Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe, wat en wanneer 5:2/vastenleefwijze

03-11-2014 20:09 1773 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een nieuw (5:2) vastentopic. Er staat nog veel info in het oude topic:

http://forum.viva.nl/foru ... g/list_messages/199730/70
louise1 wijzigde dit bericht op 03-11-2014 20:12
Reden: Toevoeging link
% gewijzigd
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Nova, gefeliciteerd met je kleintje.



Eerlijk gezegd lijkt mij een eetraam ook lastig met gebroken nachten. Ik vast dagelijks met een eetraam van zes uur; van 12:00 tot 18:00 uur eet ik, daarbuiten alleen water, koffie of thee. Twee a drie keer per week eet of drink ik tot 20:00 uur.



Laatste tijd heb ik wat minder goede nachten en als ik dan vroeg wakker wordt zijn die uren tot 12:00 uur wel erg lang. Misschien kun jij een eetraam van 10:30 tot 20:00 kunnen doen. Waarbij je om 20:00 uur nog kwark met muesli of zo eet dus echt een flink bodempje voor de nacht? Nou ja, nacht
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
De overgang, echt, momenteel zijn mijn opvliegers weer in volle hevigheid terug. Het enige wat ik heb veranderd in mijn voeding is gelatine. Maar mijn haar, nagels en huid vragen schreeuwen erom. Helaas had ik even een flinke dip. wat ik dan doe is zowel 's morgens als 's avonds een uur gaan lopen. Zo heb ik tenminste het gevoel dat ik de baas ben over mijn lijf, ondanks dat de weegschaal rond de 68 blijft schommelen.



Evenals Mrs Stanley ben ik Paleo en heb een eetvenster. Meestal probeer ik niet voor 12 uur te eten, wat de ene keer heel gemakkelijk gaat en de andere keer gewoon niet. :( En dan neem ik meestal niets meer na 19.00 u. Als ik het helemaal beu ben doe ik een paar dagen een heel klein eetraam, van maar 2 uur ofzo. Dat helpt, maar ik houd zoveel van eten Ik ben door het Paleodieet nog gevarieerder en lekkerder gaan koken.

Mijn huisgenoot die altijd liep te kwakkelen over energie te kort en grieperig etc is er ook enorm bij gebaat.



Vandaag begonnen met wat grasboter in de koffie na het lopen. Ben benieuwd wat dat gaat doen. Heb ook een tijdje het Shangri-La dieet gevolgd, maar dat voelt tegennatuurlijk. Met Paleo ben ik blij.



Nu probeer ik weer motivatie te vinden om 5:2 te doen. Ik denk dat ik weinig keus heb omdat ik weet dat het echt werkt.

Petje af voor degenen die er trouw aan zijn!



Edje, Soja is geen optie. Heb er een natuurlijke versie tegen en is te gemanipuleerd en bovendien niet Paleo Zo neem ik ook geen anti-opvliegpillen waar Zilverkaars in zit (is ook Latijnse naam voor) omdat het borstkankerbevorderend kan werken.



Lijnzaad kun je ook door je smoothie, cake of omelet gooien, dus in de blender. Dan vermaal je het ook. Mijn blender vermaalt wel lijnzaad en ook amandelen. HAndig in de tropen, want veel dingen kan ik hier of niet kopen of zijn schreeuwend duur. Kwestie van kiezen. Ik maak veel met zoete aardappel.



Mrs Stanley was je laatst niet opzoek naar groene bakbanaan meel? Waarom niet gewoon een groene bakbanaan gebruiken, vroeg ik me af.



Nova, proficiat met je baby! En probeer eens Paleo als je dat nog niet doet. De meeste mensen vallen dan automatisch een kilo of tig af zonder honger. Er zijn dan zat dingen die je wel mag eten en waar je je lichaam mee voedt ipv vult.



Succes allemaal!!



oja, Louise, wil je in je laatste post (als het kan) op het andere topic de link naar dit topic plaatsen? Ik moet telkens zo zoeken dus ik denk dat dat voor meer mensen kan gelden. Zo zonde want het is zo'n gezellige club en zo motiverend Blij dat je dit topic bent begonnen

http://forum.viva.nl/foru ... ze/list_messages/246401/0
Walkin on sunshine
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik heb geprobeerd om een link van het nieuwe topic te plaatsen in het vorige topic maar helaas is deze gesloten en kan ik niets meer aanpassen.



En op zoek naar dit oude topic zag ik nog een topic van jou, Sunny. Ik zag dat jij en Edje heel graag 5:2 in de topictitel hadden gewild. Omdat niet iedereen 5:2 doet had ik er een wat meer algemene titel aan gegeven. Ik zal de moderator vragen om een titelchange en de link te plaatsen in het oude topic.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nog vertellen over mijn gesprek met de overgangsconsulente. De eerste keer heb ik voornamelijk vragen beantwoord en de volgende keer gaat ze vertellen wat ik eraan kan doen. Ik heb nu dus nog niet veel te vertellen, behalve dat mijn klachten heel goed hormonaal bepaald kunnen zijn. Ook de vermoeidheid. Volgende week hoop ik de tips met jullie te delen.



Vrijdag heb ik een vastendag gedaan. Ik vond het erg lastig en ik denk ook dat ik eerdér zo'n 700 calorieën op heb. Dat vind ik nu ook weer niet zo heel erg. Vandaag doe ik weer een vastendag. Zo meteen ga ik naar yoga en als ik terug kom dan ben ik alweer halverwege de dag, moet je maar denken. Ik merk wel dat ik me na een vastendag beter kan beheersen. Dus het heeft wel nut. Ik zou het liefst zo'n 5 à 8 kilo afvallen omdat ik merk dat ik dan mijn yogaoefeningen het beste kan doen. Maar ik ga niet crashen, ik wil me vooral richten om gezond eten.



Succes vandaag iedereen en een fijne dag.
Alle reacties Link kopieren
Ah Nojo, nou ben heel benieuwd hoe je verder gaat met die overgangsconsulente. Ik ga aan de rode klaverpillen. Ik heb ze in Amerika besteld, scheelt me 2 x de helft voor het zelfde merk.
Alle reacties Link kopieren
Louise, goed plan om in die laatste post een aanpassing te vragen.



Algemene titel is prima, maar juist het 5:2 daar is het mee begonnen en daar googelen mensen ook op. Het blijft een fijn concept



Na een giga tijdje van opvliegers, lijkt nu de rust weer te keren. Sinds kort drink ik s morgens een krul grasboer in mijn koffie. Ik ga dus even in de gaten houden of mijn opvliegers daardoor milder en minder zijn geworden. Ik juich nog niet te vroeg, maar het zou zo maar kunnen dat ik eindelijk een beetje rust krijg 's nachts, want ook dan gaan die krengen gewoon door en ben je om de haverklap wakker. Uiteindelijk breekt dat op.



Rode klaverpillen, houd je ons op de hoogte Edje?



Straks heerlijk pompoen in de oven maken en daarna naar de beach.



Succes iedereen!
Walkin on sunshine
Alle reacties Link kopieren
Tip: sla je tekst op onder je muis voordat je hem plaatst. Kreeg een error en dat is niet de eerste keer sinds de site is vernieuwd.
Walkin on sunshine
Alle reacties Link kopieren
quote:sunny52 schreef op 16 november 2014 @ 14:53





Rode klaverpillen, houd je ons op de hoogte Edje?





Ja hoor, moeten ze eerst binnen komen. Houd jij ons op de hoogte met die "grasboer" in je koffie...;-)

Neem aan dat je een T vergeten was...
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, grasboer moet inderdaad grasboter zijn:)



Tot de klaverpillen binnen zijn zou je dit ook kunnen proberen, Edje? Nog steeds zijn de opvliegers veel en veel minder en veel milder.

Ik ben benieuwd of het toeval is maar voorlopig ga ik dus door met koffie met grasboter als ontbijt na de ochtendwandeling. Het valt me ook op dat ik beter slaap. Maar dat is logisch als ik minder opvliegers heb.



Maandagvasters succes!
Walkin on sunshine
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad liever een grasboer aan de koffie dan in mijn koffie.



Ik heb vandaag tot nu toe een redelijke vastendag. Beter dan vrijdag, toen was ik echt niet te genieten.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag eindelijk ongesteld geworden; heb nog wel een plofkop maar dat plas ik de komende drie dagen er wel weer (hopelijk) uit.



Gisteren ontbeten, driekwart chocoladeletter, chocomelk, chips, pepernoten gehad. Zat even geen rem op maar daar heb ik vaker last van net voor mijn menstruatie. Vandaag weer rustig aan.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Pillen zijn binnen...vanochtend pil 1 genomen en ben ik nu toch al pil 2 vergeten. Ik drink ook nooit bij en na mijn eten.

Nu maar effe 1 nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weer pepernoten gebakken gisteren, nu met een ander recept. De pepernoten met kastanjemeel, amandelmeel, cassavemeel en roomboter waren erg knapperig en lekker. De pepernoten van gisteren met kokosmeel, amandelmeel en kokosolie hadden een andere structuur, wat zachter. Ik vind ze allebei lekker. Van de week ga ik taaitaai proberen te maken, ik heb van mijn moeder van die plankjes gekregen. Had ze bij de Boerenbond gevonden, of all places.



Chocomel is wel een goed idee, heb ik zin in.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:ednaloy schreef op 17 november 2014 @ 18:22:

Pillen zijn binnen...vanochtend pil 1 genomen en ben ik nu toch al pil 2 vergeten. Ik drink ook nooit bij en na mijn eten.

Nu maar effe 1 nemen.Ik hoop dat je er baat bij hebt.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf gewoon de pil doorslikken tot ik 75 ben. Geen stopweken, nooit ongesteld en met een beetje mazel sukkel ik met wat extra vrouwelijke hormonen ook de overgang door. Lang leve de chemie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 17 november 2014 @ 20:08:

Ik blijf gewoon de pil doorslikken tot ik 75 ben. Geen stopweken, nooit ongesteld en met een beetje mazel sukkel ik met wat extra vrouwelijke hormonen ook de overgang door. Lang leve de chemie.Van de pil werd ik ook al niet blij. Ik vind vrouw zijn echt helemaal niks eigenlijk. Is dat erg als ik dat zeg. Niet dat ik me een man voel, maar ik was er liever wel een geweest. Zoveel makkelijker. Af en toe de man flu overleven, dat is het wel qua fysieke ellende.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik heb veel last van een soort zeurende pijn, rechts onder mijn ribben. Herkent ieman dat?
Alle reacties Link kopieren
We hebben echt dikke pech ben je net een beetje leuk kind krijg je de puberteit met groeiende pijnlijke voorgevel, vreetbuien, emobuien en maandelijks bloed, ben je er een beetje aangewend dan ga je misschien wel kinderen baren, je wordt zo dik als een koe, krijgt overal striemen en je perst een bowling bal door een sleutelgat....pff heb je dat gehad, je kids zijn wat groter...je begint eraan te wennen...maar o nee je krijgt het heet, koud, emobuien, je haar wordt dun, je botten poreus......Vrouw zijn is echt ruk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Whahahaha...Viva-A. Je kan het leuk brengen...;-)



Nou ik zit weer lekker in mijn vel hoor. Ben wel een beetje het zweef circuit ingedoken, maar goed met mijn reiki achtergrond, past prima bij me.



Ik ben nog steeds tevreden met mijn IF methode gaat me steeds makkelijker af, voorheen telde ik de minuten bijna voor dat ik mocht eten. Nu is het vaak dat kijk op de klok en dat het 12 uur is voor dat ik nog maar een slok van mijn smoothie heb genomen.

En dan toch al lekker gesport dus dat gaat ook goed.
Ha, opbeurende teksten hier!



Ik moet (en wil) er ook weer tegenaan. In eerste instantie toch maar weer echt inzetten op 5:2. Heb een tijd 6:1 gedaan en dat eindigde in 7:0 en uiteindelijk 3 à 4 kilo extra gewicht...



Gisteren weer voor het eerst gevast en dat ging best. De bedoeling is dat het weer vaste prik op maandag en donderdag gaat worden. Ik eet op vastendagen max 500 kcal en die spaar ik allemaal op voor 's avonds: avondeten van (ruim) 300 kcal en een toetje van ongeveer 150 kcal. Dat levert dus een 'vast' op van zo'n 20 tot 24 uur, afhankelijk van hoe laat ik de avond ervóór gestopt ben met eten.
Alle reacties Link kopieren
Hai rinzwind, nee pijn rechtsonder ribben herken ik niet. Had wel een keer last linksonder bij ribben nadat ik twee flinke bulletkoffies gedronken had. Vroeg me af dat met elkaar te maken zou kunnen hebben.



Mijn dochtertje wordt over drie maanden negen jaar en zelf was ik elf jaar en drie maanden toen ik voor het eerst ongesteld werd. Raar om te bedenken dat zij over twee en een halfjaar de sjaak is. Ik had de eerste twee jaar echt last van snachts wakker worden van de misselijkheid en ellende, buikkrampen, koud en dan weer bleodjewarm. Echt drama. Rond zes uur kon ik dan weer inslapen en moest ik om halfacht alweer eruit naar school. Gelukkig mocht ik van mijn moeder lekker slapen tot ik vanzelf weer wakker werd en ging ik dan naar school. Meestal was ik rond elf uur alweer op school en voelde ik me weer kiplekker. Ik hoop maar niet dat mijn lieve meisje zich ook zo ellendig voelt straks.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Overigens, ik werd ook niet blij van de pil. Doorslikken was geen optie, bloedingen braken door. Prikpil werkte wel, maar werd ik mega dik van.

Nu was ik die hormonen zat, en heb ze dus nu plaatselijk door een mirena. En nu doet die eindelijk zijn werk. Tenminste heb hem nu 2 jaar en deze vakantie in augustus werd ik voor het laatst ongesteld.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 18 november 2014 @ 21:00:

We hebben echt dikke pech ben je net een beetje leuk kind krijg je de puberteit met groeiende pijnlijke voorgevel, vreetbuien, emobuien en maandelijks bloed, ben je er een beetje aangewend dan ga je misschien wel kinderen baren, je wordt zo dik als een koe, krijgt overal striemen en je perst een bowling bal door een sleutelgat....pff heb je dat gehad, je kids zijn wat groter...je begint eraan te wennen...maar o nee je krijgt het heet, koud, emobuien, je haar wordt dun, je botten poreus......Vrouw zijn is echt ruk.







Doe mij dan maar die baard in de keel en een midlifecrisis.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, de baard in de keel. Je zou zo het Eurovisiesongfestival kunnen winnen



Mijn avontuur van de dag er al opzitten Zojuist aan een fikse tropische bui ontsnapt tijdens mijn ochtendloop. Die buien duren vaak maar enkele minuten maar zijn enorm heftig. Ik vluchtte snel een deels uitgebrand oud schoolgebouw binnen. Het was er eng. Muren vol grafiti en in de aangrenzende ruimte lag allerlei huisraad. Ik keek naar buiten en stond naar de regenboog te kijken die zich had gevormd omdat de zon gewoon bleef schijnen. Ineens schrok ik me rot van lawaai achter me. Ik dacht eerst aan tjoller (drugsverslaafde zwerver) maar godzijdank bleek het gewoon een duif te zijn die zich fladderend door een opening wrong. Waarschijnlijk kwam hij net als ik om te schuilen. Zo snel het kon ben ik met nog lichte hartklopping naar huis gerend. Held op sokken!



Sinds kort ben ik dus aan de zwarte-koffie-met-grasboter na de ochtendwandeling. Vet breekt het vasten niet.

De laatste tijd had ik moeite met vasten tot 12 uur, en omdat ik meestal een eetvenster heb van zo'n 4 tot 7 uur werd dat steeds lastiger volhouden. Het lijkt er nu op dat sinds de grasboterkoffie mijn opvliegers milder worden en mijn dromen helderder.

Verder heb ik dan geen honger en voel me net zo lekker als wanneer ik wel heb gegeten. En vooral daarom vind ik die grasboterkoffie een uitkomst. Ik gooi hem ook niet in de mixer maar laat gewoon een dikke krul smelten. Smaakt nog lekker ook.

En waarom vast ik graag? Het geeft mijn lijf de kans zichzelf 'te repareren' en ik vind het prettiger en makkelijker om maar een korte tijd per dag te eten dan de hele dag door te lopen grazen



Iedereen weer succes vandaag!
Walkin on sunshine
Alle reacties Link kopieren
Maar dan ook die bierbuik erbij he, Mrs? Niet selectief shoppen uit het pakket.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven