Lijf & Lijn alle pijlers

Met 5 tot 10 kilo minder word ik nóg leuker!

30-08-2011 12:03 2366 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij ons veel lekkerder en prettiger in ons lijf voelen met vijf tot tien kilo minder en toch 's avonds weer naar die chips, bokkepootjes, biertjes en chocolade grijpen!



Voor de dames die al mee doen, die ooit mee hebben gedaan en weer een poging willen wagen en eventuele nieuwe enthousiastelingen.



Oja, wij zijn van het een gewoon saai, verantwoord, netjes, gestaag, gezond eten en bewegen.

Naam Lengte Start Huidig Verschil Streef Fleetwood1,6875,373,5-1,870nike1,635857,3- 0,7555x51,6376,776,7- 069,5Yin1,738785- 280Rabida1,5564,563,1- 1,460IslaGisla1,839190-179Desigual1,758279-275Spijk-er1,6667,562,3-5,257,5Bloemetje1,677974-568Hebri1,7077,372,5-4,871Miss Wispelturig1,6465,565,5-0,060Valenta1,6863,663,0-0,659Maanon1,7671,771,7-0,066
@ 5x5: dank voor de mail voor de Hyves. Erg grappig om jullie gezichten te zien!



Vandaag ging het niet zo goed. Teveel gegeten, ben moe en heb zo geen zin in sporten. Morgen ben ik vrij, moet wel te vroeg naar het ziekenhuis (controle) en nog naar de huisarts, maar morgenmiddag heb ik voor mezelf. En ik hoop me dan tot sporten te zetten.
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
Zo, welkom allemaal. Ik ga er morgenmiddag even rustig zitten en de tabel aanpassen.



@ BarbaraAnn, idd happy new topic! Hadden we veel eerder moeten doen. Maarja, wisten wij veel dat we zo lang zouden blijven hangen...



@ Yin, succes morgen!



@ Allen: Dit topic is idd een goede stok achter de deur. Ik zit nu ook even in een niet sport fase/week. En eigenlijk ook in een snoepfase. Maar volgende week ben ik een weekje op vakantie en dan gaan de schouders er weer onder!
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!



En om het te vieren heb ik vandaag geen muffin genomen. Ik ga even het oude topic opzoeken om te kijken wat ik gemist heb sinds de laatste keer dat ik online was!
Alle reacties Link kopieren
Nike: Je bent geweldig! Super dat we een nieuw topic hebben. Nu krijg je een cheerende smiley voor het nieuwe topic: . Nu nog even sporten en dan krijg je er nog een . Ben trouwens nog steeds helemaal fan van onze positieve titel.



@Yin: Is het nog gelukt met de tegoedbon? Je bent gaan fietsen door potentiele regen. Wat goed! Lees nu een recentere post van je. Hoop dat je je nu een stuk beter voelt en dat je morgen alles kunt doen wat je wil.



Hyves vind ik trouwens een leuk idee, maar dan moet ik eerst wel even kijken of mijn hyves nog leeft. Ben er al tijden niet meer opgeweest. (Eigenlijk alleen af en toe om bepaalde mensen toe te lachen). Dus ik zal em even af moeten stoffen.



@5x5: Fijn dat de osteopaat werkt. Je zou trouwens ook kunnen proberen of een crosstrainer (op de sportschool) voor je werkt. Ik mag ook niet hardlopen, maar omdat je in dat ding in één (of een hele hoop) vloeiende beweging zit, krijgen je knieen niet zo’n harde schok. Happy new klarinet!

Een stuk taart en wat chips valt inderdaad mee voor een feestje. Ik heb het op mijn Housewarming feestje ook bij een stuk taart en 2 glazen wijn gehouden (voor zover ik me nu nog herinner). Ook netjes vind ik.



Leuk dat jullie voor een derde gaan. Lijkt me best leuk een huis vol kinderen. Maar ik stel het nog even een paar jaar uit.



@Meissie: Mijn laptop is bij tijd en wijle ook onmisbaar. Maar sinds ik het huis uit ben, slingert ie meer onder in de kast rond, dan bij me op de bank. Denk dat ik mijn telefoon (met vivaforum toegang) meer zou missen. Wel fijn dat je hem morgen terug krijgt!



@BarbaraAnn: En wezen sporten? Ik ga morgen weer! (en ik heb er zin in! Alleen ga ik dit keer niet eerst pannenkoeken eten van te voren.) Hoe was Yoga? Mij lijkt dat af en toe ook wel lekker. Even tot rust komen. Het komt er alleen nooit van. En mijn huidige sportschool biedt het niet aan.



Ik heb vandaag een kinderbueno gehad. Ik had het zo verschrikkelijk koud en ik wilde iets om me op te vrolijken. (ja ik had weer een excuus gevonden). Dus de rest van de week blijf ik overal vanaf. Ik ben te goed in excuses vinden voor mezelf om lekker te snoepen. Morgen trek ik dus warme kleren en laarzen aan. Het lijkt wel winter!



Welkom aan iedereen die nieuw mee komt schrijven!



@Lazyme: Ik heb slechts een keer meegehuppeld met Zumba, en dat was meteen de laatste keer. Ik voelde me niet thuis in een klasje met een te vrolijk geforceerde tante voor de spiegel. Dus ik kan het niet vergelijken. Hoe is het met je spierpijn?



@Wilmaaa: Ook ik viel een jaar geleden voor de topictitel. Zo leuk en positief! En het valt me echt mee, ik ben 8 kilo afgevallen sinds ik meeschrijf op dit topic en het motiveert zeker!

Fijne avond iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijne motiverende verhalen allemaal. Ik ben net terug van een fijne sport les buiten (mom in balance). Nu de rest van de week in deze sportieve vibe blijven hangen, hoop ik.

Ik heb woensdag mijn weegmomentje, goed gepland na de sportieve avond. Ben erg benieuwd. Ik weet dat ik niet te ongeduldig moet zijn, maar ik ben zo benieuwd!

Iedereen een fijne week, succes met bewegen en er ook een blij gevoel bij krijgen!

Yvon1
Alle reacties Link kopieren
@Nike: dank voor het nieuwe topic! Was het even in alle enthousiasme vergeten



@Sidhe: wat goed geen muffin! Ben er ook verslaafd aan. Goed dat je ook weer gaat sporten!



@Yvon: wat houd dat in, mom in balance? Wij wegen zelf op vrijdag, maar je kunt het altijd doorgeven en komt het in de tabel. Wat je ineens zin kunt krijgen in wegen als je gesport hebt hé!



Gisteren ging kick - ass goed! 25 minuten hardgelopen, 20 minuten gefietst en het uur afgerond met de crosstrainer. Moet er toch wat anders op verzinnen, want zit altijd met een chaggie kop op dat ding. Is gewoon geen favoriet. Ik denk voortaan maar de roeier te pakken, is een stuk leuker.



Vanavond ga ik yoga doen, trainert gaat dan sporten. Ben wel benieuwd! Ook goede boodschappen gedaan, ook Opkikkertjes gekocht, een bouillon met 8 cal. En ook wat vis. Lekker allemaal, en gezond (of mager ).
Alle reacties Link kopieren
Oh jee, ik voel me nu al schuldig Gisteren zou ik uit eten gaan met een vriendin....dat soort dingen moet gewoon doorgaan toch? Maar we gingen eerst een borrel drinken en zaten zo heerlijk en gezellig en voor ik het in de gaten had, hadden we twee keer een bitterballengarnituur besteld plus een tosti plus te veel wijn....waardoor we het etentje hebben overgeslagen en ik om 11 uur nog een Swirl zat te eten. Helemaal fout dus! Het erge is dat ik pas op de terugweg aan dit topic moest denken! Ik hoop dat ik na deze biecht verder kan gaan met vooral veel positieve berichten



Oh wacht, nog één iets wat me niet lekker zit. Gisteren woog ik voor het eerst 87.5 en dat is het gewicht dat ik door heb gegeven hier. Het klinkt zoveel leuker als 88...Maar ja, dat is eigenlijk wel mijn startgewicht. Dat woog ik vanmorgen dus ook weer. Hoe werkt dat eigenlijk met die tabel? Wanneer wordt het verschil doorgegeven? Ik zie er hele mooie resultaten bijstaan, daar ga ik ook voor! Dus ga ik, nadat de koffie op is, hardlopen! Zal een extra rondje doen als een soort van wees-gegroetje
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, echt leuk al die positieve verhalen! Helemaal top.

ik ben gisteravond begonenn met een hardloopschema met interval, en het voelde goed dat ik het nu eindelijk ook eens echt ga aanpakken, die extra kilootjes! maar hoe doen jullie dat met feestjes e.d.. Lastig hoor. doordeweeks kan ik wel goed oppassen met eten end rinken maar in het weekend heb ik altijd veel feestjes en etentjes. Heel veel succes allemaal en het gaat ons lukken!!
Just like Alan Garner
Alle reacties Link kopieren
Sidhe, ik ga niet naar de sportschool, is me veel te duur. Ik weet dat het ook goedkoper kan, maar ik dans natuurlijk al 2/3 keer per week en dan ga ik liever wandelen of thuis wat doen als het me uitkomt dan geld uitgeven aan de sportschool.



Gisteravond zou ik dansen maar was zo moe en voelde me niet zo lekker dus ben lekker even naar buiten gegaan. Naar m'n moeder gewandeld en daar wat gedronken. Het werd een beetje laat dus ben met de taxi weer naar huis gegaan. Maar goed, toch weer zo'n 20 minuten stevig doorgewandeld.
Alle reacties Link kopieren
BA en sidhe ik heb op tv Sonja Bakker eens horen praten over een vrij goed voor de lijn muffin recept van haar. De lijnvriendelijke versie dus. Misschien is dat iets.



Klady voor feestjes spreek ik met mezelf af wat ik wel en niet mag. Maar ik ga niet volledig lijnvriendelijk zitten doen op zo'n dag. Dus zoveel wijntjes/hapjes en daar probeer ik me dan aan te houden.



Wilma een avondje doorgezakt dus. Gewoon van genieten en vandaag weer met een schone lei beginnen.



Yvon ik ben ook heel benieuwd wat mom in balance inhoudt.
Alle reacties Link kopieren
Sidhe ik ben totaal niet mee met de tijd dus forummen via de mobiel kan ik nog niet. dat duurt nog een paar jaar denk ik.



Nike lees ik nou werkelijk goed dat je tijdens je vakantie weer sterk aan de slag gaat. Indien ja, knap hoor....



Yin ik hoop dat je onderzoek goed mee valt. En dat je aan het sporten slaat vanmiddag. Zet em op.



Ik ben vrij tem maandag dus als ik mijn laptop niet terug heb zie ik jullie dinsdag weer.



Veel succes allemaal
Alle reacties Link kopieren
@ Meissie 80, nee dat lees je verkeerd/ heb ik verkeerd geschreven. Ik ga na mijn vakantie streng aan de slag.



@ Sidhe, ik miste je al.



@ Kikietje, ik heb nog geen gevens voor in de tabel. Zou je die nog door willen geven?



Weegdag = vrijdag. Dan passen we/ik de tabel aan.



Maar ik ga 'm zometeen "even" compleet maken. Het groepje is gewoon verdriedubbeld. Ben nog wel even mee bezig, dus ik hoop dat m'n dochter een lang middagslaapje heeft .



Mocht ik wat fout schrijven, laat het me even weten, dan pas ik het aan.
Alle reacties Link kopieren
Wow Nike, dat ziet er mooi uit! Als zo'n tabel niet helpt, dan weet ik het ook niet meer.

Dus vrijdag wegen en de stand van zaken doorgeven? Leuk!
Alle reacties Link kopieren
@Sidhe, mijn spierpijn is ok! nog wel beetje last van maar dat is te verwaarlozen! Ja dat idee van dat je er neit thuis voelt snap ik wel, ik heb doorgezet want wilde graag toch een soort van dansen doen en dit vond ik wel een handige en vrij veilige manier (hier is het namelijk niet erg dat je de pasjes niet zo snel door hebt!!)



@Wilma, moet echt heerlijk geweest zijn! ik vond (vind) het ook erg moeilijk om bewust over deze dingen na te denken, ik heb ook zonder er bewust van te zijn ineens een koekje/snoep/iets anders ongezonds weggewerkt..



hihi oeps enige met een + getal bij het afvallen ^^



Hoevaak (en lang) sporten jullie eigenlijk per week?
Alle reacties Link kopieren
Oeeeh even een korte post want ik wordt zo opgehaald.



Ik voel me vandaag niet zo lekker, dus ik heb geen zin in snoep. Maar omdat ik nogal witjes zie (blijkbaar) moest ik van vriendlief een stuk chocolade eten om wat suiker (lees energie in zijn ogen) binnen te krijgen. Hij mag vaker voor apotheek spelen. Maar wel jammer van de calorieën. Al helpt het wel wat.



Ik ga vanavond wel nog proberen te sporten.

@lazyme: Ik fiets iedere dag een uur en sinds vorige week ga ik een keer in de week een half uurtje op de crosstrainer hangen in de sportschool.



@Meissie: dat muffin recept ga ik eens opzoeken. Het klinkt goed!



@5x5: sportschool kan inderdaad prijzig zijn als je al meerdere andere dingen ernaast doet. Ik sport voor 17 euro in de maand onbeperkt en eigenlijk doe ik verder niets aan clubjes of sporten ofzo.



@BarbaraAnn: Goed bezig met sporten!



@Wilmaa: met uitjes, etentjes en feestjes houd ik me niet echt in. Dan eet ik gewoon waar ik zin in heb, maar ik geniet er wel bewuster van. Vroeger had ik het er gewoon bijgeschoven, nu eet ik hapje voor hapje met nog net niet eeuwigdurende ; hmmmmmmm' geluiden.



Ik heb honger! We gaan iets gezonds eten, want vorige week lagen de overheerlijke pannenkoeken nogal heel erg zwaar op de maag tijdens het sporten. Ik weet alleen nog niet wat we eten, want ik eet bij een vriendin.



Fijne avond iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het elke keer echt geweldig om te lezen. Ik had echt veel eerder bij een forum moeten gaan en een groepje moeten zoeken! Ik vind het echt heel motiverend (schrijf ik terwijl mijn baby heel hard huilt en ik niet elke keer binnen 3 minuten naast z'n bedje wil staan).



Ik zal me aan de vrijdag update houden, maar het blijft de uitslag van de woensdag, want dat blijft toch prettig na het sport uurtje. Alle andere beweging (2x deze week naar mijn werk gefietst!) is alleen maar meegenomen.

Jammer van de tompoes die ik opeens voor mijn neus geschoteld kreeg. Ik dacht die deel ik dan even met mijn oudste zoontje, maar die had ook al wat lekkers gekregen (!). Hij was wel erg lekker moet ik zeggen.



Mom in balance is een soort buiten training in verschillende steden in Nederland. Ik vind het erg leuk, google het maar eens (volgens mij mag je geen links toevoegen toch?). Ik ben nu een paar weken bezig en het is een leuk fijn groepje en een hele fijne lerares.



En (heel trots) afgelopen zondag hadden ze een hardloopwedstrijd georganiseerd, waar ik aan mee had gedaan. Ik ben welleswaar alleen maar ingehaald (ipv iemand in te halen), maar ik had toch de 5 km gehaald zonder te stoppen! En ik was nog net niet de laatste die over de finisch ging.
Alle reacties Link kopieren
Lief rupsje: wat voor dvd heb jij thuis? Zijn de oefeningen een beetje leuk (en vooral zinvol) om te doen.

Misschien heeft iemand misschien nog een leuke dvd suggestie met oefeningen? Als iemand er erg blij ermee is, dan voel ik me al een stuk gemotiveerder om hem in de dvd speler te stoppen (als kids slapen en manlief zelf aan het sporten is bijvoorbeeld).
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,



Straks even inhoudelijk reageren op de nieuwe leden, het is allemaal nog veel en weer nieuw (avatars zijn handig, maar zal vast weer een avatar bug zijn op het forum?). Zo te lezen is iedereen goed bezig!



Gisteren niet aan yoga gedaan, want trainert had me mij harder nodig dan ik yoga. We zijn heel slecht een hamburger gaan eten en daarna op bezoek geweest bij trainert's moeder. Dat heeft hem veel goed gedaan en dat mij dan uiteindelijk ook.



Vanavond zat in het huishouden te doen, zo na de vakantie alleen maar geleefd en niet gepoetst. Morgen ga ik met trainert sporten, zal hem ook veel goed doen. Vandaag weer opletten en ik eet alleen, dus zal yoghurt met wat muesli worden, goede balans!
Alle reacties Link kopieren
@ Sidhe, voel je je alweer wat beter?



@ Yvon, liefrupsje, ik heb ook de DVD van Carlos Lens en zweer erbij.



@ Lazyme, normaal gesproken sport ik elke dag een halfuurtje. Ik pak een workout van de bovengenoemde Carlos Lens of ik doe een halfuur actief op de Wii. Nu lig ik even stil.



@ BarbaraAnn, fijn dat je er voor elkaar bent.



Ik ga morgen op vakantie. Nu nog even de laatste dingen afronden en vanmiddag aan het werk!
Alle reacties Link kopieren
ahhh net na mijn vier gewone boterhammetjes ook nog twee heerlijke boterhammetjes met hagelslag gegeten. Ik had er zo'n zin in. Volgende keer eerst het forem lezen en dan pas kiezen.



Net even gekeken naar de dvd. Klinkt wel heel leuk. Ik dacht eerst om hem voor mijn verjaardag te vragen, maar dat is pas over twee maanden. En aangezien ik nu gemotiveerd ben, duurt me dat toch net iets te lang. Maar er zijn vast wel andere leuke sportieve cadeautjes te verzinnen tegen die tijd. Ook weer een goede sportbh aan geschaft, dus het gaat de goede kant op!



Wat trouwens ook goede tip is: de ns-ovfiets. Ik ben echt helemaal fan. Ik gebruik het niet zo heel vaak, maar als ik eens naar en vriendinnetje in Amsterdam of ergens heen ga, pak ik gewoon de fiets vanaf het station ipv de bus of metro. Echt veel leuker en helemaal niet zo duur. En met mijn richtingsgevoel fiets ik zo de toeristische route en haal ik meteen de 30 minuten per dag bewegen.



Ben benieuwd naar de lijst, na morgen!



Fijne (werk)dag! Groeten Yvon
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Ik voel me ondertussen weer wat beter. Het was vandaag ook niet zo koud op het werk. Dus dat scheelde een hoop. Ik heb vandaag zitten twijfelen of ik een muffin zou nemen, maar ik heb dit niet gedaan. *trots*



@nike; ik las in een ander topic dat je ervaring hebt met onderhandelingsgesprekken over salaris etc. Heb je nog wat tips voor mij? Ik verdien momenteel onder de salarisschaal voor die graad, terwijl ze echt heel blij met me lijken te zijn. Dus ik wil er meer uitslepen. Ik heb namelijk echt geen idee hoe ik dit aan moet pakken.



@BarbaraAnn: Hoop dat het goed gaat met jou en Trainert! Het klinkt wat verdrietig voor hem.



@Liefrupsje: go go die nieuwe DVD uitproberen!



Ik ga vanavond weer een halfuur op de crosstrainer hangen. Joehoe! Ik hang al in mijn sportkleding op de bank. Ik heb nog geen zin. Maar ik ga met een vriendin dus het wordt wel gezellig en gisteren hingen er opeens TVs in de sportschool, dus hebben we samen hijgend 'meegedaan' aan een taalquiz-achtig-iets. Dus de eerste 20 minuten gingen snel en toen begon de reclame :(.



Fijne avond iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Even snel (voordat ik ga werken) nieuw gewicht:

66,2 (zelfs na het stukje taart en ijs van gister avond...!)



Vanmiddag zal ik uitgebreid posten!
Alle reacties Link kopieren
@Yvon: beter een boterham met hagelslag, dan een pak koeken. Niet zo'n héél verkeerde keuze dus hoor!



@Sidhe: ik heb zo'n hekel aan de crosstrainer! Zelfs met iemand erbij kan het me niet boeien. Ik ren liever. Misschien kun je iets anders zoeken als je dat niet leuk vind?



@Lazyme: kijk, een goed resultaat!



@Nike: fijne vakantie!!



Yay, ik ook resultaat. Niet zo heel groot, maar wel 0.6 kilo afgevallen. Rond op de 70.0 kilo dus!



Ik zou gaan trainen met trainert vanavond, maar mijn kat heeft kale plekken in zijn gezicht en op zijn oren. Loopt hij nu ruim 3 weken met rond, vertoont geen symptomen, maar wil er wel even naar laten kijken. Ach gossie, het arme beestje is toch altijd zo bang voor de DA.



En vanavond pasta bij mijn moeder. Heerlijk met gehaktballen! Zaterdag ga ik met mijn ouders naar 'Soldaat van Oranje' de musical. Iemand die gezien? Zit nog niet in de mood namelijk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven