Lijf & Lijn alle pijlers

Kletstopic: weer energiek en fit!

30-12-2016 11:57 634 berichten
Wie kletst er mee om 2017 weer energiek en fit te worden? Dus (meer) sporten, gezond(er) eten, meer in beweging zijn en je gewoon lekker in je vel zitten? Misschien ben je net als ik op zoek naar motivatie en steun. Nou, dan ben je hier op de juiste plek!



Het gaat niet perse om afvallen, maar als dat (ook) je doel is, schrijf ook gerust mee. Er wordt alleen geen tabel bijgehouden.

Je bent van harte welkom!



ngs, welkom! Klinkt als een druk jaar. Lekker als je dan 2017 nog blanco voor je hebt.



Valariaan, zo zeg, da's veel! Maar ik herken het wel, het is alles of niets. Komt wel goed.



Single, je mag altijd nog aanschuiven hoor. Een blessure lijkt me echt vreselijk. Zo te horen heb je wel andere dingen waar je je op kunt focussen. Hopelijk kun je snel verder.



Stippel, hopelijk wordt het een mooi jaar voor je waardoor je de behandeling snel in je achterhoofd kunt plaatsen. Ik heb zelf IVF ondergaan voor mijn oudste. Hier diende de jongste zich vanzelf aan (dezelfde vader, gek blijft dat). Mocht je een oor nodig hebben, PB functie staat aan.





Laatste dag van 2016! Fijn om dit dubbele jaar af te kunnen sluiten. Ik heb echt zin in een nieuwe start. Vandaag de dag begonnen met netjes een vitaminepil te nemen en we hebben ontbeten met havermout met kaneel, kokos en een beetje honing. Een kop groene thee er bij. Straks ga ik nog een wandeling maken, met mijn oudste dochter ga ik wafels halen (een minimale hoeveelheid) en zijn we uitgenodigd bij mijn beste vriendin en gaan we even onder ons tweetjes. Ik ga me aan het nieuwe voornemen houden geen koekjes of gebak te eten (tenzij verjaardagen van vrienden en familie).



Wat gaan jullie vandaag doen?
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond uit eten geweest en het bij een heerlijke salade en geen toetje gehouden. (Ik had 's ochtends al taart op )



Vandaag kapper en nagels en boodschapjes enzo. En wassen, want terug van 'n weekje weg.



Inderdaad zitten er 'n boel mensen in hetzelfde depressieve/burn-oute schuitje hier. Fijn dat we zo'n goede voornemens hebben!
Pixymama wat knap! Ik kan toetjes nooit weerstaan.



En ik sluit aan in de rij bij degene met depressieve/burn-out klachten. Ik houd dat deel van mijn leven echter liever buiten het forum. Maar ik hoop inderdaad ook dat bewegen, sporten, gezond eten mijn geestelijke toestand helpt
Oh en kaaaaatje (ik heb de a's maar niet geteld): wat een mooi streven om elke dag even met je partner te zoenen! Ik denk inderdaad dat dat jou en je relatie goed gaat doen.



Ik zie mijn vriend maar twee keer per week, maar probeer dan wel altijd de schade in te halen
Ha Fleet!



Kook je nog wel lekker zonder de pakjes en zakjes?



Ik was in 2016 al goed bezig en dat moest ook wel met mijn medicatie en de nare bijwerkingen zoals metaboolsyndroom en tekorten qua vitamines. Ik blijf koolhydraatarm eten want werkt echt voor mij en de bloedsuiker.



Maar wil echt ook wat meer lichamelijks gaan doen. Hardlopen kan nu niet ivm gewrichten en gewicht.

Maar zwemmen en yoga weer oppakken. Weer meer wandelen.



En ik heb flink wat meer tijd ook met de jongste die naar school gaat na de kerstvakantie.



Dun/slank word ik nooit meer maar fitter en ietjes gezonder moet wel lukken.

Dus ik lees en schrijf ook graag mee.
quote:Fleet schreef op 31 december 2016 @ 07:23:

ngs, welkom! Klinkt als een druk jaar. Lekker als je dan 2017 nog blanco voor je hebt.



Valariaan, zo zeg, da's veel! Maar ik herken het wel, het is alles of niets. Komt wel goed.



Single, je mag altijd nog aanschuiven hoor. Een blessure lijkt me echt vreselijk. Zo te horen heb je wel andere dingen waar je je op kunt focussen. Hopelijk kun je snel verder.



Stippel, hopelijk wordt het een mooi jaar voor je waardoor je de behandeling snel in je achterhoofd kunt plaatsen. Ik heb zelf IVF ondergaan voor mijn oudste. Hier diende de jongste zich vanzelf aan (dezelfde vader, gek blijft dat). Mocht je een oor nodig hebben, PB functie staat aan.





Laatste dag van 2016! Fijn om dit dubbele jaar af te kunnen sluiten. Ik heb echt zin in een nieuwe start. Vandaag de dag begonnen met netjes een vitaminepil te nemen en we hebben ontbeten met havermout met kaneel, kokos en een beetje honing. Een kop groene thee er bij. Straks ga ik nog een wandeling maken, met mijn oudste dochter ga ik wafels halen (een minimale hoeveelheid) en zijn we uitgenodigd bij mijn beste vriendin en gaan we even onder ons tweetjes. Ik ga me aan het nieuwe voornemen houden geen koekjes of gebak te eten (tenzij verjaardagen van vrienden en familie).



Wat gaan jullie vandaag doen?Is dat als in "je geneest vanzelf van die alles of niets mentaliteit en gaat gewoon zoals normale mensen 2x per week sporten"?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel meeschrijven, als er nog een plekje is !



Ik heb me voorgenomen om in 2017 een extra gezonde start te maken. Ik wil voorlopig helemaal stoppen met chips en chocola (mijn grote liefdes / valkuilen), geen zoetstof (aspartaam) meer gebruiken (dat gebruikte ik vrij veel, ben er op 2e kerstdag al helemaal mee gestopt) en weer gaan hardlopen (minimaal 1x per week - veel meer zal ook niet haalbaar zijn vrees ik, want ik kan alleen in het weekend). Ik zou wel graag een kilo of 4 willen afvallen maar heb al een gezond gewicht en BMI. Maar bij 4 kilo minder voel ik me net even lekkerder dus dat is wel mijn doel.



De afgelopen maanden gaan er vooral in het weekend veel chips/chocola doorheen (en wijntjes), verder eet ik behoorlijk gezond en beweeg al genoeg, maar ik denk dat ik me beter en fitter ga voelen als ik echt even ga focussen op gezond eten en weer ga hardlopen.

Sinds ons 1e kindje in januari dit jaar is geboren, heb ik nog af en aan wat hardgelopen, vaak met maanden of weken pauze ertussen, en de laatste keer is ook al weer maanden geleden.... voor (en tijdens) de zwangerschap liep ik 2 a 3 x per week hard, tot 10 km. Dus ik wil het graag weer een beetje oppakken, 1x in de week rond de 5 km is al helemaal prima. Ik wandel nu wel heel veel (met meer dan 10 kilo baby in draagdoek) dus beweging krijg ik op zich wel voldoende.

In 2017 hoop ik zwanger te raken van een 2e kindje, een reden des te meer voor mij om nu extra gezond te leven en ook de laatste paar kilo's kwijt te raken, en om extra lekker in mijn vel te zitten voordat de hormonen toeslaan
Pixy, wat goed zeg! Dat zou ik ook niet kunnen.



Hé Fee, gezellig! Wat goed dat je weer meer aan beweging gaat doen! Eten gaat jou sowieso wel goed af geloof ik. Ik kook grotendeels nog pakjes- en zakjesvrij maar soms is ook het gemak er in geslopen. Maar dat komt met gezonder eten wel goed. Vanavond maak ik al een rode linzen stoof, met pastinaak en aardappel. Heerlijk!



Nee hoor Valariaan! Ik vind het knap!



Hallo Sunflower, welkom! We streven een beetje dezelfde doelen na zie ik! Ik wil ook van de koek af en gebak alleen met verjaardagen. Gisteren mijn laatste stuk taart en wafels gehad en nu gaan we verder zonder. Hardlopen zal geen 10 km worden, maar met 5 zal ik zeker blij zijn.



Veel succes met het zwanger worden! Spannend! En zo leuk, twee ukkies dicht op elkaar.





Hoe was jullie Oudjaarsavond? Hier was het eigenlijk heel knullig, we zaten om 10 uur te knikkebollen. Dus maar lekker bed in gekropen en om 12 uur heb ik even het vuurwerk gekeken en gekeken of de meisjes nog sliepen (jep ). Ondanks de korte avond, was 'ie wel fijn.



Vandaag nieuwe boodschappen doen en een wandeling maken. Verder weinig plannen denk ik zo. We hebben geen verplicht familiebezoeken, gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig 2017! Op naar een energieker, gezond en fit nieuw jaar !

Ik zit nu aan de havermout met banaan, zonder zoetstof (gebruikte ik voorheen wel, door de thee, koffie, havermout, yoghurt....sinds 2e kerstdag niet meer). Een goed begin van het nieuwe jaar !



fleet, ik ga ook niet meer voor die 10 kilometer hoor! Ik ben al lang blij als ik weer structureel elke week een rondje van 4 a 5 km hardloop. Ik denk dat volgend weekend de 1e keer gaat worden; vandaag moet ik werken en wordt het lastig vrees ik.

Twee kindjes relatief snel op elkaar lijkt me inderdaad fijn; maar het zwanger worden van de 1e ging niet zo snel. Ik ben ook al iets ouder dan gemiddeld (bijna 36, en man nog stuk ouder). Onze kleine wordt deze maand 1 jaar, ik denk dat die al zeker 2 a 2.5 zal zijn voordat de 2e komt (als het lukt), tenzij ik nu wel opeens snel zwanger raak - kan natuurlijk ook! We wachten het af, als het ergens in 2017 raak is dan ben ik erg blij ! We zitten net in de 1e ronde dus ik vind het wel weer spannend !



Onze O&N was heerlijk rustig. De kleine heeft er doorheen geslapen, wij zaten lekker met hapjes en oliebollen op de bank en lagen rond 01.00 op bed want moesten er ook weer vroeg uit. Helemaal prima !
quote:Fleet schreef op 01 januari 2017 @ 08:32:





Hé Fee, gezellig! Wat goed dat je weer meer aan beweging gaat doen! Eten gaat jou sowieso wel goed af geloof ik. Ik kook grotendeels nog pakjes- en zakjesvrij maar soms is ook het gemak er in geslopen. Maar dat komt met gezonder eten wel goed. Vanavond maak ik al een rode linzen stoof, met pastinaak en aardappel. Heerlijk!





Hoe was jullie Oudjaarsavond? Hier was het eigenlijk heel knullig, we zaten om 10 uur te knikkebollen. Dus maar lekker bed in gekropen en om 12 uur heb ik even het vuurwerk gekeken en gekeken of de meisjes nog sliepen (jep ). Ondanks de korte avond, was 'ie wel fijn.



Vandaag nieuwe boodschappen doen en een wandeling maken. Verder weinig plannen denk ik zo. We hebben geen verplicht familiebezoeken, gelukkig.



Hai!



Ja, ik moet ook wel dus dat is dan makkelijker. Als ik slecht eet ben ik meteen ziek. Als ik goed eet word ik niet ziek, geen misselijkheid enzo en hypo's. En nog steeds geen diabetesmedicatie nodig nog.



En ik vind het allemaal geen straf. Meestal.

Wat je gaat maken klinkt lekker!



Wandeling klinkt ook goed!



Ik wil ook iets gaan doen vandaag maar weet nog niet wat, even bijtrekken na 4 uur slaap.



En iedereen een gelukkig nieuwjaar!
Alle reacties Link kopieren
Happy new year! Ik wil ook meeschrijven Ben 25 en was altijd wel fit, maar sinds ik afgestudeerd ben werk ik voornamelijk vanuit huis en zit ik dus veel, en wegens geldgebrek heb ik mijn abonnementen opgezegd. Ik merk het aan mijn lichaam dat ik veel te stijf word dus ik wil het hardlopen en yoga weer oppakken. En daarbij ook weer wat gezonder gaan eten.

Ik begin morgen met hardlopen
Mag ik ook meeschrijven? Ik liep laatst ergens 2 trappen op en toen was ik buiten adem... Ik wil afvallen, maar vooral ook gewoon fitter worden. Ik ben een fietser en laatst alles aangeschaft om ook dit jaar de winter door te fietsen, maar ik heb vanaf oktober niet meer gefietst. Voor vandaag heb ik al een afspraak met een vriendin gemaakt. Nu heeft zij een mountainbike (ik racefiets), dus hard zal het niet gaan, maar dan is er weer een begin!
Mijn conditie is echt ruk liep 3 weken geleden nog 18.5 km nu ben ik al blij als ik niet buiten adem ben na een stukje fietsen.

ik hoop morgen groen licht te krijgen om weerond te mogen sporten.



Verder heb ik een schrift gekocht om alle positieve momenten in op te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Oud en nieuw verliep hier gelukkig rustig; alle kinderen zijn er heel netjes doorheen geslapen . Met lieve vrienden op bezoek was het een heel geslaagde avond! Alle oliebollen zijn op, dus het jaar kan gezond beginnen
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Allereerst een heel gelukkig nieuwjaar



Mag ik ook meeschrijven? Mijn doel voor dit jaar is om liever voor mezelf te zijn. Beter voor mezelf te zorgen door gezond te eten en te sporten. Dat laatste wil ik over een paar maanden oppakken. Want ik ben 7 weken geleden bevallen en nog niet hersteld van een trauma bevalling. Mijn uitdaging wordt gezond koken. Ik haat koken. Ik ken geen goeie recepten. En boodschappen doen vind ik echt een ramp!
Alle reacties Link kopieren
@fiool wat fijn dat je kinderen sliepen. Mijne waren wakker van de herrie ????

@single1985 heb je een blessure gehad? Wat een goed idee dat je alle mooie momenten gaat opschrijven! Ik wil dat ook!
Singlea, kan snel gaan he, met de conditie :( Hopelijk mag je snel weer wat gaan oppakken.



Momoftheateam: Eerst goed herstellen, in een bepaald soort rimte komen en dan komt het sporten ook wel weer. Voor mij helpt het om een weekmenu te maken, de wekelijkse boodschappen te halen nav weekmenu. ik kook vaak vanaf de receptensite van AH. Ik ben ook geen keukenprinses, maar dit lukt me allemaal wel.



Ik heb een rondje gefietst. Koud, maar gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen



Ik ben in 2016 begonnen met hardlopen en atletiek en ik wil daar zeker mee doorgaan in 2017. Mijn doel is om nog energieker en dus fitter te worden door nóg gezonder te eten en meer te sporten. Ik sport nu drie keer in de week
Heanig an
quote:single1985 schreef op 01 januari 2017 @ 12:43:

Mijn conditie is echt ruk liep 3 weken geleden nog 18.5 km nu ben ik al blij als ik niet buiten adem ben na een stukje fietsen.

ik hoop morgen groen licht te krijgen om weerond te mogen sporten.



Verder heb ik een schrift gekocht om alle positieve momenten in op te schrijven.Jeetje, gaat dat echt zo snel? Dus conditie werkt niet zoals met spieren en muscle memory?
In de basis zit die conditie er nog wel maar er zit inmiddels een laagje stof over. Ik heb een scheurtje in mijn binnenste knieband en mag pas sporten als ik pijn vrij ben.



Momoftheateam liever zijn voor jezelf kijk jezelf eens iedere dag in de spiegel aan geef jezelf een compliment misschien helpt het voor je. Kwa eten je heb kookboeken waarbij je maar 5 ingrediënten gebruikt misschien is het wat voor je?
Alle reacties Link kopieren
Op naar een gezond en energiek 2017!quote:Fleet schreef op 30 december 2016 @ 18:55:

Natuurlijk mag je meeschrijven Kaatje. Wat heftig, een prenatale depressie. Je hebt dus weinig kunnen genieten van je zwangerschap. Ik ben alleen bekend met een postnatale depressie. Dat je nu weinig kan helpt ook niet mee natuurlijk. Maar wat een goede voornemens heb je al. Ik weet zeker dat het je al een beetje op weg gaat helpen. Dankjewel! Ja die zwangerschapshormonen zijn geen pretje, een postnatale depressie is ook geen grapje. Had je er beide zwangerschappen last van? Of alleen de eerste?quote:fiool schreef op 30 december 2016 @ 21:49:

Kaaaatje: dat klinkt behoorlijk kut, wat je allemaal overkomt/overkomen is. Fijn dat je goede voornemens hebt en dat ze je helpen! Ik vind het (met minder heftige problemen dan jij, maar toch shit waar ik aan moet werken) een hele troostrijke gedachte dat het toch in je macht ligt om iets te doen waar je je beter door gaat voelen, hoe klein het ook is.Ik geloof er ook erg in dat je zelf invloed hebt op hoe je je voelt. En dat je je dus gelukkiger kunt voelen door dingen te doen of te laten.quote:lunaleeflang schreef op 31 december 2016 @ 11:47:

Oh en kaaaaatje (ik heb de a's maar niet geteld): wat een mooi streven om elke dag even met je partner te zoenen! Ik denk inderdaad dat dat jou en je relatie goed gaat doen.



Ik zie mijn vriend maar twee keer per week, maar probeer dan wel altijd de schade in te halen Ik heb ooit gelezen dat relaties waarin nog regelmatig gezoend wordt 33% minder kans hebben dat ze gaan scheiden. En aangezien het hebben van een langdurige relaties erg goed is voor je levensgeluk leek dit me een heel mooie investering. Het is ook echt fijn om elke dag in elk geval even die momentjes te hebben waarop ik me realiseer dat ik blij met hem ben (zelfs als ik boos op hem ben ;))



@Single1985, ook de knieband dus. Rottig he. Ik ben niet goed bezig geweest met mijn revalidatie en daardoor belast ik nu mijn knie verkeerd waardoor hij overbelast is. Ik heb dus niet perse last van het scheurtje, maar wel veel pijn. De komende 2 weken ga ik proberen meer rust te houden.



Vandaag was een redelijke goede dag:

- 2 keer gezoend met mijn lief

- niet buiten bewogen, maar dat is ok, want ik ben bang voor vuurwerk en morgen is er weer een dag

- gezellig gedaan met broer 1 en broer 2 gebeld

- de laatste appelbeignet op gegeten en daar ontzettend van genoten

- gesport



Ik sport op dit moment bij Fitness Blender. Daar heb ik ooit een 8 weeks programma gevolgd (soort en met van, want ik deed ondertussen ook andere (team)sporten) en dat beviel goed. Dus daarna heb ik nog veel HIIT traningen gedaan, maar dat kan nu allemaal niet, dus ik focus me op kracht voor het bovenlichaam en mijn core. Merk dat het nodig is, heb veel last van mijn rug door het tillen van mijn dochter.



Owh ja, ik heb ook de oefeningen voor mijn rug gedaan.



Morgen heb ik nog één dagje vakantie. Ik ga met mijn beste vriendin naar de sauna. Mijn doelen voor morgen zijn, daar heel erg van genieten, en gewoon lekker eten en niet overdrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag op facebook dit plaatje voorbij komen over hoe je gewoontes kunt ontwikkelen.



Interessant om te lezen wel
Alle reacties Link kopieren
Ik heb besloten om heel januari geen koffie te drinken omdat ik er een beetje te afhankelijk van werd en volgens mij ook een beetje te gestressd. Nu dus de tweede dag zonder koffie en ik merk dat ik behoorlijk duf ben.. Normaal zit ik nu aan mijn derde bak koffie. Gelukkig geen hoofdpijn.

Vanochtend heb ik mezelf uit bed kunnen slepen en een uurtje yoga gedaa en lekker havermout met banaan, rijstmelk en walnoten gegeten.
quote:single1985 schreef op 01 januari 2017 @ 20:06:

In de basis zit die conditie er nog wel maar er zit inmiddels een laagje stof over. Ik heb een scheurtje in mijn binnenste knieband en mag pas sporten als ik pijn vrij ben.



Momoftheateam liever zijn voor jezelf kijk jezelf eens iedere dag in de spiegel aan geef jezelf een compliment misschien helpt het voor je. Kwa eten je heb kookboeken waarbij je maar 5 ingrediënten gebruikt misschien is het wat voor je?



Die van Chickslovefood? Of zijn er ook andere vijf-ingrediënten kookboeken?



Die van Chickslovefood vind ik fijn, wel met rollende ogen naar de hippe Engelse woorden die overal staan. Ik wil een kookboek, geen geprint blog
Een hoop nieuwe meeschrijvers, leuk! Welkom! Dacht ik dat het een klein topic zou worden... maar zo te zien hebben meer mensen er nood aan.



Aurelle, je ontbijt klinkt heerlijk *pikt 'em, want ik wil vaker walnoten eten maar weet niet vaak hoe, dan alleen maar kaal*. Ik ben geen koffiedrinker, dus geen tips eigenlijk. Alleen dat ik weet dat in groene thee ook cafeïne zit, maar minder. Misschien een vervanger voor je?



Momoftheateam: heftig! Terecht dat je lief voor jezelf wil zijn? Hoe is het met je baby? Is die wel een beetje goed door de bevalling gekomen?



Single, dat is wel héél snel zeg. Ik wist niet dat het kon. Hopelijk kun je snel weer gaan opbouwen, van 18 kilometer naar niks lijkt me best een verandering voor je lijf.



Kaatje, ik heb bij mijn jongste geen postnatale depressie gehad. Terwijl mijn moeder nog gestorven is tijdens de zwangerschap, ik was heel bang dat het een trigger zou gaan zijn, maar door steun van mijn man en mijn verloskundige heb ik me er goed doorheen geslagen. Ik heb ook de triggers van mijn eerste zwangerschap onder de loep genomen en ben daar mee aan de slag gegaan en mag zeggen dat ik eigenlijk goed ontzwangerd ben ondertussen. Ik weet niet hoe het werkt met een prenatale depressie, anders had ik je graag wat tips gegeven. Sowieso is bespreken met de verloskundige nooit weg natuurlijk.



Klinkt als een fijne dag die je gehad hebt Kaatje. Gezelligheid doet ook veel voor de geest, vergeet dat niet.





Hier ook een goede dag eigenlijk. Veel gedaan in huis en met mijn oudste dochter even in de sneeuw gespeeld. Helaas niet heel lang want ze heeft oorontsteking. Vanavond ga ik beginnen met 'Yoga with Adriene' op Youtube, ik pikte het in een ander topic op. Ze heeft nu '31 days of yoga' en dat leek me de perfecte kickstart voor het nieuwe jaar. Straks direct aan beginnen als de meisjes op bed liggen. Man gaat dan ook sporten, dus het is wel een goede motivatie om dan ook te beginnen.



Gisteren had mijn vader Chinees gehaald (ik had géén idee dat hij wat ging organiseren voor de familie, dus ineens had ik wel een familiebezoek aan mijn broek hangen ). Dus vandaag maar de stoofpot gemaakt. Bomvol groenten en heb de gember gebruikt voor een kop thee. Zit ook aan mijn twee liter water voor vandaag (ben echt een slechte drinker en houd het nu in Fit Bit bij). Ik ben tevreden voor vandaag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven