Lijf & Lijn alle pijlers

Lijf en Lijn jubeltopic

09-10-2012 07:10 20 berichten
Op deze nog donkere ochtend heb ik besloten dat ik een Lijf & Lijn Jubeltopic wil openen. Waarom? Omdat ik vanmorgen een soort van mijlpaal voor mezelf bereikt heb en ik dus zelf best even stond te jubelen.



Ik weet sinds een paar jaar dat ik chronisch ziek ben. I.v.m. herkenbaarheid wil ik daar niet teveel over kwijt, behalve dat de ziekte een grote belemmering vormt voor mijn dagelijks leven en mobiliteit in het geheel. Sporten was lange tijd uit den boze en nu nog steeds kost het me vaak grote moeite. Geen serieuze krachttraining of hardlopen meer mogelijk, geen groepslessen of gewoon simpelweg gaan-met-die-banaan meer. Allemaal op moeten geven. Door allerlei medicatie, het niet meer goed kunnen bewegen en... eerlijk is eerlijk.... een heleboel frustratie-eten, groeide ik van maat 38 naar maat 56. Ik ontwikkelde diabetes, voelde me niet goed meer in mijn lijf en ook mijn relatie had eronder te lijden. Niet dat mijn lief ook maar een seconde geklaagd heeft hoor. Die schat is er al die tijd voor me geweest en heeft nooit ook maar een lelijk woord gezegd. De nare periode heeft ons hechter gemaakt en hij is er altijd voor me geweest. Door dik en dun zeg maar



Op een bepaald moment kon ik gewoon niet meer verder. Ik was al chronisch ziek en besefte dat ik er zelf van alles aan deed om mijn lijf nog veel zieker te maken. Ik zorgde er niet goed voor. Ben naar de huisarts gegaan, heb doorverwijzingen gevraagd naar een diëtiste en een fysiotherapeut en ben met hen aan de slag gegaan. De diëtiste zag ik 1x per week en de fysiotherapeut meerdere keren.



Vanmorgen stond ik op de weegschaal en het resultaat was voor mij een grote overwinning. Wederom in verband met herkenning, wil ik liever geen gewichtgetallen noemen, maar laat ik zeggen dat ik voor mezelf een bepaald (tussen)doel had en dit heb ik nu bereikt. In kleding ben ik van maat 56 terug naar maat 42 en, hoewel ik er nog lang niet ben, ben ik daar al heel erg blij mee. De diabetes is verdwenen en het bewegen, zij het op een andere manier dan eerst, is weer onderdeel van mijn leven. De diëtiste helpt me op voedingsgebied de juiste keuzes te maken en heeft me geleerd dat mijn lijf nu een hele andere energiebehoefte kent dan eerst. Daar heb ik me op aan moeten passen en het gaat nu fantastisch. Geen rare fratsen met pillen/poeders/tellsell apparaten , maar gewoon gezond (is er tenminste nog iets gezond aan mij ) verstand en gedoseerd bewegen op geleide van wat mijn lijf die dag aankan.



Een heel verhaal, en misschien zijn jullie al lang afgehaakt dit te lezen. Voor degenen die nog wel tot hier gekomen zijn: dank je! Ik hoop dat er hier mensen zijn die ook een Lijf & Lijn Jubel-moment willen delen. Of, als je dat moment nog niet hebt mogen meemaken, dat het ooit wel gaat komen.



Een fijne dag allemaal! Ik kan hier vanavond pas weer kijken. Hoop dat er dan misschien wat reacties zijn.
Alle reacties Link kopieren
Super!!!

Knap hoor, dat je gekozen hebt om het beste van je lijf te gaan maken!

Ik heb dat ook gedaan. Ben nu 22 kilo kwijt, van 48 naar een kleine 44 en onderweg naar 38. Het is zo genieten ik heb wel het grote voordeel dat ik, zeker nu ik dunner word, gewoon gezond ben. Lijkt me net wat gemakkelijker



Respect voor jou.
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Knap hoor, gefeliciteerd
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Knap hoor, dit heeft ongetwijfeld al heel wat doorzettingsvermogen gevraagd. Goed bezig!
Alle reacties Link kopieren
Wat super! Gefeliciteerd.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend knap van je! Echt super
Alle reacties Link kopieren
Wat goed! Heel knap!
Alle reacties Link kopieren




Gefeliciteerd met wat je hebt bereikt en veel succes verder!
Dat verdiend een enorme schouderklop!
Supergoed van je!!



Ik heb een halve jubel, mag dat ook?

Ben 26 kilo kwijt, maar de laatste maanden gaat er niks meer af en moet (lees:wil) er nog 5 af...Ben van maat 44-46 naar 36-38 gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Wow wat geweldig. Heel knap van je.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst: super goed van je! dat geeft echt een heerlijk gevoel he!



Ik heb ook een halve jubel! bijna 10 kilo eraf.. alleen de laatste halve kilo wil bij mij maar niet:(
Alle reacties Link kopieren
Oh super goed zeg!!



Hier ook een halve jubel:

bijna 10 kilo eraf (jeej!) maar mijn kleding zit nog hetzelfde... raar toch? Snap echt niet waar die 10 kilo's dan zaten en waar die nu heen zijn...
Ik jubel met jullie mee: Supergoed!

Ik heb zelf ook wat te jubelen: ik ben inmiddels van maat 52/54 naar maat 48/50 (bovenlichaam) en maat 44 (broeken) afgevallen. Ik ben nog lang niet zoveel afgevallen als ik zou willen, maar ik voel me nu al een ander mens (met mooie slanke heupen en benen, yeah! ).
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig TO!!!



Ik jubel mee. Ik ben in een jaar tijd heel veel afgevallen!
Wat een lieve reacties allemaal! Dank jullie wel!

En wat al die "halve" jubels betreft: aan halve jubels doen we niet. Ook voor jullie enorm verdiende hele jubels! Goed gedaan!
Alle reacties Link kopieren
Wat een superleuk topic!



En wat een prestaties, mogen jullie trots op zijn
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook mee jubelen, ben sinds juni 20 kilo kwijt, van een grote maat 46 naar maat 42.

Maar ik sta nu stil, en er moeten er nog ongeveer 8 af.
Volhouden honfleur, dan komt het goed. Je hebt al een hele mooie prestatie geleverd. Daarvoor een groot applaus voor jou! En een hysterisch glitterplaatje natuurlijk



Alle reacties Link kopieren
Bedankt meerminder, vooral dat plaatje doet het!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven