Lijf & Lijn alle pijlers

Hoevaak verschonen jullie maandverband?

04-04-2017 15:54 283 berichten
Wanneer ik ongesteld ben gebruik ik enkel maandverband. Als het maandverband bijna vol is dan verschoon ik hem, dit komt neer op zo'n 3 a 4 keer per etmaal. Ik heb doorgaans veel bloedverlies en gebruik altijd nachtverband van Libresse.



Nu kwam het vandaag ter sprake en een vriendin van me, die aangeeft niet extreem bloedverlies te hebben, verschoont haar maandverband elk uur. Ook als er maar een klein beetje bloed inzit. Dit vind ze fris. Ze zei nog net niet dat ze mij een viespeuk vind maar dat gevoel kreeg ik wel.



Dus nu vraag ik me af of ik me echt te weinig verschoon en hoe vaak jullie dat doen.
Ik heb ook maar twee dagen bloedverlies en dan ook nog zeer minimaal...denk dat ik op hetzelfde uitkom. En gebruik geen pil of iets anders. Wat heftig bij sommige vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik naar de wc moet, want ik vind het vies om dat bloederige lapje weer terug tegen mn poes te plakken. Zal elke 2 a 3 uur zijn.

Alleen de 2e en 3e dag bloed ik zo heftig dat ik elk uur moet verschonen anders lek ik door. Snachts moet ik dan ook naar de wc rennen zodra ik wakker wordt, want als ik na een paar uur opsta stroom ik over, laat staan als ik daar tot de volgende ochtend mee wacht (wat weleens gebeurd als ik doorslaap )
Wachten tot het verband 'vol' is dat vind ik wel apart. En vind ik niet zo fris klinken om eerlijk te zijn. Toen ik nog maandverband gebruikte, verschoonde ik als er wat in zat/naar de wc ging. Echt niet dat ik hem dan gewoon liet zitten omdat hij nog niet 'vol' was.. hoe vaak lag dus aan hoe heftig de menstruatie was.



Gebruik nu al eeuwig tampons, voelt hygienischer. Maar ook die gaan gewoon bij elke plasronde in de prullenbak.



Ben je niet bang dat anderen in je omgeving het geronnen bloed zullen ruiken? Collega's of iemand naast je in de tram?
En nacht verband is bedoeld om door te kunnen slapen. Zodat je je bed niet uit hoeft dus om te verschonen. Ik denk niet dat Libresse nachtverband heeft gemaakt met de bedoeling dat je je overdag dan zo weinig mogelijk verschoont?
quote:calvijn1 schreef op 04 april 2017 @ 16:15:

To, Gadver.

Ik vind dat jij echt heel weinig verschoont, zeker als jij zegt veel te bloeden.

Dat gaat toch broeien en stinken



Daarnaast vind ik het nog steeds onvoorstelbaar dat er vrouwen zijn die maandverband gebruiken ipv tamponsDat laatste lijkt me toch heel persoonlijk. Ik vind tampons echt verschrikkelijk. Zowel het inbrengen als het idee dat er zo'n bebloed sponsje in je lichaam zit. Alles wat er uit moet (het bloed) moet er uit. Dat wil ik niet in mij lichaam hebben zitten. Af en toe gebruik ik wel tampons, als ik naar een vergadering moet bijvoorbeeld. Omdat ik bang zou zijn dat anderen maandverband eerder zouden kunnen ruiken dan de inwendige tampon. Maar meestal ben ik gewoon thuis en ik voel me echt veel comfortabeler bij maandverband.
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 04 april 2017 @ 16:15:

To, Gadver.

Ik vind dat jij echt heel weinig verschoont, zeker als jij zegt veel te bloeden.

Dat gaat toch broeien en stinken



Daarnaast vind ik het nog steeds onvoorstelbaar dat er vrouwen zijn die maandverband gebruiken ipv tamponsWaarom?
Het is mij nooit gelukt een tampon in te brengen....
Alle reacties Link kopieren
Maandverband vind ik erg onhygiënisch
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Elke keer als ik naar de wc ga, dus dat zal ongeveer elke anderhalf-twee uur zijn, 's nachts een keer of twee/drie. Geen idee of het minder vaak zou kunnen, ik vind het anders gewoon geen fris gevoel.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:calvijn1 schreef op 04 april 2017 @ 16:26:

Maandverband vind ik erg onhygiënischNou dan gebruik je toch wat anders? Mij best hoor.
quote:Damselindistress schreef op 04 april 2017 @ 16:25:

Het is mij nooit gelukt een tampon in te brengen....



Het is mij ooit 1 keer fatsoenlijk gelukt, maar dat heb ik nadien wel een week mogen voelen.

Om maar te zwijgen over de pijn toen het ding eruit moest na een uur of 2. Ik viel bijna flauw.



Bovendien ... Bloed moet eruit. Dat moet niet tegengehouden worden door een "kurk" die erin zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 04 april 2017 @ 16:26:

Maandverband vind ik erg onhygiënischHoezo? Het bloed wordt toch opgenomen?
Alle reacties Link kopieren
quote:pien6 schreef op 04 april 2017 @ 16:28:

[...]





Hoezo? Het bloed wordt toch opgenomen?



Het zit in en op een dot watten dat je in je onderbroek draagt.

Je ziet en voelt het toch
Frankly my dear, I don"t give a damn
Elk uur, maandverband, de tweede en derde dag. Vanaf de vierde dag tampons, daarvóór lek ik gewoon door van tampons. Vanaf de vierde dag ongeveer elke twee a drie uur. Vanaf dag zes lichte tampon of inlegkruisje en dan verschoon ik wanneer nodig, maar vaker dan eens per 6 uur hoor.
quote:calvijn1 schreef op 04 april 2017 @ 16:30:

[...]





Het zit in en op een dot watten dat je in je onderbroek draagt.

Je ziet en voelt het tochWatten? Misschien bij maandverband uit 1930.
Of je nu maandverband gebruikt of tampons, verschonen doe je meestal als er wat in zit of bij een plasronde. En niet wat TO dus doet. Dat was haar vraag, en haar antwoord heeft ze gehad. Het gaat toch niet om wát je gebruikt?
quote:Labalade schreef op 04 april 2017 @ 16:19:

Wachten tot het verband 'vol' is dat vind ik wel apart. En vind ik niet zo fris klinken om eerlijk te zijn. Toen ik nog maandverband gebruikte, verschoonde ik als er wat in zat/naar de wc ging. Echt niet dat ik hem dan gewoon liet zitten omdat hij nog niet 'vol' was.. hoe vaak lag dus aan hoe heftig de menstruatie was.



Gebruik nu al eeuwig tampons, voelt hygienischer. Maar ook die gaan gewoon bij elke plasronde in de prullenbak.



Ben je niet bang dat anderen in je omgeving het geronnen bloed zullen ruiken? Collega's of iemand naast je in de tram?Nee, ik ruik mezelf ook niet. Ik krijg juist heel vaak van mensen te horen dat ik lekker ruik. Nu zal dat te maken hebben met goede haarproducten, goede parfum en elke dag douchen en schone kleren aan. Maar nee.. en ik weet zeker dat mijn vriend, vriendinnen en maar directe collega het eerlijk zouden zeggen als het wel zo was. Die omgang hebben we wel.
Volgens mij ligt het er gewoon aan hoe goed je maandverband is ...en nog belangrijker.. de hoeveelheid bloedverlies.

Heeft dus geen enkele zin om dat te gaan vergelijken of zelfs een oordeel aan te hangen.



Als je vriendin dat echt zou doen TO zou ik dat ook zo zeggen en mijn eerdere reactie denken...
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 04 april 2017 @ 16:15:

To, Gadver.

Ik vind dat jij echt heel weinig verschoont, zeker als jij zegt veel te bloeden.

Dat gaat toch broeien en stinken



Daarnaast vind ik het nog steeds onvoorstelbaar dat er vrouwen zijn die maandverband gebruiken ipv tampons

Hoezo onvoorstelbaar? Je kunt toch wel redenen bedenken waarom er mensen zijn die de voorkeur aan maandverband geven?

Ik ben bijvoorbeeld gezegend met vaginisme ( ), die tampon komt er bij mij echt niet in hoor...



quote:calvijn1 schreef op 04 april 2017 @ 16:26:

Maandverband vind ik erg onhygiënischOf je die watten nu in je ondergoed draagt of in je lichaam... Ik zie niet in hoe het een hygiënischer is dan het ander.
quote:Labalade schreef op 04 april 2017 @ 16:22:

En nacht verband is bedoeld om door te kunnen slapen. Zodat je je bed niet uit hoeft dus om te verschonen. Ik denk niet dat Libresse nachtverband heeft gemaakt met de bedoeling dat je je overdag dan zo weinig mogelijk verschoont?Ik gebruik nachtverband omdat deze langer zijn dan de maxi verbanden. Ik heb kennelijk een lang kruis ofzo want bij "gewoon:"" maandverband lek ik altijd ervoor of erachter. Niet omdat ik mezelf dan zo min mogelijk hoef te verschonen.
quote:Damselindistress schreef op 04 april 2017 @ 16:25:

Het is mij nooit gelukt een tampon in te brengen....Mij ook niet.
quote:Labalade schreef op 04 april 2017 @ 16:22:

En nacht verband is bedoeld om door te kunnen slapen. Zodat je je bed niet uit hoeft dus om te verschonen. Ik denk niet dat Libresse nachtverband heeft gemaakt met de bedoeling dat je je overdag dan zo weinig mogelijk verschoont?Nee maar ze zijn gewoon langer dan gewoon maandverband, dus kunnen ook overdag wel handig zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 04 april 2017 @ 16:28:

[...]



Bovendien ... Bloed moet eruit. Dat moet niet tegengehouden worden door een "kurk" die erin zit.Het bloed komt er toch gewoon uit? Het wordt alleen opgenomen door de tampon, het blijft niet in je lijf zitten ofzo..
quote:SallySpectra schreef op 04 april 2017 @ 16:35:

[...]



Nee maar ze zijn gewoon langer dan gewoon maandverband, dus kunnen ook overdag wel handig zijn.Ah okee. Geen idee, want ik ben van team tampon haha! Maar klinkt wel logisch ja
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik op de zwaardere dagen wel overdag nachtverband (van dat dunne), niet met het doel om minder vaak te verschonen want dat doe ik dan nog steeds bij ieder wc-bezoek, maar gewoon omdat het veiliger voelt.



Tampons gaan bij mij ook niet. Ik krijg ze er nog wel in, maar het doet pijn, ik voel ze zitten, als het me toch lukt om er eentje ver genoeg te duwen dan heb ik continu een naar, drukkend gevoel in mijn onderbuik en het verwijderen vind ik helemaal een afschuwelijk gevoel, alsof je de hele boel binnenstebuiten trekt. Ik vind maandverband duizend keer fijner, dan maar vaker verschonen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven