Lijf & Lijn alle pijlers

Met 5 tot 10 kilo minder word ik nóg leuker!

30-08-2011 12:03 2366 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij ons veel lekkerder en prettiger in ons lijf voelen met vijf tot tien kilo minder en toch 's avonds weer naar die chips, bokkepootjes, biertjes en chocolade grijpen!



Voor de dames die al mee doen, die ooit mee hebben gedaan en weer een poging willen wagen en eventuele nieuwe enthousiastelingen.



Oja, wij zijn van het een gewoon saai, verantwoord, netjes, gestaag, gezond eten en bewegen.

Naam Lengte Start Huidig Verschil Streef Fleetwood1,6875,373,5-1,870nike1,635857,3- 0,7555x51,6376,776,7- 069,5Yin1,738785- 280Rabida1,5564,563,1- 1,460IslaGisla1,839190-179Desigual1,758279-275Spijk-er1,6667,562,3-5,257,5Bloemetje1,677974-568Hebri1,7077,372,5-4,871Miss Wispelturig1,6465,565,5-0,060Valenta1,6863,663,0-0,659Maanon1,7671,771,7-0,066
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je dat er bij zet hoor Rabida, anders had ik me echt ernstig overgeslagen gevoeld! Of was het omdat ik je ze belerend vroeg naar het nakomen van je beloftes??





Ik heb wel gewogen daarnet: 61,8! Dus weer 0,5 eraf en in totaal 6,4 eraf. Ik ben wel tevreden :-)



Mijn vriend zei me gisteren: ik wil je iets zeggen maar ik heb het al een paar keer in mijn hoofd geformuleerd en het blijft zo stom klinken dus ik hoop dat je het niet verkeerd op vat.

Dus ik dacht: uh-oh, wat krijgen we nou?!

Zei hij: je ziet er de laatste tijd zo goed uit!

de schat! En meteen er achteraan: ik vond je altijd al mooi, en bedoel niet dat je er eerst niet goed uit zag, maar jeetje, je bent ineens strakker en je ziet er gewoon goed uit.

Ik heb hem maar verzekerd dat ik ab-so-luut niet beledigd raak als hij zegt dat ik er goed uit zie en dat ik er hard genoeg voor werk dus dat het juist leuk is om te horen.



Kreeg van de week ook al een opmerking van een collega dus het begint mensen nu een beetje op te vallen. Leuk!



Ok, sorry voor deze lange ego-post. Ik moet nu rennen want ik heb veel te doen vandaag en nog niet perse zin... (ik werk 's nachts dus het is momenteel voor mij zeer-vroeg-in-de-ochtend en ik ben net wakker). Opstaan Spijker, niet liggen luilakken!
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Fleetwood, balen dat je niet helemaal hebt wat je wilde. Maar je doet goed je best, dus het komt vast wel goed. Soms schommel je wel eens in je gewicht, dus daar houden we het gewoon op.



Rabida: spannend voor morgen dan, beetje goed gevoel erover?



Spijker, super weer een halve kilo eraf, wat fijn! En wat een leuke opmerking van je vriend! Dat helpt altijd goed om ermee door te gaan he ;) Je gaat echt lekker zie ik wel in de tabel.



Hier vanmorgen ook de weegschaal gebruikt. Precies 62 kg, dus 1 kg afgevallen!! Die app (myfitnesspal) werkt echt super!

Je bent je echt veel meer bewust van wat je eet.
Hallo medelijners



Hier ben ik weer, het resultaat op de weegschaal was me afgelopen week vrijdag tegen gevallen (65,7). Waardoor ik op eetgebied de moed een beetje verloor. Heeft de hele week doorgewerkt. Daarnaast best een beetje een down gevoel een paar dagen deze week. Dus ik vertoonde ook forum ontwijkend gedrag. Ook teveel gesnaaid deze week. De kids mogen dit weekend nog paaseieren eten en na het weekend gooi ik ze weg. En zelf blijf ik er van af nu.



Maar ik ben wel blijven hardlopen en daar ben ik supertrots op. Gisteren les 7 gedaan van rennen met evy. Ik dacht dat ik gisteren een keer 4 minuten zou moeten rennen maar nee hoor, telkens stukjes van 3 minuten. Al lopend in de laatste 3 minuten voelde ik dat ik over het punt van moeheid heen was en best nog wat langer kon. (Lopers herkennen het misschien). Dus heb ik tegen mezelf gezegd, kom op door rennen. Jij wil toch slanker worden en fit zijn. Dus heb ik als laatste inspanning 5 minuten gerend en daarna nog enkele minuten uitgewandeld. Het lijkt misschien heel klein maar voor mij is het een grote prestatie. Ik heb nog nooit in mijn leven 5 minuten gerend. Ik was altijd zo onsportief. Dus ik liep de hele avond te jubelen tegen man.



Maar ik sla wel de weegschaal een weekje over. Komende week weer rennen. En goed op mijn eten letten.
Wauw valenta een kilo kwijt, goed gedaan hoor.



Spijker wat een lief compliment van vriend. En wat heb je weinig geslapen dan zeg. Mooie prestatie ook weer, je mag terecht trots zijn met zo veel kilo al kwijt.



Fleetwood slechte dagen horen bij het leven, echt hoor. Ik kan me weken goed voelen en dan bam, ineens zie ik het even niet meer. Ik heb als puber depressieve klachten gehad en een eetstoornis. Met ouder worden en behandeling voor de eetstoornis is dat heel sterk verbeterd. Maar af en toe heb ik een dipdag. Dan mag ik even zwelgen en daarna weer doorgaan. Wees even lief voor jezelf qua strenge eeteisen en blijf bewegen.



Rabida heb je de ongesteldheid chocoloos kunnen doorbrengen. Ik ben ook benieuwd naar je gewicht. Je zat toch pal tegen de 63 aan toch? Heb je je exacte lengte nog kunnen nakijken?
Welkom dollie en steeffie.

Steeffie wat ben jij ook al veel kilo's kwijt. Ook al met weight watchers, dat gaat precies goed met ww. En leuk trouwen.



Crini wat een mooie gewichtafname. Knap hoor, dat is al een hele kledingmaat verschil of niet?



Nike hoe waren de cakepops? Ik vind het niet lekker, oudste dochter van Jan had het laatst gemaakt. Is mij te zoet.

Dank voor me in de tabel te zetten.



Op verzoek het recept voor Franse sperziebonenschotel:

350 gram kipfilet

eetlepel olijfolie

kleine voorgekookte krieltjes

400 gram boontjes (stukken van circa 2 cm)

rode paprika

pakje tomato frito van Heinz of soortgelijk

provencaalse kruiden, peper zout

naar smaak een theelepeltje suiker om het zure van de tomaat wat weg te nemen



Kipfilet gaar bakken in olijfolie

sperzieboontjes apart beetgaar koken (circa 3-4 min)

krieltjes en gesneden rode paprikablokjes bij de kipfilet in de pan bakken op middelhoog vuur

boontjes afgieten en bijvoegen in de pan wanneer krieltjes en paprika bijna gaar zijn

tomato frito bijvoegen (op gevoel hoeveel saus je erbij wil)

op smaak brengen met provencaalse kruiden, peper zout en ev. beetje suiker



Smakelijk eten





enkele minuten zachtjes laten doorkoken
Alle reacties Link kopieren
Misswispelturig, als je een eetstoornis hebt gehad, is het dan wel een slim idee om vanaf een gezond gewicht alleen maar voor de mooi te willen afvallen? En als je dat echt wil, zou je het dan niet onder begeleiding doen?
Zeg maar Spijker.
Spijker lief van je bezorgdheid. Maar dat is inmiddels al weer ruim twaalf jaar geleden en ik had meer last van eetbuien en een verstoord lichaamsbeeld. Er was nooit sprake van extreem ondergewicht of zo.



Ik heb daar behandeling voor gehad en sta er inmiddels heel anders en gezond in hoor. Ik wil gewoon een paar kilo kwijt voor de mooi en dat is het.
Alle reacties Link kopieren
Oeps.......hier ben ik ook nog eens een keer Ik moest eerst even 60 berichten teruglezen....heb ook totaal niets motiverend of zinnigs toe te voegen. Wel lees ik vol bewondering jullie inspanningen, moest erg lachen om de reactie van de vriend van Spijker. Heerlijk als het anderen ook op begint te vallen hè? Wij hebben net besloten vanavond pizza te gaan halen en ik zit de hele dag al een beetje lamlendig/lui/verkouden/moe op de bank. Steeds neem ik me voor dat ik de volgende dag ga beginnen en mezelf ga herpakken...maar helaas, het lukt nog niet echt. Als het nu lente wordt, dan kan ik weer gaan fietsen! Maar met die gure wind zag ik dat niet echt zitten.

De flow komt echt wel weer een keer....toch? Misschien moet ik vaker hier lezen....het motiveert wel!
Alle reacties Link kopieren
Miss, je moet het natuurlijk zelf weten. Maar je schrijft over een down gevoel, en dipdagen. En kennelijk had je vroeger last van een depressie gecombineerd met een eetstoornis en nu ben je weer bezig met afvallen en voel je je een beetje down. Ik zou zeggen: waak ervoor dat het niet terug komt! Want je hebt gewoon een gezond gewicht en misschien zou je met die achtergrond beter niet die laatste paar kilootjes proberen er af te lijnen..?



IslaGisla mijn vriend is een schatje! Hij is geen Nederlander en soms heb ik het idee dat hij een slagje beleefder is dan 'wij Hollanders'. Mijn collega zei bijvoorbeeld: 'hee je buik is weg, mooi hoor.' Zo kan het dus ook maar dat zou hij nooit doen, te bang om me te beledigen. En dan terwijl ik nou juist niet echt het snel beledigde type ben

Balen dat je lamlendig en verkouden bent. Misschien kan je in plaats van buiten fietsen, binnen iets aan beweging doen? Het is buiten namelijk ook steeds nog winderig en guur!

Ik merk aan mezelf dat als ik eenmaal in het ritme/de gewoonte van sporten en op mijn eten letten zit, dat het me steeds makkelijker af gaat. Dus begin gewoon ergens!

Ik las een mooie uitspraak:



Start were you are.

Use what you have.

Do what you can.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Weer een poosje niet geweest en een paar nieuwe erbij, gezellig!



Hier gaat het afvallen langzaam maar goed! Ik weeg nu 73,4 kg (4,6 kg minder dan begin van het jaar!) Ik val ongeveer 2-5 ons per week af dus helemaal prima. Overigens laat ik er weinig voor, behalve dat ik zelden nog snoep maar dat komt omdat ik zowiezo al slecht tegen suiker kan. Zodra ik iets met suiker neem zijn mijn darmen van slag.



En verder probeer ik goed op te letten dat ik genoeg drink en beweeg.
Alle reacties Link kopieren
Gefietst op de racefiets! Ik had nu echt geen enkel excuus meer om 't nìet te doen Heerlijk was het!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig IslaGisla! Het was ook heerlijk weer gistermiddag. Ik heb zeker een uur, misschien wel anderhalf uur gelopen gisteren samen met vriendlief. Wat was dat heerlijk zeg. Gewoon lekker op ons gemak en gezellig praten over van alles en nog wat. Echt ons momentje, lekker is dat af en toe want we wonen beide nog thuis en zijn nu druk in ons huis aan het klussen, dus we hebben niet zo heel veel quality time op het moment.

Verder moet ik zeggen dat het best goed gaat met het lijnen. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht aan het begin, dat ik het zo lang zou volhouden ( 2 weekjes nog maar, maar goed voor mij een hele prestatie ) En het helpt ook dat mijn buik echt al platter lijkt in de spiegel. Ben heel benieuwd of ik eind van de week weer wat kwijt ben.



5x5: Goed bezig hoor! En ik hoor altijd dat langzaam afvallen beter is omdat je anders een jojo effect krijg. Dus ik hoop niet dat het bij mij te snel gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik haak hier weer even in. Wel zie ik dat we nieuwe meeschrijvers hebben, welkom!



Valenta: heerlijk, een kilo minder! Wat goed dat je dat lukt met behulp van de app.



Miss: dat wist ik niet van je, wat lief dat je er zo open over praat. Je verhaal inspireerd om niet langer te blijven zwelgen, dank je daarvoor. Heerlijk dat je al 5 minuten hebt kunnen lopen, knap hoor! Zeker het jubelen waard!



Spijker: wat lief van je vriend! Mooie uitspraak. Ik zit ook op Pinterest en daar heb je ook veel van die quotes, goed voor de inspiratie!



Isla: eindelijk, wat goed!! Nu blijft het weer lekker, dus ik zou zeggen, houd deze flow vast.



5x5: klinkt als een mooie balans, prima toch?



Slecht weekend qua eten achter de rug, maar, zit nu wel weer beter in mijn vel. Heb vanochtend gezond ontbeten en ga zo te voet boodschappen doen. Intussen mijn menstruatie gekregen (dit keer redelijk op tijd, yay!) en was vanochtend het bed niet uit te slepen dus heb ik maar vrij genomen. Vandaag dus rustig aan, maar wel gezond.
Alle reacties Link kopieren
Hi! Hier weer een tussenstand melden van mijn dinsdagse weegdag: 71,8. Het gaat dus lekker hier, een goed ritme gevonden met sporten en redelijk gezond eten door de week. het weekend is nog een leerpunt, maar ondanks de verjaardag zaterdag, en patat op zondag, toch slechts 0.6 aangekomen maandag. En vanmorgen was dat er ook weer af

Het hardlopen begint leuk te worden, ik zit steeds verder in het schema waardoor ik steeds langere stukken achter elkaar jog. En das leuk! Ik kom steeds verder van huis zonder te stoppen. Afgelopen zondag 6 km achter elkaar gedaan in 35 minuten, heerlijk gewoon! Er zitten ook dagen tussen dat het niet lukt, hoor, dat ik moeite heb met 4 of 5, maar het voelt toch als een overwinning dat er goede dagen tussen zitten.



Fleetwood, lekker dat je dan gewoon vrij kunt nemen! En nu dan weer in het gezonde schema.



Valenta, zolang je jezelf niet uithongert zal het wel meevallen met snel afvallen. Lekker he, wandelen? Zeker het idee erachter, gewoon even tijd voor elkaar, heel belangrijk!



Isla, super!



5x5, super manier, dan gaan we nu zo'n beetje gelijk op. Ik ben nu 5 kg lichter dan vlak voor kerst, in 3.5 mnd tijd. Ik heb inmiddels geleerd mijn gewicht te vergelijken met dat van een week ervoor, niet met die van een dag ervoor. Scheelt een hoop stress!



Spijker, lekker zo'n ritme! Het gaat dus nog steeds goed?



Miss, dank voor het recept! Klinkt goed! Al ken ik tomato frito niet, ga eens kijken of het ook gewoon met ontvelde tomaat kan.



Alle nieuwen, welkom!
Alle reacties Link kopieren
Oh nee, Miss....ben ik nu helemaal vergeten te jubelen voor je loopprestaties???!! Super hoor! Voelt geweldig hè? Volhouden nu, het gaat echt steeds leuker worden. Ik ben stikjaloers! Lopen zit er nog steeds niet in vanwege scheenbeen
Alle reacties Link kopieren
Even een korte egopost. Ik heb vanmorgen gewogen: 62,2!

Vandaag niet bewogen, morgen weer groepsles in de sportschool.
Alle reacties Link kopieren
Hebri: je hebt een lekkere flow te pakken! Inspirerend. Dat vrij nemen is handig inderdaad, hoef je je niet schuldig te voelen dat je ziek thuis zit en als je je in de middag beter voelt kun je gewoon boodschappen doen e.d., iets wat ik wel fijn vind.



Isla: heb je nog kunnen fietsen?



Rabida: yay!



Gisteren gezond gegeten en dus gewandeld, door de regen maar het was geweldig lekker! Ik denk dat ik dat wandelen naar de supermarkt vaker ga doen (en in het weekend met vriend), zeker nu het weer beter word. Vanavond ga ik hardlopen met een vriend van mij, ben benieuwd hoe ver ik kan... Maar heb er wel zin in!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben me toch eens in die groene smoothies gaan verdiepen en heb vanochtend de eerste gemaakt: met spinazie, sinaasappel, banaan, papaya, lijn- en chiazaad. Machtig! Ik kon hem niet eens helemaal op dus de rest staat nog als tussendoortje voor straks.

Ga dit eens een tijdje uitproberen als ontbijt en lunch, ben benieuwd hoe dat bevalt! Zit behoorlijk in de stress momenteel, dus kan wel een vitamineboost gebruiken...

Voor wie denkt dat het een mager ontbijtje is: ik kwam uit op zo'n 400 kcal, dus dat valt nogal mee.



Ik las dat je ze ook kan maken met kokoswater en dat dat verkocht wordt bij AH. Ik heb alleen het rare idee in mn hoofd dat kokos heel vet is. Of is dat kokosmelk alleen? Zal bij AH eens de verpakking inspecteren, want kokossmoothies klinken ook wel erg lekker!

Heb allerlei groente en fruit in huis om het de komende dagen uit te proberen: spinazie, paksoi, rucola, kiwi, papaya, banaan en sinaasappel.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Het kokoswater is heel licht Spijker, en heel dorstlessend! Ik heb wel eens van die pakjes besteld en zijn lekker, maar helaas ook wat prijzig. Maar voor zo nu en dan, zeker de moeite waard.



Ik doe overigens geen banaan in de smoothie, maar een sinaasappel. Misschien dat de banaan het machtig maakt? Dus dat je er een sinaasappel bij gooit en een banaan weg laat?



Deze week heb ik rustig aan gedaan, lekker gewandeld de afgelopen twee dagen door een weide in het dorp. Het is een onderdeel van een wandelroute, heerlijk. Maakt je hoofd leeg. Vriend gaat weer thai - boksen vanavond, dus misschien dat ik even alleen ga. Ook eten gaat goed, ben meer bewust van het hongergevoel en eet alleen als ik honger krijg, maar ook genoeg gedronken heb. Ik ga zo volgende week ook nog door. Nog anderhalve week voor de vakantie, maar dat knallen hoeft niet als dit ook lekker gaat. Zit namelijk weer terug op 73.3!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben deze week goed afgevallen! Weeg nu 72,6 kg



Kom later even terug, nu kinderen uit school halen!
Alle reacties Link kopieren
Hier was de weegschaal ook weer vriendelijk: 61,3 kg

Dat is weer 0,7 kg minder dan vorige week. Gaat best lekker zo!
64,5 kilo, jippie ben blij. Kom dit weekend ff uitgebreid reageren.
Alle reacties Link kopieren
!
Alle reacties Link kopieren
Goede resultaten allemaal!

Ik had van het weekend even geen tijd om te wegen (want was bij mn vriend, en zijn weegschaal telt niet) maar heb het net even gedaan: 60,9! Dus weer bijna een kilo eraf (0,9) en in totaal nu 7,3 kilo lichter!



Ben druk bezig aan het experimenteren met groene smoothies en het bevalt erg goed. Jammer dat het bij jou niet zo'n succes is Isla! Afwas en gedoe? Ik heb zo'n hele eenvoudige keukenmachine: een soort kom met een mes erin, hij heeft maar twee standen (aan of uit) en maar één mes, dus het is allemaal erg te overzien. Alle groentes en fruit erin, paar minuutjes laten draaien en klaar. Daarna even snel onder de kraan (kan, deksel en mesgeval) en schoon. Misschien heb je gewoon een te ingewikkelde gekocht!

Bij mij worden de smoothies niet héél smooth, er blijven wel stukjes groentes in zitten. Maar dat vind ik niet heel erg, heb ik nog wat te kauwen



Ik heb mijn sporten vorige week wat laten verslonzen, deze week weer even goed oppakken want iedere dag wat doen voelt veel lekkerder!
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
En in de categorie 'al doende leert men': volgende keer bij het maken van de smoothies wel alle marktgroentes even grondig wassen! Ik heb er net een gemaakt met een grote hand verse platte peterselie erin, en hoewel de smaak echt heerlijk is, knarst er volgens mij wat zand hier en daar...

Nou ja, weer goed voor de mineralen denk ik dan maar
Zeg maar Spijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven