Lijf & Lijn alle pijlers

Ik heb het altijd koud..

10-10-2012 14:52 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Zeker nu de winter er weer aan komt, blijf ik gewoon koud. Vooral handen en voeten zijn een drama. Iemand tips wat ik hiertegen zou kunnen doen?

Alvast bedankt!



R2306
Enjoy the little things in life, for one day you`ll look back, and realize they were the big things
Alle reacties Link kopieren
quote:choupette schreef op woensdag 10 oktober 2012 22:34 Oh kunnen koude billen komen door een lage bloeddruk? Dat zou een hoop verklaren.



In de winter draag ik gerust 2 hemdjes, 2 longsleeves, een dikke trui en twee jassen. Uiteraard met sjaal, muts en handschoenen. Oh, en 3 malliots met rokje. En alsnog heb ik vaak genoeg met tranen in m'n ogen op m'n fiets gezeten van die pijnlijke kou (vooral vingers, tenen, neus en oren)



Deze winter bereid ik me goed voor! Veel gember e.d. inderdaad. Haha herkenbaar van die lagen! Ik doe idd ook altijd 2 à 3 longsleeves over elkaar aan en dan nog eens een trui of dik vest, je ziet inmiddels m'n borsten niet meer omdat ik zo dik ben aangekleed haha ! Die 3 malliots doe ik ook, al vind ik het nu al bijna te koud om iets van een rokje aan te doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee!

Ik heb het ook altijd koud, is nooit anders geweest. mijn man zegt dat ik ben geboren met een kapotte thermostaat....



ik heb altijd meerdere lagen aan, loop altijd met een sjaal (binnen en buiten) en doe 's avonds ook nog een hoodie aan. (en begin de nacht meestal met sokken aan om in slaap te kunnen komen )



Zelfs als ik s ochtends 8,5 km heb hardgelopen, kleed ik me daarna warm aan, met Uggs (nu al en het is nog niet eens winter). Ik beweeg dus genoeg maar het helpt niet (nouja het helpt zolang ik daadwerkelijk beweeg)



Ik ben overigens prima op gewicht (gezond BMI), dus ook niet te dun oid.



Zit nu ook te blauwbekken op mijn werk, terwijl de verwarming vol open staat, de deur van kantoor dicht is en collega met een t shirt aan zit . Die kleed zich speciaal erop haha
Alle reacties Link kopieren
ben overigens heel trots op mezelf dat ik mijn winterjas nog niet hebt gepakt, maar mijn leren jasje nog gebruik. (maarja...ik ga wel met de auto naar mijn werk, dus het is een beetje "vals spelen")
Alle reacties Link kopieren
Wat ik trouwens altijd appart vind is dat het nu 20 graden is in huis, maar ik krijg het maar niet warm. Terwijl het in de zomer of lente ook soms gewoon 20 graden is, en dat vind ik heerlijk...

Ik weet dat heet water slecht voor je huid is, maar ik ga nu al een stuk warmer douchen (én ben er niet onderuit te slaan!)

Vind het elk jaar toch wel even moeilijk om te 'accepteren' Je voelt je gewoon een stuk minder prettig als al die uitstekende ledematen zo koud zijn...
Alle reacties Link kopieren
quote:klaprooss schreef op 11 oktober 2012 @ 08:20:

[...]





Haha herkenbaar van die lagen! Ik doe idd ook altijd 2 à 3 longsleeves over elkaar aan en dan nog eens een trui of dik vest, je ziet inmiddels m'n borsten niet meer omdat ik zo dik ben aangekleed haha ! Die 3 malliots doe ik ook, al vind ik het nu al bijna te koud om iets van een rokje aan te doen!Haha yes, ik ben niet de enige! Ik vind meerdere lagen malliots juist warmer dan een broek (ben ook gewoon geen broekenpersoon, draag ze heel sporadisch). Juist door die laagjes. En een groot voordeel in de herfst: malliots drogen veel sneller dan spijkerbroeken na een regenbui
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook altijd koud, verschrikkelijk.

Hebben nu een dekbedovertrek van fleece gekocht bij de Bijenkorf! Dan is het bed al warm als je erin stapt. Echt heerlijk.

Ik heb vorig jaar een jas gekocht van canadian goose... Heb het serieus de hele winter niet koud gehad waar die jas zat. Hij is wind en waterdicht en gevoerd met ganzendons wat je ook warm houd als je stil staat. Dat doet gewoon dons namelijk niet. Die houd je alleeën warm als je beweegt. Hij kost wel wat maar dan heb je ook wat. Ze dragen die jas allemaal in Canada (daar heb ik hem ook vandaan) en dat zegt wel wat aangezien het daar een stuk kouder wordt dan hier. En dan draag ik natuurlijk nog mijn uggs eronder. Wil dit jaar graag sorel schoenen ( niet vrouwelijk maar echt gebouwd voor de winter en enorm warm). Als ik dan thuis ben doe ik wel mijn hakjes aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor de allerkoudste dagen een hele dikke lammy coat, donkergroen/bruin suède aan de buitenkant, en met een schapenvachtje (?) gevoerd aan de binnenkant. Hij is heel groot, dik en warm (en zwaar, haha)! Hij is heel oud, heb 'm voor een klein prijsje op de kop getikt bij een tweedehands winkel. Ceintuur eromheen en je ziet er toch nog leuk uit! Misschien een tip voor de mensen met een niet al te groot budget?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 10 oktober 2012 @ 19:46:

[...]





dat is toch vrij normale dracht?



Mijn inziens niet nu al. Want dan heb ik voor de winter niks meer (zie mijn de reactie in dit topic wat ik 's winters allemaal binnen(!) aan heb). Maar wil het niet nu al koud hebben, omdat ik dingen zou "moeten" bewaren voor de winter.



Zit overigens nu nog in hemdje, maar nog niet zolang geleden gedoucht, dus nog warm.
Alle reacties Link kopieren
Haha zo herkenbaar alle reacties! Ik heb ook altijd koude billen, en koude voeten, koude neus! Toen ik vanochtend dochter naar school bracht, lopend, schrok ik gewoon vd kou bbrrr!



Bij mij doet t ook altijd pijn aan mn gezicht, soort speldenprikjes bbbrrr....en ik duik ook helemaal in elkaar vd kou! en mn oren gaan dan ook altijd zon zeer doen, trekt helemaal naar mn kaken, en omhoog naar mn hoofd pppfff...

Zit nu ook aan mn zoveelste grote kop thee alweer, al is t alleen maar om mn handen aan op te warmen!



Ik haat ook echt de winter gewoon, ja behalve op zondag bijv

als de open haard aanstaat. Nee geef mij maar de zomer, heerlijk die warme zon op mn huid, zalig!



Ik ben ook al aan t kijken weer naar n goede warme sjaal, die niet prikt en kriebelt in mn hals en nek! En heb geen winterschoenen, ja wel sneeuwschoenen gelukkig met idd n hoge zool, scheelt n hoop kou ben ik achter gekomen! Maar idd allesbehalve sexy, maar da kan me in de sneeuw geen moer schelen!



Iemand tips voor winterlaarzen, behalve Uggs!??
Alle reacties Link kopieren
Gewoon hoge gevoerde laarzen met rubber zolen en hak. Maar ik wil en heb ze dan wel met (rubber) hak! Dan gaan ze nog wel qua vrouwelijkheidsgehalte.....
Alle reacties Link kopieren
koude voeten= Uggs kopen..vertrouw je zult er nooit meer spijt van krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:truffelmaffia schreef op 11 oktober 2012 @ 12:44:

[...]





Mijn inziens niet nu al. Want dan heb ik voor de winter niks meer (zie mijn de reactie in dit topic wat ik 's winters allemaal binnen(!) aan heb). Maar wil het niet nu al koud hebben, omdat ik dingen zou "moeten" bewaren voor de winter.



Zit overigens nu nog in hemdje, maar nog niet zolang geleden gedoucht, dus nog warm.



mwa, ik ben geen kouwelijk persoon en zit nu ook in een (lange mouwen) t-shirt met een hoodie hoor. Alle kinderen in de klas ook (dat zijn er dagelijks toch wel 7x30 .=210 leerlingen).



Een hooded sweater is trouwens helemaal niet 'warme' dracht, althans, het maakt me niet echt warm.
Alle reacties Link kopieren
Mijn EMU lammycoat komt tot aan de knieen, met schapenvacht gevuld. Heerlijk warm maar het kan niet warm genoeg zijn voor mij . Mijn hele zolder staat vol met Uggs , echt onmisbaar. Ik heb naast vele laarzen hiervan ook de winterschoen met profielzool en veters, komt tot de enkels en die zijn ook geweldig !
Alle reacties Link kopieren
quote:Lizzl schreef op 10 oktober 2012 @ 20:18:

En nu ben ik dan ook benieuwd of jullie (de dames die het gaan proberen), het iets warmer krijgen door het drinken van gemberthee.



Helpt bij mij wel, in elk geval voor mijn lijf. Mijn voeten zijn eigenlijk altijd koud.

Ik heb trouwens Himalayathee, van het merk Yogi (Natuurwinkel). Daar zit naast veel gember ook nog ander verwarmend specerijenspul in.



En ja, ik ben ook aan de magere kant.



Ik merk dat ik weer toe ben aan nieuwe sloffen, iemand hier een tip?
Alle reacties Link kopieren
Kan helaas vanwege pijnklachten geen zwaar materiaal meer dragen, baal ik wel van, want ik had een heerlijke knielange gevoerde & gevulde leren jas. Als het echt koud was, had ik die aan.



Qua schoenen loop ik in hoge berschoenen, waar ik dan gewone sokken en geitenwollen sokken in heb. Dan blijft het altijd warm binnen, nou ja, als je niet twee uur stil gaat zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:lechatnoir schreef op 11 oktober 2012 @ 18:42:

[...]



Ik merk dat ik weer toe ben aan nieuwe sloffen, iemand hier een tip?Nep uggs van een tientje. En dan niet de pantoffelvariant want dan krijg je nog koude voeten omdat de zool vaak niet lekker warm en dik blijft. Ik heb 2 jaar geleden een paar bij de scapino gehaald. Werkt prima.
Been there, done that, got the T-shirt.
Neem een houtkachel!



|k heb het ook altijd koud in de winter, maar vind dat vooral lastig te verdragen doordat ik het thuis ook bijna nooit behaaglijk warm heb.

Nu heb ik vorig jaar de heerlijkste winter ooit beleefd, dankzij onze nieuwe houtkachel. We stoken die over het algemeen alleen 's avonds, het is daardoor heerlijk warm in huis, wat zorgt voor veel meer ontspanning. En heel belangrijk, hierdoor kan ik de kou buiten op 1 of andere manier veel beter verdragen.



Goede jas, laarzen en wanten (in handschoenen met vingers houd ik mijn handen onmogelik warm) zijn ook aanraders natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Herhaald advies aan alle koukleumen:

- regelmatig koud douchen. Echt koud.

- regelmatig naar de sauna gaan



Je zult er verbaasd van staan hoe goed je eigen lichaam daarna zichzelf weer kan warmhouden.



Bijkomend voordeel: je weerstand wordt stukken beter.

Ik ben de afgelopen pakweg 20 jaar nog geen dag ziek geweest.

Leve de sauna !
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
En blijven eten. Lekker grazen de hele dag door, hoeft niet gelijk vet te zijn, crackertjes of kop warme melk, zijn ook goed, maar je moet je verwarming wel stoken!
Alle reacties Link kopieren
Mwah. Ik eet 's morgens 2 boterhammen, 's middags 2 of 3, 's avonds warm (1 x opscheppen). 's middags wat fruit.En 's avonds een chocolaadje, een koekje of soms een stukje kaas.

Als ik de hele dag loop te grazen word ik vet.

En ik heb het nooit koud. Mijn verwarming heeft nog geen dag gebrand na de zomer, gaat ook nog niet gebeuren.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar was er ook zo'n topic en daarin dezelfde tip als donkeyshot geeft; koud douchen.



Ik dacht, proberen kan geen kwaad. Ok, het is verschrikkelijk, bijna tegen pijnlijk aan, maar als ik 's morgens een seconde of 10 de warme kraan uitzet bij het douchen, heb ik het de rest van de dag dus echt niet koud meer!
Alle reacties Link kopieren
Je merkt meteen verschil, althans ik al met afdrogen. Stond ik eerst te klappertandeb en te rillen, nu is het net of er een inwendig thermostaatje aanspringt en hoef ik me ook niet zo te haasten met aankleden vanwege kou.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook heel vaak koud. En bijna alle dingen die genoemd zijn gebruik ik ook! Sjaaltjes, tvdeken (snuggie?), hittepitsloffen bij echt koude voeten, normale sloffen voor binnenshuis en skisokken. Helaas lust ik geen gember anders was dat een goede tip geweest :(!



Wat ik vaak doe is 's avonds een grote sporttrui van mn vriend over mn eigen kleding aan. Heerlijk!
In een snuggy wil ik dood nog niet gevonden worden. Sorry. Maar dat koud douchen kan ik van de week weleens uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik krijg het al koud als ik t lees........koud douchen!!!

Echt helemaal koud, niet een klein beetje lauw??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven