Lijf & Lijn alle pijlers

Hoevaak verschonen jullie maandverband?

04-04-2017 15:54 283 berichten
Wanneer ik ongesteld ben gebruik ik enkel maandverband. Als het maandverband bijna vol is dan verschoon ik hem, dit komt neer op zo'n 3 a 4 keer per etmaal. Ik heb doorgaans veel bloedverlies en gebruik altijd nachtverband van Libresse.



Nu kwam het vandaag ter sprake en een vriendin van me, die aangeeft niet extreem bloedverlies te hebben, verschoont haar maandverband elk uur. Ook als er maar een klein beetje bloed inzit. Dit vind ze fris. Ze zei nog net niet dat ze mij een viespeuk vind maar dat gevoel kreeg ik wel.



Dus nu vraag ik me af of ik me echt te weinig verschoon en hoe vaak jullie dat doen.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij prima. Ik tel ze nooit zo eigenlijk, maar ik denk dat ik ook uit kom op dat aantal.
Om de dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook weinig. Mijn tampon verwissel ik vaker dan jij je verbandje.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik draag persoonlijk tampons en die vervang ik om de 2/3 u.
Toen ik nog geen spiraal had:

Zo vaak als nodig.



Op zware dagen kon dat elke 2 uur zijn.

Op lichtere dagen kon dat rustig 3 keer per dag zijn.



In geval van écht hevige menstruatie kan het zijn dat sommigen elk uur moeten.

Maar aan "vervangen om te vervangen" doe ik niet mee.
Meestal om de 2/3 uur.
Ik vind het ook erg weinig eigenlijk. Ik zou er maar een vies gevoel van krijgen denk ik.

Maar als het voor jou fijn voelt zo...
Blijkbaar heeft ze hele goedkopie maandverbandjes. Of stinkt ze heel erg.
Alle reacties Link kopieren
Max. om de 3 uur hier, vaak sneller.
Ik denk 6x per dag.
Alle reacties Link kopieren
Als ik moet plassen verschoon ik. Dat is om de twee uur ofzo?
De eerste drie dagen ongeveer ieder half uur (dat is dan ook echt wel nodig), daarna drie dagen ongeveer ieder uur (bloedingen beginnen af te nemen) en de laatste dag volstaat een inlegkruisje.
Alle reacties Link kopieren
Elk uur?! Dit lijkt mij onzin, maar als zij zich hierbij goed voelt, of als zij veel bloedverlies heeft, moet ze het zelf weten.



Bij mij ligt het er heel erg aan hoeveelste dag het is. Sowieso verlies ik erg weinig. De tweede dag verlies ik het meeste, en op die dag gebruik ik er 6 per dag. De rest van de dagen verlies ik bijna niets, dus dan ongeveer 4 op een dag.
@gebruikersnaam: elk uur is bij mij echt geen onzin, elk halfuur al niet...
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 04 april 2017 @ 16:02:

De eerste drie dagen ongeveer ieder half uur (dat is dan ook echt wel nodig), daarna drie dagen ongeveer ieder uur (bloedingen beginnen af te nemen) en de laatste dag volstaat een inlegkruisje.Vast een hele domme vraag, maar hoe doe je dit 's nachts
quote:gebruikersnaamisalingebruik schreef op 04 april 2017 @ 16:07:

[...]



Vast een hele domme vraag, maar hoe doe je dit 's nachts 's Nachts is het ongeveer om de drie uur, omdat ik toch wel wakker word van de pijn (rond 1.30 en rond 4.30) en voor de zekerheid een badhanddoek in bed.
Alle reacties Link kopieren
nou ik ben aan de pil en het bloedverlies is hier zo minimaal dat ik bij wijze van spreken zelfs zonder zou kunnen.............



Dus ja ik snap dat het afhangt van de hoeveelheid bloed verlies..tja bloed je als een rund...tja dan moet je wel ieder uur
Alle reacties Link kopieren
Lang leve de Mirena! Daarvoor elke 2 a3 uur snachts helemaal volgebouwd met meerdere Libresse nacht dingen Nu met Mirena merk ik het alleen doordat ik neiging tot schoonmaken krijg Een zegen
Als je vind dat je veel bloedverlies hebt vind ik het weinig. Ik heb veel bloedverlies en zou het overdag niet redden met 2 maandverbanden. Ell uur bij een drupje bloed is in mijn optiek ook redelijk overdreven maar doorlopen tot je maandverband loodzwaar is van het bloed lijkt me niet fijn nee.

Ik gebruik tampons overigens want maandverband vind ik zelf überhaupt niet fris plus ik krijg het altijd voor elkaar om er naast of door te lekken.
Alle reacties Link kopieren
Meestal is het bloedverlies 's nachts minder, tenminste bij mij.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:NYC schreef op 04 april 2017 @ 16:09:

[...]





's Nachts is het ongeveer om de drie uur, omdat ik toch wel wakker word van de pijn (rond 1.30 en rond 4.30) en voor de zekerheid een badhanddoek in bed.Voor mijn dertigste was mijn menstruatie heel hevig wbt bloedverlies (daarna is het minder geworden). Ik gebruikte voor de nacht toen incontinentiebroekjes. Wellicht is dat iets voor je?
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 04 april 2017 @ 16:06:

@gebruikersnaam: elk uur is bij mij echt geen onzin, elk halfuur al niet... Kan me dat nauwelijks voorstellen...Wat naar zeg!
quote:dwynwen schreef op 04 april 2017 @ 16:09:

Als je vind dat je veel bloedverlies hebt vind ik het weinig. Ik heb veel bloedverlies en zou het overdag niet redden met 2 maandverbanden. Ell uur bij een drupje bloed is in mijn optiek ook redelijk overdreven maar doorlopen tot je maandverband loodzwaar is van het bloed lijkt me niet fijn nee.

Ik gebruik tampons overigens want maandverband vind ik zelf überhaupt niet fris plus ik krijg het altijd voor elkaar om er naast of door te lekken.Nu ga je me vast uitlachen maar ik ben serieus. Ik vind tampons eng. Al vanaf het moment dat ik ongesteld werd moest ik er niks van hebben. Ik snap zelf niet goed waarom maar het hele idee staat me zo tegen. Uiteraard wacht ik niet tot mijn maandverband loodzwaar is =-)
Alle reacties Link kopieren
To, Gadver.

Ik vind dat jij echt heel weinig verschoont, zeker als jij zegt veel te bloeden.

Dat gaat toch broeien en stinken



Daarnaast vind ik het nog steeds onvoorstelbaar dat er vrouwen zijn die maandverband gebruiken ipv tampons
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven