Lijf & Lijn alle pijlers

Het roer moet om... -20 kg

23-05-2016 22:34 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,



Ik ben 24 en hopeloos wat betreft mijn eigen lichaam. Hoe vaak ik ook tegen mezelf zeg dat ik af moet vallen, het lukt me niet. In mijn hoofd zit het blijkbaar nogal ingewikkeld in elkaar. Dit keer wil ik toch echt het roer omgooien en ik dacht dat als ik het hier zou delen, het me dit keer misschien beter gaat lukken.



Ik wil in totaal ongeveer 20 kilo afvallen en ik wil beginnen met het drinken van shakes. Dit heb ik al eens eerder gedaan en hiermee boekte ik snel resultaat. Helaas ben ik daarna niet consequent gebleven door een gezonde levensstijl te volgen en zaten de kilo's er al snel weer aan. Toch ga ik het nogmaals proberen met de shakes. Daarnaast wil ik drie keer in de week gaan sporten.



Ik hoop dat er meer mensen zijn die met me mee af willen vallen. Daarnaast is het natuurlijk ook super fijn als we elkaar een beetje op kunnen peppen!



Morgen zal ik beginnen met de eerste dag shakes...



Liefs!
Berg je maar.. Men is hier over het algemeen niet bepaald positief over shakes. Ik ook niet.

Je hebt al bewezen dat het je daarna niet lukt om een gezonde levensstijl te hanteren. Waarom begin je dan nu niet waar het de vorige keer mis ging?

Of, anders geformuleerd, wat is er veranderd dat het je nu wél gaat lukken?



(Ik bedoel dit overigens niet rot, maar ken dit soort buien van mezelf: 'en nu ga ik het doen'. Right. Not. Beter ga je voor een realistisch plan.)
Waarom niet gewoon die gezonde levensstijl proberen en de shakes skippen?
Doe het ajb niet met shakes. Die fout heb ik gemaakt en m'n hele stofwisseling is naar de klote

Ik kom al aan van een blad sla bij wijze van spreke.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Wat goed dat je je levensstijl wil omgooien en 20 kg wil afvallen! Een heleboel kilo's, maar nooit onmogelijk! Ikzelf ben ook 24 en in zo'n 9maand bijna 10 kilo afgevallen inmiddels. Zonder sporten (dit ging niet) en zonder shakes! Het is echt een mindset, een knop die je moet omgooien, afstappen van brood, veel pasta, veel aardappelen en veel rijst. Doe kleine aanpassingen in je eetpatroon en breidt dit langzaam uit: drink veel water en thee, eet volkoren pasta e.d.



Misschien zit je helemaal niet op mijn tips te wachten. Ik weet echter inmiddels na hoeveel pogingen hoe moeilijk ik het zelf vond en hoe lastig die knop omging. Dit is wat voor mij werkte. En beloon jezelf!!! Iets lekkers af en toe mag best!



Ik wens je heel veel succes! Ik val nog even lekker met je mee af want ik wil er nog zo'n 5 kilo vanaf! Hopelijk lukt het jou ook om de knop om te draaien en er vol voor te gaan! Je kunt het!!!



Ik heb de wijsheid niet in pacht, maar je mag me altijd een pb sturen!
Waarom met shakes? Die zitten bijna allemaal vol met suiker en daar schiet je echt niks mee op, op de lange duur. Wat proud mama zegt. Je stofwisseling kan er onder lijden of je krijgt last van je bloedsuiker en of metabool problemen. Dan ben je helemaal ver van huis. En dik.
Alle reacties Link kopieren
Wat ongelofelijk fijn dat er gelijk reacties zijn op m'n berichtje! @Xkussie, ik zit zeker wel op je tips te wachten!



Ik wil dit keer gaan voor 2 shakes op een dag en daarnaast 's avonds wel gewoon een normale maaltijd. Ik heb gewoon het idee dat het me anders niet lukt om af te vallen (maar dat kan ook absoluut te maken hebben met mijn lage zelfbeeld). Denken jullie dat het wel anders is als ik maar twee maaltijden vervang en daarnaast wel gewoon fruit eet?
Nee skip de maaltijden niet maar maak lekkere magere gerechten en eet veel groente.
Kan je niet beter een dietiste regelen? Je krijgt 3 uur vanuit de basisverzekering. Dat zijn wel een aantal afspraken en ik krijg het idee dat je geen idee hebt wat gezond is.
Waarom denk je dat het je niet lukt om af te vallen? Wat als je probeert je gedachtengang te veranderen in 'ik wil me gezond en fit voelen'? Heb je je weleens verdiept in gezond eten? Ik vond zelf de boeken van Amber Albarda heel fijn.



Echt, shakes zijn niet goed voor je.. Snel afvallen is niet gezond voor je. Het is al eerder gezegd, maar afvallen mbv shakes is geen gezonde manier. Gezond leven is op den duur een stuk beter voor je, en je bent nog zo jong! :-)
Alle reacties Link kopieren
@Goede-Fee ik vind het nogal een stap om naar een diëtiste te gaan... Klinkt stom, maar ik schaam me er best wel voor dat ik het zo ver heb laten komen. Nou weet ik wel dat zo iemand tientallen gevallen van mensen heeft gezien die willen afvallen en dat het helemaal niet gek is, maar dan nog. Dan doe ik het liever op eigen kracht of zo. Sorry voor dit vage antwoord, ik waardeer je reactie
Alle reacties Link kopieren
@noctua Omdat ik tot nu toe altijd denk dat het me wel zal lukken, maar het lukt nóóit. Ik wil ook zo graag m'n gedachtengang veranderen maar dat is zo moeilijk. Maar ik wil het wel écht.

Bedankt voor je tip, ik zal eens onderzoek doen naar boeken die me kunnen helpen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik heb gedaan:



Opzoeken wat magere producten zijn, koolhydraatarme producten, lekkere magere recepten...



Ik heb het geluk gek te zijn op gezond voedsel. Maar gezond voedsel hoeft niet perse fruit te zijn: integendeel! Shakes zijn echt drama!!! Ik eet bijvoorbeeld of 's ochtends een lekkere smoothie, een speltcracker (van de Lidl: zijn behoorlijk vullend en groot) met mager beleg, fruit met kwark, enz enz...



Wat er al gezegd wordt: verdiep je in magere gezonde gerechten. Wat heeft je lijf nodig op een dag? Kijk ook naar hoeveel je beweegt. Kan ik bijvoorbeeld de auto laten staan en gaan lopen? Geloof me; de kleine dingen doen het hem al en als jij heel rigoureus je eet/leefpatroon gaat veranderen dan vraag je om mislukking tenzij je zo enorm veel discipline hebt.



Stel jezelf de vraag: Hoe gaat me dit lukken? Wat heb ik nodig? Wat kan ik aan? Welke kleine dingen kan ik veranderen in mijn eetpatroon?



De (kleine) vooruitgangen doen het hem!



Positive mind, positive vibes, positive life! (ik voel me een behoorlijke wijsneus)
Alle reacties Link kopieren
Is weightwatchers misschien iets voor jou? Dat kost wel wat geld, maar dat kosten die shakes ook. Ze leren daar hoe JIJ gezond kunt gaan eten. Dus een manier om jouw eetpatroon om te buigen naar iets gezonds.
quote:Lalalau schreef op 23 mei 2016 @ 22:56:

@Goede-Fee ik vind het nogal een stap om naar een diëtiste te gaan... Klinkt stom, maar ik schaam me er best wel voor dat ik het zo ver heb laten komen. Nou weet ik wel dat zo iemand tientallen gevallen van mensen heeft gezien die willen afvallen en dat het helemaal niet gek is, maar dan nog. Dan doe ik het liever op eigen kracht of zo. Sorry voor dit vage antwoord, ik waardeer je reactie



Op eigen kracht lukt het niet en je hebt geen idee wat je je lichaam aandoet met die rommel. Ik zou mijn onterechte trots even opzij zetten.

Of jezelf beter informeren.
quote:Xkussie schreef op 23 mei 2016 @ 23:01:

Wat ik heb gedaan:



Opzoeken wat magere producten zijn, koolhydraatarme producten, lekkere magere recepten...



Ik heb het geluk gek te zijn op gezond voedsel. Maar gezond voedsel hoeft niet perse fruit te zijn: integendeel! Shakes zijn echt drama!!! Ik eet bijvoorbeeld of 's ochtends een lekkere smoothie, een speltcracker (van de Lidl: zijn behoorlijk vullend en groot) met mager beleg, fruit met kwark, enz enz...



Wat er al gezegd wordt: verdiep je in magere gezonde gerechten. Wat heeft je lijf nodig op een dag? Kijk ook naar hoeveel je beweegt. Kan ik bijvoorbeeld de auto laten staan en gaan lopen? Geloof me; de kleine dingen doen het hem al en als jij heel rigoureus je eet/leefpatroon gaat veranderen dan vraag je om mislukking tenzij je zo enorm veel discipline hebt.



Stel jezelf de vraag: Hoe gaat me dit lukken? Wat heb ik nodig? Wat kan ik aan? Welke kleine dingen kan ik veranderen in mijn eetpatroon?



De (kleine) vooruitgangen doen het hem!



Positive mind, positive vibes, positive life! (ik voel me een behoorlijke wijsneus)



Vet is niet altijd de vijand en mager is vaak opgevuld met suikers of snelle koolhydraten.

Leer gezond eten TO.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jouw vijf grootste 'zondes' waardoor jij dik werd? En wat in jouw eetpatroon vind jij wel goed en wil je zo laten? Laat ze hier eens lezen. Wie weet is iets juist helemaal niet ongezond en iets anders juist wel.
quote:Xkussie schreef op 23 mei 2016 @ 23:01:

Wat ik heb gedaan:



Opzoeken wat magere producten zijn, koolhydraatarme producten, lekkere magere recepten...



Ik heb het geluk gek te zijn op gezond voedsel. Maar gezond voedsel hoeft niet perse fruit te zijn: integendeel! Shakes zijn echt drama!!! Ik eet bijvoorbeeld of 's ochtends een lekkere smoothie, een speltcracker (van de Lidl: zijn behoorlijk vullend en groot) met mager beleg, fruit met kwark, enz enz...



Wat er al gezegd wordt: verdiep je in magere gezonde gerechten. Wat heeft je lijf nodig op een dag? Kijk ook naar hoeveel je beweegt. Kan ik bijvoorbeeld de auto laten staan en gaan lopen? Geloof me; de kleine dingen doen het hem al en als jij heel rigoureus je eet/leefpatroon gaat veranderen dan vraag je om mislukking tenzij je zo enorm veel discipline hebt.



Stel jezelf de vraag: Hoe gaat me dit lukken? Wat heb ik nodig? Wat kan ik aan? Welke kleine dingen kan ik veranderen in mijn eetpatroon?



De (kleine) vooruitgangen doen het hem!



Positive mind, positive vibes, positive life! (ik voel me een behoorlijke wijsneus)



Goede tip! Wat ook belangrijk is, is een goede balans tussen koolhydraten, eiwitten en vetten. Heb je namelijk allemaal nodig , maar wel in een goede balans.

En ook niet onbelangrijk, van te weinig eten val je niet af. Juist dan gaat je lijf in overlevingsmodus omdat je te weinig van alles binnenkrijgt en áls je dan wat eet, wordt het opgeslagen als reserve, vet dus!

Dusssss, geen shakes, maar 3x per dag gebalanceerd eten en 3x per dag iets tussendoor.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hi Lalalau, ik doe graag met je mee. Ik heb me vandaag ingeschreven bij de sportschool en moet/wil ook 20kg kwijt. Ik help je graag met wat motivatie! Qua voeding ga ik zoveel mogelijk koolhydraten vermijden tijdens de dagen die ik niet sport en mager-eten als ik wel sport (maar dan wel met wat kh).



We kunnen het!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lalalau schreef op 23 mei 2016 @ 22:56:

@Goede-Fee ik vind het nogal een stap om naar een diëtiste te gaan... Klinkt stom, maar ik schaam me er best wel voor dat ik het zo ver heb laten komen. Nou weet ik wel dat zo iemand tientallen gevallen van mensen heeft gezien die willen afvallen en dat het helemaal niet gek is, maar dan nog. Dan doe ik het liever op eigen kracht of zo. Sorry voor dit vage antwoord, ik waardeer je reactie Want jij bent de eerste persoon die ooit bij een diëtist of gewichtsconsulent naar binnen stapt om af te vallen? Ik snap niet dat je je schaamt om hulp in te roepen van mensen die er hun vak van gemaakt hebben. En als shakes jouw idee is van op eigen kracht te gaan afvallen, dan heb je hun hulp uiteindelijk nog veel harder nodig.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
@Xkussie, die positive mind moet er gewoon even komen denk ik. En als ik dit zo lees, krijg ik ook wel het idee dat het me moet lukken zonder shakes. Je bent geen wijsneus, je bent behulpzaam en dat is heel fijn



@Goede-Fee, wat versta jij onder gezond eten? Want magere producten zijn dus ook niet altijd even goed. Wat eet jij bijvoorbeeld op een dag?



@jules, mijn grootste zonde is denk ik dat ik een hele lange tijd heb gedacht dat ik het niet waard ben om gezond te zijn... of nouja, dat ik dacht 'waarom zou ik er iets aan doen? wat is het nut? ik ben toch niet goed genoeg'. Die gedachte is inmiddels al aangepast en dat doet me veel goed. Verder was/ben ik een nogal emotionele eter. Redelijk wat zorgen in mijn leven en die probeerde ik dan weg te werken door veel en ongezond te eten. Ook dat lukt me steeds beter om níét meer te doen.



@ Lauwie101, top! Heel veel succes en we kunnen het inderdaad! Ook zonder shakes dus
Alle reacties Link kopieren
Het doet me oprecht goed dat jullie me willen helpen. Ik ben nieuw op dit forum en wist niet dat het zo fijn kon zijn om dingen online te delen Bedankt daarvoor!
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk kun jij dat zonder shakes!



Ga eens goed kijken naar wat je eet. Kook je veel zelf met verse producten? Of ben je meer van de pakjes, zakjes, potjes en blikjes? Als je antworrd op vraag twee ja is, dan moet je daar gaan beginnen.

Veel voor verpakt eten zit vol met suiker, zout en toevoegingen die je niet in je lijf zou moeten willen hebben. ( Ga ingredienten lezen!!) Dus maak iets leuks van koken, zoek lekkere en gezonde recepten op, die zijn er genoeg.



Maak het jezelf niet onnodig moeilijk door snaaiwerk in huis te halen, chips, koek, dropjes etc.



Probeer een snack te vinden waar je van kunt genieten, maar die ook gezond is. Bv zelfgemaakte guacemole/humous als dip voor je rauwkost (bv wortel, komkommer, cherry tomaatjes). Ongezouten noten.



Denk aan je drinken!! Gezond eten heeft weinig nut als je elke dag een fles cola weg klokt.

Drink je sap? Zorg dan dat het 100% sap is, en niet 10% sap en 90% suiker en water (denk dubbelfris &co)

Drink je koffie en thee? Zo ja, drink je dat met suiker? Hoeveel schepjes? Ga eens na, hoeveel scheppen suiker dat zijn op een dag.

Probeer een thee te vinden die je zonder suiker ook lekker vindt, of vervang de suiker door honig en houd het bij 1 of 2 kopjes per dag.



etc etc etc...
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 23 mei 2016 @ 22:52:

Kan je niet beter een dietiste regelen? Je krijgt 3 uur vanuit de basisverzekering. Dat zijn wel een aantal afspraken en ik krijg het idee dat je geen idee hebt wat gezond is.het valt misschien onder de basisverzekering, maar valt ook onder eigen risico, dus als je dat nog niet hebt opgemaakt, betaal je het alsnog zelf
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:Lalalau schreef op 23 mei 2016 @ 22:56:

@Goede-Fee ik vind het nogal een stap om naar een diëtiste te gaan... Klinkt stom, maar ik schaam me er best wel voor dat ik het zo ver heb laten komen. Nou weet ik wel dat zo iemand tientallen gevallen van mensen heeft gezien die willen afvallen en dat het helemaal niet gek is, maar dan nog. Dan doe ik het liever op eigen kracht of zo. Sorry voor dit vage antwoord, ik waardeer je reactie Nooit schamen wij personal trainers en dietisten zijn er voor om mensen zoals jij te helpen! Dus doen????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven