Lijf & Lijn alle pijlers

Kletstopic: weer energiek en fit!

30-12-2016 11:57 634 berichten
Wie kletst er mee om 2017 weer energiek en fit te worden? Dus (meer) sporten, gezond(er) eten, meer in beweging zijn en je gewoon lekker in je vel zitten? Misschien ben je net als ik op zoek naar motivatie en steun. Nou, dan ben je hier op de juiste plek!



Het gaat niet perse om afvallen, maar als dat (ook) je doel is, schrijf ook gerust mee. Er wordt alleen geen tabel bijgehouden.

Je bent van harte welkom!



quote:Moon-Alisa schreef op 12 maart 2017 @ 12:08:

Ik heb even wat berichten verwijderd vanwege herkenbaarheid. Wel nogmaals heel erg bedankt voor het lezen en voor jullie woorden



Valeriaan, zou jij de quote willen weghalen, van vorige week zondag?Gedaan!
Alle reacties Link kopieren
Thanks!
Je kunt méér.
Bumba, goed toch? Het weer is ook lekker, dus wat wandelen met je peuter is ook fijn!



Ik heb toch het voornemen 5 kilo er af te willen. Streven naar -10 kg blijkt toch iets te zijn wat ik niet wil (op dit moment). Ik vind té dun ook niet mooi bij me passen (krijg dan echt een ingevallen gezicht). Maar 5 kilo, dan zou ik op mijn pre-zwangerschapsgewicht zitten en zat toen heel lekker in mijn vel. Toen paste ik in maat 38 en daar voelde ik me dan ook goed in. Ik trek me er 10 weken voor uit, iets wat haalbaar is en niet te lange termijn. Meer bewegen, lichter ontbijten en lichter dineren. Lunch houd ik vooralsnog hetzelfde, heb ik ook echt nodig anders val ik om. Zondag cheat-day houden.



Maar nog steeds geen tabel hoor. Heb er wel zin in weer wat beter in mijn vel te zitten, lichamelijk.
Alle reacties Link kopieren
Neej geen tabel idd! Lunch is idd een belangrijke maaltijd. En 5 kg in 10 weken is volgens mij een goed streven.



Ik ben in de mood van de lekkere soepen. Net soep gemaakt van spinazie, kokosmelk, zoete aardappel en nog wat dingen. Ik had wat groentes in huis die op moesten en dat kon allemaal in deze soep. Hij is lekker geworden!

Verder ga ik zelf Kefir maken. Je doet dan een ding (ouders noemen het een plantje maar het is meer een bloemkoolachtige zwam ofzo) in een weckpot met melk en dan wordt het een zure drank die een beetje prikt. Had het bij ouders geproefd en vond het best lekker.



Blij dat ik ff iets gevonden heb wat ik leuk vind om te doen vandaag. Heb mogelijk een flinke financiele tegenvaller (wordt nu uitgezocht), ben verdrietig over zieke vader die best achteruit gaat nu, blijf moeite hebben met het missen van die ene 'vriendin' en de leuke man appt niet meer terug. Alles bij elkaar heb ik het beetje moeilijk. Misschien straks even naar de stad lopen, heb ik toch nog wat beweging.
Je kunt méér.
@Fleet, succes met het afvallen! Ik hoop dat het je lukt! Ik voor je!



@Moon-Alisa, jeetje, je hebt wel ineens veel aan je hoofd hè? Vervelend dat alles ineens in 1x op je dak komt



Maar die soep klinkt wel erg lekker, ik krijg er spontaan honger van!
Ik kom momenteel helaas weer aan. Echt compleet mijn eigen schuld, ik vreet me weer helemaal vol. De hele Weight Watchers mojo die ik de afgelopen maanden had is opeens weg.



Qua sporten gaat het gelukkig nog wél goed, elke week trouw 3 of 4 keer sporten...
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Bumba, weet je hoe het komt dat het soort van omgeslagen is?



Ja klopt Valeriaan, sinds vorige zomer is het al zo'n periode dat er telkens iets mis gaat. Gelukkig gaat het werken wel goed en zijn ze tevreden. Maar prive is het soms best pittig.



Maar er mag ook wel eens een einde komen aan alle pech. Ik hoop in ieder geval dat dat financiele stukje een fout blijkt te zijn.... *duim* *duim*
Je kunt méér.
Ik heb wel een aantal hypotheses, maar ik weet het allemaal niet zeker. Misschien moet ik er juist wel wat minder over nadenken en gewoon mezelf een schop onder mijn kont geven en opnieuw beginnen



Ik ga met je meeduimen!!
Alle reacties Link kopieren
Moon-alisa, ik ga je soep ook kopiëren! Ik heb nog een aantal zoete aardappels die op moeten, dus dat komt goed uit. Leuk dat je kefir gaat maken, ik heb het een tijdje gedaan om zelf fris met prik te maken (is een andere soorten culture, maar het principe is hetzelfde. Overigens zit er alcohol in, dat je het maar even weet. Hoeveel precies kan verschillen (dronken zal je er niet van worden ). Wat betreft je zieke vader weet ik hoe je je voelt, met de mijne gaat het ook totaal niet goed.

Fleet, succes met de afval-plannen!

Bumba, geef jezelf die schop!

Ik heb het ineens weer druk met werk-dingen. En dat terwijl ik er op het moment niet voor betaald word . Maar zodra de geldkraan wordt opengedraaid (en ik verwacht dat dat snel weer gebeurd), kan ik een vliegende start maken! Tot die tijd nog even genieten van mooi weer en vrije tijd
Ah, Moon, ik begrijp meteen dat je je daardoor niet goed voelt. Hopelijk gaat de zon snel voor je schijnen. Probeer het ook even tijd te geven. Ik duim met je mee voor een financiele meevaller in plaats van tegenvaller.



Bumba, hoe ik het probeer te zien nu... te zien wat wel goed gaat. En een paar dagen, of een week, minder goed eten betekend nog niet dat het slecht gaat en je gelijk alles weer bijkomt. Vaak als je weer 2 dagen je best doet is er het er meestal weer af. En goed toch dat het sporten wel lekker gaat!



Fiool, voor je vader. Van Moon wist ik het al. Wat fijn dat het op het werk goed opschiet, al moet je er wel naar beloond worden natuurlijk.



Gisteren dus al met slechte voet begonnen... Ik wilde eigenlijk gaan sporten, maar was in slaap gevallen bij de oudste naar bed brengen (we blijven er altijd bij liggen totdat ze slaapt). Kom ik beneden, val ik weer in slaap op de bank. Eigenlijk heb ik yoga op de planning staan, maar heb veel meer zin om te gaan hardlopen vandaag. Man is vroeg thuis en het weer is zo zalig vandaag, dus ga er voor. Misschien erna nog een korte yoga-sessie, want lang hardlopen kan ik nog niet. Hoop wel dat het weer blijft uitnodigen voor meer.



Ik heb wel gemerkt dat ik sporten echt nodig heb om me niet zo snel moe te voelen. Het kost op dat moment ook even wat energie, maar geeft echt een opkikker. Dat houd ik dus maar even voor ogen. Man op gezonde en snel klaargemaakte boodschappen gestuurd vandaag dus dat zit wel al snor.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn lief Ben aan het werk en degene die normaal achter me zat en op mijn scherm keek, is verplaatst hahaha. Kan iets vrijer internetten nu, al moet het geen gewoonte worden.



Ja ik moet het wat tijd geven allemaal. Ik zit in een soort ren-modus, al sinds de zomer eigenlijk. Moet echt een beetje meer rust nemen af en toe, toegeven dat het veel geweest is en tijd nemen om te lummelen en te niksen.



Fiool veel sterkte met je vader. Had hij nou hetzelfde als mijn vader (er was iemand hier met hetzelfde maar ik weet niet meer wie)



Ja moet op het werk beetje vrolijk proberen te blijven. Ben er al eens op aangesproken dat ik prive teveel meenam dus probeer dat niet meer te doen. Maar soms wel moeilijk. Moet weer verder!
Je kunt méér.
Ik loop daar ook altijd tegenaan, Moon-Alisa. Ik neem prive ook altijd mee naar het werk. Ik ben één persoon, ik kan mijn emoties niet op commando uitzetten ofzo. Snap nooit hoe anderen dat doen.
Alle reacties Link kopieren
Nee moeilijk he. Het zou wel schelen als hier iemand was met wie ik alles kon delen, gewoon even 10 min aan het begin van de dag en dan weer verder. Bij vorige werk was dat wel, daar had ik iets meer klik met collega's.



Hier is het team erg jong (rond 20) en ligt dat anders. Leidinggevende heeft niet zoveel tijd voor de sores van iedereen. Dus ik loop er ook maar een beetje mee...



Misschien kom ik op een andere afdeling nog iemand tegen met wie ik wat meer dingen kan delen. Zou soms wel prettig zijn.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Had op werk niet echt tijd om te reageren.



Fiool, fijn dat er na een periode van onbetaald werk straks weer betaald werk aan komt!



Fleet, heb je nog hardgelopen? Hier was het eerst prachtig weer maar het sloeg ineens om naar koud en harde wind.



Ik heb nog geen nieuws over die financiele mee- /tegenvaller. Morgen is mijn contactpersoon vrij dus ik zal op zijn vroegst donderdag iets horen. Als ik aan het werk ben, ben ik er gelukkig wel minder mee bezig.
Je kunt méér.
Nou, eh, nee Moon. Dochter begon na thuiskomst van man enorm te drammen om het avondeten, dus ben ik er maar aan begonnen. Man heeft haar naar bed gebracht dus heb ik wel mijn yoga kunnen doen. Dus al met al, toch aan de beweging gekomen.



Ik kan dat ook niet hoor Moon. Mijn leidinggevende ziet het meteen aan me (sta ik ook niet bepaald bekend als een gesloten boek hoor ). Dus eens in de zoveel tijd hebben we een gesprek en dat is wel prettig. Ik heb dan ook echt een heel betrokken leidinggevende die ook weet dat iedereen het beste werkt als die lekker in hun vel zitten. Bof er enorm mee en prijs me er dan ook gelukkig mee.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je toch je yoga gedaan hebt! Vind dat altijd de kunst, als het een niet lukt toch het andere doorzetten.



Werkgever vroeg hoe het ging, toen iedereen weg was. Denk dat ze wel iets merkte. Ik vertelde over de financiele kwestie. Ik ging helemaal trillen en stem ook, merk nu hoe dwars het me zit. Ze vindt dat ik er morgen achteraan moet bellen en anders gaat zij bellen. (Het heeft te maken met uwv). Voel me wel gesteund maar baal ook dat iets financieels zoveel met me doet. Werkgever weet gelukkig wat de afspraken waren.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-03-2017 20:34
Reden: spam
% gewijzigd
Ah, dat is toch fijn Moon? Zo zie je maar dat het soms ook gewoon loont om je uit te spreken. Hopelijk komt het goed!



Ik heb de afgelopen week nou niet zoveel aan mijn -5 kilo gedaan. Stomme overblijfsels van verjaardagen ook. Vandaag de knop om gezet, alles wat nog open was de kliko in gedonderd. Ik bedacht me de zin van dit topic en zo kom ik er duidelijk niet. Zit nu met komkommer en paprika achter het bureau en vind het ook echt zóveel lekkerder dan fabrieksvoedsel. Even voor ogen houden.



Ga wel vanmiddag melkvervangers halen want ik krijg er steeds krampen van, heb ik gemerkt. Laatst ook een lekkere 'overnight oats' gemaakt en dat vond ik ook een succes, dus dat ga ik ook vaker maken.
Alle reacties Link kopieren
Ja.. ik mis soms een beetje iemand om de moeilijke dingen mee te bespreken, in het leven. Echt te bespreken, niet appen of schrijven. En dan merk je als je praat, wat dat doet.



Ik werk eraan hoor, gewoon een beetje pech gehad met paar vriendschappen.



Goed dat je de knop omgezet hebt! Hier voelt dat ook zo goed, als ik allemaal gezonden dingen in huis heb gehaald. Zelf heb ik een oven gekocht op MP! In mijn vorige huis was niet zo veel plek voor een oven en toen ben ik er aan gewend geraakt dat ik er gewoon geen heb. Maar nu sta ik in de kook-modus en is het toch wel handig. Wil ook wat minder brood gaan eten (mijn darmen knappen daar echt van op) maar dan is het handig als je wat andere dingen kunt bakken.
Je kunt méér.
Hallo dames,



Ik heb dit topic een beetje verwaarloosd. Maar ik begin er langzaam bovenop te komen dus ik wil proberen weer wat actiever mee te schrijven.

Ik ben volgende week nog ziek thuis en vanaf de week daarna ga ik weer heel rustig aan mijn werkuren opbouwen i.o.m. de bedrijfsarts. Ik hoop dat ik me goed blijf voelen. Nu thuis voel ik natuurlijk amper druk. Maar het gaat wel stukken beter met me.



Ik ben sinds een week via een app mijn eten en drinken en beweging bij aan het houden. Geeft veel inzicht. Ik wil nu toch eens eindelijk mijn streefgewicht behalen. Mijn bmi zit nu net boven de 25 en als ik op mijn streefgewicht zit net op 22,5.

Ik ben het geheim van slanke mensen aan het lezen. Want ik wil niet diëten maar blijvend mijn eetpatroon veranderen. En ik overweeg me in te schrijven voor een run van 5 km in mijn stad over twee maanden. Ik moet het hardlopen weer vanaf nul opbouwen. Maar dat is me twee keer eerder gelukt dus dat zal nu ook wel lukken.
Fleet ik maak mijn overnight oats met amandelmelk (gezoet) of havermelk. Hoe leuk jij ze op? Ik kom niet verder dan rozijnen...



Moon wat fijn dat je een oven hebt. Ik bak ook graag vanalles. Bananenbrood of hartige muffins en ovenschotels.

Bedoel je praten met een vriendin of eventueel ook een professional? Het doet mij erg goed om met een psycholoog te praten.
Bumba zit je weer in een betere flow? Ik vind je nogal hard voor jezelf. Dat je zegt dat het mislukt is en zo. Mindere dagen waarbij je toch schranst of teveel eet horen er nu eenmaal bij. Het gaat erom dat het lukt om je daarna weer te herpakken.



Fiool hopelijk komt er snel weer een betaalde functie in zicht. Heb je weer zo'n actief weekend voor de boeg?
Stippel, wat fijn en goed om te lezen dat het al zoveel beter met je gaat. Wat een mooie voornemens, dat gaat vast goed komen.



Ik heb eerder niet zo'n succesvolle recepten geprobeerd, maar deze van Pinterest vond ik erg oké en eet ik nu graag. 1 cup rijstemelk, 1/2 cup havermout, naar behoeven honing (rijstemelk is al goed zoet, dus je hebt weinig nodig) en daar bovenop blauwe bessen uit de diepvries. Goed schudden (wordt de melk wel paars van ) en een nachtje in de koelkast. Volgende ochtend zijn de bessen ontdooit.



Moon, wat leuk zeg! Veel bakplezier zou ik zeggen! Hopelijk vind je snel een lieve man of leer je een goede vriendin kennen waar je bij terecht kan. Het kan heel eenzaam zijn als je vol zit met je eigen sores en het niet kunt luchten.



Morgen kom ik weer aan het sporten. Het weer wordt prut en het salaris loopt op zijn einde, dus doe ik dat als tijd voor mezelf. Daarna lekker uitgebreid in bad of onder de douche. Morgen gaan we indoor picknicken met de meisjes, ben eens benieuwd hoe ze het vinden. Van de oudste kan ik het al raden.
Alle reacties Link kopieren
Even kort vanuit trein. Nee ik bedoel vrienden. Ik heb professionele hulpverlening maar heb er niet zo veel aan. Ze hebben niet zo veel tijd, heb dan eens in de paar maanden een uurtje maar je kunt het niet altijd timen vind ik. Soms zit je ergens mee en heb je er niks aan dat je over een maand van 10 tot 11 even kunt praten.

En de jobcoach, tja. Die heeft geen specifieke opleiding, hij kan goed lullen maar reageert ook af en toe raar.



Nee ik heb beetje pech gehad met paar vriendschappen die geeindigd zijn en het feit dat ik fijne collega s had waarmee contact nu voorbij is. Uiteindelijk heb je naast profs toch vooral in het dagelijks leven ook fijne mensen nodig ik werk eraan hoor maar als je iemand net kent bespreek je nog niet alles met diegene.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer verder even als ik weer achter de laptop zit! Blijft prutsen vanaf de mobiel...
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven