Lijf & Lijn alle pijlers

Hoevaak verschonen jullie maandverband?

04-04-2017 15:54 283 berichten
Wanneer ik ongesteld ben gebruik ik enkel maandverband. Als het maandverband bijna vol is dan verschoon ik hem, dit komt neer op zo'n 3 a 4 keer per etmaal. Ik heb doorgaans veel bloedverlies en gebruik altijd nachtverband van Libresse.



Nu kwam het vandaag ter sprake en een vriendin van me, die aangeeft niet extreem bloedverlies te hebben, verschoont haar maandverband elk uur. Ook als er maar een klein beetje bloed inzit. Dit vind ze fris. Ze zei nog net niet dat ze mij een viespeuk vind maar dat gevoel kreeg ik wel.



Dus nu vraag ik me af of ik me echt te weinig verschoon en hoe vaak jullie dat doen.
Zo ontstaan filterbubbels



Het Vivaforum is dus een plek waar je maar beter niet kunt zeggen dat je maandverband gebruikt. want dan ben je viesbah en een prehistorisch fossiel. Dus lijkt het alsof bijna niemand het meer gebruikt want sssstttt.



Maar als het niet zou verkopen zouden winkels er niet kostbare schapruimte voor blijven reserveren he
quote:Fluithaas schreef op 05 april 2017 @ 16:09:

Zo ontstaan filterbubbels



Het Vivaforum is dus een plek waar je maar beter niet kunt zeggen dat je maandverband gebruikt. want dan ben je viesbah en een prehistorisch fossiel. Dus lijkt het alsof bijna niemand het meer gebruikt want sssstttt.



Maar als het niet zou verkopen zouden winkels er niet kostbare schapruimte voor blijven reserveren he Keuze te over zelfs.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruikte zowel tampons als maandverband. Niet tegelijkertijd.

Ik verschoonde tijdens elk wc-bezoek. Moet er niet aan denken dat je je slip weer ophaalt met een vies verbandje er in.
quote:SallySpectra schreef op 04 april 2017 @ 15:57:

Om de dag.
quote:dwynwen schreef op 05 april 2017 @ 05:35:

[...]

Als ik dit soort capriolen hoor ben ik nog blij dat ik al 14 jarige braaf een uur zwetend in de badkamer heb door gebracht om te oefenen want ooh wat was dat toen 'eng'.Ja, dat hebben mensen die maandverband gebruiken natuurlijk niet gedaan.
Ik pas geen tampons meer sinds de laatste bevalling. Ze zakken er langzaam uit, zelfs een mini blijft niet lekker zitten. (En ja, seks kan nog prima.)



Dus ik gebruik nu wasbaar maandverband, heb er altijd een stuk of 15 schoon liggen. Maandverband uit de winkel met die gore parfumlucht vind ik echt heel smerig ruiken in combinatie met bloed. Dus maar overgestapt. Draai om de dag een wasje met maandverband en handdoeken (verbandjes spoel ik eerst met koud water door). Werkt prima en het draagt heel comfortabel.
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 04 april 2017 @ 22:51:

[...]





Waar haal je uitwasbaar maandverband?Ik heb het hier besteld: https://www.wish.com/m/c/58b7827b4e366514c14e9b06
quote:Lamis schreef op 05 april 2017 @ 17:34:

[...]



Ja, dat hebben mensen die maandverband gebruiken natuurlijk niet gedaan.



Wat is dat nou weer voor onzin aanname?



Ik deel slechts hoe ik dat indertijd ervaren heb.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog zware menstruatie had, hield een tampon max een half uur. Zeker bij het opstaan 's ochtends was een drama. Kleine rode riviertjes. Moest regelmatig dweilen. Dat gecombineerd met een cyclus van 18 dagen en geen hormonen mogen slikken, heeft me doen besluiten mijn baarmoederslijmvlies weg te laten branden. Wat een zaligheid. Kan het nu af met een dag of drie een inlegkruisje dragen.



Kan me dus moeilijk voorstellen dat TO het redt met 4 maandverbanden per dag. Of ze beseft niet wat een echt zware menstruatie is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een voorstander van tampons, maar af en toe als het er heftig aan toe gaat heb ik soms echt geen zin om er weer een in te doen en gebruik ik maandverband. Wisselen doe ik bij ieder plasbezoek, maandverband als er iets opgekomen is. Ik ga niet wachten totdat deze vol is, lijkt me echt geen prettig idee.
Alle reacties Link kopieren
[quote]studiemiepmiep schreef op 04 april 2017 @ 16:09:

nou ik ben aan de pil en het bloedverlies is hier zo minimaal dat ik bij wijze van spreken zelfs zonder zou kunnen.............



Ik ook gebruik 2 mini tampons per 24 u

Doe een jaar met een doosje tampons
Alle reacties Link kopieren
Vind het helemaal niet gek dat er mensen zijn die geen of weinig tampons gebruiken. Vind ze helemaal niet prettig zitten. Na een tijdje gaat het pijnlijk aanvoelen als ik er weer een nieuwe in moet duwen. Vind het dan veel fijner om even een maandverbandje te gebruiken, volgens mij hebben veel meer vrouwen hier last van Als ik thuis ben gebruik ik dus maandverband en buiten de deur tampons..
Nu we toch zo openhartig zijn Hebben jullie ook dat je aan je buikpijn voelt wanneer je tampon vol is? Net of hij dan tegen je baarmoedermond aan stoot die dan verkrampt. Ik krijg er ook meer last van nu ik 'ouder' wordt.
Hier ook alleen tampons als het echt niet anders kan. Bij mij lekt het bloed er gewoon langs en ik voel ze altijd zitten. En hygienischer vind ik het ook al niet. Er zit altijd bloed op mijn hand als ik zo'n ding heb ingebracht. Thuis is dat tot daaraan toe, maar op mijn werk zit het fonteintje niet in het toilethokje. Lekker fris, met die bebloede hand eerst uit het toilet, kraan open, ondertussen komt er een collega binnen die dan ziet hoe ik het bloed van mijn hand spoel.



Daarnaast vind ik zo'n bungelend, bloederig ding aan een touwtje in een zakje of papiertje frotten ook niet heel fris ofzo. Maandverband vouw ik eerst dicht. Ik vind maandverband stukken praktischer en comfortabeler en even vies als tampons. Op de zware dagen verschoon ik om het uur, op de lichte om de paar uur. Op de een of andere manier voel ik haarfijn aan wanneer ik moet verschonen.



Met bloed en buikpijn kan ik nog leven. De grootste ellende van dat hele ongesteld zijn vind ik op mijn werk het maandverband een beetje onopvallend meenemen naar het toilet. Ik moet langs tig bureaus, die volgens mij allemaal weten hoe laat het is als ik om het uur langs kom sneaken met mijn toilettasje. Als ik mijn handtas meeneem is er altijd wel een lolbroek die iets over een hutkoffer mompelt, als ik alleen een toilettasje meeneem valt dat ook op en als ik moet wachten tot even niemand kijkt of iedereen weg is en ik stiekem een maandverband in mijn laars, zak of beha kan stoppen dan is mijn stoel al lang bevlekt. Lang leve de wat heb ik het toch transparant ingericht-architect .
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 05 april 2017 @ 12:53:

[...]



Hoe kom je aan deze info?Geen idee eigenlijk, volgens mij op school
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 05 april 2017 @ 22:29:

[...]





Geen idee eigenlijk, volgens mij op school



Ik dacht dat er vroeger ook een handleiding bij de Ob tampons zat waar zoiets op stond? Heb ik ook alleen de eerste keer gelezen dat ik tampons ging gebruiken, zo'n 20 jaar geleden. ( Ben ik al zo oud?!) Geen idee of dat inmiddels verouderde info is, maar ik heb hem nooit langer dan 4 uur durven laten zitten.



En ik heb ook ooit een docu gezien, over mysterieuze ziektes. Vrouwen van een bepaalde leeftijd kwamen ineens opvallend vaak ziek in het ziekenhuis terecht. Sommige overleden zelfs. Het was een raadsel waarom juist deze groep vrouwen getroffen werd. Totdat iemand de link legde met de net op de markt verschenen tampons. En blijkbaar hielden die vrouwen ze dus te lang in. Geen idee hoe lang dat dan was...



(En ik lees net dat het materiaal dat toen gebruikt werd voor tampons anders is dan tegenwoordig.)



Overigens, bij mij zakt de tampon uit als hij vol is. Ik krijg daar geen buikpijn van.
quote:made@kate schreef op 05 april 2017 @ 22:12:

Hier ook alleen tampons als het echt niet anders kan. Bij mij lekt het bloed er gewoon langs en ik voel ze altijd zitten. En hygienischer vind ik het ook al niet. Er zit altijd bloed op mijn hand als ik zo'n ding heb ingebracht. Thuis is dat tot daaraan toe, maar op mijn werk zit het fonteintje niet in het toilethokje. Lekker fris, met die bebloede hand eerst uit het toilet, kraan open, ondertussen komt er een collega binnen die dan ziet hoe ik het bloed van mijn hand spoel.



Daarnaast vind ik zo'n bungelend, bloederig ding aan een touwtje in een zakje of papiertje frotten ook niet heel fris ofzo. Maandverband vouw ik eerst dicht. Ik vind maandverband stukken praktischer en comfortabeler en even vies als tampons. Op de zware dagen verschoon ik om het uur, op de lichte om de paar uur. Op de een of andere manier voel ik haarfijn aan wanneer ik moet verschonen.



Met bloed en buikpijn kan ik nog leven. De grootste ellende van dat hele ongesteld zijn vind ik op mijn werk het maandverband een beetje onopvallend meenemen naar het toilet. Ik moet langs tig bureaus, die volgens mij allemaal weten hoe laat het is als ik om het uur langs kom sneaken met mijn toilettasje. Als ik mijn handtas meeneem is er altijd wel een lolbroek die iets over een hutkoffer mompelt, als ik alleen een toilettasje meeneem valt dat ook op en als ik moet wachten tot even niemand kijkt of iedereen weg is en ik stiekem een maandverband in mijn laars, zak of beha kan stoppen dan is mijn stoel al lang bevlekt. Lang leve de wat heb ik het toch transparant ingericht-architect .



Broek met (diep genoege) zakken doet wonderen .

Ofwel stop je het er 's ochtends al in, ofwel stop je rustig 1 of 2 van die ondingen in je zakken aan je bureau.

Geen gesleep met handtassen en toiletzakken.



En je kan er toch niet aan doen dat je zoveel dorst hebt en zoveel koffie of thee naar binnen speelt dat je blaas regelmatig bijna knapt ?
Alle reacties Link kopieren
@Swaen, je hebt gelijk

Stond inderdaad in zo'n boekje dat erbij zat.

Zal best oudere info kunnen zijn, zal zo eens een nieuw boekje lezen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik tampons, van begin af aan al. Ik vind het gevoel van maandverband tussen benen heel rottig, dat voelt nattig, plakkerig en vies. Ik zou dan ook elk uur doen. Tampons vervang ik elke 2 uur. Gewoon, doe ik al jaren zo.

Snachts wel eens maandverband want ik word niet wakker en zo lang een tampon in voelt altijd fijn maar dan slaap ik ook slechter. Soms gewoon niks en op oude handdoek liggen, dat gaat prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:made@kate schreef op 05 april 2017 @ 22:12:

Hier ook alleen tampons als het echt niet anders kan. Bij mij lekt het bloed er gewoon langs en ik voel ze altijd zitten. En hygienischer vind ik het ook al niet. Er zit altijd bloed op mijn hand als ik zo'n ding heb ingebracht. Thuis is dat tot daaraan toe, maar op mijn werk zit het fonteintje niet in het toilethokje. Lekker fris, met die bebloede hand eerst uit het toilet, kraan open, ondertussen komt er een collega binnen die dan ziet hoe ik het bloed van mijn hand spoel.



Daarnaast vind ik zo'n bungelend, bloederig ding aan een touwtje in een zakje of papiertje frotten ook niet heel fris ofzo. Maandverband vouw ik eerst dicht. Ik vind maandverband stukken praktischer en comfortabeler en even vies als tampons. Op de zware dagen verschoon ik om het uur, op de lichte om de paar uur. Op de een of andere manier voel ik haarfijn aan wanneer ik moet verschonen.



Met bloed en buikpijn kan ik nog leven. De grootste ellende van dat hele ongesteld zijn vind ik op mijn werk het maandverband een beetje onopvallend meenemen naar het toilet. Ik moet langs tig bureaus, die volgens mij allemaal weten hoe laat het is als ik om het uur langs kom sneaken met mijn toilettasje. Als ik mijn handtas meeneem is er altijd wel een lolbroek die iets over een hutkoffer mompelt, als ik alleen een toilettasje meeneem valt dat ook op en als ik moet wachten tot even niemand kijkt of iedereen weg is en ik stiekem een maandverband in mijn laars, zak of beha kan stoppen dan is mijn stoel al lang bevlekt. Lang leve de wat heb ik het toch transparant ingericht-architect .Als ik tampons gebruik, dan altijd met een inbrenghuls. Dan hoef ik niet met mijn vingers in mijn lijf te vuilakken. Bij het eruithalen "vang" ik de tampon in een stapeltje wc-papier, die ik dan dichtvouw en dan gaat het het geheel in het zakje of emmertje. Nimmer bloed aan mijn handen gehad of zo'n bloederig ding bungelend.
Tampons heb ik nooit fijn gevonden, zo'n irriterend touwtje tussen je benen. En ik vind het ruiken

Altijd maandverband gebruikt.

Tot ik iets meer dan een jaar terug, op het viva forum, de cup tegenkwam. Toch maar besteld ondanks mijn bedenkingen (ieuw! Dacht ik) omdat ik nogal een 'natuurhippie' ben. En geloof mij, dat had ik 20 jaar terug willen weten. Veel fijner!

/ reclame
quote:trachemys schreef op 06 april 2017 @ 17:49:

[...]





Als ik tampons gebruik, dan altijd met een inbrenghuls. Dan hoef ik niet met mijn vingers in mijn lijf te vuilakken. Bij het eruithalen "vang" ik de tampon in een stapeltje wc-papier, die ik dan dichtvouw en dan gaat het het geheel in het zakje of emmertje. Nimmer bloed aan mijn handen gehad of zo'n bloederig ding bungelend.



Bij mij stroomt het gewoon door bij het omwisselen, dus altijd bloed op mijn hand (en soms ook op de vloer). Zittend tampons inbrengen is mij nog nooit gelukt, dan zitten ze sowieso niet goed.



Maandverband verwissel ik wel zittend en dan is het een kwestie van vliegensvlug broek omhoog hijsen. Stuk minder kans op overal bloed.
Met kerst.
Alle reacties Link kopieren
Madekate, heb je geen kleiner tasje dan om mee te nemen naar de wc?
Alle reacties Link kopieren
quote:drakenvlieg schreef op 06 april 2017 @ 18:01:

Tampons heb ik nooit fijn gevonden, zo'n irriterend touwtje tussen je benen. En ik vind het ruiken

/ reclameDie knip ik altijd af. Ver genoeg dat ik geen touwtje tussen m'n schaamlippen voel zitten, maar nog wel zo dat ik nog een touwtje voel bij de ehm ingang

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven