Lijf & Lijn alle pijlers

Kletstopic: weer energiek en fit!

30-12-2016 11:57 634 berichten
Wie kletst er mee om 2017 weer energiek en fit te worden? Dus (meer) sporten, gezond(er) eten, meer in beweging zijn en je gewoon lekker in je vel zitten? Misschien ben je net als ik op zoek naar motivatie en steun. Nou, dan ben je hier op de juiste plek!



Het gaat niet perse om afvallen, maar als dat (ook) je doel is, schrijf ook gerust mee. Er wordt alleen geen tabel bijgehouden.

Je bent van harte welkom!



Zo lang niet geweest, ik kom wat minder op het forum (ook heel gezond en fit!) maar daarmee ook minder hier dus.



Qua eten gaat het heel goed. Bewegen is een beetje op en af, sporten doe ik niet. Maar zit de laatste tijd niet zo heel goed in mijn vel, alles is op het moment aan het veranderen in mijn leven en ik kan niet goed omgaan met die onzekerheid. Mijn vriend en ik zoeken al sinds de zomer een appartement, en dat zoeken kost heel veel tijd en energie. We hebben nog niets, maar dat zorgt wel voor ruis in mijn hoofd. Ik weet gewoon niet waar ik aan toe ben, sta voor mijn gevoel stil. Het huis waar ik nu woon voelt niet meer als mijn huis, ik deel het met anderen en dat ben ik beu. Ik voel me in deze troep zo niet op mijn gemak en telkens als ik hier ben wil ik dolgraag weg. Ik kan in mijn nieuwe stad nog niets opbouwen, maar hier gaat ondertussen iedereen weg en simpele dingen als een sportschool zoeken kan nu bijvoorbeeld niet. Ondertussen ben ik vorig jaar afgestudeerd en werk ik nu als invalleerkracht en daarnaast onregelmatig bij baan 2. Ik kan op wel 100+ scholen ingezet worden... Als ik 's avonds naar bed ga weet ik zelden wat de volgende dag me gaat brengen en dat vind ik heel lastig, ik heb ADD en veel baat bij structuur. Ik merk dat ik hier aan onderdoor ga, maar tegelijkertijd weet ik niet zo goed hoe het op te lossen. Een vaste baan zoeken gaat nu ook niet. Ik probeer wel bewust rust en leuke dingen in te plannen, maar omdat ik dus nooit weet wanneer ik moet werken of wanneer ik vrij ben, is dat heel lastig.

Oh en dan ga ik vanaf deze week ook nog leren voor mijn toelatingsexamen voor een master....



Moon-Alisa: fijn dat je dan zo bij je ouders terecht kunt! Heftig van die vriendin, lief dat je er voor haar wil zijn, maar tegelijkertijd moet je ook voor jezelf waken. Ze heeft hulp. En meer dan er af en toe voor haar zijn en haar er mee uit nemen kun je niet voor haar doen. Ze moet het zelf doen. Jij hoeft niet te fungeren als praatpaal voor haar, hoe moeilijk het ook is om die berichten te negeren. Sterkte met deze situatie!
Alle reacties Link kopieren
Veel veranderingen Luna! Ik snap dat je er onrustig van wordt, zou ik ook hebben.

Hier is ook veel veranderd maar ik heb in ieder geval wel een woning waar ik voor lange tijd kan blijven en daar ben ik in turbulente tijden zó blij mee. Ik snap als dat voor jullie nu ook onzeker is, je je een beetje ontheemd voelt.



-
Je kunt méér.
Ah dat is wel lastig inderdaad. Ik woon ook niet in dezelfde stad als veel vriendinnen, dus bij sommigen moet ik het ook echt plannen. Maar als jullie werkrooster zo uit elkaar ligt is dat wel moeilijk. Jammer is dat. Dan kun je inderdaad niet heel veel meer doen dan je al deed.
Alle reacties Link kopieren
-
Je kunt méér.
Uit je reacties wordt het eigenlijk wel duidelijk. Kies op dit moment voor rust en voor jezelf. Je hebt zoveel voor haar gedaan en meer kun je niet doen. Focus je op je eigen geluk.



Vriendschap draait om geven en nemen, maar je moet er niet aan ten ondergaan.
Alle reacties Link kopieren
-
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Nou... de jobcoach vindt dat het niet zo goed gaat zo en dat ik wat vrij moet nemen.



Het was een vrij kort telefoongesprek en ik baal er wel een beetje van dat het zo over de telefoon ging. t Was nogal confronterend.

Voelt ook als een soort straf voor het feit dat ik over een paar dingen heel open ben geweest. Slecht slapen, zorgen, etc. En over dat gedoe met die vriendin.



Maar als ik het zelf niet regel gaat hij het voor me doen. Great...
Je kunt méér.
Wat vervelend zeg! Ik heb helaas ook door schande en schade geleerd dat het beter is om je op de vlakte te houden bij leidinggevende / jobcoach etc. Want bij mij werden dingen gewoon tegen mij gebruikt uiteindelijk. Erg stom



Gisteravond naar bodycombat geweest. Ik moest halverwege de les stoppen door de pijn in mijn knieën. Echt balen! Blijkbaar komt de kniepijn meer daar vandaan dan van pump. Opzich ben ik juist wel opgelucht, want ik vind pump 10x zo leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ah balen van de bodycombat.



Ik heb mijn leidinggevende even gemaild. Als ik zelf hier niet over begin gaat de coach het doen. Dus dan ik maar... En aan haar bureau vertellen wat er is, is lastig omdat er allemaal mensen omheen zitten.



Hoop dat ik dat met die suicidale vriendin wat kan loslaten vandaag. Het blijft maar rondjes draaien in mijn hoofd. Hopelijk vandaag genoeg afleiding dat het weer op de achtergrond kan raken.
Je kunt méér.
Moon, niet bang voor zijn joh. Natuurlijk zijn er factoren dat iemand er voor kiest om zich van het leven te beroven, maar jij bent echt niet de uiteindelijke, bepalende factor hoor. Daar gaat echt veel meer aan ten grondslag dan een verwaterde vriendschap. Je bent heel eerlijk naar jezelf en zegt dit niet aan te kunnen. Dit is ook niet aan jou, maar aan je vriendin, de hulpverleners en d'r familie. Natuurlijk kun je haar ondersteunen en aanhoren, maar je kunt haar ook niet van de depressie afhelpen. Wees niet te hard voor jezelf, al is het heel moeilijk.



Je leidinggevende zou ik even apart nemen, je hoeft geen persoonlijke zaken aan een vol kantoor te tentoonstellen. Veel succes vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Fleet. Dit is precies wat ik zelf ook tegen iemand anders zou zeggen. Nu nog tegen mezelf



Sowieso allemaal bedankt voor jullie woorden.



Ik heb leidinggevende gesproken, ze is echt heel tevreden. En ik geloof dat ook want toen ze minder tevreden was heeft ze het ook gezegd.

Wel halverwege de dag naar huis gegaan, was erg duizelig en ik vond het niet veel zin hebben om daar te blijven zitten als er niks uit mijn handen kwam. Had al een paar nachten niet echt goed geslapen. De ochtend ging nog wel maar vanaf een uur of 12 was t niks meer...
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moon-Alisa schreef op 07 maart 2017 @ 07:21:

Ah balen van de bodycombat.



Ik heb mijn leidinggevende even gemaild. Als ik zelf hier niet over begin gaat de coach het doen. Dus dan ik maar... En aan haar bureau vertellen wat er is, is lastig omdat er allemaal mensen omheen zitten.



Hoop dat ik dat met die suicidale vriendin wat kan loslaten vandaag. Het blijft maar rondjes draaien in mijn hoofd. Hopelijk vandaag genoeg afleiding dat het weer op de achtergrond kan raken.Je bent nooit verantwoordelijk voor de acties van iemand anders. Maar ik kan me levendig voorstellen dat je haar zo graag wilt helpen, dat je het niet uit je hoofd kan krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel. En wat fleet zegt is wel waar: voordat ik haar leerde kennen was ze idd ook al instabiel. En tijdens mijn support is ze ook maandenlang niet opgeknapt dus ik had ook geen invloed. Moet nu proberen het los te laten en te kijken naar de toekomst. T zal ff raar zijn in de zomer niet meer met haar naar festivals te gaan. Maar dat kan ook met andere mensen...



Mag eigenlijk wel trots zijn op de dingen die ik bereikt heb, ondanks de heftige berichten v afgelopen halfjaar.
Je kunt méér.
Zo, het duurde even om bij te lezen, maar ik ben weer helemaal bij!



@Bumba: jammer van de bodycombat! Ik zie die les altijd voordat de bodypump begint (bij mijn sportschool hebben ze ramen in die ruimte) en ik vind het er altijd grappig uitzien.



@Moon-Alisa: ik wil alleen even laten weten dat ik je posts wel heb gelezen, maar er weinig meer aan kan toevoegen dan "sterke ermee". Ik negeer het in ieder geval niet als ik geen reactie geef
Alle reacties Link kopieren
Dank je Valeriaan. Zal tzt mijn posts wel weghalen want Viva is toch een veelgelezen forum... En ga het echt proberen los te laten nu...
Je kunt méér.
Uiteindelijk komt het goed Moon. Ik vind dat je heel goed bezig bent.



Ik voel me ook al stukken beter. Met man weer nieuwe afspraken gemaakt over de zorgverdeling, het was uit balans. Man heeft een eigen sportruimte aan huis en sport veel voor competitie en daar ging het mis. Ik zat iedere avond beneden voor het bewaken van de babyfoons en hij had de ruimte tot zijn beschikking. Met de babyfoons kan ik me niet concentreren op een boek of schrijven en kan geen muziek luisteren. Dus hij neemt nu de babyfoons mee als hij gaat sporten. Tevens op zaterdag een dagdeel dat ik zelf even kan staan en gaan waar ik wil en op de zaterdagavond is de ruimte beschikbaar voor mij zodat ik wat meubels kan opknappen en in de verf kan zetten.



Nu vind ik het fijn dat man zijn doelen haalt en ik zie dat hij er heel gelukkig van wordt. Maar we waren het gelukkig er snel over eens dat het niet ten koste moet gaan van de ander. We gaan het eens uitproberen en kijken wat het geeft.
Wat ontzettend fijn, Fleet! Klinkt goed.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Fleet. Eigenlijk een vrij 'simpele' oplossing waardoor jij veel meer vrijheid hebt.



Ik heb de werkweek weer overleefd en dat voelt goed! Heb echt een paar dramatische dagen gehad thuis, ook verdrietig om zieke vader. Maar het werk gaf juist positieve afleiding.



Het voelt alsof ik de vriendin nu aan het loslaten ben. Dankzij jullie Ik besef ook dat het geen keuze was om het contact op een lager pitje te zetten. Het was noodzaak, ik kon het niet meer.

-



Zo naar de muziekvereniging. Ik mag wat later van mezelf, voor één keer
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Vannacht eindelijk weer eens echt goed geslapen. Vandaag beetje rustig aan gedaan in huis, was gedraaid etc.



Huis bijhouden gaat redelijk alleen de badkamer moet nu echt weer eens, die is te lang niet gedaan...

Verder wil ik maandag naar de kapper. De kapper waar ik heen wil werkt niet met afspraak dus ik neem maar gewoon een boek mee denk ik en dan ga ik gewoon zitten wachten Heb lang haar en knip meestal de puntjes zelf ff. Maar wil er nu wat meer model in hebben.



Hoe is jullie weekend?
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Mijn weekeinde is sportief! Fietsen met de kinderen, eindelijk weer eens hardgelopen, sjouwen met spullen, kortom: weer eens energiek en fit Ik hoop dat het voor jullie ook zo is!
Alle reacties Link kopieren
Haha ik denk dat ik je niet inhaal dit weekend Maar ben wel heel gezond aan het eten. Veel gezonde boodschappen gedaan, gezond gekookt, etc. Geeft ook veel voldoening
Je kunt méér.
Ik heb een relax-weekend. Series en films kijken, lezen, luisterboeken luisteren. Heerlijk, lekker rustig!



Sinds mijn aanrijding ben ik nog maar één keer p/w gaan sporten. Komende week ga ik 2x. De motivatie moet weer even terugkomen merk ik.
Wat fijn Moon, om te lezen dat je wat beter in je vel zit. Duidelijk weer in een stijgende lijn.



Valariaan, ook begrijpelijk natuurlijk. Geniet van je relax weekend.



Fiool, eh....



Maar ik heb wel een fijn weekend. Mijn jongste dochter is vandaag 1 geworden. We hebben gisteren een heel fijn feest gehouden en vanochtend met de twee meiden lekker in bed liggen knuffelen. Voel me een gezegend mens.



Dochter slaapt de laatste nachten ook goed door dus merk dat ik me mentaal ook veel beter ga voelen iedere dag. Heb ook gewisseld van plek in bed met man en merk dat ik daardoor beter slaap. Hier ook een stijgende lijn dus.



Al moet ik volgende week weer aan de yoga want heb meer last van mijn bekken (zwangerschapsschade ). Of anders moet ik toch weer de fysio aan gaan doen denk ik.
Ik ben gister ook ff niet gaan sporten.... Gaat even niet zo lekker psychisch, merk ik. Moet even wat rust voor mezelf inbouwen.



Komende week ga ik wel weer wat meer sporten, denk ik. Want ik vind het tegelijk ook altijd wel heel lekker
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even wat berichten verwijderd vanwege herkenbaarheid. Wel nogmaals heel erg bedankt voor het lezen en voor jullie woorden



Valeriaan, zou jij de quote willen weghalen, van vorige week zondag?
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven