Lijf & Lijn alle pijlers

Kletstopic: weer energiek en fit!

30-12-2016 11:57 634 berichten
Wie kletst er mee om 2017 weer energiek en fit te worden? Dus (meer) sporten, gezond(er) eten, meer in beweging zijn en je gewoon lekker in je vel zitten? Misschien ben je net als ik op zoek naar motivatie en steun. Nou, dan ben je hier op de juiste plek!



Het gaat niet perse om afvallen, maar als dat (ook) je doel is, schrijf ook gerust mee. Er wordt alleen geen tabel bijgehouden.

Je bent van harte welkom!



Valeriaansnoepje ik had dat ook altijd. Vaak is een been of een arm toch sterker ontwikkeld dan de ander. En ik herken wel wat je zegt. Ik ben niet werkloos, maar heb geen vaste baan. Ik werk heel onregelmatig en zit mede daardoor niet zo goed in mijn vel, dus vind het ook moeilijk om een goed ritme aan te houden. Soms lig ik pas om 2 uur in bed vanwege mijn werk, maar soms moet ik er ook gewoon om 6.30 uit vanwege werk. Lukt het wel een beetje met solliciteren? Ik meen me te herinneren dat je nog vrij jong was (net als ik) dus ging er eigenlijk vanuit dat je nog studeerde.



MevrouwStippel, wat naar. Sterkte. Gun jezelf ook de rust nu. Gewoon wandelen is prima, het gaat er vooral om dat je blijft bewegen. Daarbij is wandelen ideaal, kom je ook nog eens buiten. Wees lief voor jezelf de komende tijd. Krijg je steun uit je omgeving?



Moon-Alisa, goed bezig! Loop je altijd in groepen? Ik heb ook periodes dat ik vrij veel wandel. Nu loop ik sowieso veel van a naar b, maar vind het ook wel lekker om in het weekend te wandelen. Ik ga vaak met mijn oppaskinderen (die zitten dan in de wagen) of met een vriendin. In een groep zou ik zelf niet zo zien zitten. Hoe werkt dat dan, meld je je dan ergens aan of heb je een vaste loopgroep?



Ik ben echt veel te veel aan het snoepen de laatste dagen en zit veel binnen. Ik was in januari zo goed bezig, dus moet dat nu eigenlijk weer doorzetten.
Alle reacties Link kopieren
Luna, het wisselt. Ik loop ook weleens alleen (maar niet zo vaak...) of bijv een georganiseerde wandeling die ik dan 'alleen' loop. Bedoel er komen honderden of duizenden mensen op af maar ik vind het dan wel prettig om lekker in mijn eigen tempo er doorheen te scharrelen



Nu ben ik weer begonnen met weekendhike (of soms wandelsite, dat is van dezelfde organisatie). Mensen zetten er dan een wandeling op, meestal met als startpunt een station. En dan kunnen mensen zich aanmelden. Als je vaak loopt leer je steeds meer mensen kennen. t is voor mij wel een stok achter de deur dat er echt mensen op me staan te wachten s ochtends. Want anders ga ik niet op mijn vrije zaterdag uit mezelf 20 km lopen.



En t is geen sport maar toch: Ik ben al vier keer achter elkaar bij koor geweest. Voor de kerst was ik om de haverklap ziek/zwak/misselijk/moe maar het is me nu gelukt om me een aantal weken achter elkaar niet af te melden. Vind het altijd een opgave om na een dag werken daar nog heen te gaan... maar het gaat steeds beter.
Je kunt méér.
@Luna, ik ben al meer dan een jaar klaar met school en heb 10 maanden gewerkt.



Staat bij jullie dit topic ook niet meer in de lijst bovenaan het forum? Ik schrok al, dacht dat het topic verwijderd was
Moon-Alisa: koor is een fijne hobby toch, ontspanning is ook belangrijk om energiek en fit te blijven/worden.

Is een vaste loopgroep niet iets voor je? Mijn moeder wandelt al 10 jaar elke week met vriendinnen. De ene week lopen ze maar met 2 of 3 vrouwen en de andere week wel met 8, ligt er gewoon aan hoeveel mensen kunnen. Mijn schoonmoeder heeft zoiets ook opgericht in haar buurt.



Valeriaansnoepje, ah oke! En ja bij mij was ie ook weg
Alle reacties Link kopieren
Luna, ik ken hier zo 1-2-3 geen vaste loopgroep en vind hoe het nu gaat eigelijk wel oké. Wil ook wel eens gewoon alleen wandelen of een hele tijd niet lopen en met zo'n groep ben ik bang dat je dan vroeg of laat weer scheve gezichten krijgt. Wat ik nu doe is heel vrijblijvend.



Vandaag 8 km gefietst naar de duinen, daar 10 km gelopen en toen weer 8 km gefietst. Dat fietsen was vooral bij gebrek aan goed OV maar het leek me ook wel mooi. Heenweg was even stressen omdat op één weg niet gestrooid was en ik bijna te laat kwam omdat het daar allemaal langer duurde.



Was fijne wandeling. Mooie foto's kunnen maken ook, terug op de fiets ook nog een paar
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
@Moon, wat goed dat je zo aan het wandelen bent. En wat luna zegt over het koor, dingen doen waar je energiek en fit voor bent hoeft helemaal niet perse lichamelijk te zijn toch?



Ik had een top weekend. Voel me nu heel energiek. Goede combinatie van buiten zijn (naar sport fietsen, gisteren naar de kroeg wandelen), sociaal doen (een team coachen, met een vriendin afspreken, koffie drinken in een kroeg met vriend en dochter), nuttige dingen doen thuis (huis opruimen, boodschappen, kleding dochter uitzoeken) sporten en leuke dingen doen (koffie in de kroeg, een spelletje met mijn vriend en op de bank een boek liggen lezen).



Vandaag wat moeizamer om op gang te komen. ik vind vacatures zoeken lastig. Maar goed, wel wat andere administratieve dingen geregeld, dus het is goed genoeg tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heerlijk, je weekend!



Moeilijk idd, zo'n maadag dan. Iedereen weer aan het werk en om jezelf dan te motiveren. Ik vul het een beetje zelf in maar dat kan ik me zo voorstellen



Nee is ook zo... dit topic gaat helemaal niet specifiek over bewegen. Ben in september begonnen bij t koor. Was voor de zomer al afgesproken maar toevallig uiteindelijk begonnen in de week dat ik ook aan mijn nieuwe baan begon. En ik vond het pittig, lange werkdag en dan ook nog het koor er achteraan met nieuwe mensen, nieuwe liedjes etc. Vaak over gedacht om te stoppen maarja dat wil je ook niet als je nog niet eens echt begonnen bent.

Dus best trots dat ik doorgezet heb (ondanks vaak ziekmelden) en het nu zelfs leuk ga vinden!
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Was gisteren wel gevallen in de sneeuw, één keer. Kennelijk heb ik het met mijn linkerarm opgevangen want daar heb ik spierpijn in

Verder helemaal niks. Viel op mijn bil en had een grote blauwe plek verwacht maar zelfs dat niet.



Blij dat ik goed terecht ben gekomen. Als je op je hoofd valt is het erger...
Je kunt méér.
Even een kort berichtje, maar ik ben nu verre van energiek en fit. Heb de mini-griep van dochter doorgespeeld gekregen (yay ). Ik kom me over een paar dagen wel weer melden.



Goed dat je niet te hard bent gevallen Moon.
Alle reacties Link kopieren
Ah wat vervelend Fleet. Beterschap!
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap!

Einde van de maand ben ik ook mijn baan kwijt... Plannen genoeg om de tijd op een aangename manier door te komen, maar liever had ik dat de financiering al rond was om mijn werk voort te zetten. De kans is erg groot dat het allemaal goed gaat komen (met zelfs opties op dat het allemaal nog veel beter gaat worden dan voorheen!), maar ik zou willen dat degenen die daarover gaan nou eens een knoop doorhakken!

Dus nee, niet echt energiek en fit hier.
Alle reacties Link kopieren
He bah Fiool dat zijn geen leuke dingen.



Wat is het alternatief? Is er makkelijk werk te krijgen in je branche? Heb je recht op WW?
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
He bah Fiool dat zijn geen leuke dingen.



Wat is het alternatief? Is er makkelijk werk te krijgen in je branche? Heb je recht op WW?
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Recht op ww heb ik, dus dat komt wel goed. Ik ben wetenschapper, dus werk is er wel, maar financiering is een issue... Ik kan er niet echt over uitweiden, maar de kans dat mijn onderzoek verder gefinancierd gaat worden is groot, maar het gaat misschien nog een paar maanden duren...

Ik ga er het beste van maken in de tussentijd, plannen zat. Maar die onzekerheid!
Alle reacties Link kopieren
Ja snap ik. Ik had vorig jaar (weliswaar heel andere branche) ook zo'n situatie dat ze steeds niet wisten of er geld was voor een volgend project. Gewoon steeds die onzekerheid, nog een gesprek afwachten, steeds niet weten of je naar iets anders moet uitkijken of niet... bah.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Echt hè? Pfffffff...
Alle reacties Link kopieren
Bij mij flikten ze het ook nog om te zeggen dat ik mijn werk niet goed gedaan had en niet geschikt was. In plaats van dat er geen geld was voor verdere samenwerking (eerder waren ze heel positief dus ik vind dat dan niet echt nodig)

Vlak na mij vloog ook mijn directe collega eruit wegens 'geen geld'. Alleen de manier waarop is zo jammer.



Frustraties... ging er goed van hardlopen destijds
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Nou nog geen stapels post hier, jullie?



Moet het ff kwijt, ik heb een hele erotische droom gehad, ben nu aan t werk maar t spookt steeds door mijn hoofd...
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Rare dag. Was vanmorgen dus beetje in de war door die droom. Ging nl over iemand die redelijk onbereikbaar is...



Verder raakt ons bedrijf mogelijk een klant kwijt waardoor ik een deel van mijn werkzaamheden kwijt raak. Ik heb soort van rustige taken en uitdagende taken en het houdt elkaar een beetje in balans. Van de uitdagende taken leer ik superveel, maar dat stuk valt misschien weg.

t Vervelende is dat ik zoiets dan niet direct van leidinggevende hoor, maar dat ik hier en daar signalen opvang. En dat collega dan zegt: Maar dit is toch de laatste keer dat je dit doet?

Beetje verwarrend. Weet niet wat ik dan moet doen nl als dit allemaal wegvalt



Het blijft lastig om na het werk nog iets aan beweging te doen. Ben blij dat ik in ieder geval het wandelen op de vrije dagen weer heb ingevoerd
Je kunt méér.
Wat jammer zeg, moon Alisa . Kan me voorstellen dat het dan een vreemde dag is.



Ik heb gisteren een nogal emotionele avond gehad. Heb me nu weer helemaal gecommitteerd aan mijn eigen gezondheid. Had ff een schop onder mijn reet nodig.
Nou, die vitamine D die ik laatst heb gehaald met de gedachte "februari winterdip" helpt nog niet echt. Vooral 's middags heb ik een after-lunch dipje dat er nu nog steeds is.



Twijfel wel of ik me niet gewoon raar voel omdat ik te weinig water heb gedronken...



En ik heb m'n wekker wéér een uur verzet vanochtend, dus helaas, ik kruip gewoon weer m'n bed in na m'n alarm in plaats van te denken "ach, ik sta nu toch al, kan net zo goed gaan aankleden en ontbijten."
@valediaansnoepje al eens aan een wake up light gedacht? Werkt hier perfect!
Alle reacties Link kopieren
Wil je iets kwijt over je avond Bumba? Alleen als je wilt uiteraard..



Vandaag nog niet officieel iets gehoord over of die taken veranderen. Heb t vermoeden dat het nog niet duidelijk is voor de mensen zelf. Maar ik probeer het positief te zien: Als ik aangeef dat ik graag weer iets soortgelijks wil doen, kunnen we ook kijken of we een soortgelijke opdracht elders kunnen vinden.

Ik moet het een beetje vaag houden maar we staan erg open voor nieuwe klussen dus wie weet vinden we weer zoiets. Ik zou me er graag in willen ontwikkelen.



Mijn beweging voor vandaag bestond uit voor jan doedel in de stromende regen naar een MP-afspraak fietsen. Ze deden niet open... Best chagrijnig over, had mijn hele avond er omheen gepland...
Je kunt méér.
Het is het meest suffe verhaal ooit hoor, Moon-alisa



Ik had een pot chocolademousse gekocht. Niet echt de meest geweldige keuze als je af wilt vallen natuurlijk. 's Middags had ik de halve pot al leeggegeten. En toen 's avonds had ik het erover met mijn man, dat ik mezelf soms zo enorm saboteer en niet de wilskracht en discipline op kan brengen om gezonde keuzes te maken. Toen zei hij: misschien moet je dan in elk geval die halve pot chocolademousse door de WC spoelen. Ten eerste omdat je het anders opeet, ten tweede omdat dat een stap is om meer wilskracht te krijgen.



Eerst wilde ik het niet, maar op een gegeven moment tijdens het gesprek besefte ik me dat het toch beter was om het weg te gooien. Dus ik heb die pot gepakt en een lepel, en heb het zo in het toilet geschept. Maar gewoon alleen al het zien van die mousse en het geluid dat het maakt als je de lepel erin steekt maakten me zó enorm verdrietig dat ik het niet op kon eten Het was voor mij gewoon een soort van 'doorbraak' ofzo. Kan het niet echt uitleggen waarom ik zo moest huilen. Het hele verhaal klinkt echt enorm lame, maar op dat moment was het gewoon even heel emotioneel voor me...
Gister trouwens enorm lekker gesport. Mijn les begon om half 9, maar aangezien ik om 7 uur al helemaal klaar en aangekleed was heb ik besloten om ook de groepsles vóór bodypump mee te pakken. DUs ik heb een uurtje bodycombat gedaan en daar achteraan nog een uurtje bodypump. En dat is goed bevallen, dus ik denk dat ik dat wel wil blijven doen. Eerst een uurtje cardio, daarna een uurtje 'krachttraining'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven