Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe, wat en wanneer 5:2/vastenleefwijze

03-11-2014 20:09 1773 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een nieuw (5:2) vastentopic. Er staat nog veel info in het oude topic:

http://forum.viva.nl/foru ... g/list_messages/199730/70
louise1 wijzigde dit bericht op 03-11-2014 20:12
Reden: Toevoeging link
% gewijzigd
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook zo, ik ben nu soms al blij als ik er wat ik krijg. Gelukkig is ie dol op fruit, kaas en vlees en daar kan ik wel mee uit de voeten. Ik maak nu ook zelf kipnuggets, ook glutenvrij en ik probeer er zoveel mogelijk vetten in te krijgen.



Morgen ga ik met hem gelatinesnoepjes van aardbeien en frambozen maken en bonbons van cacaomassa, cacaoboter en stevia. Ik hoop dat als ie het zelf mee maakt dat ie het dan ook eet. En anders heb ik lekker snoep voor mezelf.



Afgelopen week heb ik ook chocoladerepen gemaakt met gehakte noten, hennepzaad, dadels, kokos, cacaomassa en cacaoboter. Die zijn erg lekker als tussendoortje.



Ik vind het wel leuk om dit soort dingen zelf te maken. Nu ben ik crackers aan het bakken van fufu, amandelmeel, lijnzaad, pompoenpitten en zonnebloempitten en zeezout. Erg lekker met kaas of gewoon zo. Ik kan niet zeggen dat stokbrood mis. Mijn crackers lukken steeds beter.



In plaats van chips, pof ik tegenwoordig maïs in kokosolie en dan zeezout erbij. Maar op zich is er met gewone chips van alleen aardappel en zout ook weinig mis. Vorig jaar heb ik van palmkool chips genaakt en dat viel niet tegen. Leuke manier van groenten eten.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je de avocado's wegmoffelen in een fruitsmoothie met een overrijpe banaan en mango. Dat is lekker zoet en door de avocado wordt het romiger, de smaak valt dan niet zo op.



Of guacamole maken en tortillachips erbij. Wel opletten dat die van maïs gemaakt zijn en niet van tarwe.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
De gelatinesnoepjes zijn goed gelukt. Ze zijn niet zo stevig en hard als winegums, waarschijnlijk omdat ze niet uit puur suiker bestaan, maar ze zijn lekker. Ik ga hier eens vaker mee experimenteren, Mason vindt het leuk en lekker en in principe eet ie dan fruit met gelatine, dat is gewoon hartstikke gezond.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed Mrs.!



Zeg Hettie...beetje late reactie en vreselijk off topic....maar waar in Azië ben je geweest?
Alle reacties Link kopieren
Ja, klinkt goed die snoepjes. Ga ik ook een keer proberen.



Hier lusten ze geen smoothies. Dat is vast een fase dus ik blijf het aanbieden. Vandaag hebben we een verjaardag gevierd. Ik heb heerlijke taarten gemaakte met kastanjemeel, pure chocole, ananas en walnoten (3 verschillende soorten.) En pasta. Een deel met spaghetti en een deel met courgettepasta. Je merkt dat steeds meer mensen geïnteresseerd zijn in gezond eten, dus het beviel goed allemaal.
Maarrehm, moeten jullie kinderen ook afvallen dan? Doen die ook twee dagen vasten?
Alle reacties Link kopieren
Nee, hoor de kinderen hoeven niet af te vallen en ik denk dat afvallen en/of vasten ook niet gezond is voor kinderen. Ik wil mijn kinderen wel zo gezond mogelijk laten eten. Mijn kinderen mogen wel alles zoals snoep en koek, omdat nu eenmaal onderdeel is van onze maatschappij. Maar als ik iets gezonds kan kopen of bakken en ze vinden het lekker, waarom, dan geef ik dat graag.
Alle reacties Link kopieren
Vasten en een gezinsleven gaat prima. Ik ben dan niet zo culinair bezig met bakken, maar hier krijgen ze wel dagelijks een groene smoothie. Vooral omdat zelfs met een AVG in de avond men echt niet aan voldoende groenten komt. Wij drinken nu al ruim 3 jaar dagelijks een groene smoothie. Ik had altijd een laag hb gehalte, voel me nu echt kiplekker.



In het weekend zondig ik ook ongezonde dingen als chips en koek, maar met mate. Afvallen nu is nu niet meer echt nodig voor mij. Misschien in het voorjaar doel bewust 1 of 2 kilo.
Alle reacties Link kopieren
quote:misspoez schreef op 09 november 2014 @ 22:07:

Maarrehm, moeten jullie kinderen ook afvallen dan? Doen die ook twee dagen vasten?





Nee, uiteraard niet!



Maar ik wil wel heel graag dat Mason zo gezond mogelijk eet, maar niet overdreven. Hij mag ook gewoon snoepen, krijgt gewoon boterhammen mee naar school. Maar als ik een beter alternatief kan aanbieden dan graan, glucose-fructosestroop, gehydrolyseerde plantaardige vetten, etc., waarom niet?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ben ik ook weer. Een heel nieuw forum en een nieuw topic. Hier heel druk geweest en weinig tijd om te forummen. Vasten schiet er ook een beetje bij in. Moet wel opletten dat ik niet in mijn oude patroon val. Vandaag weer een poging om te vasten. Hopelijk lukt dat.



Hoop dat het met iedereen goed gaat ( heb niet teruggelezen). Ik ga weer proberen hier meer mee te schrijven
Alle reacties Link kopieren
Welkom terug en succes met je vastendag, magnolia. Ik heb mijn vastendag naar morgen verzet. Ik stond vanochtend met honger op, dus ik heb al een kogelwerende koffie op.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ha, ik pas een paar oude laarzen weer. Blij, blij, blij.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
3 topics? Ik snap er geen fluit meer van :p



Ik vast vandaag en ik heb het koud! Brr!! Zit met mijn winterjas aan te studeren, zometeen maar even een kopje koffie halen. En ook nog even verzinnen wat ik vanavond met eten ga doen. Misschien maar weer een soepje maken. Afvallen gaat wel lekker, buik voelt weer een stukje platter aan dan voorheen, al ben ik nog lang niet tevreden.



En mrs, een oud paar laarzen weer passen? Bij de kuiten afgevallen dus? Wat bijzonder! IK heb ook stevige kuiten maar ik zie het niet gebeuren dat ik op die plek ga afvallen. HOewel ik het wel graag zou willen ;)
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



herkenbaar, dat van die laarzen die (na jaren) weer lekker passen. Heb ik ook. Blij dat ik ze nooit heb weggedaan.



Bij mij gaat het redelijk qua vasten. Ik vast natuurlijk elke dag maar afgelopen zaterdagochtend heb ik ontbeten; had geen zin om anderhalf uur lang nuchter op de vroege zaterdagochtend langs het voetbalveld te staan.

Op zondag bij mijn ouders weer een klein ontbijtje gehad maar 'middags twee stukken van moeders zelfgemaakte appeltaart gegeten. Zoo lekker!!!



Ik heb de laatste drie nachten wel echt ruk geslapen en dan is het aantal vastenuren wat ik heb nog langer. dat is wel zwaar. Ik begin daar in een patroon te zien: de week voor mijn menstruatie slaap ik slecht.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Oh, weet niet meer wie het vroeg maar mijn gezinsleden vasten niet mee. Ik doe niet de 5:2 maar ik heb een dagelijks eetraam van 6 uur. Ik lunch en dineer met mijn gezinsleden. Ontbijten doen we eigenlijk sowieso amper samen dus ze zien niet dat ik niet eet.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Psies...ik heb het zelfde als "Loesje"
Alle reacties Link kopieren
Zeg hadden ze nou niet bij het lanceren van het nieuwe forum de "Like knop"van facebook kunnen verwerken?
Alle reacties Link kopieren
Louise, Ik heb dus ook al jaren als ik menstrueer, dan slaap ik ook ruk. Ik heb zelfs een tijd temazepam geslikt de eerste twee dagen als ik ongesteld was, de huisarts had er nog nooit van gehoord. Het was zelfs zo erg dat ik nachten klaarwakker was en ging stofzuigen. Nu neem ik gewoon een extra tablet seroquel en slaap ik heerlijk.



Ik heb trouwens al een tijdje geen krachttraining gedaan, verklaart ook wel waarom mijn kuiten weer smaller zijn. Maar ze zijn ook droger geworden. Mijn armen ook, ik zie mijn triceps een stuk beter en er beweegt niks als ik zwaai.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Haha, wat een zoektocht! Even een link in de laatste post zetten wellicht, Louise? Maar met behulp van Viva heb ik jullie toch weer snel gevonden. Wat minder fijn was, is dat ik een lang antwoord had geschreven waarin ik diverse mensen aansprak an die post verdween na het posten omdat er niet duidelijk stond dat er niet meer gepost kon worden. Kun je het nog volgen?



In elk geval, Sirens geen magnetron gebruiken!! Geef een deel van je planten magnetronwater en een deel kraanwater. Dan weet je genoeg. Alles gaat dood in de magnetron.



en mrs Stanley sterkte met het gemis aan Brutus!



Magnolia, van harte en veel geluk



Heb het best druk de laatste tijd en een zeer matige internetverbinding. Maar ik probeer in toch regelmatig te lezen.



Ik neem een zelfgebakken zaadcrackertje met brie en een wijntje om te proosten op deze nieuwe topic. Op naar de volgende 3.500 posts!!!
Walkin on sunshine
Alle reacties Link kopieren
oja, tegen de opvliegers, ik meen dat het Ednaloy was, heb je weleens een tijdje DHEA geprobeerd?
Walkin on sunshine
Alle reacties Link kopieren
Sun ik ga googlen, maar moet zeggen dat sinds ik nu al weer een poosje dagelijks soya drink dat het heel goed helpt.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, alleen via de huisarts en mega duur...ik denk dat ik het bij soya houd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de afgelopen weken soyayoghurt gegeten in plaats van gewone volle yoghurt en ik heb de menstruatie from hell gehad vorige week, nog nooit zoveel pijn gehad door de endo. Ik heb pas sinds gisteren geen last meer van mijn beenzenuw. 'Normaal' heb ik alleen last van mijn beenzenuw tijdens de krampen en nu was die pijn constant. Als ik niet beter wist had ik gedacht dat ik een hernia had. Ik vermoed toch echt dat de soya hiermee te maken heeft, dat was de enige verandering in mijn voeding.



Ik vind het trouwens nog een hele tour om een soyaproduct te vinden zonder toegevoegde suikers in de supermarkt.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag een vastendag en ik heb me toch koude vingers. Ik ha zo maar eens achter mijn bureel uit en een rondje lopen met Gerrit. Hij ligt in de mand naast me te dromen. Volgens mij zit ie de kat achterna.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Oh gelukkig heb ik die bijwerkingen niet. Ik ben ook niet zo overgevoelig voor eten als jullie. Ik cheat dus ook eigenlijk nog vaak zat.



Maar ik heb gelukkig veel baad bij die soya. En een bekertje per dag zal me niet gelijk dood neer laten vallen. Ik geloof nog steeds in een soort van balans. En zoalng ik me goed voel. Die opvliegers vond ik 3 x niks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven