Lijf & Lijn alle pijlers

het roer om!

10-05-2015 16:12 1359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Met mijn 1.70 meter en 100 kilo, is het tijd om er nu eens écht wat aan te gaan doen. Mijn buikje is geen buikje meer en het is gewoon erg ongezond momenteel. Het liefst raak ik 25 kilo kwijt, maar natuurlijk is mijn uiterlijk belangrijker dan wat de weegschaal zegt.

Hoe wil ik afvallen? Door het roer volledig om te gooien! 2 keer per week sporten, en voor de rest lekker actief bezig zijn, ook wandelen enzo. Ook mijn eetpatroom ga ik omgooien.



In dit topic is alles welkom! Ervaring over jouw afvalsucces, tips, enzovoort. Alle motivatie kan ik goed gebruiken.





Misschien zijn er wel forummers die ook zo'n 20 a 25 kg kwijt willen, dan kunnen we elkaar misschien een beetje steunen.



gr van bb6
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ben 173 en 110 kg. maat 48.

Ik ben bezig met de app van het voedingscentrum, waarop je alles wat je eet en drinkt invult. Ideaal. Je ziet meteen hoeveel je van alles binnenkrijgt en of dat teveel of te weinig is. Suikers vermijd ik zoveel mogelijk. Koken doe ik al jaren gezond.

Ik ga binnenkort starten met fysiofitness. Ik kamp met een zware blessure, van mijn hardloopavontuur van 2 jaar geleden....
Alle reacties Link kopieren
quote:sosofie schreef op 10 mei 2015 @ 16:20:

Hoi!

Ik ben 173 en 110 kg. maat 48.

Ik ben bezig met de app van het voedingscentrum, waarop je alles wat je eet en drinkt invult. Ideaal. Je ziet meteen hoeveel je van alles binnenkrijgt en of dat teveel of te weinig is. Suikers vermijd ik zoveel mogelijk. Koken doe ik al jaren gezond.

Ik ga binnenkort starten met fysiofitness. Ik kamp met een zware blessure, van mijn hardloopavontuur van 2 jaar geleden....Leuk dat je reageert! Oei, te hard van stapel gegaan, 2 jaar geleden? Misschien kunnen wij elkaar lekker motiveren .
Alle reacties Link kopieren
He Boterbloempje,



Ik ben mijn gewicht ook zat. Ben 1.80 en 95 kilo. Zou er wel twintig af willen. Misschien kunnen we elkaar motiveren en inspireren om ons doel te bereiken. Heb zelf een behoorlijk actieve baan, maar wil toch ook graag twee a drie keer in de week sporten. Qua eten denk ik dat ik aan meer gezond en minder suiker.
Alle reacties Link kopieren
Veroeska, lijkt me erg fijn om wat steun aan elkaar te hebben. 95 kg is mijn eerste doel .



Ik wil echt in stapjes gaan denken en ook bij elk behaald doel even stilstaan om trots te zijn op mezelf en wat ik bereikt heb.



Morgen ga ik voor het eerst sinds maaaanden weer naar de sportschool. Zie er enorm tegen op, is een klein sportschooltje waar iedereen elkaar kent. Ze zullen me wel raar aankijken, maar die knop moet even om. Als ik weer een paar keer geweest ben, zal t beter gaan.



Heb een hekel aan sporten, maar merk wel dat dit goed voor mij is. Moet er dus echt weer aan gaan gelocen .
Hier zat ik op te wachten. Ik wil zeker 50 kilo tijd, mijn streven is dit binnen 2 jaar te bereiken. Ik ben al meerdere keren dit gewicht al eerder afgevallen maar door omstandigheden zit het er steeds weer aan.



Sinds 2 weken hou ik me weer aan een goed eetpatroon, helaas heb ik een scheurtje in mijn enkelband gekregen en ligt het sporten dus stil. Daar baal ik echt wel enorm van.

Ik ben lid van de sportschool en van een zwembad, mijn plan was dan ook hier weer gebruik van te maken. Verder heb ik onlangs geweldige hardloopschoenen gekocht en was van plan dat te gaan starten.



Nu ligt het bewegen dus vrijwel stil maar het eten gaat wel goed en er is dan ook alweer 3 kilo af. Of ik echt mijn gewicht wil gaan vertellen moet ik nog over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Begrijp je gevoel van 'raar aankijken in de sportschool' maar ikzelf denk juist, wanneer ik een stevig iemand in de sportschool zie, "die is goed bezig!" Petje af, snap dat ze een drempel over moeten. Daarom alleen maar bewondering.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 10 mei 2015 @ 16:34:



Nu ligt het bewegen dus vrijwel stil maar het eten gaat wel goed en er is dan ook alweer 3 kilo af. Of ik echt mijn gewicht wil gaan vertellen moet ik nog over nadenken.



Hoihoi, leuk dat je meeschrijft! Precieze cijfers hoeven niet perse, hoor. Alleen als je je daar zelf prettig bij voelt .



Wat super knap dat je al lid bent van een zwembad. Dat is voor nu een veeeel te hoge lat voor mij. Wees daar trots op .



Misschien kunnen we lijstjes maken, wat is nou zo ellendig aan dat vreselijke overgewicht?

TO trapt af, ik kan wel duizenden dingen noemen.

- alleen nog maar lange shirts en lange broeken durven dragen

- onzeker in bed, minder ongeremd dan vroeger

- die vre-se-lijke onderkin!! God wat wil ik daar van af.

- de kwetsende opmerkingen. Ik heb er al zo enorm veel gehad.

- striae, cellulitius, acne en alle andere ongemakken aan de huid.



Om dan nog maar te zwijgen over mijn conditie, en het verhoogde risico op allerlei enge ziektes.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vera8 schreef op 10 mei 2015 @ 16:37:

Begrijp je gevoel van 'raar aankijken in de sportschool' maar ikzelf denk juist, wanneer ik een stevig iemand in de sportschool zie, "die is goed bezig!" Petje af, snap dat ze een drempel over moeten. Daarom alleen maar bewondering.



Fijne reactie .

Ik moet eigenlijk ook gewoon 'schijt' hebben aan de rest. Maar goed het blijft lastig. Ik doe morgen gewoon lekker mijn oordopjes in, en gaan met die banaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet zoveel problemen met zwembad enzo. Heb drie zoons, dus ik kom hoe dan ook vaak in het zwembad. In bed etc heb ik er geen last van. Komt ook door mijn man die er geen last van heeft.



Maar waar ik wel last van heb:

* snel moe

* moeite hebben met bewegen.

* zere voeten en benen.

* altijd lastig om kleding te vinden

* het is ongezond, ondanks dat mijn bloedwaardes supergoed zijn.



Ik heb met hardlopen zeer rustig aan gedaan, zeg maar twee keer langzamer dan de starttorun en onder begeleiding, met perfecte schoenen. Toch een enorme blessure aan kuiten en voeten. Ben nu nog afhankelijk vansteunzolen. Mijn advies mbt hardlopen: doe het niet. Ga wandelen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toch wel het meeste last van kleding kopen. Mooie dingen zien maar weten dat het echt niet gaat passen. Heb in mijn kast ook van alles liggen voor wanneer het wel gaat lukken.



Het allervervelendste vind ik dat ik mezelf zo teleurstel als ik weer eens loop te snoepen. En ik weet dat dat snoepen ergens voor staat, namelijk ontevredenheid over mijzelf. En als ik dan teveel gesnoept heb straf ik mijzelf door gewoon eten te laten staan. Niet alleen mijn eetpatroon maar mijn hele mind-set moet veranderen vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een leestip voor jullie :); 'Eet jezelf mooi, slank en gelukkig' van Amber Albarda. Hierin staat heel goed uitgelegd waarom we zo vaak terugvallen in oude, slechte, gewoontes... Het heeft mij geholpen om anders naar eten te kijken al verval ik nog wel in emotie-eten maar dat is vooral als ik me niet aan de tips van Amber houdt!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de pijler doorlezen want je bent de vijfmiljoenste. Plusminus.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Vera8 schreef op 10 mei 2015 @ 16:37:

Begrijp je gevoel van 'raar aankijken in de sportschool' maar ikzelf denk juist, wanneer ik een stevig iemand in de sportschool zie, "die is goed bezig!" Petje af, snap dat ze een drempel over moeten. Daarom alleen maar bewondering.Ik ook!! Zet hem op dames!
Alle reacties Link kopieren
Je uiterlijk is niet het belangrijkst, je gezondheid is het belangrijkst.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook te dik 3 jaar geleden. Ik ben nu een beetje chunky rond het middel (niet dramatisch in vergelijk misschien iets van 5 kg te zwaar) doordat ik vorig jaar een moeilijk jaar had en dit jaar ben ik al een paar keer ziek geweest (ontstekingen). Mijn armen en benen zijn nog gespierd. Mijn buik is een beetje fluffy. Ik hoop e.a. nu weer te kunnen oppakken. Vooral eten is lastig en regelmatig trainen soms ook.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:veroeska schreef op 10 mei 2015 @ 17:10:

Ik heb toch wel het meeste last van kleding kopen. Mooie dingen zien maar weten dat het echt niet gaat passen. Heb in mijn kast ook van alles liggen voor wanneer het wel gaat lukken.



Och ja, kleding kopen, het is verschrikkelijk. Heb ook erg grote borsten wat het zo mogelijk nog even lastiger maakt. Ik weet eigenlijk niet eens welke broekmaat ik heb. Dat verschilt enorm. Bij h&m bijvoorbeeld (arme studente ) pas ik van de ene broek maat 40, van de andere broek is maat 44 gewoon te klein.



Gezonde, makkelijke receptjes ben ik trouwens ook op zoek naar .
Alle reacties Link kopieren
Hallo boterbloempje en de rest!



Als je echt wil afvallen dan gaat het lukken. Ik ben ongeveer evenlang als jij, 1.69. Ik woog vorig jaar mei nog 93 kilo en nu weeg ik 72 kilo. Het grootste deel is eraf gegaan in het begin. Nu ben ik redelijk tevreden, maar probeer wel nog wat af te vallen en strakker te worden.



Probeer vooral op je eten te letten. Sporten is goed, maar de kilo's verlies je vooral met een beter eetpatroon. Minder kcal eten dan je verbrandt is de oplossing. En gezond eten is uiteraard altijd belangrijk. Overigens de eerste 10 kilo gingen er snel af toen ik echt serieus bezig was met gezond (en niet te veel) eten.



Heel veel succes, jullie kunnen het!!
Dag dames, ik lees even mee. Afgelopen week poging xxxx om toch eindelijk iets aan mijn gewicht te doen gestart. Vooralsnog door in ieder geval niet te snoepen, geen suiker in de koffie etc. Ik weet dat ik het kan, ben 15 jaar geleden 25 kilo afgevallen.

Heb steun van familieleden (een soort gezamenlijk streven met twee nichtjes hahaha) maar online is anoniem en ook wel prettig.



Wat ik het vervelendst vind? Tja, best veel dingen. Soms ben ik best tevreden met mezelf (maar niet zo vaak). In een pashokje staan en wéér iets niet passen is denk ik wel het ergst gevoelsmatig. en op de tweede plaats de teleurstelling in mezelf als ik zwicht. Maar ik ben vooralsnog vastbeslotener dan ik in járen ben geweest, het moet en zal me lukken. Mijn streven is nu eerst maar eens 15 kilo eraf, daarna zie ik wel verder.

En misschien een tip: beloon jezelf bij 'mijlpalen' (en dat hoeve niet eens heel grote te zijn). Bijvoorbeeld een leuk shirt na de eerste 5 kilo of zo.



Sporten is bij mij nog even een issue.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lea!



Waarom is sporten een issue? Als ik vragen mag, natuurlijk. En inderdaad, kleine mijlpalen zijn belangrijk. Ik ben al trots op mijzelf als ik 2liter water gedronken heb, toch weer een stap in de goede richting, niet waar?





Alle succesverhalen en gezonde makkelijke recepten zijn nog steeds erg welkom!
quote:Vera8 schreef op 10 mei 2015 @ 16:37:

Begrijp je gevoel van 'raar aankijken in de sportschool' maar ikzelf denk juist, wanneer ik een stevig iemand in de sportschool zie, "die is goed bezig!" Petje af, snap dat ze een drempel over moeten. Daarom alleen maar bewondering.+1
Alle reacties Link kopieren
Hetzelfde als Vera, daarbij was ik zelf ook chubby.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Boterbloempje, mag je best vragen Ik heb jarenlang fanatiek gesport (volleybal) maar heb sinds een paar jaar een visuele handicap. Balsport/teamsport gaat niet, er is hier in de buurt geen zwembad en ik weet niet zo goed wat ik anders kan/wil... ik heb moeite om daar stappen in te zetten. Tips en adviezen zijn natuurlijk welkom
Waar heb ik het meeste last van nu?

- gewoon een algeheel gevoel van ontevreden zijn over mezelf

- kleding shoppen is gewoon niet zo leuk

- voel me minder prettig als ik intiem ben met mijn vriend

- krijg vervelende opmerking

- ben teleurgesteld in mezelf



Ik las net iemand die aangaf dat gezondheid het belangrijkste is. Helaas voelt dat voor mij niet zo. Heel eerlijk? Ik wil gewoon mijn motivatie kleding weer aan.
Alle reacties Link kopieren
Hi! Graag praat ik ook mee! Ben al m'n hele leven zoals jullie dat zo lief zeggen 'Chubby' maar nu de teller bijna 90 aantikt walg ik zo van mijn snoepgedrag!!



Ik ben al eerder afgevallen van 93 naar 78. Dat was afgelopen zomer en paste shortjes in maatje 38!! Dat wil ik weer...



Mijn grootste nadelen zijn dat ik heel onzeker ben, veel leuke kleding niet meer pas en ik me eigenlijk gewoon elke minuut van de dag erger aan mijn bolle toet!



Ik ben 178 en nu 88 kilo. Mijn eerste doel is 83 kilo en daarna van 78 naar 75! Maar wat voor mij het allerbelangrijkste is dat ik vol blijf houden..



Hoop van jullie te horen! Liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven