Lijf & Lijn alle pijlers

lijnen en kerst.....

18-12-2014 13:25 53 berichten
Pffffff kan er nu al tegenop zien....

Ik moet nog iets afvallen en dan ben ik weer tevreden. Maar dan is het kerst en dat betekend meestal eten Tot je neervalt😔.

Ik weet nu al dat iedereen gaat zitten zeuren "je ziet er toch goed uit of het is maar 2 dagen per jaar kerst hoor".



Hoe doen jullie dit? ??
Alle reacties Link kopieren
Gewoon precies eten waar ik zin in heb, en daarna gewoon weer vrolijk verder zoals ik altijd doe. Zo blijf ik al een paar jaar gewoon op gewicht.
Alle reacties Link kopieren
Je stopt het zelf in je mond natuurlijk. Je hoeft niet EN kerststol EN worstenbroodjes EN croissants En en en en te eten natuurlijk.
Ik snap het geklaag van lijners over Kerst nooit. Je kan normaal gaan eten tijdens Kerst, hoeft niet altijd vette troep te zijn. Het is een keus. En ik geloof niet dat je aankomt na 2/3 dagen waarin je normale porties eet en misschien ook een keertje een ongezonde keus maakt.
Met mate meeeten. Een klein stukje lekkers bij de koffie, geen chips/nootjes etc pakken die op tafel staan, en als er schalen rondgaan sommige schalen voorbij laten gaan zonder iets eraf te nemen. Evt wat op je bord laten liggen, langzaam eten, dan valt het minder op dat je niet alles meedoet.
Alle reacties Link kopieren
Ach, het is maar 2 dagen per jaar kerst . Dus zoveel schade kun je niet aanrichten.

Maar waarom zou je eten tot je erbij neervalt? Dat is toch helemaal niet lekker?
.
Alle reacties Link kopieren
Heb je veel verplichte borrels en etentjes?

En ben je bang dat je je toch niet kunt inhouden met allerlei hapjes?

Of maak je je alleen maar zorgen om de reacties van anderen? Want die kun je makkelijk pareren, toch?



'Je ziet er toch goed uit?'

'Dank je!'



'Het is maar twee dagen per jaar Kerst, hoor!'

'Oh, ik dacht twee weken!'
Alle reacties Link kopieren
Kerst betekent voor mij toch echt niet 'eten tot je erbij neervalt'. Natuurlijk staat er vaak meer en luxer eten op tafel dan normaal, maar daarom hoef je je nog niet helemaal vol te vreten toch?
Alle reacties Link kopieren
Keuzes maken, niet te veel eten. Dus stoppen zodra je vol zit en niet denken: het is zonde of het is te lekker om te laten liggen. Kleiner bord vragen?
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Aankomen doe je van nieuwjaar tot kerst, niet van kerst tot nieuwjaar!
Het is allebei overdreven.



Streng lijnen met de kerstdagen kun je best even laten, je komt dan echt niet meteen kilo's aan. Aan de andere kant is het 'eten tot je neervalt' natuurlijk ook nergens goed voor. Echt, sinds wanneer is kerst een vreestfestijn geworden? Eet waar je zin in hebt, en vanaf 2015 weer met frisse moed door.
Je eet het zelf hoor. Dus gewoon eten wat je zelf wilt en commentaart naast je neer leggen. Maar goed, ik lijn nooit, want dat is toch zinloos. Je kunt beter je eetpatroon aanpassen. Dan is een keer zondigen met Kerst ook niet zo erg.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ervoor kiezen niet te eten tot je erbij neervalt.
verba volant, scripta manent.
Ik eet niet tot ik erbij neerval?

Zo, opgelost! Hoef je dus ook niet meer tegenop te zien. Je hebt toch zelf in de hand hoeveel je in je mond stopt? Je MOET niet eten tot je erbij neervalt, dat doe je toch echt zelf.



Maar waarom zie je er dan toch tegenop?
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard is eten geen verplichting maar ik vind het zo zuur om dan op een minihapje te gaan zitten kauwen terwijl je eigenlijk zin had in een groot stuk gebak ofzo bij de koffie. En mensen die denken dat je door 2 dagen lekker eten van normaal gewicht naar morbide obesitas gaat hebben misschien toch een vorm van psychische bijstand nodig. Ik vind dat het een beetje uit de klauw loopt. Tuurlijk, letten op wat je eet is niks mis mee maar je mag je gerust eens laten gaan zonder steeds als een wandelende calculator de calorieën per vierkante centimeter uit te rekenen.
Extra sporten in die dagen, verbrand je weer de extra calorieën en als je aan het sporten bent heb je ook geen last van de verleiding van een stuk taart.
Alle reacties Link kopieren
Sportschool is dicht met kerst en buiten regent het ;-(
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Madelynn schreef op 18 december 2014 @ 14:11:

En mensen die denken dat je door 2 dagen lekker eten van normaal gewicht naar (morbide) obesitas gaat hebben misschien toch een vorm van psychische bijstand nodig. .

+1

Ik vond het ook al niet helemaal gezond klinken.
.
Alle reacties Link kopieren
Jezelf niet volproppen, dat lijkt me ook helemaal niet leuk, maar gewoon genieten. Kan ook helemaal geen kwaad om wat 'ongezonder' te eten tijdens deze twee dagen, daar kom je absoluut geen kilo's van aan.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, als je dieet is het sowieso goed om af en toe wel veel te eten.

Dat helpt om daarna weer harder af te vallen, is mijn ervaring.
.
Je mond houden over het lijnen en gewoon lekker eten wat je wilt eten.



Op feestdagen doe ik trouwens niet aan de lijn. Soms uit de band springen is leuk in het leven.
Alle reacties Link kopieren
Tja, je moet je ook niet de tering vreten, dat heb je zelf in de hand.



Zelf eet ik alles wat ik lekker vind, in normale porties. Zo blijf ik slank.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het bijna 2, 5 week kerst en oud en nieuw. Etenje hier, etentje daar, borrel, extra cadeautje ..meestal in voedselvorm, kerstpakket..

Dus lijn technisch sla ik december gewoon over. Komt wel weer. En dan komt het voor de zomer best nog goed want zat de tijd.
..popcorn?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook heel veel etentjes, borrels en dan komen de kerstdagen en o&n er nog aan. Inmiddels ben ik al 6 kg afgevallen, maar merk dat het deze maand moeilijker gaat. Ik heb minder tijd om te sporten (ook minder zin, want heel veel andere verplichtingen). Het lukt me gelukkig wel om niet bij te komen. Op de dagen dat er iets gepland staat (een borrel of een etentje) dan eet ik overdag zoveel mogelijk normaal en probeer ik in de ochtend te sporten. De dagen na het "eten" let ik dan extra op. Tot nu toe is het gelukt om niet bij te komen en zelfs een klein beetje af te vallen. Ik probeer me er niet druk over te maken. Tussen kerst en o&n lekker sporten en op 2 januari weer doorgaan in het patroon voor sinterklaas. Overigens eet ik wel mee, maar wel met mate, ik hoef natuurlijk niet alles te eten. Ik pas mijn porties aan, en maak gezondere keuzes. Voordeel is dat de kerst bij mij thuis gevierd wordt dus ik bepaal mede wat er op tafel komt...
Alle reacties Link kopieren
Hoezo eten tot je er bij neer valt? Kerst draait toch niet om het eten?



Ik lijn ook. Ik let gewoon met kerst op wat ik eet. De vette troep laten staan. Ik neem ook echt wel wat extra's met kerst en wat ongezonds maar ik prop me niet vol.

Met gourmet beetje vlees en stokbrood en verder bv lekkere salades en groentes kan ook.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven