Lijf & Lijn alle pijlers

Lowcarb, en de kilo's verdwijnen!!

26-01-2014 11:31 516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hooooi!! Ik ga helemaal uit mijn dak en wil jullie dit niet onthouden. 4 dagen ben ik begonnen met het schrappen van koolhydraten en inmiddels ben ik 2 kilo lichter Tuuuuuurlijk weet ik dat dat vocht is en dat dat nooooooit zo snel zal blijven gaan dus daar hoeven jullie me niet op te wijzen, hihi. Maar het ken d'r maar af weze!!!



Voor wie interesse heeft wil ik wel schrijven wat ik zoal gegeten heb en misschien kunnen we erover van gedachten wisselen hier.



Oja, nog 8 kilo te gaan voor mij!



x

M
Pelikaan ik weet wel zeker dat dat het is.



Als ik kijk naar hoe mijn opa/oma aten , pfff 10 plakken brood op 1 dag. En nee geen mager kipfilet er op hoor. Nee daar ging hele vette spek , boterhamworst , e.d op.

En s avonds flink bord aardappelen , veel groente en stuk vlees. Meestal gehaktbal of goedkoop vet vlees.

Waren echte arbeiders , hard werken weinig geld. (dus een stuk biefstuk kon niet !!) Opa werkte in een fabriek , oma werkte gehele dag in de volkstuin om de groente en aardappelen te poten en te rooien.

Mijn opa en oma waren altijd slank , oke oma na haar 10 kinderen baren wat dik rondom de buik. Maar goed dat was normaal , even insnoeren in een corset en je zag er weinig meer van.

Ze hebben beide de 98 en 99 gehaald. Mijn andere opa/oma precies het zelfde.
Newsflash: Mensen zijn geen klonen van elkaar.



Dat sommige mensen prima veel koolhydraten kunnen eten zonder er dik van te worden, betekent niet dat dat voor alle mensen geldt. Iedereen heeft nu eenmaal een ander lichaamstype. Sommige mensen zijn van nature slank doordat ze een snelle stofwisseling hebben en kunnen naar hartelust koolhydraten eten; bij anderen zetten koolhydraten sneller aan; voor hun is low carb eten een goed idee.



Het is dus de kunst voor een ieder om de juiste balans voor zichzelf te vinden. Als sommige mensen zich goed voelen bij het minderen met koolhydraten, prima. Als anderen slank blijven terwijl ze veel koolhydraten eten, ook prima. Wat voor de een geldt hoeft niet voor de ander te gelden.
Alle reacties Link kopieren
Heb laatst gelezen over 5:2 vastendieet maar dan 2 dagen koolhydraatarm. Omdat ik een hekel heb aan calorieën tellen, vond ik dit een goede optie voor mij. Daarbij zou dit ook gezondheidsvoordelen opleveren link

Natuurlijk zijn koolhydraten ook nodig, maar tegenwoordig eten mensen te veel en te vaak brood. Daarbij is tarwe in de loop van de tijd flink bewerkt.

In ieder geval ik val hiermee tot nu toe (3 weken bezig )

een halve kilo per week af en sneller hoeft ook niet voor mij.

De andere 5 dagen eet ik gewoon, zelfs een reep chocola in het weekend.
Alle reacties Link kopieren
Mijn beide oma's waren tonnetje rond. En dan droegen ze allebei van die jurken met zo'n riempje eromheen, geweldig! Een van mijn oma's had daarbij ook nog een kónt nee niet mooi meer, daar kon je op meeliften En helaas heb ik hun genen want mijn ouders zijn beide graatje mager en mijn broer ook. Ik niet.



Ik merk dat als ik kh's eet dat ik continu trek heb in meer meer meer. Nu heb ik 2 weken zo min mogelijk kh's gegeten en merk ik dat ik veel minder trek heb de hele dag.



Er is nu 4,5 kilo af en ik vind het tijd worden om 2 volkoren boterhammen toe te voegen aan mijn eten. Daar ben ik vandaag mee begonnen en ik merk dat ik nu veel sneller voldaan ben. Vandaar mijn 2 weken kh-arm. Even goed afkicken én het resultaat is daar.
Alle reacties Link kopieren
Moni, heb je dan niet meteen een opgeblazen gevoel?

Dat heb ik wel als ik brood eet.
Alle reacties Link kopieren
Nee, geen last van! In de 2 weken kh-arm ben ik weer begonnen met veel lijnzaad door mijn eten en dat wil ik nu vasthouden. Merk dat ik daardoor een veel betere 'buik' heb. Misschien is dat voor jou ook een tip?
quote:Mieomij schreef op 30 januari 2014 @ 14:20:

Newsflash: Mensen zijn geen klonen van elkaar.



Dat sommige mensen prima veel koolhydraten kunnen eten zonder er dik van te worden, betekent niet dat dat voor alle mensen geldt. Iedereen heeft nu eenmaal een ander lichaamstype. Sommige mensen zijn van nature slank doordat ze een snelle stofwisseling hebben en kunnen naar hartelust koolhydraten eten; bij anderen zetten koolhydraten sneller aan; voor hun is low carb eten een goed idee.



Het is dus de kunst voor een ieder om de juiste balans voor zichzelf te vinden. Als sommige mensen zich goed voelen bij het minderen met koolhydraten, prima. Als anderen slank blijven terwijl ze veel koolhydraten eten, ook prima. Wat voor de een geldt hoeft niet voor de ander te gelden.het is niet bewezen dat de ene mens meer aankomt van "koolhydraten" dan andere
Als je bewijs wilt zien: neem de moeite om naar de lezing van deze neuro-endocrinoloog te luisteren die er wel verstand van heeft: " Sugar, the Bitter Truth".



http://www.youtube.com/watch?v=dBnniua6-oM



Daarin wordt het haarfijn uitgelegd. En het komt er kort gezegd inderdaad op neer dat sommige mensen meer aankomen van koolhydraten dan anderen. Door een samenspel van hormonen en het effect dat bepaalde soorten koolhydraten daarop hebben.



Misschien steek je er wat van op.
ten eerste is het neuro endocrinoloog en ten tweede is het geen bewijs voor je stelling.
Dat heb je dan snel bekeken in twee minuten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mieomij schreef op 04 februari 2014 @ 23:48:

Dat heb je dan snel bekeken in twee minuten.

Laat gaan. Sommige mensen willen niet anders en blijven in oude ideeën hangen. Misschien voor een gevoel van veiligheid?

Mensen die zich wat inlezen en de positieve verhalen horen of zich verdiepen in medische onderzoeken zijn toch wel bereid om het te proberen. Vooral als ze merken dat ze zich al jaren aan het ''gezonde'' eetpatroon houden en toch aankomen. Na het proberen spreekt het resultaat voor zich. Geen buikpijn, geen opgeblazen gevoel, sneller voldaan, minder tot gaan snaaizin en je valt nog af ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik begin zo langzamerhand een beetje moe te worden van Meds...
Alle reacties Link kopieren
Ik ook. Ik lees er gewoon overheen, scheelt alles.
Dezelfde starheid en plaat voor de kop als Martijn Katan.

Sommige dingen zijn niet wetenschappelijk vast te leggen maar als er tig onderzoeken los van elkaar laten zien dat de uitkomst hetzelfde is twijfel ik niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik luister vooral naar mijn eigen lichaam. Gister 2 volkoren boterhammen aan mijn eten toegevoegd. Prompt zat ik 's middags aan een koekje en 's avonds hing ik in de droppot. Om half 10 lag ik doodmoe in bed. Zeg maar dat het toeval is maar in mijn 2 weken kh-arm heb ik geen seconde de behoefte gehad aan dit alles. Ik heb zelfs aan een blikje spa rood in de snackbar gezeten terwijl mijn man een patatje zat te eten. Geen enkele moeite. Ik voelde fit en wakker. Vandaag de knop dus weer om. Kh-arm is voor mij het beste, wat een ander er ook van vindt.
Absoluut Moni. Wat voor de één werkt geldt voor de ander niet. Ik heb het eigenlijk meer over boeken, onderzoeken en filmpjes die kei hard onderuit gehaald worden omdat er geen wetenschappelijk bewijs zou zijn.



Voorbeeld

http://melchiormeijer.wor ... 012/01/26/paleo-apenkool/
Alle reacties Link kopieren
Moni, als jij je goed voelt bij KH arm, moet je dat gewoon lekker doen. Blijkbaar past het bij je. Lekker dat je al zoveel afgevallen bent.
There is no always forever...just this...
Alle reacties Link kopieren
Vind ik ook. Mij bevalt het ook heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanaf begin januari bezig met KH arm en ik ben tot nu toe 3 kilo kwijt (in bijna 6 weken dus) Ik sport ook nog eens 2-3x per week (kracht en cardio) dus ik ben dik tevreden.



Ik drink geen melk meer, en geen frisdrank. Als ik overdag brood heb gegegeten, eet ik savonds geen aardappelen of pasta. Wel quinoa. In het weekend 1 schaaltje chips (in plaats van een hele zak leegeten) en op zaterdag eten we gewoon patat as usual.
Alle reacties Link kopieren
Melk en andere zuivel heb ik inmiddels ook afgeschaft. Helaas geen bakje yoghurt meer als ontbijt, maar mijn darmen kunnen daar niet meer mee overweg. Ik eet nog wel gewoon brood, maar dan 's avonds geen/weinig koolhydraten. Ik ben vorige week 3 kilo afgevallen, maar dat zal wel een hoop vocht geweest zijn, dus die kilo's tel ik nog maar niet echt mee
There is no always forever...just this...
Alle reacties Link kopieren
3 kilo is 3 kilo en wat het is maakt niet uit. Als ze maar wegblijven toch?

Ik eet in het weekend vaak een broodje tussen de middag met het gezin mee, maar merk het meteen aan mijn buik.

Zou niet zonder yoghurt kunnen. Dat vind ik toch wel makkelijk en lekker als ontbijt.
Het verouderingshormoon: insuline.



http://www.cbbr.nl/natuurlijk-veroudering-remmen/



Biochemie van een lang en gezond leven bereiken we dus door

1. koolhydraatbeperking (geeft een lage insuline spiegel door en een actief FOXO, het FOXO vertraagt de veroudering)



Interessant stuk
Alle reacties Link kopieren
Dat is waar Emma: als ze maar wegblijven

Het zou toch wat zijn als je sowieso zo snel af kon vallen...
There is no always forever...just this...
Alle reacties Link kopieren
Misschien hield je eerst wel veel vocht vast. Dan is het alleen maar goed dat dat nu verdwijnt.
quote:Pelikaan schreef op 30 januari 2014 @ 14:09:

Ik snap het niet. Ik eet vier tot zes volkoren boterhammen op een dag, 2-4 stuks fruit, vrijwel elke dag iets lekkers van een koekje oid en als diner in ieder geval veel groente en daarbij koolhydraten in de vorm van aardappelen/ pasta/rijst/couscous, etc. De ene keer vlees, de andere keer vervanger en dan 'es vis. Hiernaast de nodige zuivel. Ik ben 1.73 en weeg 62 kg. Jij volgt het gezond eten dieet dus. Als je al te dik bent doordat je je niet kunt beheersen bij slechte koolhydraten (lekkere witte broodjes met vette kaas, chips, friet e.d.) kan lowcarb gaan eten tijdens 'n dieet echt wel helpen met afvallen. Enige nadeel is dat je uiteindelijk toch weer bezwijkt voor slecht eten omdat dat toch lekkerder is. Als je net als jij gezonde producten lekker vindt, zul je idd weinig tot geen gewichtsproblemen krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven