Lijf & Lijn alle pijlers

Implanon ervaringen. .

25-07-2016 19:57 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ,



Ik heb begin januari een implanon laten zetten.

Helemaal blij was ik ermee , 2 keer heel licht ongesteld geweest.

Tot 3,5 week geleden. En het is nog niet opgehouden. Ik word er gek van, vloei erg veel en als t een keer wat minder is ( zoals normaal dag 4/5 is ) dan is het de dag erna weer mega veel.

Ik voel me er slap bij en ik snap wel dat je op deze manier niet zwanger kan worden , want sex is er ook niet bij.



Huisarts gebeld en die zei een maand lang een extra pil slikken. Hoeft niet te werken maar kan wel. Maar ik heb juist de pil niet meer omdat ik daar slecht op reageer. Heel down en somber. En over 1,5 week gaan we op vakantie.



Morgen bel ik de gynaecoloog ( tenminste , de poli) om te overleggen.



Iemand hier ervaring met een implanon ?

Ben er verder blij mee maar dit. .. dan wil ik m er uit denk ik.
Ik heb er ook een gehad, was er superblij mee.

Op een gegeven moment begon ik erg vaak onregelmatig te vloeien.

Heel licht maar wel heel langdurig.



Daar slikte ik een tijdje iets bij, geen pil maar wel lichte hormonen.

Dat kon alleen niet voor lange termijn, ( dat mocht niet van de gyn) , toen heb ik hem er weer uit laten halen want die doorbraakbloedingen werden erg irritant.
Alle reacties Link kopieren
En was het na het eruit halen ook weer snel over ?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt een beetje hetzelfde ja. Hoelang heb jij hem uiteindelijk gehad dan ?
Alle reacties Link kopieren
Hier zelfde ervaring



In september laten zetten 2014

Na een paar dagen bleef ik hangen aan het staafje. Heb een nieuwe moeten laten zetten had schijnbaar te weinig armvet vreemd maar deze zat beter.



Tot januari ongeveer toen begon ik bloed te verliezen. Tot september ong 1x per maand zoals een menstruatie



Daarna dagelijks en het hield niet meer op.

In januari eruit laten halen was er ook erg down van geworden.



We wilden proberen zwanger te worden.

Maar de luteale fase was helemaal fout. 3 dagen na de eisprong alweer ongesteld.

Komt wel vaker voor.



Gelukkig viel het mee (heb hem nog geen 1,5 jaar gehad) en was ik in april zwanger.

Maar bah bah wat een gekloot.



Gyn zei ook dat je idd een pil erbij kan slikken.

Je kan ook kiezen om een andere lichtere pil erbij te pakken voor op vakantie zodat je iig geen bloed verliest.



Je kan dan wel meer last van hormonen krijgen daarom was dat voor mij geen optie. Was de reden dat ik de implanon kreeg.



Enige betere optie was spiraaltje zeiden ze bij mij maar dat vond ik een eng idee
Alle reacties Link kopieren
Mijn menstruatie stopte, helaas kreeg ik acne van implanon.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Deesje84 schreef op 25 juli 2016 @ 20:08:





Je kan dan wel meer last van hormonen krijgen daarom was dat voor mij geen optie. Was de reden dat ik de implanon kreeg.



Implanon zit ook vol met hormonen, daarom heb ik hem juist. Ik ben een tevreden gebruiker. Ik ben al aan mijn 2e. Met de 1e heb ik 2x een lichte doorbraakbloeding gehad. Met de nieuwe nog niet. Als ik veel zou vloeien, dan zou ik ook zeker overwegen om hem eruit te laten halen. Zo net voor je vakantie, kun je er waarschijnlijk beter voor kiezen om een lichte pil erbij te slikken.
Alle reacties Link kopieren
Bah wat een verhaal

Ook niet positief dus.

Ik wil ook echt geen pil.. reageer zo slecht erop.

Maar misschien zijn er wel varianten in. Maar anders gaat hij er maar gewoon uit ben ik bang

Verder ben ik er zo blij mee..
Alle reacties Link kopieren
Idris idd heeft hij hormonen. Maar 1 soort. En daar kan ik wel tegen..

Pfff lekker irritant zo voor de vakantie. .

Maar jou bevalt hij dus wel gelukkig !
Alle reacties Link kopieren
quote:Idris schreef op 25 juli 2016 @ 20:12:

[...]





Implanon zit ook vol met hormonen, daarom heb ik hem juist. Ik ben een tevreden gebruiker. Ik ben al aan mijn 2e. Met de 1e heb ik 2x een lichte doorbraakbloeding gehad. Met de nieuwe nog niet. Als ik veel zou vloeien, dan zou ik ook zeker overwegen om hem eruit te laten halen. Zo net voor je vakantie, kun je er waarschijnlijk beter voor kiezen om een lichte pil erbij te slikken.



Klopt maar anders dan met de pil.

En de pil erbovenop is nog meer hormonen ;)



Ik heb werkelijk alles gehad. Alle soorten pillen die er zijn. Implanon. Prikpil. Alleen spiraaltje niet. Ik reageer erg slecht op hormonen.



Nu ik zwanger ben heb ik ook een hoop last ervan. Heb 3x heftige Hg gehad en nu in lichtere maten.

Alleen voordeel nu is 9 maanden niet ongesteld En wat je ervoor terug krijgt natuurlijk
Voor mij is het prima. Ik heb nu mijn 4e staafje, ben heel af en toe licht ongesteld.



Maarja, ik ben anders dan jij, dus aan mijn ervaring heb je niet veel. Ik ken mensen die erg blij zijn met Implanon en mensen die hem er na een paar maanden weer hebben laten verwijderen. Dat zegt niks over hoe het bij jou zal gaan.



Als je je slap voelt, laat dan ook even je hb gehalte checken. Ik ben ooit (door een vleesboom) lang en heftig ongesteld geweest en bleek een hb te hebben van nog geen 5. Zeker als je op vakantie gaat, is dat niet fijn.
quote:Babbel88 schreef op 25 juli 2016 @ 20:06:

En was het na het eruit halen ook weer snel over ?

Jep, dat ging heel snel gelukkig.

Het kan trouwens geen kwaad hoor, dat bloeden. Is enkel irritant.

Komt omdat er maar 1 hormoon in zit, progestahuppeldepup.

Dat maakt het baarmoederslijmvlies dunner, en daar krijg je bloedingen van.
quote:Babbel88 schreef op 25 juli 2016 @ 20:07:

Klinkt een beetje hetzelfde ja. Hoelang heb jij hem uiteindelijk gehad dan ?Weet ik niet meer, ik dacht iets langer dan een jaar.
Alle reacties Link kopieren
Niet meer relevant

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven