Lijf & Lijn alle pijlers

ik vindt mezelf te dik.

02-08-2013 11:00 258 berichten
Alle reacties Link kopieren
heyhey.

Ik ben 17 jaar. 1,70 lang en weeg 65 kilo.

als ik in de spiegel kijk loopt het kippenvel over m'n rug omdat ik mezelf erg dik vindt.

ik ben een tijd terug begonnen met insanity. Heb het een maand volgehouden maar zag geen resultaat. dan verlies ik motivatie en stop ik.



Ik wil graag beginnen met hardlopen. Ik wil ook een ander eet patroon aannemen.

Heeft iemand tips hoe ik dit kan combineren?

Wandelen + het eten.

Er wordt zoveel over geschreven, maar wat is nou echt effectief?

Ik hoor graag van jullie!
Dat skinny fat herken ik absoluut! Ik heb vorig weekend nog de documentaire (uit een reeks) Focus op de NPS gezien. Daar wordt over hetzelfde gesproken, het wordt alleen geen skinny fat genoemd, maar vagelijk omschreven. Ik vind het een interessante documentairereeks, omdat ze op een serieuze manier over gezondheid praten. Ze komen met wetenschappelijke bewijzen, ook over hoe slecht buikvet is.

Ik voel ook de behoefte om te veranderen van 'skinny' fat naar fit. De grap is dat bijna niemand mij dik vind behalve de mensen die me echt goed kennen. Die weten dat ik er beter uit kan zien.



Wat ik wel zou willen weten is: hoe pak je het goed aan als beginner?
Alle reacties Link kopieren
quote:momodoe schreef op 03 augustus 2013 @ 08:48:

[...]





Precies, maar zeg het maar niet. Je word hier zo als proanna bestempeld.



Het lijkt wel of dik zijn de norm is hier op het forum, er vooral niets over zeggen, want je praat iemand mss wel een stoornis aan.

Maar zeggen dat iemand niet dik is terwijl ze duidelijk geen overgewicht heeft is kennelijk ook een taboe. TO kan stevig gebouwd zijn, rondingen hebben, voluptueus zijn, hoe je het maar wilt noemen, maar dik is ze niet (tenzij je dik als synoniem van een van die uitdrukkingen gebruikt, en dat doen de meeste mensen hier niet).



Het begint me de laatste tijd op te vallen dat mensen begrippen als dik, slank en gezond door elkaar beginnen te halen. Gebeurt hier ook volop. Zorgwekkend.
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
quote:smulrol schreef op 03 augustus 2013 @ 07:44:

[...]



die middelste dame is ter hoogte van haar borst flink aangekomen



Kijk zo probeer ik dus ook altijd af te vallen maar tot nu toe raak ik alleen maar borstomvang kwijt



Ik heb trouwens een vriendin, die heeft echt een wereldfiguur. Prachtige taille, smalle heupen, en nog borsten ook! En ze heeft ook nog een heel mooi gezicht. Some people have all the luck! En ik weet hoe ze eet, en dat is echt niet gezond!
Alle reacties Link kopieren
quote:onipaa schreef op 03 augustus 2013 @ 10:02:

[...]





Ik heb trouwens een vriendin, die heeft echt een wereldfiguur. Prachtige taille, smalle heupen, en nog borsten ook! En ze heeft ook nog een heel mooi gezicht. Some people have all the luck! En ik weet hoe ze eet, en dat is echt niet gezond!Het is dan ook weer niet zo ( het leven is zo hard ) dat dunne(re) mensen per definitie gezond of gezonder zijn; als je je aderen dicht laat slibben met ongezonde troep kun je wel een prachtig figuur hebben, maar van binnen ziet het er niet uit
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:lara111 schreef op 02 augustus 2013 @ 11:45:

ik ben zeker blij met de reactie's die hier geplaatst worden.

over mijn eetpatroon valt veel te zeggen.

s ochtends eet ik niet veel. Omdat ik echt geen ochtend eter ben.

S ochtends dus 2 crackers

S middags een appel

S avonds avond eten

Dit hou ik 2/3 weken vol en dan val ik terug.

Eet ik teveel. Zoetigheid. Chips,

totdat ik me weer rot voel.



Overdag eet je veel en veel te weinig. Daardoor komt je verbranding op een laag pitje en kom je toch geleidelijk aan, ondanks een lage hoeveelheid calorieen. En het is de reden dat je 's avonds gaat grazen. Probeer toch goed te ontbijten. Lukt het om 7 uur niet, dan om 9 uur. En eet tussen de middag ! Geen wonder dat je van alleen een appel als lunch 'savonds aan de chips gaat.

Maak niet de fout om produkten waar kalk in zit helemaal van je menu te schrappen. Veel tienermeisjes doen dat, maar je botoptbouw heeft juist op jouw leeftijd veel kalk nodig. Vooral kaas en yoghurt zijn goed voor je botten. Lust je geen runderzuivel, of kun je er niet tegen, probeer dan soyaprodukten of amandelmelk.

In veel soorten groente zit ook kalk, maar je moet er ontzettend grote hoeveelheden van eten om aan 900 mg calcium per dag te komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ricochet schreef op 03 augustus 2013 @ 09:47:

[...]



Maar zeggen dat iemand niet dik is terwijl ze duidelijk geen overgewicht heeft is kennelijk ook een taboe. TO kan stevig gebouwd zijn, rondingen hebben, voluptueus zijn, hoe je het maar wilt noemen, maar dik is ze niet (tenzij je dik als synoniem van een van die uitdrukkingen gebruikt, en dat doen de meeste mensen hier niet).



Het begint me de laatste tijd op te vallen dat mensen begrippen als dik, slank en gezond door elkaar beginnen te halen. Gebeurt hier ook volop. Zorgwekkend.+1
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 augustus 2013 @ 10:10:

[...]





Het is dan ook weer niet zo ( het leven is zo hard ) dat dunne(re) mensen per definitie gezond of gezonder zijn; als je je aderen dicht laat slibben met ongezonde troep kun je wel een prachtig figuur hebben, maar van binnen ziet het er niet uit Dat is ook zo. Het is ook best wel sneu, ze kreeg van haar ouders vroeger uit gemakzucht al McDonalds... Maar laatst ging ze aan de smoothies dus hopelijk gaat t nu beter!
Alle reacties Link kopieren
To is niet te zwaar en waarschijnlijk ook niet de te dik. De foto's van BGB zijn beide lichaamstype niet ongezond. Je moet een hoger vet% hebben en meer buikvet wil e.a. een gezondheidsrisico zijn.



Waar zit je eigenlijk mee to?



Want het klinkt alsof jouw figuur valt binnen wat normaal en gezond is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
+1quote:medunkt schreef op 03 augustus 2013 @ 00:26:

Uhm die andere dames zijn ontzettend afgetraind, dat is heel veel uurtjes zeer fanatiek sporten in de week voordat je er zo uit gaat zien.



Leuk voor wie dat wil, maar zo leven de meeste mensen niet. De meeste mensen leven zoals de linker mevrouw.



Die dus ook niet te dik is, zelfs niet mollig. Natuurlijk is het beter geen dikke buik te hebben, maar laten we nu niet doen alsof dit al mensen zijn die onmiddellijk zware gezondheidsrisico's lopen. Want dan kan namelijk 98 % van Nederland wel acuut in behandeling worden genomen.
Alle reacties Link kopieren
Het punt wat ik wilde maken is dat je niet weet hoe iemand er uit ziet op basis van lengte en gewicht. Misschien heeft iemand enorme borsten, dat is dan al een paar kilo. Misschien heeft iemand aardig wat spieren; ook dat scheelt behoorlijk.

Gewicht is gewoon onbelangrijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
@momodoe, mijn reactie heeft niks met jarloersie te maken, dit kind moet gewoon niet zo zeiken! En als je niet tevreden bent met je lichaam ga je maar lekker naar de sportschool!
Alle reacties Link kopieren
http://fit4lessamsterdam. ... wicht-hebben-hoe-kan-dat/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ben ook niet te zwaar en niet te dik; ik begon op een BMI van 21,2. Dat zag er best acceptabel uit, maar kon best wat strakker. Ik heb nu een BMI van 19,3. Ik ben heel dun gebouwd, dus met een gezond BMI van 25 zou ik echt vet zijn.



Ik vond mezelf nooit te dik, maar had wel echt te veel gesnoept, en dat moest er gewoon af. Als TO nog maar 17 is kan ik me best voorstellen dat ze nog niet goed weet hoe ze dat moet aanpakken.



Dat mensen hier zeggen dat haar figuur gewoon goed is vind ik raar, want niemand heeft TO gezien voor zover ik weet. Ze zal sowieso een acceptabel figuur hebben.



Ik ben toen ik 16/17 was trouwens ook veel aangekomen, kilo of 5, en tijdens mijn studententijd nog eens 5 kilo, en dat kwam vooral doordat ik zelf geld ging verdienen en dus al het lekkers kon kopen dat ik van mijn ouders nooit mocht. En ik had een paar vrienden die in een patatzaak gingen werken, dat hielp ook niet mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:onipaa schreef op 03 augustus 2013 @ 10:34:

Dat mensen hier zeggen dat haar figuur gewoon goed is vind ik raar, want niemand heeft TO gezien voor zover ik weet. Ze zal sowieso een acceptabel figuur hebben.



Hier spreek je jezelf tegen; jij kunt ook niet weten of ze een acceptabel figuur heeft (sorry, miereneukerig van me, maar ik kon het niet laten).



Bovendien zeggen de meeste mensen dat ze niet dik is of geen overgewicht heeft. Niet dat ze een goed figuur heeft. Dat zijn twee verschillende dingen. En dan kan je er ook nog over gaan twisten wat een goed figuur dan is, maar dat gaat in deze context wel erg ver.
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
Ik heb het over een paar mensen die zeiden dat ze een goed figuur heeft. Ze zal niet moddervet zijn, dus zeker met kleren aan zal het er gewoon goed uitzien.
Alle reacties Link kopieren
Om het nog lastiger te maken : http://www.dancyfood.nl/nutrition/wat-i ... haamstype/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 02 augustus 2013 @ 11:42:

[...]



Waarom bah?



Ze kan wat forser gebouwd zijn en maat 34/36 is dan niet haalbaar, maar verder is ze iets zwaarder dan absoluut noodzakelijk is. Een lichaam heeft namelijk alleen wat vlees en een randje vet nodig, maar door onze eetcultuur zijn we zo gewend aan dikke mensen dat we niet meer weten hoe een lichaam van nature bedoeld is.oh ben je weer terug? We hebben je niet gemist hoor, ga maar weer weg.
Die is makkelijk Bianca, ik ben overduidelijk een ectomorph. Giselle heeft zo te zien haar boobs laten doen, anders past t niet in t type! Dit zal wel algemeen bekend zijn maar ik zit absoluut niet in de celeb wereld.
Als je gezond leeft (actief zijn, twee keer in de week reacratief sporten, normale porties eten met af en toe iets lekkers) dan is de kans vrij groot dat je lijf volstrekt NIET aan de schoonheidsidealen voldoet. Zeker als vrouw zul je ook mét dat gezonde leven makkelijk een dikke kont kunnen hebben, een ronde buik, dijen die deinen.

Veel vrouwen maken zich daar enorm zorgen om, zijn de hele tijd aan het denken dat er "eigenlijk wel wat kilo'tjes afmoeten" et cetera. Ze googlen nog eens op "skinny fat" en het getob wordt nog groter.

Dat is toch eigenlijk treurig? Dat een gezond lichaam al met zoveel zelfkritiek de grond in wordt geboord?



En natuurlijk is overgewicht (of dun zijn maar heel ongezond leven) soms écht een probleem. Maar alle vrouwen die ik ken die hun hele leven al een zeer stabiel gewicht hebben, hebben nog nooit een dag in hun leven gelijnd. En die geven ook nooit commentaar op het lichaam van andere vrouwen in de trant van: oei, die wordt wel wat molliger.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikviva schreef op 03 augustus 2013 @ 08:17:

Stel je eens niet aan. Ik ben 1.70 en 96 kilo.Dus omdat jij dik bent, mag iemand die minder weegt niet een paar kilo kwijt willen? Ik zou serieus balen als ik boven de 60 kwam en ik ben 1.75. Ik vind mezelf zo goed en zou echt niet aan willen komen, al heb ik met 70 kilo ook nog een prima BMI.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal wel een van de weinigen zijn, maar ik ben het eens met Iris.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 augustus 2013 @ 10:31:

http://fit4lessamsterdam. ... wicht-hebben-hoe-kan-dat/Goed artikel!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:momodoe schreef op 02 augustus 2013 @ 21:51:

[...]





Dit bedoel ik dus ook, dochter heel tenger, was lang en dun. Nu begint ze echt skinnyfat te worden.



Trouwens ik ben zelf voor mijn bouw ook te dik, ben al bezig om het weer terug naar spier te trainen. Ik ben absoluut niet te zwaar, 64 kilo bij 1,74 maar toch echt te dik voor mijn bouw. Ook al is het een goed BMI, mijn vetpercentage is toch echt te hoog.



momodoe: bijna alle kinderen zijn tenger en dun. Dat is nogal kenmerkend voor een kinderlichaam.



Jouw dochter krijgt nu haar eigen vrouwenlichaam en dat kan zomaar eens helemaal niet tenger zijn. .



Sorry maar ik krijgt echt de kriebels hiervan. Zoals ik het lees (en ja dat is mijn interpretatie) je bent gewoon jouw schoonheidsideaal op je dochter aan het projecteren, en trekt jouw eigen zorgen over jouw lichaam meteen door naar haar lichaam. Haar lichaam is helemaal van haarzelf. Zij gaat nu zelf ontdekken wie ze is. En misschien ontdekt ze wel dat zij ronde vrouwen mooier vindt en niet van een gespierd lijf houdt. Dan zul je als moeder toch maar met haar "speklaag" moeten leren leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:medunkt schreef op 03 augustus 2013 @ 10:57:

Als je gezond leeft (actief zijn, twee keer in de week reacratief sporten, normale porties eten met af en toe iets lekkers) dan is de kans vrij groot dat je lijf volstrekt NIET aan de schoonheidsidealen voldoet. Zeker als vrouw zul je ook mét dat gezonde leven makkelijk een dikke kont kunnen hebben, een ronde buik, dijen die deinen.

Veel vrouwen maken zich daar enorm zorgen om, zijn de hele tijd aan het denken dat er "eigenlijk wel wat kilo'tjes afmoeten" et cetera. Ze googlen nog eens op "skinny fat" en het getob wordt nog groter.

Dat is toch eigenlijk treurig? Dat een gezond lichaam al met zoveel zelfkritiek de grond in wordt geboord?



En natuurlijk is overgewicht (of dun zijn maar heel ongezond leven) soms écht een probleem. Maar alle vrouwen die ik ken die hun hele leven al een zeer stabiel gewicht hebben, hebben nog nooit een dag in hun leven gelijnd. En die geven ook nooit commentaar op het lichaam van andere vrouwen in de trant van: oei, die wordt wel wat molliger.





Ik zeg toch nergens dat wie dan ook aan welk schoonheidsideaal moet voldoen?

Daar gáát het wat mij betreft ook helemaal niet over; ik zeg - nogmaals - lengte en gewicht is niet voldoende om iets te zeggen over de TO. Misschien zit al het vet op haar buik ( ongezond ) , misschien is het prachtig verdeeld ( beter ) , misschien heeft ze 15 kilo tiet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
In onze tienerjaren bouwen de actieve kinderen spiermassa op door veel te rennen, springen en spelen. Daardoor hebben de meeste twintgers minder problemen met overgewicht, door het hogere metabolisme als gevolg van de in hun jeugd opgebouwde spieren.



butts



Gaan we echter het kantoorleven in en zitten we de hele dag achter een bureau, om vervolgens zittend in de auto naar huis te rijden en daar te gaan zitten TV kijken, dan mag het geen wonder heten dat deze spiermassa langzamerhand wordt ingeruild voor vet. Met als gevolg een neerwaartse spiraal van steeds minder spieren en meer vet, door het verlaagde metabolisme
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven