Lijf & Lijn alle pijlers

Maag kramp door zero noodle.. Niet zo een frisse vraag hoor

29-10-2015 16:11 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eergisteren voor het eerst een pak zero noodles geprobeerd. Lag al maanden in mijn kast en dacht of ik gooi t weg of probeer het uit. Nou nadat ik het had gegeten was er nog niks aan de hand. Toen ik in de ochtend wakker werd had ik me toch een pijn. Het zat echt in het gebied tussen de navel en borstbeen en dan ook helemaal uitstralen naar mijn rug. Het leek wel op weeën echt vreselijk. Pas nadat ik mijn grote boodschap ahum had gedaan een uur later hield de pijn op. De noodles kwamen er gewoon onverteerd uit echt ranzig. Maar goed.. Mijn moeder hoorde toevallig dat ik de noodles had geprobeerd en is vervolgens een pak of 5 gaan kopen voor mij.. Super lief maar arghhhh wil ze nooit meer eten 😖



Iemand dit ook wel eens gehad dat je eten er onverteerd uit is gekomen en dat je daardoor een paar dagen maagkra,pen hebt. Stond ook nog even op de weegschaal en gewoon een kilo zwaarder terwijl ik me netjes aan mijn weight watchers punten hou.. Zou het vocht zijn door de krampen en darmen die van slag waren? Morgen weegdag op de cursus ook 😐

Dank alvast!

Ps: voor zoiets hang ik niet aan de telefoon met de dokter hoor. Of er had bloed bij moeten zitten. Het Viva forum leek mij de geschikte plek om mijn vraag te stellen 😀
Onverteerd eruit?? Gatver! Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt. Waren ze niet (heel ver) over de datum?
Alle reacties Link kopieren
Moest je ze niet eerst koken?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Het idee achter die producten is dat er nauwelijks calorieën uit gehaald worden, omdat het van onverteerbare vezels is gemaakt. En dat is dus heel heftig voor je darmen, want die proberen er toch wat mee te doen. Lijkt me niet zo gek dus, dat het buikpijn oplevert.



Is je dit aangeraden door de WW? Ik dacht dat die juist een goed voedingspatroon obv normale produkten voorstonden?
Alle reacties Link kopieren
Lag het aan de noodles of kreeg je ondertussen een buikgriepje dat alles verstoorde en je darmen daardoor raar doen?
Getsie. Die heb ik ook nog liggen. Heb er al meer slechte ervaringen mee gehoord, maar dit is wel de slechtste haha. Ik ga ze lekker weggooien. Mijn darmen doen al gek genoeg zonder onverteerde noodles.
quote:sassafras schreef op 29 oktober 2015 @ 16:21:

Het idee achter die producten is dat er nauwelijks calorieën uit gehaald worden, omdat het van onverteerbare vezels is gemaakt. En dat is dus heel heftig voor je darmen, want die proberen er toch wat mee te doen. Lijkt me niet zo gek dus, dat het buikpijn oplevert.



Is je dit aangeraden door de WW? Ik dacht dat die juist een goed voedingspatroon obv normale produkten voorstonden?Onverteerbare vezels? Noodles is ongerezen, gekookt deeg. Deeg is toch niet onverteerbaar? Het is hetzelfde als pasta. Ik heb nooit last van noodles, verteren prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 29 oktober 2015 @ 16:27:

Onverteerbare vezels? Noodles is ongerezen, gekookt deeg. Deeg is toch niet onverteerbaar?

Zero noodles zijn nepnoodles zonder koolhydraten. Die zullen dus wel ergens anders van gemaakt zijn.



En als die zero noodles inderdaad door WW worden geadviseerd valt dat me wel tegen. Er is immers niks mis met koolhydraten, ook niet als je op een gezonde manier wilt afvallen.
quote:prik schreef op 29 oktober 2015 @ 16:31:

[...]



Zero noodles zijn nepnoodles zonder koolhydraten. Die zullen dus wel ergens anders van gemaakt zijn.



En als die zero noodles inderdaad door WW worden geadviseerd valt dat me wel tegen. Er is immers niks mis met koolhydraten, ook niet als je op een gezonde manier wilt afvallen.Ow zo, ik dacht dat dat gewoon een ander merk noodles was maar het zijn dus weer speciale noodles. Dan heb ik niks gezegd!
Alle reacties Link kopieren
@zzo: nee geen buikgriepje lag echt aan de noodles ben ik bang.

@sassa: nee niet aangeraden door ww hoor. In principe mag en kan je alles eten dus ook zero noodles.. Ik dacht een keer hè doe eens gek en eet zero noodles. Hoeveel kwaad kan dat als ze van wortels zijn gemaakt.. Wortels. Notabene.. Nou ik heb t geweten 😳 Had ik nou maar gewoon mijn heerlijke Groenteschotel meegegeten met de rest dan was er niks aan hand haha. Vond het gewoon zonde om t weg te gooien. Wij hebben een regel thuis dat eten niet in de prullenbak hoort.. Wij gooien ook echt bijna niks weg. Pakje lag al zo lang in de kast.. In ieder geval.. Never nooit meer voor mij!

@marina en handigmet: niet nodig om eerst te koken nee heb ze wel paar minuten mee laten wokken in me Groentemix.ze waren trouwens houdbaar tot 2016
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft ze niet te koken.maar het kan wel. Ik heb ze ooit gekocht - en nooit opgegeten omdat het me toch tegenstond.



http://www.aziatische-ingredienten.nl/s ... i-noodles/
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook even gegoogled hoor.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut eens met prik: ook met koolhydraten val je prima af!
quote:handigmetgeld schreef op 29 oktober 2015 @ 16:15:

Moest je ze niet eerst koken?En kauwen natuurlijk. Als je noodles herkent als noodles in de wc, dan heb je niet genoeg gekauwd. Simpel.
Alle reacties Link kopieren
Zero noodles? Nooit van gehoord.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 29 oktober 2015 @ 16:27:

[...]



Onverteerbare vezels? Noodles is ongerezen, gekookt deeg. Deeg is toch niet onverteerbaar? Het is hetzelfde als pasta. Ik heb nooit last van noodles, verteren prima.Wat jij zegt is waar voor gewone noodles, maar die Zero Noodles zijn dus juist iets heel anders....
Ik had ook een keer gehad dat ik enorme krampen had, zwaar aan de diarree was en toen allemaal stukjes oranje in de wc lag liggen. De avond ervoor had ik gekookte worteltjes gegeten, dus die waren ook gewoon niet verteerd. Maar ik heb spastische darmen, dus lag niet aan de worteltjes maar aan mijn darmen.



Je zou het bij jezelf wel als een beschermingsmechanisme van je lichaam kunnen zien, die was duidelijk niet blij met wat je at dus moest het er weer helemaal uit. Niet heel fijn maar niet meer eten dus :')
quote:sassafras schreef op 29 oktober 2015 @ 16:48:

[...]





Wat jij zegt is waar voor gewone noodles, maar die Zero Noodles zijn dus juist iets heel anders....Daar waren we al achter
Alle reacties Link kopieren
Nou, al kauw ik nog zo goed, na een maiskolf zie ik er toch veel terug die er tussendoor (en doorheen) zijn geglipt na een paar uur. Soms dezelfde avond nog. Maar buikpijn heb ik er dan niet van.
quote:SallyK schreef op 29 oktober 2015 @ 17:04:

Nou, al kauw ik nog zo goed, na een maiskolf zie ik er toch veel terug die er tussendoor (en doorheen) zijn geglipt na een paar uur. Soms dezelfde avond nog. Maar buikpijn heb ik er dan niet van.Die gele vliesjes kunnen inderdaad stug zijn, maar noodles, dan kauw je echt heel slecht als die als noodles naar je maag gaan, en dan ook nog als noodles de uitgang weer verlaten.
Alle reacties Link kopieren
Nou geloof mij maar als ik zeg dat die dingen zo taai waren dat je er gewoon niet normaal op kon kauwen..

@zharon: Noooooooooooooooit meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer ☺
Alle reacties Link kopieren
Waarom eet je die troep?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat vervelend. Ik heb ze onlangs ook gegeten en kreeg wel wat kramp maar niet zo heftig als bij jou. Ik kreeg overigens ook na 2 uur weer gigantische honger. Als je daarbij optelt dat ik ze duur en vies vond. Nou ja niet voor herhaling vatbaar iig.



Beterschap
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 29 oktober 2015 @ 17:25:

Waarom eet je die troep?Soms moet je eens iets spannends doen in je leven. Anders wordt het saai.
Maar je valt natuurlijk wel lekker af als je na het eten van een pakje zero noedels drie dagen helemaal niet kunt eten van de kramp

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven