Lijf & Lijn alle pijlers

mannen en menstruatiepijn

08-12-2016 12:16 37 berichten
Hier een filmpje waarin Humberto Tan ongeveer te voelen krijgt hoe menstruatiepijn voelt. Het komt er natuurlijk niet bij in de buurt, want hij heeft geen baarmoeder die continu in contractie is, maar het is wel leuk om te zien hoe een man zich aan kan stellen, waar de veel mannen toch vinden dat vrouwen maar wat meer ballen moeten kweken.

Zie en verwonder je. Het sterke geslacht in actie.





http://www.ad.nl/show/hum ... atie-kan-voelen~a62ddac2/
Alle reacties Link kopieren
Het is een heel mooi behangetje, dat wel
Virusje aan het verspreiden?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de hele ophef niet zo eerlijk gezegd, maar ik ken volgens mij geen mannen die vinden dat vrouwen maar meer ballen moeten kweken als ze ongesteld zijn en zich niet goed voelen.
Tjezus, wat vals
Filmpje? Ik zie alleen een plaatje van lelijk bloemetjesbehang.
Alle reacties Link kopieren
Nee, volgens mij zijn het vooral vrouwen, die minder last hebben van de menstruatie, die vinden dat vrouwen maar ballen moeten kweken. Waarbij ik dit plaatje dan wel weer van toepassing vind



Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Veel vrouwen zullen hierop reageren met 'Kijk! Dat moeten wij elke maand doorstaan!', maar dat is natuurlijk niet zo. De een heeft meer last van menstruatiepijn dan de ander. Mijn menstruatiepijn komt niet eens in de buurt van de pijn die Humberto hier ervaart. Ik geloof niet dat hij zich aanstelt. Ik denk dat ik ook zou jammeren... Dus, respect voor die vrouwen die dit elke maand moeten doorstaan!
quote:d-purevision schreef op 08 december 2016 @ 12:33:

Mijn menstruatiepijn komt niet eens in de buurt van de pijn die Humberto hier ervaart. Zie jij een andere OP dan ik?
Alle reacties Link kopieren
Hier het bewuste filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=A7bn7Ye0bBU
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwJack schreef op 08 december 2016 @ 12:21:

Ik snap de hele ophef niet zo eerlijk gezegd, maar ik ken volgens mij geen mannen die vinden dat vrouwen maar meer ballen moeten kweken als ze ongesteld zijn en zich niet goed voelen.



Ik heb de link niet geopend, maar dit inderdaad. Toen ik ooit eens ziek naar huis ging van werk vanwege menstruatiekrampen (lijkwit & trillend op mijn benen, ondanks flinke pijnstillers) waren de mannen zeer begripvol terwijl de vrouwen vonden dat ik me niet zo moest aanstellen en vroegen of ik wel zeker wist dat ik niet kon werken.



Niettemin vind ik het idee van een man menstruatiekrampen te laten voelen best interessant .



Nu ik zwanger ben had vriend laatst een gesprek met mannelijke collega's, allen vaders, en de algehele consensus was dat het maar goed is dat zij mannen niet zwanger hoeven te zijn en geen kinderen hoeven te baren omdat ze dat niet aan zouden kunnen. Vind ik wat overdreven en ik ben het er ook niet mee eens, maar ter illustratie.
Ooooh, dat was een behangetje van een ander topic. Ik krijg die link niet geplakt. Snap niet wat er aan de hand is.
Hij staat nu goed in de OP.
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwJack schreef op 08 december 2016 @ 12:21:

Ik snap de hele ophef niet zo eerlijk gezegd, maar ik ken volgens mij geen mannen die vinden dat vrouwen maar meer ballen moeten kweken als ze ongesteld zijn en zich niet goed voelen.Ik ben wel eens een dag thuis gebleven van werk door menstruatiepijn. Dubbelgevouwen op de vloer, kon bijna niet stappen. Controlearts kwam langs (oude norse man) en het was duidelijk dat hij het allemaal maar zever vond, en dat ik gewoon 'een dagje thuis' wou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Same here. Collega's, klasgenoten, de huisarts, m'n vader, mensen die er niet eens wat mee te maken hebben. Allemaal commentaar. "Het hoort erbij, neem maar een pilletje, andere vrouwen doen het ook, hoezo je bent misselijk? Pijn in je benen, ja hoor, maak dat de kat wijs blablabla. Mannen en vrouwen trouwens hoor. Inleven is lastig voor sommige mensen.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik heb wel eens de opmerking van een kennis gehad dat pijn of ongemak tijdens een bevalling (dus dat zal vast ook voor menstruatie gelden) een kwestie van mindset is... Hij werd gefileerd door de aanwezige dames (3 moeders)...
Ik vind dit soort experimenten maar onzin. Er is ook een filmpje waarin mannen een bevalling ervaren.

Gaat nergens over. Geef het geld voor dit soort onderzoeken maar liever aan de ouderenzorg of zo.

Ik heb ook geen behoefte om te weten hoe het voelt als een man in zijn ballen wordt geschopt.
quote:Dreamer schreef op 08 december 2016 @ 12:30:

Nee, volgens mij zijn het vooral vrouwen, die minder last hebben van de menstruatie, die vinden dat vrouwen maar ballen moeten kweken. Dit... Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik dit ook altijd wel een beetje dacht. Tot mijn menstruatie ineens flink veranderde na de bevalling van mijn eerste. Wat een drama. Mijn nederige excuses!
quote:poeziewoezie schreef op 08 december 2016 @ 12:57:

Ik vind dit soort experimenten maar onzin. Er is ook een filmpje waarin mannen een bevalling ervaren.

Gaat nergens over. Geef het geld voor dit soort onderzoeken maar liever aan de ouderenzorg of zo.

Ik heb ook geen behoefte om te weten hoe het voelt als een man in zijn ballen wordt geschopt.Of zet er dan tenminste een vrouw naast die hetzelfde voelt (dus ook met die plakkers). Anders kan je het gewoon niet met elkaar vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:ZonnigKleintje schreef op 08 december 2016 @ 13:11:

[...]





Dit... Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik dit ook altijd wel een beetje dacht. Tot mijn menstruatie ineens flink veranderde na de bevalling van mijn eerste. Wat een drama. Mijn nederige excuses!Geaccepteerd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 08 december 2016 @ 13:25:

[...]





Of zet er dan tenminste een vrouw naast die hetzelfde voelt (dus ook met die plakkers). Anders kan je het gewoon niet met elkaar vergelijken.Heb je 't filmpje gezien? Die man zegt dat ze het ook getest hebben op die vrouw en die kwam tot stand 95 en dat ze dat langzaam gingen opbouwen van 30 naar hoger. Ze hebben het dus ook getest op vrouwen, zo kan je het qua pijn wel vergelijken.
Voordat ik mijn oudste kreeg had ik ook enorme menstruatiepijn tot aan mijn enkels. Naast migraine, misselijk zijn, lijkwit rondlopen, zweten terwijl ik rilde van de kou. Door de jaren heen door alleen mijn moeder (die het ook heeft gehad) en mannen serieus genomen. Veel vrouwen dachten dat ik de gym/zwemles en het werk wilde skippen.
quote:wild-r0se schreef op 08 december 2016 @ 13:37:

[...]





Heb je 't filmpje gezien? Die man zegt dat ze het ook getest hebben op die vrouw en die kwam tot stand 95 en dat ze dat langzaam gingen opbouwen van 30 naar hoger. Ze hebben het dus ook getest op vrouwen, zo kan je het qua pijn wel vergelijken.Dat heb ik dan gemist. Maar dan nog, waarom zetten ze haar er dan niet naast?
quote:poeziewoezie schreef op 08 december 2016 @ 12:57:

Ik vind dit soort experimenten maar onzin. Er is ook een filmpje waarin mannen een bevalling ervaren.

Gaat nergens over. Geef het geld voor dit soort onderzoeken maar liever aan de ouderenzorg of zo.

Ik heb ook geen behoefte om te weten hoe het voelt als een man in zijn ballen wordt geschopt.

Dit.



Overigens heb ik amper menstruatiepijnen dus een filmpje waarin een man menstruatie ervaart en dan kermend ovet de grond kruipt, komt op mij dus overdreven over.

(Ja ik weet dat sommige vrouwen wel veel last hebben maar zoveel pij is voor mij dus inderdaad niet reëel )
Alle reacties Link kopieren
Tja, hier wel reëel. Als iedereen zich gewoon een beetje inleeft is 't ook niet nodig.
Wat is dan niet nodig? Van die debiele aandachtzoekerige 'experimenten'?



Ik werk al jaren in een sector met veel vrouwen en ik heb nog nooit collega's gehad die zich maandelijks ziekmelden vanwege hun menstruatie. Dus dat vrouwen maandelijks massaal kronkelend en kermend op de grond liggen, geloof ik gewoon niet.

Buikkrampen, okay, buikkrampen die blijven ondanks pijnstillers, okay. Maandelijks compleet uitgeschakeld, nee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven