Lijf & Lijn alle pijlers

Korter ongesteld door cup?

17-04-2017 09:59 29 berichten
Kan het zijn dat je korter ongesteld bent als je een cup gebruikt (ipv tampons)? Volgens mij ben ik van 5 volle dagen naar 4 gegaan.



Eerst viel het me niet zo op, toen dacht ik: toeval, maar nu begint het me op te vallen.



Anyone?
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang je ongesteld bent heeft helemaal niets te maken met wat je ervoor gebruikt. Hoe zou dat moeten werken?
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Geen idee, want nog geen ervaring met cup, echter ik heb dat met tampons. Bij gebruik tampons menstruatie korter dan bij gebruik maandverband. hoe het kan weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring, maar hoe bevalt het? Ik heb er ook al eens naar gekeken, maar ben zo bang dat ik doorlek. Ben eerste 2 dagen heel erg ongesteld.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Ja mij bevalt het wel goed. Ik vind het niet 100% glorie halleluja, maar wel prettiger en gezonder dan tampons. Aan het bloederige gegrabbel moet je wel wennen maar je wordt er steeds handiger in. Ik vond tampons op de laatste dagen van m'n menstruatie echt horror. Droog en pijnlijk.
quote:fayanna schreef op 17 april 2017 @ 10:00:

Hoe lang je ongesteld bent heeft helemaal niets te maken met wat je ervoor gebruikt. Hoe zou dat moeten werken?Ja geen idee, vandaar dit topic.
Ik gebruik sinds anderhalf jaar cups. Daarvoor maandverband of soms tampons.

Ik merk helaas geen verschil in mijn cyclus. Maar ben wel erg blij met de cup.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 17 april 2017 @ 10:06:

[...]





Ja geen idee, vandaar dit topic.Het kan wel zijn dat je tampons niet alle bloed genoeg opnamen, en de cup direct wel.Dus het bloed kan direct weg dus menstruatie sneller voorbij.(sorry voor de details)
Alle reacties Link kopieren