Lijf & Lijn alle pijlers

Kletstopic: weer energiek en fit!

30-12-2016 11:57 634 berichten
Wie kletst er mee om 2017 weer energiek en fit te worden? Dus (meer) sporten, gezond(er) eten, meer in beweging zijn en je gewoon lekker in je vel zitten? Misschien ben je net als ik op zoek naar motivatie en steun. Nou, dan ben je hier op de juiste plek!



Het gaat niet perse om afvallen, maar als dat (ook) je doel is, schrijf ook gerust mee. Er wordt alleen geen tabel bijgehouden.

Je bent van harte welkom!



Alle reacties Link kopieren
Heb je die serie met Filemon ook gezien Bumba? Die zei 95% van de tijd gaat het allemaal goed maar als het dan mis gaat, gaat het ook heel erg mis. En dan snapt hij zelf niet hoe dat nou kan en wat er dan gebeurd is.



Kan me voorstellen dat het ook wel heftig is. Was het jouw inititiatief om het te onderzoeken?
Je kunt méér.
Fiool, lekker he, als de kinderen zich zo vermaken. Ik heb net een glijbaan en watertafel besteld, de oudste is niet binnen te houden, maar we hebben niks in de tuin, dus mag ik steeds mee. Dus het werd dringend tijd.



Moon, wat fijn om te horen! Kun je je aandacht op wat positief richten.



Bumba, pittig! Maar, aan de andere kant fijn als alles op zijn plek valt, toch? Ik kreeg ooit van een psycholoog ADD te horen en ik heb daar nooit echt wat mee gedaan. Omdat ik niet weet wat het gaat opbrengen als ik de diagnose heb. Weet jij dat wel al Bumba, en zou je er mee over willen vertellen? Misschien dat het toch wel de moeite loont.



Hier gaat het wel oké. Sommige dingen gaan wel goed, sommige dingen niet zo goed. Geniet nu heerlijk van het zonnetje en de kinderen en de focus ligt op loslaten en genieten. Maar de jongste slaapt onrustig de laatste weken. Ik kan niet zomaar onder de douche springen 's ochtends en de nachten zijn onvoorspelbaar en daar slaap ik moeilijk van in. De oudste sliep rond haar eerste verjaardag van 7 tot 7 en ik merk dat ik daar nu ook op 'reken'. Terwijl ik dat niet moet doen natuurlijk. Merk dat ik toe ben aan meer voorspelbaarheid en ritme. Afijn, het zal zijn tijd nog even nodig hebben.
@Moon-Alisa: Filemon is juist de reden dat ik me ga laten onderzoeken. Ik herkende mezelf zó in wat hij allemaal vertelde over zichzelf. Toen ben ik er meer over gaan lezen en vond nog meer herkenning... Voor mezelf is die test dus eigenlijk niet echt (meer) nodig, maar om uiteindelijk de goede hulp te krijgen lijkt het me toch handig om een diagnose te hebben.



@Fleet: wat het mij gaat opbrengen, zo'n diagnose, is dat ik dan (denk ik) eindelijk alle puzzelstukjes op hun plek heb. Ik heb mezelf altijd anders gevoeld, soms ook heel alleen, ondanks dat ik altijd wel mensen om me heen had. Voelde altijd een stukje afstand en er toch nét niet bij horen / passen. Vaak net de verkeerde dingen zeggen of doen, ondanks dat ik het allemaal heel graag goed wil doen... Ik mis gewoon een stukje antennes om het juiste te zeggen op het goede moment. Daarnaast heb ik ook problemen met planning, veranderingen etc.



Mij zou het veel rust geven als ik zeker wist waar dit vandaan komt. Ik heb al allerlei diagnoses gehad in mijnleven, maar ondanks therapie blijf ik me nooit helemaal goed voelen. Ik hoop dat met de juiste diagnose ik wat stappen in de goede richting kan zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fleet schreef op 28 maart 2017 @ 11:09:

Hier gaat het wel oké. Sommige dingen gaan wel goed, sommige dingen niet zo goed. Geniet nu heerlijk van het zonnetje en de kinderen en de focus ligt op loslaten en genieten. Maar de jongste slaapt onrustig de laatste weken. Ik kan niet zomaar onder de douche springen 's ochtends en de nachten zijn onvoorspelbaar en daar slaap ik moeilijk van in. De oudste sliep rond haar eerste verjaardag van 7 tot 7 en ik merk dat ik daar nu ook op 'reken'. Terwijl ik dat niet moet doen natuurlijk. Merk dat ik toe ben aan meer voorspelbaarheid en ritme. Afijn, het zal zijn tijd nog even nodig hebben.



Ik heb ook de dagen afgeteld tot de jongste eindelijk 's avonds op tijd in bed lag en ging slapen! Dat onvoorspelbare, daar werd ik helemaal knettergek van! Gelukkig hebben we dat (voor nu, ha ha) achter de rug.



Vandaag heb ik keihard gesport, ik zit met aangenaam pijnlijke spieren op de bank. Sporten in de zon, heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Bumba, dan heeft het programma wel zijn doel bereikt! Bij mannen merk ik eerlijk gezegd vrij snel of ze autistisch zijn. Omdat ik vooral door het wandelen veel autistische mensen ken, herken ik het nu ook sneller. Bij vrouwen heb ik dat niet. Het werkt ook anders bij vrouwen. Ik hoop dat het je helpt om dingen beter te begrijpen.



Fleet, lijkt me slopend hoor zo'n kleintje dat niet goed slaapt. Hopelijk komt er snel meer regelmaat.



De goede kennis heeft lymfeklierkanker. Ze dachten eerst aan wat anders maar het zit dus 'dieper'. Niet best. Ik probeer maar te bedenken dat het voor hem niet uitmaakt of ik er hele dagen om ga huilen of er niet om huil. Onderweg naar de trein moest ik wel bijna weer janken... maarja dat gejank in die trein lost ook niet zoveel op.

Op werk krijg ik wel signalen van manager dat ze echt tevreden is. Ze weet nu ook dat er prive wat dingen spelen. Ik ben blij dat het me wel lukt om de dingen voor elkaar te krijgen.

Contact met de jobcoach staat op een laag pitje. Vond het laatste gesprek niet leuk dus ik dacht, ik laat het even. Kennelijk denkt hij hetzelfde. Ik red het zonder hem ook best aardig nu. t Kostte ook erg veel tijd, die gesprekken dus ik vind t wel ff goed zo.
Je kunt méér.
Ah, gelukkig ben ik daar niet de enige in fiool. Nu is dochter in plaats van half 8 om kwart voor 6 wakker. Je zou denken, nu de klok verzet is, dat ze later opstaan. Ho maar... Maar misschien maar goed dat die klok is verzet want anders was het kwart voor 5....



Bumba, dat begrijp ik! Wat fijn dat het programma zoveel herkenning geeft en dat je er nu iets mee kan doen. Ik hoop dat het je veel goeds brengt.



Ik heb het er gisteren met man ook nog over gehad, over de ADD. Maar ik weet het nog niet of ik daar iets mee wil. Medicijnen zou inhouden dat ik me beter kan concentreren, maar dat creativiteit ook naar de achtergrond treed. Ik vind het ook nog akelig om, als ik de diagnose zou krijgen, een stoornis te hebben en medicijnen te slikken. Terwijl die dingen me ook Fleet maken natuurlijk. Heb wel al gelezen over een homeopathisch middel, misschien dat ik dat eerst overweeg.



Moon, wat fijn dat het op je werk goed gaat, dat zal je helpen alles omtrent je kennis te kunnen dragen.



Pfff, hier bezig met een vrijgezellenfeest te organiseren en het regelen van de datum alleen al valt niet mee. De bruiloft is binnenkort, snel gepland door het stel. Gelukkig weten we wel wat we willen doen dus met een telefoontje zijn we er al snel. Maar toch, ben er niet goed in. Gisteren muziek geluisterd en een boek gelezen, was wel fijn. Ga minder voor het beeldscherm zitten 's avonds.
quote:Fleet schreef op 29 maart 2017 @ 07:10:

Ah, gelukkig ben ik daar niet de enige in fiool. Nu is dochter in plaats van half 8 om kwart voor 6 wakker. Je zou denken, nu de klok verzet is, dat ze later opstaan. Ho maar... Maar misschien maar goed dat die klok is verzet want anders was het kwart voor 5....



Bumba, dat begrijp ik! Wat fijn dat het programma zoveel herkenning geeft en dat je er nu iets mee kan doen. Ik hoop dat het je veel goeds brengt.



Ik heb het er gisteren met man ook nog over gehad, over de ADD. Maar ik weet het nog niet of ik daar iets mee wil. Medicijnen zou inhouden dat ik me beter kan concentreren, maar dat creativiteit ook naar de achtergrond treed. Ik vind het ook nog akelig om, als ik de diagnose zou krijgen, een stoornis te hebben en medicijnen te slikken. Terwijl die dingen me ook Fleet maken natuurlijk. Heb wel al gelezen over een homeopathisch middel, misschien dat ik dat eerst overweeg.



Moon, wat fijn dat het op je werk goed gaat, dat zal je helpen alles omtrent je kennis te kunnen dragen.



Pfff, hier bezig met een vrijgezellenfeest te organiseren en het regelen van de datum alleen al valt niet mee. De bruiloft is binnenkort, snel gepland door het stel. Gelukkig weten we wel wat we willen doen dus met een telefoontje zijn we er al snel. Maar toch, ben er niet goed in. Gisteren muziek geluisterd en een boek gelezen, was wel fijn. Ga minder voor het beeldscherm zitten 's avonds. Wij plannen dat soort zaken vaak via datumprikker.nl, scheelt een hoop heen en weer geapp of gemail...
Had ik ook al eens al tip gekregen Stip, maar het zou eerst maar om twee data gaan waar uit gekozen kon worden. Ik dacht dat we dat wel snel rond zouden hebben.



Hoe is het met jullie verder? Ik ben vandaag begonnen met tracken. Er ging toch teveel in het mondje. Heb het al ooit eens eerder gedaan en schrok dan wel vaak van de kcal die ergens in kunnen zitten. Even weer het bewustzijn terug krijgen. In het weekend wil ik de fitness weer oppakken en doordeweeks 2-3 keer yoga doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb paaseitjes gekocht Tja. Ze zijn niet eens echt lekker, dus ik ga ze maar opvoeren aan mijn man. Verder heb ik spierpijn, maar toch nog een lekkere wandeling gemaakt in de zon vandaag (met veel pauzes om een boek te lezen).

In de komende paar weken verwacht ik dat er schot in de zaak gaat komen wbt mijn werk. Ik merk dat ik er ronduit pissig over ben. Jammer dat ik degenen die over het personeelsbeleid gaan, toch nooit te spreken zal krijgen. Maar: :-@!
@Fleet: ik kan het helemaal begrijpen dat je niet aan de mdicatie wilt. Ik heb een hele poos antidepressiva geslikt en ben er nu sinds anderhalve maand mee gestopt. Die pilletjes gaven me wel veel rust en zorgden ervoor dat ik rustiger reageerde, maar echt gelukkig voelde ik me er niet mee. Eerder heel erg afgestompt. Voor negatieve ervaringen, maar ook voor positieve.
@Fleet: is een bijwerking van de medicatie dan dat je minder creatief wordt? Ik heb zelf ADD en zo'n beetje alle denkbare medicatie gehad, maar daar eigenlijk nooit iets van gemerkt. Wel dat bij sommige medicatie mijn "spraakvermogen" gehinderd werd. Niet dat ik ineens niet meer kon praten of heel veel woorden vergat, maar meer dat ik er meestal het nut niet meer inzag om mijn mond open te doen.



@Bumba: vervelend dat je de AD zo hebt ervaren. Ik voel me juist veel prettiger met AD, alsof ik eindelijk mezelf ben. Maar iedereen is anders, dus voor iedereen werkt het weer anders natuurlijk.



Ik ben dit topic een tijdje vergeten want ik was druk met van alles en nog wat. Het goede nieuws is dat ik een proefplaatsing heb bij een bedrijf, ik begin komende maandag!

Zélf allemaal geregeld, en ze staan gelukkig ook open voor jobcoaching, en voor geleidelijk uren opbouwen.



Ik begin met 20 uur. Wil het gaan opbouwen naar max 32 of 36 uur, hangt ervanaf wat ik aankan. Ik wil gewoon genoeg verdienen om op mezelf te kunnen gaan wonen, en met 20 uur lukt dat natuurlijk niet.
Wat goed Valariaan! Gefeliciteerd!



Bumba, mijn man had dat ook, die heeft voordat ik hem leerde kennen het geslikt.



Ik heb geen idee over de bijwerkingen Valariaan, ik las het op internet. Ik heb besloten er vooralsnog niets mee te doen. Ik merk dat alles me steeds beter af gaat eigenlijk en ik leer gaandeweg wel.



fiool, wat vervelend zeg... Zie het op het werk ook gebeuren hoeveel moeite er soms overheen moet gaan voordat ze het geld krijgen waar ze recht op hebben (van een ander bedrijf dan, he).



Hier op een chaotisch avondeten na een goede dag gehad. Onze jongste had een paar nachten liggen spoken en dat brak me wel op, dus ben lekker om half 9 al in bed gaan liggen. Man was buiten de deur en die heb ik niet meer gezien tot vanochtend.



Ga me dit weekend eens verdiepen in een eigen yoga-sequence. Merk dat Yoga With Adriene me minder trekt momenteel en dat ik de rust van yoga wil ervaren zonder TV. Dan zou ik met dit lekker weer ook yoga in de buitenlucht kunnen doen. Gisteren al een poging gedaan tot een paar oefeningen achter elkaar, maar dat was wat kort. Dus even opschrijven welke houdingen en hoeveel ademhalingen. Zal in het begin nog wat 'gemaakt' zijn maar als er gewenning in komt moet het wel lukken lijkt me.



Wat gaan jullie dit weekend doen? Vooralsnog heb ik alleen een kappersbezoek en een bezoek aan ons neefje staan. Wil wel nog alle kinderschoenen poetsen vanavond, op onze balustrade met de ondergaande zon en een muziekje er bij. En ik ga een focaccia proberen te maken. Ben nog niet zo geoefend in broodbakken en wil dat graag leren. Vooral omdat ik een vlecht brood wil maken voor Pasen.



Ik wens jullie een fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Valeriaan wat leuk, die proefplaatsing! Houd ons op de hoogte hoe het gaat, vind ik leuk



Ik heb zelf medicatie (heel lichte dosering) ivm bipolaire stoornis, maar alle horrorverhalen die ik er over gehoord/gelezen had herken ik niet. Voor mij werkte het prima, ging er beter van slapen, werd wat rustiger.

Ik zou het niet per definitie anderen afraden. Ja sommigen kunnen er heel slecht tegen of hebben helemaal geen energie meer maar die ervaring heb ik niet.

Soms moet je iets echt zelf proberen zonder af te gaan op de verhalen. Nouja niks moet... maar soms werkt het wel.



Spannend met het brood Fleet!



Ik had vandaag een rommeldagje in huis. Ben zaterdag meestal moe omdat ik vrijdag hele dag werk en dan nog bijna 3 uur koor er achteraan heb... Maar ik heb best veel gedaan. Paar wassen gedraaid, bed verschoond, vaatwasser laten draaien etc. Boodschappen voor een keer online besteld (even alle zware dingen tegelijk besteld )



Ik voel me weer wat beter. Minder leeg. Donderdag had ik een leuke afspraak in de stad, op een leuke plek en ik voelde dat ik eindelijk mijn draai weer een beetje vind. Het was eigenlijk werk-gerelateerd maar was uiteindelijk ook gewoon gezellig.



En ik zit te denken om een servies te kopen, haha. Heb nu alles goedkoop en vind dat ook wel wat hebben. Maar er zijn al wat dingen gesneuveld/beschadigd dus ik moet eigenlijk dit aanvullen of overstappen op een 'echt' servies. Zag op internet iets leuks en denk dan: Wow wat een geld. Terwijl ik hetzelfde geld voor iets anders veel makkelijker uitgeef (kleding, laarzen) terwijl dat minder lang mee gaat.

Hebben jullie echt een servies waarbij alles bij elkaar past of gewoon een allegaartje?
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Fleet, ik heb Hoe Bak Ik Brood van Emmanuel Hadjiandreou. Da's een erg duidelijk boek, compleet met foto-instructie over hoe je een vlechtbrood moet vlechten. Mijn brood-bak-skills zijn met sprongen vooruit gegaan sinds ik dat boek heb

Wij hebben weinig plannen voor het weekeinde. Vandaag naar de dierentuin geweest, altijd leuk. Morgen hopelijk wat familie over de vloer. Zo komen we de tijd wel relaxt door.



Wat betreft servies: daar hebben we een duur allegaartje van. Ik vind het de moeite waard, maar ik heb dan ook een hele tijd voor allerlei gelegenheden onderdelen gevraagd. Daarom is het ook een allegaartje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 10 jaar terug besloten zwart en wit als basiskleuren voor servies te nemen. Heb nog één plank in de kast met meuk uit mijn studententijd enzo, in alle denkbare kleuren. Plus gekregen spullen uit kerstpakketten.

Verder goedkope basisdingen van de Action en daar een boel bij gespaard (wit of zwart-wit)



Maar wat ik nu zag is dus zwart met wit, alleen wel wat chiquer. t Zou dus niet zo zijn dat het compleet misstaat als ik de oude en nieuwe dingen zou combineren.



Weet niet, vond het ineens zo leuk Weer niet of het een voorjaarskriebeldingetje is
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Was even bij de zieke vriend. Het heeft me niet gerustgesteld, hij is in 2,5 week zoveel slechter geworden (dat was de laatste keer dat ik m gezien had).

De behandeling moet nog starten, afgelopen twee weken was veel onderzoek. Ben blij dat ik m even gezien heb, hij is aan de ene kant nog zijn gewone positieve zelf maar aan de andere kant zie je dat zijn lichaam achteruit gaat.



Ben nu even in de stad, shoppen. Gewoon geen zin om nu thuis te zitten. Ben alleen meer een uitverkoop-shopper dus ik vind alles veel te duur nu



Misschien zo nog maar even een ijsje halen ofzo. Denk dat het goed is om gewoon even rond te slenteren en alles te laten bezinken. Ipv me op iets anders te storten. Vanmiddag komt iemand iets brengen van MP (luxe hoor ) dus heb straks wel weer een doel om naar huis te gaan.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Ladies hoe gaat het?



Hier best goed. Gisteren voor het eerst weer hardgelopen. Ik bouw het heel rustig op.



De vriend gaf aan 70-80 % kans op genezing te hebben. Vond dat hij zondag heel ziek overkwam maar er zijn dus zeker wel behandelmogelijkheden.



En verder is er heel misschien een man een heel klein beetje interessant. Bedoel ik vind hem niet interessant en hij mij niet. Zo doen we. Maar we zitten wel leuk te FB-en. Beetje spanning mag wel weer eens
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Hier: verkouden, dus slaap slecht. Tel daarbij op allerlei werkgerelateerde ergernissen en de som is:



Fijn dat je vriend een goede kans op genezing heeft! En goed van het hardlopen. Dat moet ik ook weer eens doen
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-04-2017 11:56
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spam gestaft.
Alle reacties Link kopieren
Fiool vervelend dat het beetje tegenzit. Bah!



Ja ik moet eerlijk zeggen dat die vriend er niet goed uitzag. Maar ik probeer nu idd maar even uit te gaan van het positieve. En anders heeft ie er nog steeds niks aan als we in zak en as gaan zitten met zijn allen.

Ik stuur regelmatig appjes en heb dat groepje vrienden ook vlg week hier uitgenodigd, misschien vinden ze dat leuk. Onder het mom van 'ik heb een nieuwe TV, komen jullie kijken?'



Best positieve dingen hier. Mag ook wel eens. Ik had iemand die ik via via ken (maar meteen leuk vond) voorgesteld bij mijn werkgever en ze gaat proefdraaien. Manager vond haar heel leuk.

En nu zag ik op FB dat ze mijn broertje kent: Blijken die twee gewoon ook samengewerkt te hebben



En ik heb leuk project gekregen op werk. Niet specifiek mijn vakgebied maar juist wat ik superleuk vind! Echt blij. Ben de hele tijd aan het denken voor ideeen
Je kunt méér.
Klinkt allemaal heel positief,Mona Lisa! Fijn hoor



Valeriaansnoepje ook gefeiciteerd met je nieuwe baan.



Hier gaat het opzich ook goed....
Wat leuk om te horen Moon. Na die zware tijd die je achter de rug hebt... Dat deze flow maar lang mag duren! En wat fijn voor je vriend, dat is een mooi percentage.



Fiool, ach, dat is balen. Veel beterschap! Lost het werk-ding zich nog snel op of is het een Never Ending Story?



Hier gaat het eigenlijk ook goed. Ik volg meer mijn eigen ding en probeer me er ook meer voor te porren, ondanks het slaapgebrek wat we hebben. Op het werk begint het ook weer beter te gaan. Ik had echt moeite motivatie op te brengen en door een fijn gesprek met mijn leidinggevende zit het toch weer in de lift. Al blijf ik een carrière-switch ambiëren, maar daar hebben we het ook over gehad en geeft graag advies en blijven de gesprekken ook opvolgen.



Vandaag wel naar de couveuse baby van mijn beste vriend gaan bekijken en dat heeft wel indruk gemaakt. Ben er net van thuis en ga even afleiding zoeken om het te laten bezinken.
Fiool, bedankt voor de boekentip trouwens! Ga even spieken. Wil er wel meer mee gaan doen namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je goede gesprekken gehad hebt op het werk. En heftig van de couveuse-baby. Zo klein en kwetsbaar, lijkt me.
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven