Lijf & Lijn alle pijlers

Kletstopic: weer energiek en fit!

30-12-2016 11:57 634 berichten
Wie kletst er mee om 2017 weer energiek en fit te worden? Dus (meer) sporten, gezond(er) eten, meer in beweging zijn en je gewoon lekker in je vel zitten? Misschien ben je net als ik op zoek naar motivatie en steun. Nou, dan ben je hier op de juiste plek!



Het gaat niet perse om afvallen, maar als dat (ook) je doel is, schrijf ook gerust mee. Er wordt alleen geen tabel bijgehouden.

Je bent van harte welkom!



@Moon-alisa: lekker gewandeld vandaag?! Ik ben vandaag eigenlijk echt ontzettend lui. Heb nog maar 5.000 stappen gezet, dat is echt veel te weinig eigenlijk, vind ik zelf.



Morgen weer knallen, vandaag is echt zo'n inkak-dag. Niks te doen, teveel gegeten.... Maar dat ga ik morgen weer goedmaken
Wil ik al blij komen melden dat ik al 3 dagen achter elkaar om 7:00 uur opsta, zie ik hier dat de eerste keer gisteren was. Ik heb er een dag bij verzonnen, geloof ik.



De pijn in mijn knieën is gelukkig weg, ik ga morgenavond extra opletten tijdens de lunges. Als ik de instructeur van te voren te spreken kan krijgen (sommige instructeurs komen last-minute binnenvliegen en beginnen meteen met de les) vraag ik of hij me kan vertellen wat ik fout doe.
Alle reacties Link kopieren
Oh jongens... dames



Ik heb dus ergens in de nacht besloten dat ik toch maar niet ging wandelen. Wekker uit gezet, etc. Uiteindelijk werd ik uit mezelf wakker en toen kon ik kiezen: Of nog ff haasten en alsnog gaan lopen, of de wandelgroep afzeggen.

Maarja de mensen die op het laatste moment afzeggen zijn nooit zo populair... immers als we dat allemaal gaan doen is de lol er snel af. En ik was niet ziek ofzo... dus toch maar gegaan.



Erg leuke dag gehad. Wel flinke stukken door de blubber dus ik heb mijn schoenen maar in de fietsenschuur gezet. Die kom ik wel weer eens tegen. Nu toch geen zin om ze schoon te maken
Je kunt méér.
Fijn dat de pijn weg is, Valeriaansnoepje.



Wat mijn instructrice zei was dat je vanuit je 'startpositie' recht met 1 been naar achteren moet stappen. Dan sta je goed. Sommige mensen gaan blijkbaar met hun voet achter hun andere voet staan, of vlak ernaast. Dat is slecht voor je knieën. (Ik heb extra goed opgelet voor je )



Btw: de preview van bodypump 101 staat al online: https://youtu.be/-k8d9KLj4GA Heftige lunges Hopelijk helpt een betere techniek om geen pijn meer in je knieën te krijgen.
Goed dat je toch bent gegaan, Moon-alisa.
Alle reacties Link kopieren
Dank je. Was alleen in de haast mijn regenpak vergeten. Beetje rommelige start. Gelukkig ging het ook niet regenen, maar het had wel gekund...



Nu voldaan op de bank
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Grrr en dan zie ik alle foto's van donderdag... auw. Toch beetje verkeerde kledingkeuze. En ik moet naar de kapper.



Zit ook te denken om misschien op nieuwe werklocatie de lunch mijn hoofdmaaltijd te maken en dan 's avonds licht te gaan eten. We hebben op huidige werkplek geen kantine (alleen ruimte om je meegenomen eten op te eten) en ook geen winkels dichtbij. Maar nieuwe werkplek heeft een restaurant. Ik weet dat ik prettig werk als ik 's middags goed gegeten heb. Alleen dan moet ik t s avonds niet nog eens doen
Je kunt méér.
Ik ben er weer dames.



Stippel, let goed op jezelf he. Pak die rust waar nodig. Fijn dat je kind al op de basisschool zit, scheelt een hoop inderdaad. Hoe sta je nu tegenover het medisch traject? Is het op de lange baan geschoven?



Valariaan, ai, pijn in de knie is niet fijn. Ben je er al achter wat je wellicht fout doet in de les?



Moon, wat goed zeg! Met dat eten lijkt me fijn zeg. Ik eet nu 's avonds ook lichter, of een kleine portie van pasta o.i.d. (dat op een ontbijtbordje past) of een grotere portie licht eten, zoals een wok of een soep, zonder brood. Probeer het eens zou ik zeggen!



Ik ben weer aan de yoga begonnen, zo fijn! Ik had het echt gemist, voel me er zoveel beter door. Gisteren had de yoga les veel aandacht voor buik en benen, dus ben ik daarna nog rug en armen en borst gaan trainen aan huis. Nu spierpijn, dat wel, maar zit er weer lekker in, yay.



Ik wilde inderdaad ook de 'of taart, of hapjes' methode toepassen, maar er was geen taart. Dus maar aan de hartige hapjes gegaan. Ik zat nog vol toen we thuiskwamen dus heb ik niet meer avond gegeten. Dat was wat minder slim, want ik stond vanochtend bijna van mijn padje af te gaan. Heb nog snel een boterham weten te smeren (die ik nu met tegenzin eet de laatste tijd...) en op de bank weten te ploffen en toen was het goed gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Ja Fleet is misschien wel goed idee he... Zit ook beetje te twijfelen over die bedrijfslunch, het is 4 euro ongeacht hoeveel je eet. Dus voor een broodje kaas een beetje veel (heb geen topsalaris op zich) maar als ik er echt mijn hoofdmaaltijd van maak is het wel oké.

Heb gewoon zo'n hekel aan dat brood smeren s ochtends. Maar ik moet gedurende de werkdag ook wel af en toe een boterham eten, krijg van die dips anders. En klein bureau dus achter PC smeren is geen optie dan zit alles er onder.



Heb ook een tijdje smoothies en salades meegenomen maar dat vond ik ook nog een heel gedoe s ochtends. Het is een beetje zoeken. Overigens denk ik dat opstaan wel iets makkelijker gaat nu het eerder licht is. In nov/dec was het een strijd elke ochend... en dan ook nog smoothies maken



Oh ik ben zo blij. Ik had een klus liggen thuis (in huis dus) die best ingewikkeld is die niet veel mensen in mijn omgeving kunnen doen. Eerst had ik iemand geregeld daarvoor. Toen had broer aangeboden het te doen en was ik beetje kribbig van: Joh ik zeg toch dat ik iemand geregeld heb. Nouja dat ging niet door en de klus lag maar te liggen... .

App ik vanmorgen broer over lamp ophangen. Begint ie: Zeg als Schoonzus en ik nou een hele dag bij jou komen en alles afmaken, incl Grote Klus?

Oh ik zal zo blij zijn als het klaar is. Tof dat ze een hele vrije dag eraan gaan besteden. Daar krijg ik energie van
Je kunt méér.
Ik ben aangereden onderweg naar de sport.



Ook nog door een oude mevrouw die nog erger geschrokken was dan ik. Ik lag ineens op de grond en had zoiets van "wut. What the fuck just happened?" en dan komt er ineens zo'n lijkbleek geschrokken vrouw m'n beeld in.



Was bij een rotonde, zij zag een andere auto en lette daarop, reed niet zo hard dus ik dacht dat ze zou stoppen. En tja, ze had mij dus niet gezien.



Uiteindelijk was zij erger geschrokken dan ik. Ja, of de schrik komt nog na de adrenaline misschien. Ik heb nog grapjes staan maken met een man die ook gestopt was en kwam helpen ("Nou, dit had ik niet in gedachten toen ik dacht "Ik heb geen zin in sporten, hoe kom ik eronderuit?"")



Hoofdpijn van de schrik, elleboog brandt behoorlijk (in reflex proberen op te vangen) en m'n rug doet een beetje pijn. Ik bel morgen maar ff naar de huisarts. Had woensdag sowieso een afspraak voor iets anders, maar misschien willen ze dat ik morgen al langskom.



Sowieso omdat ik best hard op m'n rug terecht ben gekomen en het gewoon even wil laten nakijken.



(En ze heeft me haar gegevens gegeven natuurlijk)



Sporten wordt 'm niet meer in ieder geval, deze week :(
Jeetje wat schrikken, Valeriaansnoepje! Hoe gaat het nu met je? Wat zei de huisarts?
Jeetje Valeriaan wat een schrik zeg. Vaak heb je de dag na het gebeurde meer last dus hoe gaat het vandaag met je?



Ik neem ook vitamine d bij. Duurt lang voor je effect merkt vind ik.
MevrouwStippel & Bumba: Ja, ik ben vandaag inderdaad behoorlijk stijf.

De pijn is in ieder geval niet echt erger geworden, er zijn wel wat pijntjes bijgekomen.



Huisarts zei dat er niks gebroken of gekneusd was (maar dan was ik ook niet zo weer opgestaan denk ik) en dat ik gewoon mag sporten. Ik wacht tot volgende week denk ik, tot de pijn wat verder wegebt.
Ik geef je groot gelijk! Na zo'n smak kun je maar beter even wachten tot de pijn echt over is. Dat is toch echt wel een signaal van je lichaam dat je even iets niet moet belasten, lijkt mij.



Ik zit hier in full blown PMS modus. Moet pas over een week ongesteld worden, dus dat belooft nog wat. Ik moet mezelf echt dwingen om af en toe van de bank af te komen. Behalve voor de sportschool, dat lukt op de een of andere manier dan weer wél. Maar voor het huishouden en om de deur uit te gaan.... Nergens zin in. Voel me dus niet echt fit, al ben ik in betere conditie dan ik lange tijd ben geweest.
Bumba, mag ik wat van je sportschool-motivatie lenen voor volgende week?



Al ga ik waarschijnlijk volgende week ook niet, want de bodypump voor maandag zat 's ochtends en 's avonds al vol. Zo snel al



En de site werkt ook niet mee, als ik me in wil schrijven voor GRIT training (training met gewichten, een half uur ipv een uur lang) lukt dat niet. Het lijkt alsof het lukt, maar als ik dan kijk bij gereserveerde lessen staat 'ie er niet tussen.
Stom zeg. Hier kan je pas vanaf een half uur van tevoren reserveren, gewoon door middel van een intekenlijst. Heb het eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ik er niet meer bij kon. Ik zorg er wel voor dat ik ruim op tijd daar ben.



Zit jij bij een landelijke keten op de sportschool? Ik nu dus sinds kort bij een sportschool met maar 1 vestiging. Ik vind dat toch wel heel fijn. Het is heel gemoedelijk en een echt ons-kent-ons sfeertje.
Bij IFHC. En je kunt de hele week voor elke les reserveren. Helaas betekent dat dat de zaal vaak erg vol is, maar omdat ik altijd vroeg ben pak ik een plekje vooraan.



Ik heb ook geen idee of ik morgen kan bellen en zo kan reserveren. Ik ga het wel proberen als de site het morgen nog niet doet.



Geen idee hoe dat bij GRIT zal gaan, dat zal ook wel aardig vol zitten denk ik. Misschien dat ik dan eindelijk hoger in gewicht kan gaan, omdat het meer om intensiteit gaat dan om cardio en herhalingen.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat rot Valeriaan....



Ik heb twee lange drukke dagen achter de rug. Hoop dat ik morgen klein beetje kan bijtanken, ondanks dat ik wel wat moet thuiswerken.



Zal blij zijn als het zondag is
Je kunt méér.
Gister weer 2 lessen achter elkaar gedaan: bodycombat en bodypump. Heb nu wel zere spieren. Niet echt spierpijn, maar meer een soort licht-pijnlijk gevoel.



Ik heb wel het idee dat bewegen heel goed helpt tegen mijn PMS, dus zit eraan te denken om in de week dat ik daar last van heb eens te proberen hoe het gaat als ik 's morgens ga sporten, zodat ik er de hele dag profijt van heb...
Ik heb nu (eindelijk, heeft een paar maanden geduurd... ) bedacht dat ik natuurlijk ook in de weight lifting ruimte ook gewoon wat met losse gewichten kan doen. 5x5 bijvoorbeeld, sommige mensen doen dat in 25 minuten.



Heel stom, maar in mijn eigen woonplaats ben ik daar terughoudend in, omdat het geen aperte ruimte is. In het durp verderop wel. Ik heb dan zoiets van "niet zo aanstellen, gewoon doen joh" maar ik heb ook gewoon autisme, dus daarom kan ik een aparte ruimte ook fijn vinden. Soms vergeet ik weleens dat ik een stoornis heb en dus niet alles door eigenwijsheid of aanstellerij komt en maar weggeduwd moet worden
Ik vind dat ook super ongemakkelijk hoor. Daarom ging ik altijd om 22.00 in een periode dat ik er nooit vroeg uit moest. Ik vond dat altijd zo ongemakkelijk en vervelend tussen die mannen.



Ik hoop dat het jou lukt om je er overheen te zetten



Vandaag even niet zo fit. Sinds gisteren knallende hoofdpijn. Vandaag een pittige werkdag gehad. Ben nu echt kapot, maar heb vanavond nog een afspraak staan helaas. Hoop dat ik enigszins op tijd mijn bed in kan duiken
Alle reacties Link kopieren
Rare dag gehad maar toch wel trots op mezelf.



Broer en schoonzus in vertrouwen genomen over iets waar ik erg mee zit en waarmee ik even geen kant op kon. Broer reageerde fijn, ik had t ook eerder mogen zeggen zei hij.

Zaterdag komen ze klussen en dan kunnen we t er dus over hebben, hoef ik ook niet steeds te denken: Zal ik t zeggen of niet?



En qua werk werd me even teveel, heb meteen jobcoach geappt en die reageerde heel zakelijk met: Dit en dat zijn de afspraken met je manager en daar mag je haar nu op wijzen.



Ben blij dat ik ff hulp gevraagd heb, voel me nu wel rustiger.
Je kunt méér.
Nou, ik heb nu dus ook last van mijn knieën Die stomme lunges ook! Maar ik hoop wel dat het snel overgaat, wil op zaterdag wel gewoon gaan pumpen.



@Moon-alisa: fijn dat je iemand in vertrouwen hebt kunnen nemen. Dat is altijd zo fijn als je er niet alleen voor staat!
quote:Bumba1985 schreef op 23 februari 2017 @ 22:00:

Nou, ik heb nu dus ook last van mijn knieën Die stomme lunges ook! Maar ik hoop wel dat het snel overgaat, wil op zaterdag wel gewoon gaan pumpen.



@Moon-alisa: fijn dat je iemand in vertrouwen hebt kunnen nemen. Dat is altijd zo fijn als je er niet alleen voor staat!



Oh jee Bumba, ik heb je toch niet aangestoken hè?



Ik heb het thuis eens zonder gewicht geprobeerd en dan kiep ik al bijna om als ik mijn voeten verder uit elkaar zet. Aha, vandaar dat het me niet "lukt" tijdens de les. Ik zit nu nog te twijfelen of ik het zonder gewicht moet gaan doen, tot het een paar keer goed gaat...



@Luna, ik hoop ook dat het me lukt. Ik ben van plan om maandag te kijken naar hoe het gaat met m'n aanrijdings-spierpijn, en als het goed gaat om dan weer te gaan. Alle groepslessen voor maandag zitten vol, dus dat is nog een duwtje in de rug om het gewoon te doen (de losse gewichten).



edit: leuk, wonen op een plek waar carnaval gevierd wordt. Maandag is de sportschool dus dicht
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben nog steeds niet gewend om dingen kwijt te kunnen bij mijn 'broertjes', ook al zijn ze nu groot. En ik zie ze meestal alleen bij mijn ouders... en die wil ik met sommige dingen liever niet belasten. Bang dat zij het er zwaarder mee gaan hebben dan ikzelf.

Meestal helpt schrijven me maar sommige dingen kunnen wegens herkenbaarheid gewoon niet op Viva, helaas.



Was pittig dagje. Paar keer stond ik op het punt van huilen (iets wat de hele tijd bijna af was werd telkens afgekeurd en ik was er beetje klaar mee) dus ik was blij dat het weekend was.



Morgen gaan we klussen dus dan krijg ik mijn beweging wel. En ik heb een leuke man geappt.... ik heb al paar keer met m gescharreld maar zou zelf wel willen kijken of er meer in zit. Hij antwoordt vooralsnog niet maar denk dat ie ook aan het werk is.

Overigens gewoon gevraagd hoe het gaat, vooralsnog geen liefdesverklaring



Ah wat stom als de sportschool dicht is met carnaval. Kom zelf uit noorden maar heb t vier keer 'mogen vieren', vind het een erg leuk feest! Was nu ook uitgenodigd maar qua werk en klussen komt t niet zo goed uit.
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven