Lijf & Lijn alle pijlers

Kritiek op dikke mensen..

27-08-2015 16:31 267 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom mag je geen kritiek hebben als mensen te dik zijn? En waarom wel op rokers en alcoholisten?



Jezelf volvreten is net zo slecht maar wordt nog vaak goedgepraat met woorden als slechte genen en medicijngebruik.



Zeggen jullie weleens iets tegen mensen met overgewicht?
Alle reacties Link kopieren
Je bent net afgevallen en hebt gelijk de wijsheid in pacht?

Leven en laten leven!!!

En nee ik ben niet dik, maar de arrogantie spat er vanaf. Ga je druk maken over dingen die er toe doen, het is niet jouw lijf!
Wat een onzintopic. Ten eerste is er geen wet die zegt dat je geen kritiek mag hebben op dikke mensen.

Dus je vraag is onjuist.



Ten tweede kun je je afvragen waarom je zo nodig kritiek op een ander moet hebben? Mensen zijn vrij en ze mogen slechte keuzes maken. Iets tegen iemand zeggen is ten eerste arrogant, wie ben jij om iets te zeggen tegen mensen over hun gewicht, roken, enz, en ten tweede zinloos.



Ten derde: door woorden als jezelf volvreten te gebruiken, dwarsboom je elk fatsoenlijk gesprek. Volkomen onmogelijk.



Maar dat was waarschnlijk niet je doel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sidroht schreef op 27 augustus 2015 @ 16:34:

Wat een onzintopic. Ten eerste is er geen wet die zegt dat je geen kritiek mag hebben op dikke mensen.

Dus je vraag is onjuist.



Ten tweede kun je je afvragen waarom je zo nodig kritiek op een ander moet hebben? Mensen zijn vrij en ze mogen slechte keuzes maken. Iets tegen iemand zeggen is ten eerste arrogant, wie ben jij om iets te zeggen tegen mensen over hun gewicht, roken, enz, en ten tweede zinloos.



Ten derde: door woorden als jezelf volvreten te gebruiken, dwarsboom je elk fatsoenlijk gesprek. Volkomen onmogelijk.



Maar dat was waarschnlijk niet je doel.+1
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat heb ik niet. Ik vraag mij af waarom kritiek op roken en drinken wel mag. Zeker op dit forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg niks tegen mensen met overgewicht. Net zoals dat ik niks zeg tegen mensen die drinken, roken, aan de drugs zijn of my little pony's verzamelen. Whatever floats your boat, as long as it doesn't sink mine. Wat heb jij er voor persoonlijk last van wanneer iemand dik is? Niet toch.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Alle reacties Link kopieren
Wel knap hoe het merendeel van jouw posts vol staat met kritiek en oordelen.
Tjezus, wat vals
Oh, is het alweer tijd voor deze discussie. Dat is toch pas nog geweest
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 27 augustus 2015 @ 16:36:

Nee, dat heb ik niet. Ik vraag mij af waarom kritiek op roken en drinken wel mag. Zeker op dit forum.Je mag van mij overal kritiek op geven hoor, maakt je alleen een weinig prettig mens.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
sinds wanneer mag je kritiek hebben op rokers en alcoholisten?
quote:Louise70 schreef op 27 augustus 2015 @ 16:36:

Nee, dat heb ik niet. Ik vraag mij af waarom kritiek op roken en drinken wel mag. Zeker op dit forum.

Wie zegt dat dat wel mag?



En wie zegt dat dit niet mag?



En lees je weleens hier?
quote:Sidroht schreef op 27 augustus 2015 @ 16:34:

Wat een onzintopic. Ten eerste is er geen wet die zegt dat je geen kritiek mag hebben op dikke mensen.

Dus je vraag is onjuist.



Ten tweede kun je je afvragen waarom je zo nodig kritiek op een ander moet hebben? Mensen zijn vrij en ze mogen slechte keuzes maken. Iets tegen iemand zeggen is ten eerste arrogant, wie ben jij om iets te zeggen tegen mensen over hun gewicht, roken, enz, en ten tweede zinloos.



Ten derde: door woorden als jezelf volvreten te gebruiken, dwarsboom je elk fatsoenlijk gesprek. Volkomen onmogelijk.



Maar dat was waarschnlijk niet je doel.+1
Omdat nu eenmaal ook niet iedereen er iets aan kan doen dat hij/zij 'dik' is?



Vind het een beetje kort door de bocht om maar te roepen dat iemand dan volgevreten is. Heb je sowieso wel eens obese of the biggest loser gekeken?

Oke soms zitten er mensen tussen die zich gewoon gigantisch laten gaan, maar ook regelmatig mensen die gewoon door een heftige gebeurtenis in hun leven zo zijn geworden. Of mensen die sowieso al gekleineerd zijn en nu ook nog omdat ze 'dik' zijn. Emotioneel is dat voor mensen gewoon enorm zwaar, die komen in een negatieve spiraal en doorbreek dat maar eens...



Daarbij hebben medicijnen wel degelijk invloed. En ook ziekte van iemand.

Sommigen word zelfs door artsen geadviseerd te zorgen dat ze een verhoogd BMI hebben. Weet je dat altijd van iemand voor jij iemand 'dik' en 'volgevreten' begint te noemen?
Alle reacties Link kopieren
Nou, rokers hebben het zwaar op dit forum. Kinderen die meeroken enzo.
Ik heb overgewicht en krijg regelmatig kritiek.
Grappig eigenlijk. Je opent een topic om een discussie los te maken, maar daarna reageer je mondjesmaat. Het doel is dus duidelijk: je wil veel mensen pissig maken. Mensen met overgewicht, mensen die roken, mensen die alcohol drinken, eigenlijk maakt het niet uit wie.
Alle reacties Link kopieren
Nee.

Vroeger wilde ik nog wel eens iets zeggen als iemand met fors overgewicht ging zeuren over roken als ze mijn pakje Marlboro zagen (of ik kocht dat bij het tankstation). Maar dat is in mijn hele leven net twee keer voor gekomen. Ik ging dan ook niet schelden (ze zeiden bijvoorbeeld dat je er een hartaanval van kon krijgen waarop ik dan zei dat het op een snijtafel niets meer zou uitmaken of je daar dood ligt ten gevolge van een hartaanval door overgewicht of roken).

Nu zijn het meer die superfitte figuren. Soms zeg ik dan "waarvan akte". En soms ben ik vinniger en dan staar ik dom naar het pakje en zeg dan: "Ooooh, staat dàt er op?"

En standaard wel als een man zegt "Oh, dat is zo'n afknapper, een vrouw die rookt" dan lach ik allervriendelijkst en zeg dan: "Wees gerust, voor jou toch geen optie".



Verder moeten mensen het allemaal zelf weten, ik ga geen mensen uitschelden of op zaken wijzen die ze zelf echt heus al lang en breed weten als een of andere missionaris met zendingsdrang. Ik vind het ook onbeleefd.



Disclaimer: uitzondering: iemand die bezopen achter het stuur kruipt. Dan zeg ik wel zeker iets en zou desnoods de politie bellen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Het is toch geen vrijdag? Ik heb geen popcorn in huis voor een reltopic en daar doet de OP toch wel aan denken. Ik ben het helemaal met Sidroht eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 27 augustus 2015 @ 16:41:

Nou, rokers hebben het zwaar op dit forum. Kinderen die meeroken enzo.Nou zodra die kinderen dik worden omdat ik een snoepje eet mag je hier terugkomen.
quote:Louise70 schreef op 27 augustus 2015 @ 16:41:

Nou, rokers hebben het zwaar op dit forum. Kinderen die meeroken enzo.

Je rookt maar je bent toevallig slank en je wilt ook even je zuur kwijt?



Verschil is: van roken hebben anderen last. Van overgewicht niet. Als ik op een terras 150 kg zit te zijn is dat niet vervelend voor een ander, als ik zit te roken wel. Maar dan nog is kritiek vrij zinloos.



Van kritiek gaan mensen niet veranderen en het lost zeker complexe problematiek als verslaving en overgewicht niet op. Het duidt eerder op weinig intelligentie en empathie bij degene die kritiek geeft. Verder heeft het weinig doel, behalve het uiten van frustratie en jezelf op een moreel hoog paard zetten, en een ander naar beneden halen.
Alle reacties Link kopieren
Mm, interessant, dus bij een dikke vriendin die zich volstopt met eten en klaagt, zouden jullie niet zeggen. Meid, ga eens Naar de sportschool?
Alle reacties Link kopieren
quote:nev schreef op 27 augustus 2015 @ 16:46:

[...]





Nou zodra die kinderen dik worden omdat ik een snoepje eet mag je hier terugkomen.Je kunt je kinderen natuurlijk niet goed opvoeden als je overgewicht hebt, hoor! Dan ben je automatisch lui, volgevreten en zonder zelfdiscipline dus waar begin je aan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 27 augustus 2015 @ 16:47:

Mm, interessant, dus bij een dikke vriendin die zich volstopt met eten en klaagt, zouden jullie niet zeggen. Meid, ga eens Naar de sportschool?Nee, dat zou ik idd niet zeggen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:Louise70 schreef op 27 augustus 2015 @ 16:47:

Mm, interessant, dus bij een dikke vriendin die zich volstopt met eten en klaagt, zouden jullie niet zeggen. Meid, ga eens Naar de sportschool?Heb jij die opmerking weleens gekregen van een vriendin/kennis/familielid?
Alle reacties Link kopieren
Met roken veroorzaak je overlast en gezondheidsschade bij anderen. Dáár is kritiek op. Net als alcoholisten die achter het stuur kruipen. Mensen met overgewicht zijn niemand tot last en ook geen gevaar voor anderen. Als ze dat wel zijn, dan krijgen ze ook kritiek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven