Lijf & Lijn alle pijlers

Kruidvat maaltijdshake

03-01-2013 19:55 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Omdat ik een flinke overgewicht heb (weeg 81 kg) ben ik vandaag begonnen met lijnen. Mijn doel is dat ik op 1 februari 2013 5 kg minder weeg. Alleen heb nogal moeite met verleidingen, en dan vooral als het om zoete dingen gaat. Mijn buurvrouw vertelde mij laatst dat zij door Modifast van 110 kg naar 65 kg was afgevallen. Alleen vond ik de Modifast heel duur om uit te proberen (aangezien je maar 3 daagjes kan doen met een bus poeder). Vandaag zag ik toevalig bij de Kruidvat van het eigen merk maaltijdshakes. Ze hadden het in 2 smaken, vanille en aardbei, en per bus is goed voor 16 maaltijden. Heeft iemand hier ervaring mee? Ze zijn nu ook nog eens in de aanbieding, 2 bussen voor 10 euro. Dat vind ik best goedkoop. Zullen ze hetzelfde/net zo goed zijn als de duurdere merken zoals Modifast, Weight care, enz?



En nog een vraagje voor de mensen die ervaringen hebben met maaltijdshakes; hoeveel gewicht verlies je daarmee en hoe lang duurde het?



Alvast bedankt x
Ik zou het niet doen. Je kan beter je eetpatroon blijvend aanpassen om het Jojo-effect te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Wil je definitief afvallen? Ga dan je eetpatroon aanpassen en niet met shakes aan de slag.

En ik vind 5 kilo in 4 weken best veel hoor, je kan beter langzaam afvallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou 1-2 maaltijden vervangen.. Gewoon proberen..
Alle reacties Link kopieren
Komt ws uit zelfde fabriek
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee. Wilde er ook mee gaan beginnen.
Inhoud/ingredienten vergelijken.

En je kunt er reuzesnel mee afvallen! Met die shakes. Jazeker, kan allemaal. Help je binnen no-time je hele stofwisseling de klote op en kom je ook binnen no- time die 5 plus 2 weer bij!



Shakes kun je gebruiken om even een kickstart te maken als je heel veel overgewicht hebt, maar daarna, zul je echt wel langzaam weer moeten opbouwen en erbij bewegen...

Anders gaat het geen doden aan de zeik zetten...



Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk moet je je eetpatroon ook veranderen, maar het is een mooi begin om met shakes te beginnen. Dan vervang je je ontbijt en lunch eerst eens door zo'n shake. En s'avonds eet je gewoon en dan opletten met wat je eet. geen vette vleessoorten maar een stukje kipfilet of tartaartje kan prima. Als je de eerste tien kilo al kwijt bent pas je heus daarna wel op wat je weer in je mond stopt. Denk dat het spul van de kruidvat uit dezelfde fabriek komt.Je kunt het allicht proberen. Suc 6
Alle reacties Link kopieren
Niet doen.



Als je als een gek wilt gaan jojo-en moet je vooral dit soort fratsen uithalen.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Niet doen joh, die vieze chemische troep in je lichaam.. Bah!

En daarna? wat ga je na die shakes doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu een 2 weken bezig met 30 Day Shred (even googlen). En ben al 2 kilo kwijt (nu had ik geen overgewicht, dus dat is best veel).



Shakes zou ik je ook afraden, je kunt beter iets gaan zoeken dat je lekker vind om te snacken en dat ook nog eens gezond is! Ik ben bijvoorbeeld gek op augurken (en nee niet zwanger) en eet ze altijd als ik zin in iets lekker heb. Als je gaat tellen hoeveel koekjes/snoepjes/chips mijn augurken vervangen, dan zijn dat toch een behoorlijk aantal calorieën, vetten en suikers per week.



Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet er niet aan denken 16 maaltijden met alleen vanille of aardbeiensmaak.

Van het idee alleen al ga ik snakken naar een boterham met kaas.

Ofwel, hoe normalere dingen je eet, hoe makkelijker vol te houden. En dan zijn die 5 kg er niet per 1 februari af, maar een paar weken later. Die 5 kilo zijn ook niet binnen een maand aan je lijf gaan zitten, dus moet je ook niet binnen een maand eraf willen hebben, als je een beetje logisch nadenkt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:commotion schreef op 03 januari 2013 @ 20:09:

Niet doen joh, die vieze chemische troep in je lichaam.. Bah!

En daarna? wat ga je na die shakes doen?



Oh jij hebt het zelf al geprobeerd, mensen vallen succesvol af met

cambridge, met modifast en dat zijn ook allemaal shakes. Als je daarna maar oplet met wat je eet. Maar dat geldt voor elk dieet, maar dit is een mooie manier toch om even wat kilo's kwijt te raken.Altijd die negativiteit.
Maaltijdshakes werken niet, als je weer normaal gaat eten komt alles er weer aan.



Wat denk je zelf? Als die dingen echt zouden werken zou iedereen slank zijn. En blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Superhuisvrouw schreef op 03 januari 2013 @ 20:15:

[...]





Oh jij hebt het zelf al geprobeerd, mensen vallen succesvol af met

cambridge, met modifast en dat zijn ook allemaal shakes. Als je daarna maar oplet met wat je eet. Maar dat geldt voor elk dieet, maar dit is een mooie manier toch om even wat kilo's kwijt te raken.Altijd die negativiteit.Het IS troep.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Superhuisvrouw schreef op 03 januari 2013 @ 20:15:

[...]





.Altijd die negativiteit.Noem het maar negativiteit. Ik zie het meer als realisme.
Alle reacties Link kopieren
dan doe je elke week een ander dieet. Er zijn er zoveel. Mocht je de ene week smachten naar een karbonaatje, dan mag je je daaraan helemaal klem eten tijdens een ander dieet. Ik ken iemand (aangetrouwd familielid) die daarmee van een rond tonnetje een tengere den is geworden. En ze is het altijd gebleven.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Ik ben succesvol afgevallen met shakes en nog geen gram erbij. Kwestie van weer goed opbouwen naar normaal eten en daarna ópletten.



En shakes zijn helemaal niet makkelijk maar vergen veel meer motivatie dan een ander dieet, als het gemakkelijk was zou iedereen slank zijn ja.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb elke ochtend een shake gedaan en ben zo bijna 10 kg. afgevallen in een jaar tijd. Zou zelf niet te snel willen, is niet goed. De shakes van het Kruidvat kon ik helemaal niet tegen, echt veel buikpijn van gehad.



Van die mensen die zeggen dat het wel uit dezelfde fabriek zal komen, wordt ik altijd zo moe van. D'r bestaat echt zoiets als kwaliteitsverschil, smaakverschil en verschil van samenstelling
Alle reacties Link kopieren
Ook geprobeerd. Viel idd wel af. Maar had honger! Behoefte aan normaal gewoon eten. Na een week komen die shakes je de strot uit. Was er zo klaar mee.

Toen ik weer normaal ging eten zat het er zo er weer aan.

Ben nu bezig met dreamline dieet, onder begeleiding van een voedingsdeskundige. Gewoon normaal goed uitgebalanceerd eten. Gewoon brood, aardappels, rijst, pasta groente enz.



Mijn conclusie: ja het werkt, als je een feestje heb over een week of 2 en je wil in je mooie jurk passen.

Wil je echt resultaat voor langer dan kun je beter een dieet nemen met normaal eten.



Want je moet ook maar zo denken: de kilo's zaten ook niet zo snel aan, dus waarom zou het goed zijn als ze er wel supersnel weer af zijn? Langzaam verloren kilo's blijven vaak het langst weg.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, ik heb het een paar maanden gedaan en het is echt volhouden. Daarna heel langzaamaan weer brood ed gaan eten en dan daarna opletten.



Het was het moeilijkste dieet wat ik ooit heb gedaan maar het werkte voor mij dus wel.
Alle reacties Link kopieren
Heb het ook gedaan, jaren geleden en het werkt goed. Twee shakes per dag met magere yoghurt, een scheut optimel en een scheut sinaasappelsap en 's avonds gewoon een gezonde maaltijd. 5 kilo waren er binnen twee maanden af. Alleen vind ik dat zoete niet echt lekker.

Je moet er niet meteen mee stoppen als de kilo's eraf zijn, maar langzaam afbouwen met 1 shake per dag en zoveel mogelijk slechte koolhydraten laten staan.

Nu eet ik weinig koolhydraten en bijna geen brood en kan mijn gewicht prima goed houden.
Alle reacties Link kopieren
5 kilo in twee maanden is 5 kilo in 8 weken. Dat kan ook met een diwet zonder shakes. Die een stuk gezonder zijn. ( want gezond is het natuurlijk niet steeds hetzelfde eten 2x per dag).
Alle reacties Link kopieren
Ik doe nu de WC 5 dagen kuur. Deze bevalt prima en ik stap hierna over op 2 x shakes en dan gewoon avondeten. Ik heb geen zwaar overgewicht, ik wil gewoon wat kilo's kwijt. Ik heb tot nog toe geen honger en besef me ook heel goed dat als ik hiermee klaar ben ik mijn eetpatroon moet opbouwen en moet veranderen. Dus niet meer snoepen 's avonds, geen zakken chips, geen 2 x opscheppen etc etc. Het geeft mij net even dat extra steuntje in de rug. Ben nu ff grieperig maar ga zodra dat over is weer verder met sporten, ik ben wel lid van een sportschool. Ik geloof echt dat je zelf verantwoordelijk bent voor het heel snel weer aankomen...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf 2 jaar geleden ook een shake dieet gedaan en ben daar 15 kilo mee afgevallen, ben nog steeds al die kilo's kwijt..

Het ligt bij jezelf of het een jojo effect gaat worden..

Je zal je eetpatroon na het dieet moeten gaan aanpassen wan die zal niet goed zijn als je overgewicht hebt..

En je hoeft dan echt niet alles te laten, ben gister nog uitgebreid uit eten geweest en dan doe ik vandaag een balansdag (als voorbeeld)

Je moet doen waar je een goed gevoel bij hebt en als je het met shakes wil proberen waarom niet!

Iedereen kan wel zeggen eetpatroon aanpassen om af te vallen, maar zo makkelijk is dat niet, om het gewicht te behouden is makkelijker..

Zelf viel ik heel snel af maar deed niet alleen shakes, deed tussen de middag salade met kip of ei en savonds alleen groente met mager vlees.. Of het gezond is, ik weet het niet je krijgt te weinig binnen maar mij heeft het geholpen..

Even wat uit de wereld helpen je breekt niks af als je maar zorgt dat je genoeg eiwit binnen krijgt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven