Lijf & Lijn alle pijlers

Het mag een onsje meer zijn [Aankomen]

16-01-2017 17:38 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ervaringen, motivatie-speeches, tips en tricks; alles is welkom! Klagen mag ook



Nav. het net geopende calorieën topic, dacht ik laat ik nog eens een poging wagen tot een gezellig aankom-clubje



Het Voedingscentrum over gezond aankomen



Tip van Walvis:

smoothies als extra tussendoor en wat je eet bijhouden met de eetmeter van het VC

Tip van HoesjeBoesje:

veel aanvullen met noten en calorierijk drinken, extra broodbeleg en chocolade snacken en alles in de vol-vet of vol-suiker versie

Tip van Valeriaanssnoepje:

meer brood en proteïneshakes

Tip van Snowfall:

kwark en volle producten, advocados en vette vis

Tip van Sinnombre:

repen met extra proteïne en heel veel calorieën van de Appie

Tip van Pluisi:

fantomal poeder in de koffie

Tip van Aragog:

gooi het overal doorheen



Het omgekeerde dieet van Joost:

- wat is je favoriete chips? Inslaan en iedere avond zak leegeten voor je naar bed gaat

- begreep van iemand dat die bekertjes slagroombekertjes leeg moest drinken

- als je bananen prakt, kun je veel meer op van dit stevige fruit

- walnoten en andere noten: goede vetten en calorierijk

- roombotercake

- kaas door je spaghetti, andijvie, risotto, boerenkool

- minimaal 1 keer per weer patat met mayo en pindasaus en twee snacks

- En frisdrank. Liefst met bubbels. Of sinasappelsap of dubbeldrank.

- Geen augurken en komkommers: te weinig voedzaam.

Op eigen risico met kans op een cupmaat of wat extra en dichtgeslibde aderen
Alle reacties Link kopieren
Voor bij mij de reuma in mijn handen toesloeg ontwierp en naaide ik zowat alles zelf. Zo balen dat ik dat niet meer kan en daarom word ik zo blij van Mehmed zijn enthousiasme. Hij had een foto gemaakt van mij in dat manteltje en vroeg later of hij het voor anderen mocht namaken want hij had al 3 klanten die het mooi vonden. Ik heb hem verteld dat dat prima is maar dat hij zijn marge dan echt omhoog moet gooien
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Dormouse, Wil graag wat van je hebben hoor

Is echt vervelend als je plat bent. Kan mijn borsten eigenlijk ook geen borsten noemen. Kan ook geen bh´s vinden in mijn maat.

En wil zo graag eens wat leuke kleren...



Oudblond. Leuk dat je dingen laat maken. En ook leuk dat je er dan lang plezier van hebt.

Jammer dat ik daar het geld niet voor heb
..........
Alle reacties Link kopieren
quote:Zo-ik schreef op 18 januari 2017 @ 18:39:

Dormouse, Wil graag wat van je hebben hoor

Is echt vervelend als je plat bent. Kan mijn borsten eigenlijk ook geen borsten noemen. Kan ook geen bh´s vinden in mijn maat.

En wil zo graag eens wat leuke kleren...



Oudblond. Leuk dat je dingen laat maken. En ook leuk dat je er dan lang plezier van hebt.

Jammer dat ik daar het geld niet voor heb

Als middenweg kan je misschien kledingstukken wel in laten nemen? Als je het kledingstuk zelf dan bijvoorbeeld in de sale haalt valt de prijs al met al nog mee En dan niet per se alles maar bijvoorbeeld wel een fijn feestjurkje bijvoorbeeld. Of op cursus/YouTube om het te leren?



Is geen must natuurlijk, maar wel een fijne kleine luxe om jezelf zo nu en dan te gunnen.



Zal trouwens duimen dat de kilo's die je hopelijk aan gaat komen zich zullen gedragen als mijn kilo's en als eerste op je borsten gaan hangen voordat ze eens naar beneden zakken
Alle reacties Link kopieren
Zo-ik: ik weet niet hoe jij shopt, maar eerder schreef ik over hoe ik minder uitgeef dan mijn zus die heel anders shopt (meer stukken koopt op de markt en goedkopere dingen) en toch meer geld uit bleek te geven dan ik. Een paar echt goede basisstukken, dan kom je al een heel eind. Die kan je dragen met goedkope bloesjes, truitjes e.d. Ik ben ook ooit begonnen met 1 dure aankoop die echt mijn stijl was en echt goede kwaliteit bleek. Dat was een mantelpakje (voor werk echt nodig) dat ik kocht toen ik 24 was en nu nog regelmatig uit de kast komt. Niet meer in combi rok met jasje, maar rokje met ander jasje en jasje bij andere combi.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Iets laten innemen is wel een optie. Alleen dan moet ik vragen of het kan. Ook hangt het dan ook af hoe duur zo iets zal zijn,

Zelf doen zal nooit lukken. Heb al eens les gehad daar in. Maar door mijn slechte fijne motoriek is het geen doen.
..........
Alle reacties Link kopieren
quote:Zo-ik schreef op 18 januari 2017 @ 18:52:

Iets laten innemen is wel een optie. Alleen dan moet ik vragen of het kan. Ook hangt het dan ook af hoe duur zo iets zal zijn,

Zelf doen zal nooit lukken. Heb al eens les gehad daar in. Maar door mijn slechte fijne motoriek is het geen doen.Ik weet niet waar je woont, maar hier in de Randstad heb je veel Turkse kleermakers die bijvoorbeeld een jasje innemen en dat kost me max 15 euro. Ik heb zelf wel zicht op 'kan het ingenomen worden'.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik geef vrij weinig uit. Als ik shop. Kijk ik er naar de prijs. Als iets duur is, koop ik het echt niet.

Ook moet het makkelijk te combineren zijn.
..........
Alle reacties Link kopieren
quote:Zo-ik schreef op 18 januari 2017 @ 18:55:

Ik geef vrij weinig uit. Als ik shop. Kijk ik er naar de prijs. Als iets duur is, koop ik het echt niet.

Ook moet het makkelijk te combineren zijn.Heel logisch. Toch merkte ik door de jaren heen dat ik goedkope dingen vaak moet vervangen omdat ze 'op' zijn. En dat als ik net wat meer uitgeef dat shirtje jaren meegaat en dus 'goedkoper' bleek dan het goedkope dat ik voorheen kocht. Maar prijs is zeker geen garantie voor kwaliteit. Vandaar dat ik stoffen en snit ook echt fysiek wil zien en voelen en ik niet online kleding koop.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Zo, helemaal bijgelezen!



Ik heb overigens geen idee wat ik nu weeg. Ik heb al een hele tijd niet meer op de weegschaal gestaan.



Eten gaat niet altijd makkelijk. Ik word best snel misselijk, vooral van vet eten. De ene dag eet ik meer dan de andere dag. Ik heb het een tijd bijgehouden en kwam toen wel op een 1700-2200 calorieën per dag. Kom er alleen niet van aan. Aan de ene kant heb ik ook geen zin om mezelf zo vol te stoppen. Ik hou wel heel veel van zoet, maar dan vooral zelfgemaakt.



Een beker slagroom heb ik nog nooit zo leeggedronken Opgeklopt vind ik het heerlijk, maar zo lijkt het mij niet echt lekker :p



Shoppen doe ik toch het liefst in een echte winkel, ik wil de stof namelijk kunnen voelen. Schoenen koop ik dan weer wel vaak online. En een familielid is heel handig in naaien, dus die maakt ook wel eens wat. Heel handig! Vooral rokken en jurken zijn in de winkel vaak te ruim.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 18 januari 2017 @ 12:55:

Sterkte hoesje. Verdriet en stress zijn altijd enorme eetlustremmers, bij mij wel tenminste. Misschien kun je van die knijpflesjes yoghurt kopen, die eet ik wel eens als ik een stressvolle periode heb met veel geregel.



Ik eet graag rijstebloempap. Daar zit 10% eiwit in en het eet heel snel weg. En het is warm. Als ik echt niks lust, eet ik dat en schep het zonder echt veel te proeven naar binnen. Ik ben helemaal geen vla-eter alleen, gruwel. Pudding lust ik wel.



Wat ook een goeie is, een bus spuitslagroom, dat kun je overal op spuiten zonder eerst slagroom te moeten kloppen.



In de winter heb je de stampotten, daar eet ik nu ook veel van met extra jus. Geen rookworst alleen, ik eet vegetarisch. Je hebt ze ook in vegetarische versie maar die lust ik niet. Houden jullie van stamppot? Nu twijfel ik ineens hoe je dat schrijft.



oh, das wel een goeie.. even wat van inslaan. meer van die tips mogen, leef nu op marsen en cola...

ja, ik weet het, erg ongezond. maar had wat nodig om naar binnen te proppen.



moeder is vanmiddag overleden. sinsdoen 2 hapjes brood gehad. nu zo eerst eten.

want heb mn energie nodig komende dagen. gelukkig is het snel gegaan, en is ze vrij vredig ingeslapen.



ik ben dus ff minder actief in schrijven, maar lees wel alle goede (vr)eet tips mee, want juist nu extra hard nodig.

kom ik daarna weer gezellig meedoen.



en welkom nieuwkomers!! gezellig, zoveel magere latten
Gecondoleerd hoesje. Fijn dat het rustig verliep, al is het een schrale troost. Ja dat heeft natuurlijk meteen effect op je eetlust, dat zie je vaak. Als het heel erg wordt met mijn eetlust, eet ik ook gewoon marsen en chips hoor. Dan krijg je tenminste nog wat calorien binnen. Ik neem dan wel een multivitamine, anders voel ik me niet fit. Sterkte met al het geregel.



Ik draag eigenlijk juist geen strakke kleding of nauwsluitend. Ik draag wat wijdere shirts en broeken, dan verbloem je de sprinkhaanpoten een beetje, vind ik. Ik heb een paar jeans waarvan de pijpen een beetje wijder zijn, wel recht, niet flared. Met ongeveer het model van een linnen broek. Staat me beter dan een skinny, vind ik. En vleermuismouwen, dan kun je niet zien hoe dun mijn armen zijn.



Maarrrr ik ging op de weegschaal staan vandaag en ik weeg eindelijk 70 kilo! Mijn streefgewicht. Nu nog dat gewicht ook aan blijven houden, dat is me vaker niet gelukt dus ik vind het handig dat dit topic er is. Als ik weer afval, kan ik hier uithuilen.



Heb er precies 1 jaar over gedaan, 12 kilo aangekomen. Ik wist niet dat dat zo moeilijk kan zijn zeg! Iedereen roept, als je boven de 40 komt, raak je de kilo's niet meer kwijt, nou echt wel, bij mij wel hoor. Het vet zit ook redelijk op de goeie plekken, geen muffintop bij mijn taille iig. Ik heb veel gewandeld, ik ben niet zo'n sporter namelijk, en wel spieren erbij gekregen. Spieren zijn zwaarder dan vet he. Er mag nog wel 2-3 kilo bij van mij, dan heb ik wat reserve.
Mijn vriend heeft me wel erg geholpen trouwens. Mijn persoonlijke 'feeder'. Ik vergeet ook echt dat ik weer wat moet eten vaak. Soms belt ie me om te vragen of ik al wat gegeten heb en hij koopt altijd iets wat ik lekker vind als hij boodschappen doet. Soms heb ik er dan geen trek in dus ik ben nog ondankbaar ook soms.



Dus erg lief dat hij het vol heeft gehouden. Dat ging wel gepaard met een heleboel flauwe grappen maar ik kan er zelf ook wel om lachen hoor. Als het hard waait, roept ie, o jee, waai je niet weg dan? Maar die tijd is nu voorbij, morgen taart halen. Om alvast goed te beginnen. Ik heb het nog wel snel koud trouwens maar het is ook winter en ik heb die nare griep gehad, duurt lang voor het helemaal over is!
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd Hoesje Veel sterkte voor de komende tijd.



Nav die drinkyoghurt denk ik gelijk aan die drinkontbijten. Daar zitten ook granen/vezels in. En alle soorten liga/sultana/knäckebröd-met-vulling. Op die laatste moet je wel flink kauwen, dat is misschien teveel gevraagd voor nu.

Kuipjes appelmoes staan hier ook altijd in de koelkast, van die portieverpakkingen. Die heeft de AH zelfs zonder toegevoegde suiker.
Alle reacties Link kopieren
ah, inderdaad, ligas etc.

ook een goeie.



en wat fijn ameliaa, was ook zo trots toen ik eindelijk een keer 5 kilo was aangekomen.
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd Hoesje, heel veel sterkte de komende tijd, en wanneer nodig ook daarna

Misschien is makkelijk en snel nu een goede optie? Dus extra drinkontbijt, en liga's enzo. Wat je zo kan pakken en meteen eten. En qua maaltijden verder ovenschotels? De tijd in de over duurt het langst en je kan makkelijk genoeg maken voor een dag of 2/3. En met extra kaas erop de ook nog extra calorierijk maken?

Of laat voor je koken

En nogmaals een dikke knuffel :hug;
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd Hoesje.

Heel veel sterkte
..........
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd Hoesje. Heel veel sterkte de komende tijd
Gecondoleerd Hoesje. Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd Hoesje,heel erg veel sterkte de aankomende tijd.

Het zal niet meevallen om goed te eten als je vanalles moet regelen en in een soort roes zit.

Ik denk dat je snelle hapjes nog het best weg kan krijgen en dan het liefst kleine beetjes wat vaker op een dag.
Alle reacties Link kopieren
ja, veel kleine snacks.

gelukkig kookt vriend nu, dat scheelt. niet de energie meer voor nu.



verder maar koffie met volle melk, room. elk hapje meenemen wat lukt..
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 18 januari 2017 @ 18:29:

[...]



Beetje delen? Bij mij barsten ze eruit en als iets getailleerd is zit de taille dan ter hoogte van mijn tepels

En a-lijn hangt zo recht naar beneden dat ik er hoogzwanger uitzie met spillebenen eronder



Maar lastig zeg- ik dacht eigenlijk dat het met kleine borsten makkelijker was, gezien de meeste smalle maten haast geen ruimte voor borsten hebben maar dat valt dus ook nog vies tegen



Hier ook een grote cupmaat. Ondanks gewichtsverlies vorig jaar is er van mijn borsten helaas niets verdwenen. Sterker nog, ik heb het idee dat 'al' het vet zich daar verstopt



Ik vind shoppen ook niet zo leuk meer. Leuke blousjes en tuniekjes zijn niet aan mij besteed. Bij sommige kledingstijlen lijkt het alsof ik alleen maar uit borsten en benen besta.
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd, Hoesje. Veel sterkte gewenst.
Alle reacties Link kopieren
@Hoesje: fijn dat je vriend kookt. Dan krijg je tenminste één keer per dag een goede maaltijd voorgezet.



@hier: afgelopen dagen konden beter. Ik vergat steeds m'n lunch uit de vriezer te halen, dus dan at ik maar brood. Vandaag wel aan gedacht. Net geluncht met een bordje zuurkoolstamppot. Zo lekker vind ik dat!

Verder ontbeten met volle yoghurt en cruesli en een stuk bananenbrood als tussendoortje gehad.
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd Hoesje. Laat vriend je maar lekker verwennen. Sterkte in de komende tijd.

Ik heb geen goede tijd. Een flinke ontsteking in mijn schouder, veel pijn en nul trek en ik kan niet koken. Verder dan kwark en banaan ben ik nog niet gekomen. Man maakt straks mosselen met friet en hij 'dreigde' dat ik op mijn stoel moet blijven zitten tot die hele mosselpan leeg is
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Toch even een opmerking vanuit mijn ervaring. Ik ben ooit het meeste aangekomen doordat ik literpakken met 'icetea' en 'vruchtensap/dubbeldrank' dronk, evenals energy drinks en zo. Voor zoiets kiezen ipv bv thee is misschien een tijdelijke oplossing, maar in combinatie met een sport die gericht is op het kweken van spiermassa zou dat misschien wel iets zijn.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven