Lijf & Lijn alle pijlers

Marisken (huidflapjes) weg laten halen

12-01-2017 16:58 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Niet heel erg fijn onderwerp, maar toch.... ;) Na heel lang twijfelen ga ik de stap toch wagen!



Komende woensdag heb ik een afspraak bij de dokter om een verwijsbrief te krijgen om huidflapjes bij mijn kont (anus vind ik zo’n naar woord) weg te laten snijden! Er zijn al meer topics over, maar dat is al weer geruime tijd geleden. Daarom heb ik een nieuw topic geopend.



Toen ik jonger was (denk jaar of 13/14) kon ik erg moeilijk naar de wc en heb ik heel erg last van aambeien gehad. Denk dat ze sindsdien zijn gekomen en niet meer weg gegaan. Eigenlijk dacht ik dat het normaal was! Maar dat is helemaal niet zo… Ik wil die krengen weg hebben!



Ik kijk uit naar het feit dat ze weg gehaald worden, maar kijk heel erg op tegen de nasleep met de pijn etc. Hier lees ik wisselende reacties over. Wel lees ik telkens dat ze heel blij zijn dat ze de stap hebben gezet! Zijn er meer dames die de operatie ondergaan zijn? Denk dat ik een paar dagen erna thuis wil blijven/werken, maar daarna wel weer naar kantoor moet (eigen zaak met personeel). Wat zijn jullie ervaringen en adviezen hierin?



Toch fijn als je elkaar een beetje kan steunen met dergelijke ingrepen ;)



Ik zie jullie reacties graag tegemoet!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Shopaholic,



Ik heb de operatie vorige week maandag ondergaan en was sowieso nog van plan wat te posten hierover, gezien de verschrikkelijke verhalen die op het internet rondgaan, die mij dus alles meevielen!



De napijn is helaas wel heel naar, ik heb er de eerste nacht heel slecht van geslapen, maar ook vanwege de stress van de operatie zelf en de angst voor de nasleep. Nu (na een ruimeweek) voel ik me helemaal goed, kan aan het werk, ben weer energiek en geen pijn meer. Toch kan dat per persoon nogal verschillen als ik de verhalen hoor. De pijn was na die eerste nacht goed te doen met pijnstillers, heb er een dag of 5 last van gehad (de pijn).



Ik heb zelf 2 kleine tags weg laten halen. Ze deden geen pijn en ik had er eigenlijk weinig last van, maar was het eindeloos schoonpoetsen na een grote beurt heel erg zat en voelde me er ook erg onsexy bij. Had ze een jaar of 3 voordat ik dat besluit nam. Ze zijn gehecht, wat ook heel veel verschil maakt met de wond open laten denk ik. Voordeel van hechten is denk ik dat je prima naar de wc kan na de operatie. Ik was heel erg bang voor de eerste ontlasting vanwege wat ik gelezen had, maar nul extra pijn!



Paar dingen die heel belangrijk zijn: zorg dat je ontlasting zacht is!!! Dat kan door combinatie van gezond eten en iets laxeer achtigs (zelf een pakje dulcolax gehaald bij de apotheek en die de eerste 3 dagen savonds genomen). Daarnaast herstel je natuurlijk veel beter van een operatie als je fit en gezond bent. En tot slot moet je na de operatie je stoelgang weer op gang krijgen (na een dag of 2-3 alleen maar op bed/bank stil te liggen), dus probeer zodra dat kan weer te bewegen (al is het maar een klein ommetje in de buurt slenteren). Ook is beweging goed voor de bloedsomloop, wat weer helpt bij herstel.



Naast de pijn, kost herstel ook veel energie. Je herstelt natuurlijk sneller als je veel kan slapen of rust kan nemen in plaats van zo snel mogelijk weer naar allerlei (sociaal/werk) afspraken te gaan. Ik was ook supermoe de eerste (5?) dagen na de operatie en erg blij dat ik mn volledige agenda had leeggemaakt.



Misschien heb ik geluk gehad met de goed gezette hechtingen, misschien viel het mee omdat het maar 2 kleine waren, maar ik denk dat je met goede voorbereiding, goede voeding en goede rust al een hele hoop ellende kan voorkomen!! Succes ermee en stuur gerust pm als je vragen hebt of ff een steuntje in de rug ;) Over het resultaat kan ik nog niet helemaal iets kwijt, want het kan wat langer duren voor alle zwellingen helemaal weg zijn.
Ik lees even mee.



Heb ook al heel lang last van een huidflapje.

Ne vorige week bevallen en daar nog een extra flapje aan over gehouden als ik het zo voel (wrs aambei geweest)

Heb er geen last van maar ben het ook zat dat ik het niet altijd goed kan schoonmaken.



Twijfel nu of ik het binnenkort eens laat bekijken door de huisarts. Ben namelijk ook huiverig voor de nasleep en napijn.....
Alle reacties Link kopieren
Dank voor je uitgebreide reactie Beattheodds! En dank voor je tips!



Als ik je verhaal zo lees, dan durf ik het wel aan hahaha ;) En 5 dagen pijn heb ik er wel voor over! Vind het ook fijn om te lezen dat er veel meer mensen zijn met hetzelfde probleem en ook twijfelen om het wel of niet te doen…



Bij welke kliniek heb jij het laten doen? Ik wil naar Helder Kliniek gaan, maar lees dat ze niet zullen hechten zodat het sneller zal genezen en hygiëne?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het in Delft laten doen bij het Reinier de Graaf. Ik moest de wond 2-3x per dag afspoelen met water onder de douche (mocht ook absoluut geen zeep/zalfjes/waterbaden gebruiken) en had een goede voorraad maandverband om wondvocht op te vangen. Dat stinkt de eerste dagen trouwens ook echt behoorlijk... Maar qua verzorging was het heel goed te doen en viel het mee qua intensiteit. Ik heb geen idee hoe dat zich verhoudt tot open wonden...



Ook al vond ik het in z'n geheel misschien meevallen, moet je echt die eerste week niet onderschatten. Veel pijn, weinig energie, die wond stinkt en je kan weinig doen.



In het ziekenhuis zeiden ze dat er inderdaad veel mensen waren die dit lieten doen, dat je 2 dagen echt volledig rust moest nemen, maar daarna niet per se aan huis gekluisterd hoeft te zijn en je na 5-7 dagen wel weer kan werken. De horrorverhalen zullen dus naar mijn idee echt uitzonderingen zijn als ze er vanuit het ziekenhuis ook vrij 'casual' mee omgaan.
Alle reacties Link kopieren
Ok goed te horen! Ik zal wel een update posten als ik woensdag bij de huisarts ben geweest...
Alle reacties Link kopieren
Zojuist ben ik bij de huisarts geweest en ik krijg een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Waarschijnlijk is het te verhelpen met een elastiekje en hoeft er niet gesneden te worden! Dat zou mooi zijn! Ik hou jullie op de hoogte...
Alle reacties Link kopieren
Okay ik heb net het ziekenhuis gebeld en ik heb 28 febr. een afspraak gemaakt. Ze gaan evt. inwendige aambeien met elastiekjes behandelen en overtollig huid toch weg snijden! Aaaaaaaargh kijk er nu al tegen op :(
Alle reacties Link kopieren
Dat is een vrij gezonde reactie op zo'n procedure hoor shopaholic :P



Ik weet niet zo veel over die elastiekjes, maar schijnt ook heel vaak niet te werken... Als ze het goed snijden ben je er als het goed is in ieder geval helemaal vanaf..



Bij mij zijn de zwellingen al weer een stuk minder geworden maar zitten er wel nog steeds. Het lijkt ook wel alsof er een nieuw klein stulpje bij is gekomen sinds de hele procedure, ik hoop dat die samen met de rest ook weer wegtrekt... Duurt maar lang allemaal...
Alle reacties Link kopieren
Hahaha jazeker!



Oh shit! Dat is balen dat het zo lang duurt voordat het wegtrekt en je het idee hebt dat er weer wat nieuws bij is gekomen :s Heb je al navraag gedaan of dat 'normaal' is? Hoe is het verder met de pijn? Is dat nu helemaal weg getrokken?
Alle reacties Link kopieren
Nee nog geen navraag gedaan, want ik geloof dat het vrij normaal is dat het lang kan duren...



Inmiddels slinkt het al behoorlijk, begint er steeds meer richting normaal uit te zien . De pijn was eigenlijk na de eerste week wel weg, denk dat ik er na anderhalve week echt amper meer iets van voelde.



Succes de 28e, laat vooral weten hoe het ging!
Alle reacties Link kopieren
Ok goed te horen!! Ja zal ik doen



Kan je na een week ook gewoon weer sporten en fietsen?
Alle reacties Link kopieren
Volgens het ziekenhuis kan je na een week weer sporten. Ik ben toen naar de fitness geweest en dat ging prima, heb alleen wel mn squashen nog een extra weekje uitgesteld... Fietsen doe ik niet zo veel, denk dat anderhalve week wel moet kunnen. Maar nogmaals,herstel kan echt verschillen van persoon tot persoon..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bij Helder kliniek geweest vanwege zeer pijnlijke kloven. Vond het een prettige kliniek, vriendelijk personeel. Ik mag er ook nog een keer twee marisken laten weghalen, maar ik zie er, net als jij, tegen op. Volg je topic dus graag even.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Ik heb er jammergenoeg ook, maar ben nog niet zo'n held om ze te laten weghalen.

Beetje delicaat vraagje, maar schamen jullie je ook tijdens de sex voor die marisken?
Alle reacties Link kopieren
Nee, daarvoor is het te klein. Ik ben door klachten daar wel altijd huiverig voor alles dat richting anale seks gaat. En mooi vind ik het ook niet. Maar ja, welke anus is nou wel prachtig?
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Wat voor klachten heb je?

Mooi vind ik het zelf ook niet, ik voel ze zelf wel dus zijn niet super klein (bah wel raar om er zo over te praten:().

Maar zorg meestal dat de man niet in de buurt ervan komt met zijn handen tijdens sex en aan anale seks doe ik sowieso niet;).

Ik heb er een paar, maar durf gewoon niet ze te laten weghalen na al die gruwel verhalen.
Ik had hier nog nooit van gehoord en wist niet eens dat het bestond en zo te lezen mag ik daar ook heel blij mee zijn. Sterkte dames want het lijkt me heel pijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu geen klachten Wolkje, maar bij mij is er één het resultaat van de bevalling (kleine aambei geweest) en de ander komt doordat ik vorig jaar heel veel pijn heb gehad vanwege verstopping en inwendige kloven. Echt maandenlang, kon soms niet eens goed zitten van de pijn. Toen is dus de tweede ontstaan. Ik heb daar nu geen pijn meer van maar let dan ook heel goed op met voeding.



Wat seks betreft doe ik er niet moeilijk over. Ik wet dat meer vrouwen ze hebben, dat maar weinig anussen mooi zijn en er mag best een vinger in ofzo. Toen ik nog veel pijn had was dat anders, verstijfde ik als er iets in die buurt kwam. Maar dat laatste stapje, wegsnijden, tja...

Ik ben ergens ook een beetje huiverig dat ik dat laat doen, weer klachten krijg en weer opnieuw moet. Stom, want dan weet je ook hoe het is om weg te halen en of je het weer zou doen.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
quote:Geronimo2 schreef op 28 januari 2017 @ 23:42:

Ik had hier nog nooit van gehoord en wist niet eens dat het bestond en zo te lezen mag ik daar ook heel blij mee zijn. Sterkte dames want het lijkt me heel pijnlijk.Hier gelukkig geen pijn ofzo, durf alleen de stap niet te zetten om ze te laten weghalen voor cosmetische redenen.
Nou, als het puur cosmetisch is zou ik het denk ik niet doen als ik hier lees hoeveel pijn het doet. Iedereen bepaalt zelf zijn grens wanneer iets lelijk genoeg is om het te veranderen maar het is een plek die niemand opvalt toch?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik schaam er ook wel voor! Dat is ook 1 van de redenen dat ik ze weg laat halen... En de 28e komt steeds dichterbij! :s
Alle reacties Link kopieren
quote:Geronimo2 schreef op 29 januari 2017 @ 15:52:

Nou, als het puur cosmetisch is zou ik het denk ik niet doen als ik hier lees hoeveel pijn het doet. Iedereen bepaalt zelf zijn grens wanneer iets lelijk genoeg is om het te veranderen maar het is een plek die niemand opvalt toch?



Daar zit wat in....



Als ik bedenk dat je er een week echt last van hebt en vervolgens je leven (hopelijk) van verlost bent dan heb ik dat er wel voor over!

Ik hou jullie op de hoogte over hoe ik de pijn en ongemakken ervaar....
Alle reacties Link kopieren
quote:beattheodds schreef op 26 januari 2017 @ 20:56:

Volgens het ziekenhuis kan je na een week weer sporten. Ik ben toen naar de fitness geweest en dat ging prima, heb alleen wel mn squashen nog een extra weekje uitgesteld... Fietsen doe ik niet zo veel, denk dat anderhalve week wel moet kunnen. Maar nogmaals,herstel kan echt verschillen van persoon tot persoon..Ik wilde je een privébericht sturen, maar die optie heb je helaas niet... Een vriendin geeft 4 dagen na de operatie een (afscheids)borrel waar ik eigenlijk wel heen wil! Denk je dat het te doen is? Ook qua stank etc. Hoop het! Hoor het graag van je...
O succes zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven