Lijf & Lijn alle pijlers

Hoeveel calorieën nuttig jij op een dag?

16-01-2017 17:16 173 berichten
Als je het niet uit je hoofd weet kan je er via deze site achterkomen wat ongeveer jouw calorie inname is. https://mijn.voedingscentrum.nl/mobiel/caloriechecker/

Ben gewoon benieuwd.

Ik zit nu op de 1000 calorieën per dag.
Alle reacties Link kopieren
Nou, goed bezig dus.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik: teveel.



Maar 1000 is echt niet gezond
Alle reacties Link kopieren
Zo, dat is weinig. Lijkt me niet gezond. Ik neem een stuk meer calorieën tot me op een dag. Waarschijnlijk zo rond de 2000.
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
Tussen de 1500-2000. 2000 op dagen dat er gesport wordt, 1500 op dagen dat ik werk( 95%zittend)
Alle reacties Link kopieren
Dat wil ik niet weten kwestie van struisvogel politiek: als ik niet kijk naar de calorieën zijn ze er ook niet. Maar vooral zolang ik blij ben met mijn lijf, waarom zou ik dan naar calorieën gaan kijken?
Alle reacties Link kopieren
1000 calorieën per dag is wel heel erg weinig! Waarom eet je zo weinig?



Ik ben nu bezig met afvallen en eet doordeweeks zo'n 1500 - 1600 calorieën, in het weekend zo'n 1800 calorieën met af en toe een uitschieter naar boven i.v.m. een etentje of verjaardag of zo. Met dit eetpatroon (in combinatie met wat wandelen, 1x per week zwemmen en zoveel mogelijk de fiets pakken) val ik zo'n halve kilo per week af.
Alle reacties Link kopieren
1000?



Dan val ik om!!!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
1000



Dat is wel heel erg weinig zeg.
Alle reacties Link kopieren
En doe je dat omdat je familie vindt dat je aangekomen bent?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Geen idee. Ik heb ondergewicht, dus ik moet zoveel mogelijk eten. En dat is erg moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
1600-1700, omdat ik aan het af wil vallen. Hiermee verlies ik ongeveer een kilo per week. Met andere woorden: ga eens eten ;)
Alle reacties Link kopieren
Normaal rond de 2500, als ik af wil vallen rond de 1800/2000. Als ik aankom rond de 3000. Met 1000 ben ik een vaatdoek...



Zolang ik onder de 2000 blijf val ik ruim een kilo per week af.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit aan ongeveer 2200 - 2400 kcal per dag, dat is iets boven mijn BMR van 1950 kcal. Wanneer ik weer wil gaan afvallen zak ik naar 2000-2100 kcal.

Als ik te lang onder mijn BMR zou gaan zitten dan zou ik ongezond bezig zijn.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 16 januari 2017 @ 17:22:

En doe je dat omdat je familie vindt dat je aangekomen bent?

Ik had ook al geloept.



TO, dit is veel te weinig. Als je je stofwisseling om zeep wil helpen, doe zo verder.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Rond de 2500
Alle reacties Link kopieren
Om normaal te functioneren heeft je lijf er zo´n 1800-2000 nodig. Dat is dus voor hart, bloedvaten, het werken van organen, het gezond houden van longen, spieren, botten enzovoorts. Waarbij je uiteraard niet gezond bezig bent als je die calorien alleen maar binnen krijgt met chips, chocolade en cola, maar ik mag hopen dat dat inmiddels wel bekend is.



Dus jouw 1000 per dag, daarmee ben je straks aardig ondervoed en behoorlijk ongezond. Maar wel slank, dat dan weer wel.



Succes ermee.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet echt veel meer.. Minstens 2000 per dag. Wel te veel, ik ben maar 1,65 en weeg iets van 68 kg.
I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
Veel. Soms tot 3000, en dat is veel voor een iellig vrouwtje van 1,70cm

Ik heb chronisch ondergewicht en moet calorierijk eten om een enigszins fatsoenlijk gewicht te behouden.



Als ik op 1000 ga zitten ben ik binnen no-time op m'n geboortegewicht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pluisi schreef op 16 januari 2017 @ 17:25:

Geen idee. Ik heb ondergewicht, dus ik moet zoveel mogelijk eten. En dat is erg moeilijk.Zelfde probleem, daarom ben ik het bij gaan houden. De meeste tips hielpen niets, dus ben ik nu op deze manier aan het puzzelen of er ergens een onsje meer te winnen is.
quote:doornroosje9 schreef op 16 januari 2017 @ 17:27:

[...]



Ik had ook al geloept.



TO, dit is veel te weinig. Als je je stofwisseling om zeep wil helpen, doe zo verder.Zonder te loepen weet je toch al wie dit is?
Uit de OP:

Als je het niet uit je hoofd weet kan je er via deze site achterkomen wat ongeveer jouw calorie inname is.



Misschien is het verstandiger om er achter te komen wat jij (minimaal) zou móeten innemen in plaats van hoeveel je inneemt.
Ga gewoon eten of niet.... maar stop met je anorexia-eetprobleems topics op Viva.
Alle reacties Link kopieren
quote:eva-luna schreef op 16 januari 2017 @ 17:31:

Uit de OP:

Als je het niet uit je hoofd weet kan je er via deze site achterkomen wat ongeveer jouw calorie inname is.



Misschien is het verstandiger om er achter te komen wat jij (minimaal) zou móeten innemen in plaats van je inneemt. Is op dezelfde site te vinden zelfs: http://mobiel.voedingscen ... kan-ik-per-dag-eten-.aspx
Heb je een eetstoornis TO?

Het klinkt alsof je trots bent op dat je te weinig eet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven