Lijf & Lijn alle pijlers

Koolhydraat arm dieet

13-01-2014 09:05 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Sinds twee weken ben ik begonnen met een koolhydraat arm dieet.

Ik eet wel dagelijks 2 sneetjes koolhydraat arm brood van de bakker, met mager beleg uiteraard!



Verder (vanille)yoghurt, fruit, groenten, noten, eieren.



Hebben jullie misschien nog tips, en dan vooral voor het ontbijt want dat vind ik best lastig.



Heeft iemand ervaring met een low-carb dieet en na hoeveel weken(?) merkte je resultaat. Ik ben nu 2 weken bezig en voel me prima maar op de weegschaal is nog niks te zien...



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens nog een leek qua plaatsen van berichten en vraag me nu ook af in welke pijler ik dit bericht heb gezet.

Mocht het niet de goede zijn, sorry daarvoor,
Wat ik te weten ben gekomen over lowcarb is dat je gaat stinken naar ammoniac.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Cateautje, dat klinkt niet al te fris... Alleen moet ik wel even lachen om de manier waarop je het zegt, hihi!
Tja, ik zou niet weten hoe ik het anders op zou moeten schrijven. Het lijkt mij wel van belang om te weten voordat mensen vieze gezichten achter je rug beginnen te trekken.
Naast dat je koolhydraatarm eet moet je natuurlijk ook op de kcal letten. Als ik zie dat er nog vanilleyoghurt, fruit en brood in je lijstje zie staan vraag ik me af hoe koolhydraatarm het nou werkelijk is. Verdiep je eens in Atkins (echt koolhydraatarm) en kijk eens wat die mensen eten.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa, mijn partner doet dit al geruim een jaar! Ik ben dit jaar echt begonnen ZIjn ontbijt bestaat uit een bak kwart met eiwitpoeder, maar dat kan je natuurlijk prima vervangen door fruit/meusli, ik zou wel je vanille yoghurt verbannen dat is echt niet goed voor je als je deze weg in wilt slaan. Ikzelf drink elke ochtend een groente smoothie vandaag heb ik bijv rucola, spinazie, banaan en een sinaasappel aangevuld met water als ontbijt. Maar je zou ook een ei kunnen bakken/koken en hier een salade met bijv kalkoenfiletbrokjes kunnen maken. Ik doe dat meestal als lunch.

En in de avond gewoon vlees met groente, dat probeer ik wel de varieren ook hoe ik het klaar maak is elke keer weer anders, anders gaat het je echt tegen staan.



Sport je wel bij je dieet? Want alleen koolhydraatarm eten gaat natuurlijk een stuk langzamer afvallen dan erbij te sporten.



En vergeet niet dat je af en toe best een keer die pizza mag eten! Succes hier al goed resultaat na 2 weken, 1.5eraf. Hier sport ik wel minsten 4x in de week bij.
Alle reacties Link kopieren
quote:djchick schreef op 13 januari 2014 @ 09:22:

Jaaa, mijn partner doet dit al geruim een jaar! Ik ben dit jaar echt begonnen ZIjn ontbijt bestaat uit een bak kwart met eiwitpoeder, maar dat kan je natuurlijk prima vervangen door fruit/meusli, ik zou wel je vanille yoghurt verbannen dat is echt niet goed voor je als je deze weg in wilt slaan. Ikzelf drink elke ochtend een groente smoothie vandaag heb ik bijv rucola, spinazie, banaan en een sinaasappel aangevuld met water als ontbijt. Maar je zou ook een ei kunnen bakken/koken en hier een salade met bijv kalkoenfiletbrokjes kunnen maken. Ik doe dat meestal als lunch.

En in de avond gewoon vlees met groente, dat probeer ik wel de varieren ook hoe ik het klaar maak is elke keer weer anders, anders gaat het je echt tegen staan.



Sport je wel bij je dieet? Want alleen koolhydraatarm eten gaat natuurlijk een stuk langzamer afvallen dan erbij te sporten.



En vergeet niet dat je af en toe best een keer die pizza mag eten! Succes hier al goed resultaat na 2 weken, 1.5eraf. Hier sport ik wel minsten 4x in de week bij.





Bedankt voor je goede tips! Ik heb gisteren het boek de voedselzandloper besteld en krijg deze morgen in huis.

Hoop daar ook nuttige informatie uit te kunnen halen.



Ik ben met dit dieet begonnen omdat ik juist erg weinig tijd heb om te sporten, ik werk zo'n 64 uur per week en heb dan savonds echt geen puf meer om te sporten.



Ik weet dat het dan langzamer zal gaan maar door mijn voeding aan te passen hoop ik toch wat kwijt te raken!
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan, Ik bedenk mij net dat je ook als ontbijt havermout met melk kan nemen opwarmen in een pannetje



Fijn om te horen dat je je wel bewust bent van het niet sporten. Je lichaam heeft ook even tijd nodig om te wennen aan dit nieuwe voedingspatroon, waardoor het miss eerst even denkt van zoek jij het even uit en gaat miss opslaan, maar dat veranderd wel.



Ik weet niet of je veel suikers eet/drinkt maar die verbannen doet al een hele hoop. Vergeet namelijk niet je dranken ook aan te passen waar veel suikers is zitten. Met denkt namelijk altijd dat bv de pakken van appelsientje heel gezond zijn maar daar zit een berg aan suikers in.
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik mijn eet patroon een jaar geleden drastisch omgegooid. Gestopt met het eten van vlees en na het lezen van de voedselzandloper ook zo goed als geen aardappelen, brood, rijst en pasta meer. Ook eet ik geen vis of eieren. Ik heb een baan waarbij ik erg veel beweeg. De eerste maand voelde alsof ik aan het afkicken was, voor keukenkastjes staan om iets te gaan snoepen of een broodje, maar steeds volgehouden. Nu merk ik dat wanneer ik toch iets zoets eet ik sloom word.

Nu, na bijna een jaar ben ik broekmaat 58 naar 44 gegaan.

Voel me stukken beter.



En of het met elkaar te maken heeft weet ik niet, maar nu ik stuk bewuster ben geworden qua eten (alles biologisch of uit eigen tuin) ben ik dat ook geworden voor wat betreft milieu.

Soms in kleine zaken als geen plastic tassen meer gebruiken, auto laten staan en meer fietsen. Kleine dingen misschien, maar toch een begin van veranderen.
Als je met beide voeten op de grond blijft staan, kom je nooit verder.
Alle reacties Link kopieren
quote:reine99 schreef op 13 januari 2014 @ 10:29:

Zelf heb ik mijn eet patroon een jaar geleden drastisch omgegooid. Gestopt met het eten van vlees en na het lezen van de voedselzandloper ook zo goed als geen aardappelen, brood, rijst en pasta meer. Ook eet ik geen vis of eieren. Ik heb een baan waarbij ik erg veel beweeg. De eerste maand voelde alsof ik aan het afkicken was, voor keukenkastjes staan om iets te gaan snoepen of een broodje, maar steeds volgehouden. Nu merk ik dat wanneer ik toch iets zoets eet ik sloom word.

Nu, na bijna een jaar ben ik broekmaat 58 naar 44 gegaan.

Voel me stukken beter.



En of het met elkaar te maken heeft weet ik niet, maar nu ik stuk bewuster ben geworden qua eten (alles biologisch of uit eigen tuin) ben ik dat ook geworden voor wat betreft milieu.

Soms in kleine zaken als geen plastic tassen meer gebruiken, auto laten staan en meer fietsen. Kleine dingen misschien, maar toch een begin van veranderen.Als ik dit zo lees vraag ik mij altijd af wat je dan wel eet? Want geen aardappels, pasta, rijst, vis.. Wat blijft er dan nog over? Puur uit nieuwsgierigheid hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:frietpan schreef op 13 januari 2014 @ 09:05:

Hallo!



Sinds twee weken ben ik begonnen met een koolhydraat arm dieet.

Ik eet wel dagelijks 2 sneetjes koolhydraat arm brood van de bakker, met mager beleg uiteraard!



Verder (vanille)yoghurt, fruit, groenten, noten, eieren.



Hebben jullie misschien nog tips, en dan vooral voor het ontbijt want dat vind ik best lastig.



Doe gewoon vet beleg i.p.v. mager (uiteraard). Vet is goed voor je.

Het vult en zorgt ervoor dat je minder eet.

Als je kh-arm eet en mager ga je aan de geeuwhonger en meer eten dan nodig is.



Ik ontbijt met Griekse 10%vet yoghurt met stevia of proteïne poeder er doorheen. Proteïnepoeder vooral omdat het dan lekker naar chemische banaan smaakt.



Hierdoor heb ik tegen de lunch nog steeds niet echt trek en eet ik één roggebrood met roomboter en kaas.

's Avonds groente en vlees. Soms rijst of aardappel. Maar veel minder dan ik vroeger deed. Vroeger was de rijst het hoofdbestanddeel van de maaltijd, tegenwoordig is dat de groente.



Als je kh-arm eet en meer vet eet, hoef je geen kaloriën te tellen. Je eet automatisch minder kaloriën.



Ik ben niet aan het afvallen. Maar merkte dat ik een ouwe mannenbuik begon te ontwikkelen. Die heb ik niet meer en ik kom niet meer aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik stink overigens niet naar amoniak Cato!

Daarvoor moet je in kethose zijn en echt heeeeeel erg weinig koolhydraten eten.

Als je wat fruit eet, of een koolhydraatarme boterham heb je daar al geen last meer van.
quote:djchick schreef op 13 januari 2014 @ 09:48:

Graag gedaan, Ik bedenk mij net dat je ook als ontbijt havermout met melk kan nemen opwarmen in een pannetje Havermout is nou niet bepaald koolhydraat-arm, integendeel!
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 13 januari 2014 @ 09:14:

Wat ik te weten ben gekomen over lowcarb is dat je gaat stinken naar ammoniac.

Dat is niet zozeer lowcarb als wel ketose. Die ontstaat als je lichaam overgaat naar een andere verbranding. Aangezien TO wel low carb eet maar niet heel laag zit in de koolhydraten zal het met die ketose wel meevallen.



Dat is dan wel weer jammer voor TO want als je echt lowcarb eet en laag blijft zodat je wel overgaat op andere verbranding dan verlies je veel meer gewicht.
Alle reacties Link kopieren
quote:reine99 schreef op 13 januari 2014 @ 10:29:

Zelf heb ik mijn eet patroon een jaar geleden drastisch omgegooid. Gestopt met het eten van vlees en na het lezen van de voedselzandloper ook zo goed als geen aardappelen, brood, rijst en pasta meer. Ook eet ik geen vis of eieren. Ik heb een baan waarbij ik erg veel beweeg. De eerste maand voelde alsof ik aan het afkicken was, voor keukenkastjes staan om iets te gaan snoepen of een broodje, maar steeds volgehouden. Nu merk ik dat wanneer ik toch iets zoets eet ik sloom word.

Nu, na bijna een jaar ben ik broekmaat 58 naar 44 gegaan.

Voel me stukken beter.



En of het met elkaar te maken heeft weet ik niet, maar nu ik stuk bewuster ben geworden qua eten (alles biologisch of uit eigen tuin) ben ik dat ook geworden voor wat betreft milieu.

Soms in kleine zaken als geen plastic tassen meer gebruiken, auto laten staan en meer fietsen. Kleine dingen misschien, maar toch een begin van veranderen.



Ik vind het heel logisch dat jij van maat 58 naar 44 bent gegaan. Dit is geen lijnen, dit is uithongeren. Geen vis, geen vlees, geen eieren?

Al eens gehoord van een vitamine B tekort?



Evengoed knap dat je iets aan je lijn bent gaan doen. Chapeau!
Alle reacties Link kopieren
quote:reine99 schreef op 13 januari 2014 @ 10:29:

Zelf heb ik mijn eet patroon een jaar geleden drastisch omgegooid. Gestopt met het eten van vlees en na het lezen van de voedselzandloper ook zo goed als geen aardappelen, brood, rijst en pasta meer. Ook eet ik geen vis of eieren. Ik heb een baan waarbij ik erg veel beweeg. De eerste maand voelde alsof ik aan het afkicken was, voor keukenkastjes staan om iets te gaan snoepen of een broodje, maar steeds volgehouden. Nu merk ik dat wanneer ik toch iets zoets eet ik sloom word.

Nu, na bijna een jaar ben ik broekmaat 58 naar 44 gegaan.

Voel me stukken beter.



En of het met elkaar te maken heeft weet ik niet, maar nu ik stuk bewuster ben geworden qua eten (alles biologisch of uit eigen tuin) ben ik dat ook geworden voor wat betreft milieu.

Soms in kleine zaken als geen plastic tassen meer gebruiken, auto laten staan en meer fietsen. Kleine dingen misschien, maar toch een begin van veranderen.Jeez wat eet je dan wel? Want wat er overblijft is groente fruit en noten. En geloof me dat is echt niet gezond hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 13 januari 2014 @ 11:04:

[...]





Havermout is nou niet bepaald koolhydraat-arm, integendeel!Ach ja tuurlijk heb je helemaal gelijk. Het word wel veel gebruikt in dieeeten, vandaar dat het bij mij in mijn gedachten schoot. Ik dacht wel dat Havermout een superfood is en dus prima te gebruiken in een koolhydraat-arm dieet.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet ook weinig koolhydraten. Dus bijna geen brood, geen pasta, rijst of aardappelen. Matig met fruit, matig met zuivel (muv yoghurt en kaas) en geen suiker. Ik eet twee bronnen van koolhydraten per dag (dus 2 lepels pasta/ rijst/ aardappelen of 2 sneeen brood of 2 crackers) en niet meer dan 2 stuks fruit per dag.



Ik ontbijt meestal met een smoothie van vers fruit en yoghurt.

Ook neem ik wel eens een ei ( niet meer dan 2 a3 per week).

Soms neem ik 1 snee speltbrood en dan neem ik 's middags soep.

Met koolhydraatarm mag je ook meer vlees. En groenten zoveel als je wil. Je kan dus best in de ochtend brood eten 9maar dan niet meer dan 2 sneeen0 als je dan in de middag maar eist anders neemt (salade of soep of id)
quote:djchick schreef op 13 januari 2014 @ 11:20:

[...]





Ach ja tuurlijk heb je helemaal gelijk. Het word wel veel gebruikt in dieeeten, vandaar dat het bij mij in mijn gedachten schoot. Ik dacht wel dat Havermout een superfood is en dus prima te gebruiken in een koolhydraat-arm dieet.



Wat een flauwekul. Havermout is havermout.



Superfood is een marketing-term.
Alle reacties Link kopieren
ik ben vorige week dinsdag begonnen met koolhydraatarm dieet..



s'ochtends 2-3 volkoren crackers met mager beleg

tussendoor appel / mandarijn

s'middags 3-4 volkoren crackers met mager beleg

tussendoor opkikkertje of fruit.

s'avonds volkoren rijst of pasta met veel groente en een klein stukje vlees .



Veel water / thee



inmiddels 2.2 kilo kwijt :D
quote:ddg89 schreef op 13 januari 2014 @ 11:38:

ik ben vorige week dinsdag begonnen met koolhydraatarm dieet..



s'ochtends 2-3 volkoren crackers met mager beleg

tussendoor appel / mandarijn

s'middags 3-4 volkoren crackers met mager beleg

tussendoor opkikkertje of fruit.

s'avonds volkoren rijst of pasta met veel groente en een klein stukje vlees .



Veel water / thee



Wie of wat heeft jou gezegd dat dit koolhydraat-arm is??



s'ochtends 2-3 volkoren crackers = koolhydraten met mager beleg (bij koolhydraat-arm eten mag je juist lekker vet beleg)

tussendoor appel / mandarijn = koolhydraten

s'middags 3-4 volkoren crackers = koolhydraten met mager beleg

tussendoor opkikkertje of fruit = koolhydraten

s'avonds volkoren rijst of pasta = koolhydraten met veel groente en een klein stukje vlees.



Heb je dit zelf bedacht? Dat moet haast wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:ddg89 schreef op 13 januari 2014 @ 11:38:

ik ben vorige week dinsdag begonnen met koolhydraatarm dieet..



s'ochtends 2-3 volkoren crackers met mager beleg

tussendoor appel / mandarijn

s'middags 3-4 volkoren crackers met mager beleg

tussendoor opkikkertje of fruit.

s'avonds volkoren rijst of pasta met veel groente en een klein stukje vlees .



Suepr dat dit werkt, maar echt koolhydraatarm is het niet

Veel water / thee



inmiddels 2.2 kilo kwijt :D
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 13 januari 2014 @ 11:41:

[...]





Wie of wat heeft jou gezegd dat dit koolhydraat-arm is??



s'ochtends 2-3 volkoren crackers = koolhydraten met mager beleg (bij koolhydraat-arm eten mag je juist lekker vet beleg)

tussendoor appel / mandarijn = koolhydraten

s'middags 3-4 volkoren crackers = koolhydraten met mager beleg

tussendoor opkikkertje of fruit = koolhydraten

s'avonds volkoren rijst of pasta = koolhydraten met veel groente en een klein stukje vlees.



Heb je dit zelf bedacht? Dat moet haast wel.Clemance, als jij ons dan even uitgaat leggen wat koolhydraatarm is want schijnbaar weet je dat beter dan ons. Je bent alleen maar antwoorden aan het afkraken maar zelf kom je niet met een beter idee want er anders zou kunnen.
quote:djchick schreef op 13 januari 2014 @ 11:44:

[...]





Clemance, als jij ons dan even uitgaat leggen wat koolhydraatarm is want jij schijnt het maar al te goed te weten. Want geen enkele suggeties die wij aan TO geven is volgens jouw flauwekul.



Oké. Havermout en boterhammen en volkoren crackers en fruit zitten bomvol koolhydraten. Lees eens een boek over koolhydraat-beperkt eten, dan kan je echt je licht opsteken.



TO, probeer eens een boek over koolhydraat beperkt eten te bemachtigen, in de boekwinkel of bij de bieb. Bijvoorbeeld Atkins of GOK.



En als je zoekt op google, krijg je al veel resultaten. En etiketten lezen in de supermarkt helpt ook. Dan zie je dat er heel veel koolhydraten in havermout zit. Dat maakt havermout niet minder gezond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven