Lijf & Lijn alle pijlers

Ik heb het altijd koud..

10-10-2012 14:52 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Zeker nu de winter er weer aan komt, blijf ik gewoon koud. Vooral handen en voeten zijn een drama. Iemand tips wat ik hiertegen zou kunnen doen?

Alvast bedankt!



R2306
Enjoy the little things in life, for one day you`ll look back, and realize they were the big things
Alle reacties Link kopieren
Doorbloeding verbeteren; meer bewegen, wissel douches koud/warm, niet (mee)roken, meerdere keren op een dag (6 / 8) kleine porties eten ipv 3 hele maaltijden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
je laten testen op bloedarmoede en schildklier
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, mijn remedie (naast alle dingen die viva-amber al heeft gezegd, helaas helpen die bij mij niet...)



Kruik in je bed, sloffen aan in huis, liters warme dranken (thee, (chocolade)melk enz),tegen de radiator aan kruipen, een koude wandeling maken (dan is het binnen extra lekker) een legging of thermo onderbroek onder je kleding, veel vet, spek en stampotten eten en bidden dat je lente weer snel aanbreekt!



Natuurlijk niet helemaal serieus (hoewel het er bij mij wel zo aan toe gaat..) Maar probeer vooral toch ook niet de kou te ontwijken. Wen aan de kou, pak de fiets als je ergens naar toe gaat (ook al is de auto nog zo aantrekkelijk)

Bij mij persoonlijk komt de kouwelijkheid door m'n gewicht (vrij slank) en medicijn gebruik (met als bijwerking koude handen/voeten) En ik merk dat 'cold turkey' de kou in wel zorgt voor gewenning!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Toen ik zwanger was, was het over. Maar na een half jaar ofzo begon het weer, helaas



Lekkere warme kleding kopen, 's avonds met een kleedje op de bank, hete thee drinken en af en toe een borrel. En goede pantoffels, van die nepuggs vind ik echt heel fijn in huis
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Cold turkey de kou in, wel goed ingepakt toch? Ik ben zo kouwelijk, als ik 's winters geen muts opdoe, val ik flauw
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf posten hier, maar bij de Action hebben ze vet fijne thermoleggings voor weinig. Gewoon heel simpele, die doe ik dan onder m;n gewone legging aan en dan ziet het er allemaal heel normaal uit
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Ginkgo biloba-suplement
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Je warm aankleden.



Ik ben genoodzaakt in de winter een hemdje, t-shirt met lange mouwen, een truitje (synthetisch geloof ik) én een capuchontrui aan te trekken, plus een maillot onder m'n broek, anders heb ik het ijskoud.



In bed ben ik dan wel weer een kacheltje.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Doortje_ schreef op 10 oktober 2012 @ 15:18:

Cold turkey de kou in, wel goed ingepakt toch? Ik ben zo kouwelijk, als ik 's winters geen muts opdoe, val ik flauw



Nee in je blootje natuurlijk, anders went het nooit

Gewoon lekker ingepakt hoor, maar dan toch wen je er aan volgens mij...

Heeft iemand trouwens een tip voor een warme én mooie winterjas (die combi schijnt niet mogelijk te zijn...)
Alle reacties Link kopieren
Ken het probleem. Zag laatst bij de Xenos fleece-dekens met mouwen liggen. Zo'n spijt dat ik die niet gekocht heb...
quote:viva-amber schreef op 10 oktober 2012 @ 15:00:

Doorbloeding verbeteren; meer bewegen, wissel douches koud/warm, niet (mee)roken, meerdere keren op een dag (6 / 8) kleine porties eten ipv 3 hele maaltijden.



Als dat allemaal zou helpen had ik nu warme tenen. En ik heb op dit moment dus echt sokken én schoenen aan. Het is niet koud in huis (20 graden) en ik heb net de hele tent gedweild. Daarom mag ik nu ook frummen van mezelf, ik moet wachten tot de vloer droog is.



Heb wel warme handen van het wringen en het warme water. Maar warme voeten? Nee, die heb ik alleen als ik in bad lig en in de zomer.



Als het echt heel erg is, dan neem ik de warme-voeten-creme. Vorig jaar alleen nog van hansaplast maar ik denk dat het snel genoeg door andere merken overgenomen wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb t ook altijd koud, en als ik echt koudkoud heb, dan krijf ik t ook niet meer warm, gek word ik daarvan! Watbij mij wel helpt, is voor ik t koudkrijg, om in beweging te blijven! Stofzuigen/dweilen, ramen zemen etc in huis! Of met zoontje naar de bakker fietsen/stevig wandelen! En thuis heel vedl thee drink ik momenteel, terwijl ik n koffiemens ben!



Maar savonds bbbrrr, dan ga ik van uit ellende maar snel naar bed, met joggingbroek en sokken aan, en pas als ik op temp ben doe ik t uit!

En vaak nadat ik de kids op bed heb gelegd, neem ik n hete douche, sokken en ondergoed op de verwarming, en n mega dikke ochtendjas!
Alle reacties Link kopieren
quote:nina69 schreef op 10 oktober 2012 @ 15:24:

Ken het probleem. Zag laatst bij de Xenos fleece-dekens met mouwen liggen. Zo'n spijt dat ik die niet gekocht heb...Ja, ik wil ook een Snuggie!
Hallo?!
Je verliest 70% van je lichaamswarmte via je hoofd.

En ook belangrijk is om je voeten warm te houden.

Dus als je naar buiten gaat zet een muts op. En misschien binnen ook iets op je hoofd dragen als het echt koud is.



En gewone (katoenen of wollen) sokken in je laarzen en geen pantykousjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook last van, vooral op mijn werk als ik heel de dag moet stil zitten.

Zit nu al met warme laarzen aan, een hempje, een trui, een colsjaal en de straalkachel aan en het is nog niet eens koud buiten.



Ik drink niets koud, sport naast mijn werk veel, heb een normaal gewicht etc..
Alle reacties Link kopieren
Veel gemberthee drinken. Geen zakjes zooi van Pickwick, maar gewoon verse gember kopen, blokje afsnijden of een paar plakjes en overgieten met gekookt water. Eventueel met wat honing of citroensap.



http://gezondzijngezondbl ... gorie/gember/?repeat=w3tc
Alle reacties Link kopieren
Gember reguleert net als ginkgo je bloddruk / vochthuishouding als ik het goed onthouden heb.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
En tegen koude voeten werken beenwarmers erg goed. Dat scheelt warmteverlies in je kuiten. Ik draag ze in de winter onder mijn broek dat scheelt echt.



of pantykousjes + legging + kniekousen
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
quote:apatura schreef op 10 oktober 2012 @ 15:54:

En tegen koude voeten werken beenwarmers erg goed. Dat scheelt warmteverlies in je kuiten. Ik draag ze in de winter onder mijn broek dat scheelt echt.



of pantykousjes + legging + kniekousenDingdong! Beenwarmers, die ga ik kopen. Bedankt
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Quote

apatura, 14 minuten geledenGember reguleert net als ginkgo je bloddruk / vochthuishouding als ik het goed onthouden heb.



Gember doet heel veel Lees er maar eens over - iedereen zou eigenlijk zo'n wortel (of in poedervorm) in huis moeten hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina69 schreef op 10 oktober 2012 @ 15:24:

Ken het probleem. Zag laatst bij de Xenos fleece-dekens met mouwen liggen. Zo'n spijt dat ik die niet gekocht heb...





Hebben ze overal.

Heet een Snuggie.
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie allemaal aan de dunne kant? M'n moeder zegt altijd dat ik 't koud heb omdat ik te mager ben
Ik zag laatst sloffen met daarin een pittenzakje (net als een hittepit-kruik). Zakje warm maken in de magnetron en volia, warme voeten. Weet helaas niet meer waar de slofjes vandaan kwamen, maar De Tuinen verkopen ook pittenkruiken, dus wie weet...



MIjn tip is gewenning....als je veel buiten in de kou bent, heb je het minder snel koud. Dus hup, toch met de fiets naar je werk ipv met de auto (indien mogelijk natuurlijk), in het weekend lekker buiten wandelingen maken, wisseldouches nemen, naar de sauna, sporten.. Ook allemaal goed voor de doorbloeding.
Hier nog zo eentje. Ik ben inderdaad heel dun, dat helpt ook niet.



Wij hebben hier vloerverwarming en convectorputten, die laatste mag ik graag op standje "loeien" zetten. Ik krijg dan na een poosje klachten van Leendert dat het veel te warm is in huis. En dan hang ik de vermoorde onschuld uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven