Lijf & Lijn alle pijlers

kayla itsines

02-02-2015 10:07 1612 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Ik wil heel graag starten met kayla itsines haar progamma van 3 maanden, (ga alleen niet gelijk haar voedingsprogamma ook volgen ben wel op dieet 1600 kcal en in evenwicht) maar het lijkt mij dus hartstikke leuk om met een clubje van zo 6 meiden te beginnen om zo ervaringen te kunnen delen en ons beklag te kunnen doen. Haha iets met gedeelde smart....



Ik heb zelf de drie boeken op mijn computer staan dus kan het proberen te mailen naar diegene die mee willen doen
Alle reacties Link kopieren
Qua materiaal heb ik:

Matje

Foamroller

Laag stepje (aerobics)

Slaapbank voor Stepups

Dumbells aanpasbaar, bruikbaar als bal
Alle reacties Link kopieren
Quote ipv aanpassing
Oké ik wil graag met jullie meeschrijven als dit mag.

Vandaag begonnen met de legs. Ik dacht dacht ik een redelijke conditie had maar pffff viel best tegen! Heb wel de gehele 2x7 afgemaakt maar best pittig! Zijn er nog meer meiden begonnen en wat zijn jullie ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
quote:El0ise schreef op 09 januari 2017 @ 22:03:

Holy shit zeg ik was bijna vergeten hoe het voelt!! Ik heb vandaag 2x 7 min gedaan van de pretraining. Heb het rustig aan gedaan em heb de eerste 1.75 en het 2e circuit 1.5x gedaan. Toen begonnen mijn benen te trillen en met de spierpijn van vorig jaar in mind; I called quitsies...



Ik heb lekker lang gerekt en ook de foamroller uit het stof getrokken. Kan me herinneren dat de spierpijn vorig jaar op geen enkele pijnstiller reageerde. Ik moet kunnen werken. Mijn plan is als volgt; preweek 1, 2 circuits per keer. Week 2 3x7 min. Week 3 3-4x 7 min, week 4 vol. Dan over op bbg. In het verleden heb ik weken wel eens over gedaan omdat het me te lastig afging. Het blijft flink moeilijk omdat het niveau snel stijgt. Te snel af en toe. Wat vinden jullie?



In hindsight was mijn conditie vorig jaar na 10 weken best aardig! Helaas had ik dat toen niet door. Nu volhouden dit keer. Hoe verging het jullie? Wish me luck for tomorrow...



Luck!!





Ik ben vandaag op hakken naar mijn werk. Why??



Ik had mijn representatieve functie anders moeten aankleden vandaag.



Maar verder kijk ik erg uit naar m'n LISS. Heb zin om even flink te gaan wandelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperadoz schreef op 10 januari 2017 @ 00:39:

Oké ik wil graag met jullie meeschrijven als dit mag.

Vandaag begonnen met de legs. Ik dacht dacht ik een redelijke conditie had maar pffff viel best tegen! Heb wel de gehele 2x7 afgemaakt maar best pittig! Zijn er nog meer meiden begonnen en wat zijn jullie ervaringen?



Go Desperadoz!

Goed bezig!



BBG begonnen toch? Dan zijn we gelijk gestart. Kunnen we elkaar moed inpraten als het zwaarder wordt
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind het ook vaak tegenvallen hoor...al duurde het even voor ik ontdekte dat sommige weken hetzelfde zijn als twee weken daarvoor..dat geeft hoop bij de 2e poging ;)



Ik moet zeggen dat ik ook wel eens geen spierpijn voel, en dan baal ik enorm. Want ik vind het áltijd afzien ;)
quote:novelle schreef op 10 januari 2017 @ 13:04:

[...]





Go Desperadoz!

Goed bezig!



BBG begonnen toch? Dan zijn we gelijk gestart. Kunnen we elkaar moed inpraten als het zwaarder wordt Ja BBG! Voelde alsof ik aan het stuntelen was haha. Krijg al die workouts echt nog niet zo strak uitgevoerd en mijn benen trillen al snel! Hoe vond jij het gaan? Welke workout heb jij gekozen?
Alle reacties Link kopieren
LISS completed!
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperadoz schreef op 10 januari 2017 @ 16:47:

[...]





Ja BBG! Voelde alsof ik aan het stuntelen was haha. Krijg al die workouts echt nog niet zo strak uitgevoerd en mijn benen trillen al snel! Hoe vond jij het gaan? Welke workout heb jij gekozen?



Ik volg de voorbeeld/standaard planning. Dus gisteren W1 D1 deed ik Legs & Cardio.

W1 D2 LISS

W1 D3 Arms & Abs

W1 D4 LISS

W1 D5 Full body

W1 D6 LISS + Stretch



De app doet het niet op mijn LG telefoon. Dus dat abonnement ben ik niet aangegaan na de proefperiode. Heb je daar meerdere workouts dan?

Ik houd me in ieder geval aan de standaard planning die ik heb gevonden, ik ken mezelf - dat werkt het beste. Alsof het een vast gegeven is dat het moet gebeuren op die dag. Het staat al genoteerd. Dan zorg ik maar dat ik extra vroeg opsta of het tussendoor inplan. Ik heb zoveel excuses om niet te gaan anders, die ken ik al

Werk, studie, kinderen, te koud.

En op de Facebook support groep vind ik het heel gezellig dat iedereen in hetzelfde schuitje zit
Alle reacties Link kopieren
Welke groep op FB je dat?!
The only workout you'll regret, is the one you didn't do
Alle reacties Link kopieren
Week 1 Dag 3!

Arms & Abs



- warm up -

7 minuten circuit 1

30 seconden rust

7 minuten circuit 2

90 seconden rust

7 minuten circuit 1

30 seconden rust

7 minuten circuit 2

- cool down en stretch -



Circuit 1

15 push ups + 15 medicine ball squat & press + 15 lay down push ups + 15 tricep dips



Circuit 2

40 mountain climbers + 40 ab bikes + 30 sit ups with twist + 15 straight leg sit ups



Good luck y'all

Ik moet straks.
Alle reacties Link kopieren
Succes!



Ik heb gisteren legday gehad i.p.v. maandag, kwam even zo uit. Maar mén, gisteren had ik zulke zware benen. Wel blij mee, want ik heb al een paar weken niet zoveel spierpijn, terwijl de sessie zelf wel echt heel pittig is. Ben benieuwd naar morgenochtend, dan is het tijd voor armen, maar denk dat ik de spierpijn in mijn benen dan pas écht voel.



Ik ben nu in week 11, en wil dus over anderhalve week weer in week 1 beginnen. Ben ook wel benieuwd wat dat doet, waarschijnlijk wordt het dan alsnog zwaar doordat je meer herhalingen doet. Maar vereist ook wel discipline, want gemakkelijker om dan even rustig aan te doen...
Alle reacties Link kopieren
Arms & Abs completed!
Alle reacties Link kopieren
quote:Kelov schreef op 11 januari 2017 @ 10:34:

Succes!



Ik heb gisteren legday gehad i.p.v. maandag, kwam even zo uit. Maar mén, gisteren had ik zulke zware benen. Wel blij mee, want ik heb al een paar weken niet zoveel spierpijn, terwijl de sessie zelf wel echt heel pittig is. Ben benieuwd naar morgenochtend, dan is het tijd voor armen, maar denk dat ik de spierpijn in mijn benen dan pas écht voel.



Ik ben nu in week 11, en wil dus over anderhalve week weer in week 1 beginnen. Ben ook wel benieuwd wat dat doet, waarschijnlijk wordt het dan alsnog zwaar doordat je meer herhalingen doet. Maar vereist ook wel discipline, want gemakkelijker om dan even rustig aan te doen...Heb je toevallig ergens bijgehouden hoeveel herhalingen je deed per circuit in de eerste week? Benieuwd of je straks verder komt!
Alle reacties Link kopieren
quote:novelle schreef op 11 januari 2017 @ 13:04:

[...]





Heb je toevallig ergens bijgehouden hoeveel herhalingen je deed per circuit in de eerste week? Benieuwd of je straks verder komt!Nee, heb ik niet, maar heb ik wel een idee van. Als ik terugblader in het boekje denk ik: oooooh no problemo. De herhaling zijn per oefening bijvoorbeeld inmiddels verdubbeld, dus ik hoop toch wel alle oefeningen een keertje extra te kunnen doen. En daar zit 'm vooral de uitdaging, want nu ben ik allang blij als ik ze allemaal 1 x doe in die 7 minuten, haha!
Alle reacties Link kopieren
omg verdubbeld
Alle reacties Link kopieren
quote:novelle schreef op 11 januari 2017 @ 13:19:

omg verdubbeld Hahhaha, laat je niet ontmoedigen hoor, in tegendeel! Je bouwt zo snel op, en dat is echt heel motiverend. Ik weet nog dat ik in week 1 met lood in mijn schoenen begon na de pre-training, die ik ook al niet heel licht vond. En nu weet ik echt dat ik sterker ben. Maar soms ook even nog moet stoppen in een reeks burpees, omdat het nog steeds zwaar is.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan maar 1 dag vooruit denken
Alle reacties Link kopieren
quote:novelle schreef op 11 januari 2017 @ 14:08:

Ik kan maar 1 dag vooruit denken Is eigenlijk ook wel het beste
Alle reacties Link kopieren
Ha dames, ik schrijf ook graag mee. Ik ben in maart 2015 begonnen met Kayla, maar heb het toen maar 4 weken volgehouden door ziekte. Ben erna gewoon gaan liften in de sportschool met een beetje van alles erbij: soms Kayla, soms yoga, soms hardlopen. Merk toch dat Kayla het beste werkt om in shape te komen. Dus nu sinds 2 januari begonnen! Ben behoorlijk fit, maar BBG is toch weer een heel ander kaliber haha..

Vandaag dus week 2 arms & abs gedaan, viel me gelukkig mee. Commando's vind ik pittig maar week 2 is zo veel beter te doen dan week 1.. Vorige week kon ik op ma/di/wo bijna niet lopen en van wo/do/vrij/za/zo had ik zon onwijze buikspierpijn en borstspierpijn haha. Ben deze week wel ook weer gestart met creatine, want anders is mijn spierpijn nog niet over wanneer het al weer tijd is voor de volgende workout van dezelfde spiergroep.

Lijkt me fijn om mee te schrijven om elkaar zo te motiveren, vooral de dames die ook het programma nu strikt 12 weken volgen. Het helpt mij om de workout te gaan doen als ik lees dat anderen hem al gedaan hebben die dag!
Alle reacties Link kopieren
Ooooh, al jullie verhalen zijn zo herkenbaar!



Afgelopen jaar heb ik 2 halve marathons gelopen en nog twee keer een hardloopwedstrijd van 15 km, en hoewel ik geen snelheidstopper ben en sinds september niet meer gelopen heb, dacht ik dat mijn conditie wel ok was en ik me daar geen zorgen meer om hoefde te maken. Nou, vanochtend de armsessie en man man man, het zweet gutste van mijn lijf af



@elisabethrose Gebruik je naast creatine ook eiwit? Ik neem alleen eiwit (of eiwitrijke voeding iig), maar heb me nooit gericht op creatine. Verschilt het effect veel van elkaar?
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er vandaag ook LISS?
Alle reacties Link kopieren
quote:novelle schreef op 12 januari 2017 @ 10:11:

Wie doet er vandaag ook LISS?Misschien vanavond! En anders dit weekend weer. Morgen nog de buikspieren...
Alle reacties Link kopieren
LISS completed!
Alle reacties Link kopieren
quote:Kelov schreef op 12 januari 2017 @ 09:54:

Ooooh, al jullie verhalen zijn zo herkenbaar!



Afgelopen jaar heb ik 2 halve marathons gelopen en nog twee keer een hardloopwedstrijd van 15 km, en hoewel ik geen snelheidstopper ben en sinds september niet meer gelopen heb, dacht ik dat mijn conditie wel ok was en ik me daar geen zorgen meer om hoefde te maken. Nou, vanochtend de armsessie en man man man, het zweet gutste van mijn lijf af



@elisabethrose Gebruik je naast creatine ook eiwit? Ik neem alleen eiwit (of eiwitrijke voeding iig), maar heb me nooit gericht op creatine. Verschilt het effect veel van elkaar?



Haha ja BBG is echt van een heel ander kaliber dan hardlopen!

Ik neem idd ook eiwit, na mn workout, naast ook eiwitrijke voeding. Volgens mij kan creatine bij verschillende mensen verschillende effecten hebben, bij mij helpt het ontzettend om spierpijn tegen te gaan, waar ik eiwitten neem om spiergroei te bevorderen. Het hoort ook te helpen om langer door te kunnen trainen door snellere aanvulling van je ATP, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik daar zelf nog nooit bewust op heb gelet.



@novelle; ik ga straks na mn werk LISS doen met mn hond! 4km gaan we wandelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven