Lijf & Lijn alle pijlers

Ik moet iets kwijt..

27-11-2014 20:31 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
....Ja een paar kilo!



Doe je mee in dit afvaltopic? Laten we elke vrijdag wegen en zelf de stand hieronder in de tabel invullen.

Zet je pb-functie aan dan stuur ik je de inlog + ww van deze TS!



NaamLeeftijdstreefgewichtMethodeHuidig gewichtAfgevallenBeelicious3280kggezond eten, bewegen90,5kg-1,7kgMadameQetesh3070kggezond eten, bewegen, dreamline80,9kg-kgMiepy852963kgCambridge, sporten67kg-10kgZon88 2675kgGezond eten (eetmeter), bewegen82,1kg-5,8Lotje8375kgdietiste, bewegen99kgKleintje19872759,9kggezond eten, geen chocola, bewegen68,3kg-4,6kgAlysha65kggezond eten, niet snoepen79kg-Veroeska75kgPaleo dieet93kg-Bagheera9123niet snoepen/snacken, water drinken, thuissporten-Hybelkanin30~70kgmindersnoepen, bewegen82kg-BebbelNiet snoepen, waterdrinken, sporten-Annie2559,5kgNiet snoepen, gezond eten, bewegen63,5kg-Melsch3070kgSporten, tussendoortjes matigen81,4kg-Weetje82-4kgSommerfugl
Afvallen!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook hetzelfde als Lotje, gewoon gezond eten is dat naar mijn mening.



De december maand eet ik wel extra lekkers, ik wil wel genieten van de feestdagen met familie en vrienden! We gaan dan ook speciaal naar Nederland. Bovendien ben ik bang dat ik een volgende zwangerschap weer diabetes heb, en dan is het weer over en uit met al dat lekkers. Dat vond ik helemaal niet moeilijk, een streng dieet, omdat ik het voor mijn kind deed. Voor mezelf is kennelijk een heel ander verhaal...raar is dat eigenlijk. Waarom dan nu niet?



De dagelijkse beweging gaat hier prima, ik heb mijn wandelronde weer groter gemaakt. Ben vanmorgen vergeten op de weegschaal te staan en nu vanavond durf ik niet meer, morgen dus!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt miepy!



Gezellig kleintje dat je ook mee komt schrijven! En leuk dat ik ook mee kan doen



Hoe is het vandaag met iedereen gegaan? Hier ging het wel goed met eten. Heb er echt weer op gelet. Deed me goed. Ook heb ik de diëtiste een mail gestuurd met de vraag om een afspraak te plannen. Wacht nog op antwoord, maar de eerste stap is weer gezet.



Vandaag een moeilijke dag gehad. Onze baby heeft veel gehuild en in combinatie met de gebroken nachten was het niet mijn dag haha. Wat was ik blij toen man thuis kwam. Nu ligt ze heerlijk in bed te slapen. Morgen vast een betere dag!
Die laatste 2 posts zouden over mij kunnen gaan! Tijdens de zwangerschap was het dieet zwaar maar prima te doen idd. Ik zwoor dat ik 't volhield want 2 uur na elke maaltijd in je vinger prikken wilde ik nooit meer... En nu.. Ik heb goed gegeten, alleen zit ik nu aan de kerstkransjes :(



Onze baby huilt ook best veel. Ze kan niet tegen prikkels.. Maar ze huilde eerst 12+ uur achtereen, nu nog maar 3-4 uur. Nu is ze onrustig, beetje aan het mopperen in bed. Hopelijk blijft 't hierbij!
Alle reacties Link kopieren
hybelkanin: jij woont niet in Nederland? Wil je delen waar je woont? (of heb ik daar misschien overeen gelezen?) En inderdaad 'mijn plan' is gewoon gezond eten, niets meer en niets minder haha Maar soms toch o zo moeilijk voor mij!



En het gezond eten in de zwangerschap herken ik wel. Ik was ook meer gefocust op gezonde dingen, genoeg groente en fruit, genoeg drinken ed. En nu...is toch wat lastiger! Stom eigenlijk...



Al staat mijn ervaring natuurlijk niet in verhouding met het dieet wat jij moest volgen ivm jouw zwangerschaps diabetes.
Alle reacties Link kopieren
Wauw beelicious dat is lang huilen...kan me voorstellen dat je 3 a 4 uur dan relatief kort vind. Ik vond de 4 uur van vandaag erg pittig! Hopelijk slapen onze kindjes lekker door vanavond en vannacht!
Alle reacties Link kopieren
He bedankt voor mijn naam in de tabel! Heb jij dat gedaan Beelicious...of ben jij niet degene die dit topic gestart heeft? Ik ben 31 jaar trouwens.



En nu op de bank en daarna naar bed!
Alle reacties Link kopieren
Woon in Noorwegen. Ons kind huilt gelukkig vrijwel niet, maar is snachts wel bijna elk uur wakker en slaapt niet weer door zonder dat ik hem voedt, wieg of over het rugje aai. Met geluk slaap ik soms drie uur achter elkaar. Mijn man werkt, en ik heb ruim een jaar verlof dus ik vind zelf ook dat hij lekker mag slapen. Je went er ook aan, maar soms ben ik overdag ook best wel moe. Dan slaap ik smiddags een dutje mee. Ons kind is nu 8 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me pittig met huilende kinderen! Zou al snel mezelf zielig vinden en dan wat lekkers pakken :-)

Ik sta ook in de tabel, zie ik. Zal zo eens proberen of ik leeftijd e.d. erin kan zetten.

Vandaag goed gegaan, had wel vanavond even momentje dat ik dacht en nu wil ik iets lekkers. Mezelf ervan weerhouden door te zeggen dat als ik nu niet neem, mezelf dankbaar ben over 3 maanden. En door weer letten op voldoende drinken, blijf ik aan het plassen haha! Succes allen maar weer!
Ja vandaar de kerstkransjes... Die koop ik dus niet meer..
Alle reacties Link kopieren
Had problemen met internet dat er steeds uitlag maar ik ben er weer.

Wat goed om te lezen dat bij jullie Sinterklaas gewoon een beetje minder of even te buiten gaan maar daarna weer goed bezig zijn is. Ik ben vaak zo alles of niets dat is echt een valkuil. En natuurlijk het allerslechtst bij dit soort dingen. Vanmorgen goed fruit ingeslagen en zo een lekkere spinaziesoep maken. Ik heb er zo de balen van me steeds zo moe te voelen dus lekker op zoek gegaan naar nieuwe recepten voor verse dingen. Nu nog alle suiker laten staan..
Alle reacties Link kopieren
Hybelkanin: phoe dat zijn intensieve nachten. Wel heerlijk dat je een jaar verlof hebt! Ben wel jaloers! Hier hebben we helaas maar 10 weken. Dat dutje meedoen overdag doe ik ook.



Kleintje: Goed van je dat je niets lekkers genomen hebt!



Beelicouis: ook wij hebben daarom niets meer in huis. kerstkransjes zijn ook zo lekker...



Sommerfugl: Goede boodschappen gedaan. Spinaziesoep klinkt lekker....receptje?



Hoe is het met iedereen? Met mij gaat alles prima. Gisteren een fijne dag gehad met ons kleintje, weer weinig gehuild zoals we haar kennen. Blijkbaar voelde ze zich van de week niet lekker in haar vel.

Wat een vies weer vandaag he! Zie het niet gebeuren dat we vandaag kunnen wandelen. Jammer!



Hebben jullie nog leuke dingen in de planning staan deze week? Ik eigenlijk niet veel gepland. Kijk per dag waar ik zin in heb. Van de week nog nagym, ben benieuwd wat we allemaal gaan doen.
Vandaag wezen wennen op 't KDV onze kleine deed 't super en komt in een klein groepje.

Ik heb vanochten gedachtenloos een stuk chocolade letter (de poten van de K) naar binnen gestouwd. Man wat was ik misselijk er na en wat heb ik een spijt..



Maar goed, als 't droog blijft gaan we dalijk even wandelen en ik ga m'n bal opblazen dan kan ik daar ook mee gaan oefenen!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Beelicious dat wennen.

Ik heb zelf jaren op een babygroep gewerkt. Meestal was het wennen meer voor moeder dan voor de baby haha.



Hier slingeren ook nog chocoletter.

Ik mag van mezelf savonds bij de koffie een klein stukje. Dat is dan mij extraatje/verwenmomentje van de dag. Ik geniet er dan ook echt van.



Deze week denk ik niet afgevallen. Rug is erger geworden en nu ook niet goed te pas. Dus van lopen komt weinig.

Ook stressig, speelt wel mee.

Ik begin 1 januari voor mezelf en ben nu nog van alles aan het regelen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Jawel, na een korte introductie in het vorige, helaas doodgebloede topic, ben ik ook weer van de partij!



De geboorte van mijn, uiteraard geweldige, zoon is nu een maand geleden en in plaats van mooi zwanger ben ik opeens weer dik Kortom, aan de bak! Ik ben nu 81,4 kg en mijn streef is 70 kg. Weer gezond eten en veel bewegen.



Buiten de deur sporten zit er nu even (lange tijd, ben ik bang) niet in, dus ik ben volop aan de slag met dvd's thuis... Ik ben deze week gestart met een post pregnancy workout van Tracy Anderson. Voor nu leuk, maar die ben ik over 4 weken vermoedelijk ook weer zat, te lang hetzelfde doen wordt snel saai. Kortom: heeft iemand goede ervaringen met een thuis-workout? Ik heb in het verleden Insanity afgerond en dat werkte super, maar vind ik wat te heftig zo vlak na een zwangerschap. Het principe van veel verschillende trainingen (afwisseling) en werken met je eigen lichaamsgewicht (geen gewichtjes en ingewikkelde dingen nodig - bij deze workout zijn 2 blikken soep mijn gewichten ) vond ik hierbij ideaal. Ik hoop dat er iemand een goed idee heeft!
quote:melsch schreef op 10 december 2014 @ 14:31:

Jawel, na een korte introductie in het vorige, helaas doodgebloede topic, ben ik ook weer van de partij!



De geboorte van mijn, uiteraard geweldige, zoon is nu een maand geleden en in plaats van mooi zwanger ben ik opeens weer dik Kortom, aan de bak! Ik ben nu 81,4 kg en mijn streef is 70 kg. Weer gezond eten en veel bewegen.



Buiten de deur sporten zit er nu even (lange tijd, ben ik bang) niet in, dus ik ben volop aan de slag met dvd's thuis... Ik ben deze week gestart met een post pregnancy workout van Tracy Anderson. Voor nu leuk, maar die ben ik over 4 weken vermoedelijk ook weer zat, te lang hetzelfde doen wordt snel saai. Kortom: heeft iemand goede ervaringen met een thuis-workout? Ik heb in het verleden Insanity afgerond en dat werkte super, maar vind ik wat te heftig zo vlak na een zwangerschap. Het principe van veel verschillende trainingen (afwisseling) en werken met je eigen lichaamsgewicht (geen gewichtjes en ingewikkelde dingen nodig - bij deze workout zijn 2 blikken soep mijn gewichten ) vond ik hierbij ideaal. Ik hoop dat er iemand een goed idee heeft!



Met de wandelwagen naar buiten! Runkeeper aan op je smartphone en lopen! Je bent zo 7km verder.

Ik vind oefeningen met zo'n grote opblaasbare bal erg leuk!

Deed ik eerst in de sportschool, maar zie mezelf daar niet zo snel meer heen gaan nu..
Hoi allemaal!



Hier gaat het redelijk...ben weer begonnen met werken dus dit kost meer energie en daarom heb ik ook meer honger dan wanneer ik de hele dag thuis ben. Daar moet ik nog even een ritme in vinden.

Was van plan om te sporten vanavond, maar ben ongesteld geworden vandaag en dat doet me toch pijn. Leuk hoor :( was ik niet meer gewend haha.



Heb deze week tot nu toe wel wat stukjes chocoladeletter op. Er lagen er hier nog een paar in de kast dus ja...



@ MadameQetesh, waarom ben je stressig? Zorgt dat ervoor dat je ook meer gaat eten?



@ Beelicious, tja die kerstkransjes....gewoon niet in huis halen haha
Ah ik zou ook graag weer werken, ben al vanaf eind augustus thuis.. Begin januari mag ik weer.

Wat een rot weer hé! Zo kom ik niet aan 't wandelen toe.. Qua eten gaat 't vandaag heel goed!



Hoe is 't met jullie?
Alle reacties Link kopieren
@zon, ik ben stressig omdat ik nog heel veel moet regelen omdat 1 januari voor mezelf begin.

Ik begin een nagelstudio en de vloer moet er nog in, kan ik nu niet zelf met mijn rug.

Website teksten nog schrijven, foto's maken. Tussen door vriendin nog nagels zetten voor foto's. Ladies night komt eraan waar ik nog flyers voor moet maken. Afspraak kvk staat gelukkig.



Maar mijn drukte en stress heeft me al ingehaald. Ik lig nu al 2 dagen in mijn nest, ziek. Heel handig als je zo druk bent, zucht.

Ik at idd meer met de stress, maar nu al twee dagen niet zo veel. Maakt het weer een beetje goed haha.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
@MadameQetesh Als ik stressig ben en veel te doen heb, helpt mij altijd om overzicht te maken wat ik moet doen en dan meteen inplannen wanneer. Zo heb je een overzicht en kun je erop vertrouwen dat het wel goed komt! Wel spannend hoor, om voor jezelf te beginnen!



@beelicious goede tips voor de nieuwe moeders in de groep. Een vriendin van me doet dat ook. En pas kwam ik met hardlopen zelfs een vrouw (neem aan moeder) met wandelwagen tegen die aan het hardlopen was. En zoals iemand hier ook al benoemde, misschien kun je beter een choco momentje inplannen.



Hier gaat het goed, gisteravond naar de bios geweest 4 handjes popcorn gehad.

Vanavond dan wel uiteten maar goed. Voor de rest gaat het heel soepel allemaal.

Vanochtend stiekem op weegschaal gestaan 68,3. Dus zoals ik al hoopte, vooral veel vocht vastgehouden.



Succes allen vandaag!
Aaargh, hoe irritant, hele reactie getypt, vertoont ipad kuren en ben ik alles kwijt

Vooruit, nog een keer.



Die kerstkransjes zijn gevaarlijk ja! Was net zo trots dat ik de kikkers/muizen met sinterklaas had laten liggen, komt de volgende uitdaging er direct aan... Grappig zon88, dat jij op je werk meer honger hebt. Ik ben als ik werk zo druk bezig, dat ik juist veel gezonder (lees: alleen het noodzakelijke) eet, terwijl ik een dag thuis, de hele dag wel kan eten omdat er minder afleiding is... Het is maar goed dat ik geen thuisblijfmoeder ben, dat zou mijn figuur niet ten goede komen



Hier vandaag een goede dag gehad! Gelopen naar een afspraak (40 min in totaal), daar wel een stuk slagroomtaart op, maar dit vervolgens gecompenseerd door bij de lunch een boterham minder te eten en geen toetje na het avondeten te nemen. Daarnaast heb ik een specifieke uitdaging die me vandaag ook weer gelukt is: maar 1 bonbon per dag eten uit een gekregen doosje ferero rocher, ipv alles in 1x erdoor te jagen
Alle reacties Link kopieren
Kerstkransjes, bonbons alles van chocola is bij mij gevaarlijk. Dus 1 bonbon eten per keer vind ik een applaus waard @melsch !

Vanavond uiteten geweest naar een wok! Dat is altijd ingewikkeld want je kan blijven eten en het ijs en de choc fontein. Terwijl als je a la carte uiteten gaat, kan ik streng zijn en meteen nee dank je geen kaart voor dessert geef mij maar koffie. Maar goed bij een wok, heb ik die disciplime niet. Nou ja, morgen weegdag dus dan zullen we zien of het schade heeft. Slaap lekker mensen!
Net gewogen! Niks eraf, maar ik ben ook ongesteld dus hoop dat het daar mee te maken heeft ;)
Alle reacties Link kopieren
@zon dat zit vast wel goed, ik ben meestal wel 1 kg zwaarder als ongesteld ben



Hier een blij persoon, 68,3 ! Gisteren al stiekem op de weegschaal gestaan, maar toch.

succes mensen!
Alle reacties Link kopieren
Jaa, daarben ik ook weer eens! Heb nog steeds niet op de weegschaal gedurfd, erg he! Helaas merk ik al aan mijn broeken dat ik toch wel aangekomen ben...althans rond mijn middel. Ik ga morgen ook een zwangerschapstest doen, want ik ben nog steeds niet ongesteld, bijna 9 maand na de bevalling. Verder heb ik de heeeele dag honger!

Erg lastig als je wilt afvallen. Gelukkig gaan de dagelijkse wandelingen wel goed.



Beelicious, wat voor oefeningen doe je op zon bal? Ik heb er ook éen, maar ben nog niet aan serieus oefenen toegekomen. Buikspieroefeningen doe ik sinds een week weer, ik had nogal last van zwakke bekkembodemspieren en dat begint nu pas beter te worden.
Alle reacties Link kopieren
79,2. 4 ons erbij. Had ik wel verwacht. Zo goed als geen beweging gehad, gesnaaid doir de stress. Volgende week beter.

Ach was vorige week al heel erg verbaasd dat er 1,5 af was.



@zon, ik ben soms wel 1 kilo zwaarder als ik ongesteld ben, net als kleintje.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven