bouw van mijn moeder geërfd. Zij moeten ook op hun gewicht passen maar dan andersom en zeker niet extreem. Ik vind hen super mooi. Ze hebben ronde vormen, een mooi decolleté en mooi gevormde benen. En het belangrijkste: meer energie dan ik. Terwijl ik qua karakter veel meer dan zij 'snel en kordaat en nu-afhandelen/regelen/doen' ben, maar mijn lijf houdt me vaak tegen.



Deels herkenbaar.

Ik ben alleen de enigste in de familie met onder gewicht. De rest moet idd oppassen dat ze niet aankomen.

Ben ook erg jaloers op de ronde vormen. Zou graag meer ronde vormen willen hebben. Heb erg last met bovenkleding kopen.

Niets zit mooi.... Maar zou ook meer energie willen hebben
..........
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte Hoesje



Heeft er iemand nog ideetjes van dingen die klein (niet maagvullend) maar toch calorierijk en voedzaam zijn ? Zoals noten bv ?

Owv lastige maag & darmen en intoleranties kan ik niet aan de vette happen of grote proties.
Alle reacties Link kopieren
Gekookt ei, eiersalade op een cracker, fruit (vooral banaan is erg voedzaam). Verder bak ik zelf bananenbrood en muffins. Ook heel voedzaam te maken en makkelijk aan intoleranties en voor- en afkeuren van etenswaren aan te passen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Hoesje,wat erg!

Ik hoop dat je nog wat mooie momenten met je moeder mag hebben deze laatste tijd.Heel veel sterkte en kracht gewenst.

Ja die vollere vormen dat zou ik ook graag willen,in de winter loop ik meestal met een wat te grote hoodie om m'n bovenlijf wat te verstoppen en in de zomer vind ik het echt heel moeilijk om in bikini te gaan zwemmen met m'n kids,ik doe het wel hoor maar als ik uit het water kom doe ik zo snel mogelijk m'n shirt weer aan te trekken pffff lastig hoor.

Maar goed over naar vandaag,ik was pas laat wakker en heb net 3 crackers met appelstroop voor m'n neus staan en m'n eerste kopje koffie mmmm wat smaakt die toch altijd lekker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nijevelt schreef op 18 januari 2017 @ 12:35:

Gekookt ei, eiersalade op een cracker, fruit (vooral banaan is erg voedzaam). Verder bak ik zelf bananenbrood en muffins. Ook heel voedzaam te maken en makkelijk aan intoleranties en voor- en afkeuren van etenswaren aan te passen.



Ik drink ook nog wel eens zo'n cappuccino tussendoor in zo'n zakje van Nescafé daar blijken ook nogal wat calorieën in te zitten.

Of het gezond is......?
Sterkte hoesje. Verdriet en stress zijn altijd enorme eetlustremmers, bij mij wel tenminste. Misschien kun je van die knijpflesjes yoghurt kopen, die eet ik wel eens als ik een stressvolle periode heb met veel geregel.



Ik eet graag rijstebloempap. Daar zit 10% eiwit in en het eet heel snel weg. En het is warm. Als ik echt niks lust, eet ik dat en schep het zonder echt veel te proeven naar binnen. Ik ben helemaal geen vla-eter alleen, gruwel. Pudding lust ik wel.



Wat ook een goeie is, een bus spuitslagroom, dat kun je overal op spuiten zonder eerst slagroom te moeten kloppen.



In de winter heb je de stampotten, daar eet ik nu ook veel van met extra jus. Geen rookworst alleen, ik eet vegetarisch. Je hebt ze ook in vegetarische versie maar die lust ik niet. Houden jullie van stamppot? Nu twijfel ik ineens hoe je dat schrijft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven