Lijf & Lijn alle pijlers

Met 5 tot 10 kilo minder word ik nóg leuker!

16-08-2010 12:19 1871 berichten
Oké, en nu ben ik er klaar mee! Ik wéét dat ik me veel lekkerder en prettiger in mijn lijf zou voelen met vijf tot tien kilo minder. En toch steeds 's avonds weer die chips, koekjes, biertjes, chocola en wat dies meer zij. Wie doet er mee?

Naam Lengte Start Huidig Verschil Streef BarbaraAnn1,687371,1- 1,965Chadidja1,787774,3- 2,769,9Juicy_1,636364+ 1,055lox1,656159,1- 1,956Michelle901,6658,555,0- 3,554,5nike1,636461,5- 2,558Poezz791,767473,9- 0,169Puntje1,6871,469,7- 1,765Rasa1,6974,873,8- 1,068ShiirleeY1,565650Sidhe1,757573,8- 1,268Springchicken1,6078,778,9+ 0,270tijgermeisje1,728887,9- 0,179,9Yin1,738786,9- 0,180

Aanmelden voor de gewichtstabel kan niet meer, maar natuurlijk is iedereen welkom om mee te schrijven!



En o ja, ik ben niet van het crashen of de rare diëten. Gewoon saai, verantwoord, netjes, gestaag, gezond, eten, bewegen!
Alle reacties Link kopieren
Heb je het naar je zin gehad Meissie?



@ 5x5, idd morgen weer een nieuwe dag!



Meet van het weekend was leuk! Jammer dat wij her en der door het land wonen, anders zou ik ook gezellig met jullie willen meeten . Ik merk dat ik een beetje laks word met sporten en lijnen. Hopelijk vind ik vanmiddag de motivatie weer.
Alle reacties Link kopieren
Ha, ha, ik heb toch maar gesport... Ik ging naar boven om mijn weekend tas in te pakken. Waarschijnlijk heb ik geen zin om die in te pakken, want ik besloot spontaan een workout te doen!
Alle reacties Link kopieren
Hallo daar was ik weer, ben eigenlijk helemaal niet meer op het forum geweest sinds mn laatste bericht, zit een beetje in dubio of ik nog wil meeschrijven want de laatste keer dat ik op de weegschaal stond viel het wel mee (83, vrij stabiel de laatste tijd) maar ik voelde me er toch niet zo blij mee, met het zien van dat getal, terwijl ik in de weegschaalloze weken daarvoor stukken minder last had van dat rotgevoel van ""ik ben te dik/niet dun genoeg". Dus hm ja, officieel afmelden ben ik ook nog niet aan toe want uiteindelijk wil ik wel graag afvallen tot ik een BMI van 25 heb bereikt (nog 9 kilo te gaan), maar ik heb er een dubbel gevoel over of ik dat moet doen aan de hand van wekelijks wegen of dat ik beter 1X in de maand op dat ding kan gaan staan of zelfs nog minder, en dan maar aan de hand van mn kleding een beetje aanvoelen hoe het ervoor staat. Ben dr dus nog niet helemaal uit wat ik wil met mijn deelname aan dit topic, zodra ik meer weet kom ik me weer even melden





Goeie week allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@ Tijgermeisje, fijn dat je het even komt melden. Erg stom, dan maak ik me toch een heel klein beetje ongerust, van wat zal er zijn. Niet zo erg als er iemand in real-life wordt vermist ofzo (zo erg ben ik ook weer niet!). BMI van 25 zou fantastisch zijn toch? Nou, in ieder geval succes en wie weet tot schrijfs!
Alle reacties Link kopieren
@Yin: wat goed om te horen dat het zoveel beter met je gaat! Nu alleen je vriend nog Kom op Yin, je kunt zeker gaan sporten. Beter rustig aan dan niets, toch?



@Nike: lekker, chips en patat. Goed dat je gesport hebt! Trouwens, in dat boek wat ik je tipte, staat ook een bladzijde in over celluite. Als het goed is na het hoofdstuk van de menopauze (ergens achterin). Kun je ook eens naar kijken mocht de scelptor niet werken.



@5x5: zo erg is dat niet hoor! En je hebt er van genoten en je voelt je er niet schuldig over, dat is eigenlijk ook een goed iets!



@Meissie: leuk dat je weer meeschrijft. Wij geven je wel de schop onder de kont waar nodig. Die broek moet losser!



@Tijger: hallo! Ik ken je gevoel wel Tijger, soms zie ik het toch niet zo zitten om nog te schrijven omdat het zo op en neer gaat, maar niet écht omlaag. Ik blijf meeschrijven omdat ik wacht op die motivatie en tsja, ik heb er toch veel geleerd.



Hier gaat het stukken beter. Gisteren genoten van een héérlijk stuk vlaai. Maar daarnaast wel gezond gegeten en gewandeld. Ook wat afgevallen, was vandaag 68.6. Was er blij mee, die verstopping laat de teller wel oplopen. Alhoewel ik weet dat het daardoor komt, wil ik er toch snel vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom even uppen (staat op pag. 3 ondertussen) en even zeggen dat ik gisteren flink gezondigd heb. Friet, 2 frikandellen en een ijs na. Oei! Vandaag wel weer oppakken. Het is maar gevaarlijk voor de lijn, bij je ouders eten...



Hoe is het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Eten gaat hier goed (of eigenlijk slecht maar wel goed voor de lijn). Ik voel me nl. lichamelijk niet zo goed sinds ruim een week met een piek in de afgelopen dagen. Daardoor eet en drink ik ook weer slechter. Moet er echt op letten.



Ben een beetje bang voor herhaling van het afgelopen half jaar (het ging juist steeds beter sinds mei) maar moet proberen me er niet zo druk om te maken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Ben ik even weer... Ik zit zo slecht in mijn vel, baal er zo van.

De weegschaal zegt 63,5 kilo. Als stok achter de deur heb ik alle kleding groter als maat 42 weggegeven. En de maat 38-40 die nu in de kast hangt spant een beetje. Dus ik moet echt ff op de tanden bijten en gezond eten. En mijn geliefde wijntjes laten staan en nu voor eens en altijd eens sporten in mijn dagelijkse structuur passen.



Maaique en lazyme welkom. En 5x5 welkom terug.



Sidhe fijn dat je je eigen plekje hebt nu en dat lijnen komt wel weer. Jij bent wel een koeksnoeper he.



Nike jij bent nog steeds goed bezig zeg. Je snackt wel maar je blijft sporten dus daar zit het hem in denk ik. Geniet van je weekend met vriendinnen.



BA wanneer ga jij verhuizen of heb ik het gemist?



Yin fijn dat je je eindelijk lichamelijk beter voelt. Mooi zo.



Vakantie was ruk, we hebben gekampeerd bij schoonouders in de tuin. Weer was slecht en ik haat vakantie in de caravan. Maar goed de kids vonden het leuk en ik ben weer blij om thuis te zijn.



Morgen ga ik op weekend met mijn verloofde, lol klinkt zo leuk. We gaan morgen Alkmaar verkennen waar we vermoedelijk naartoe gaan verhuizen over max. twee jaar. En zaterdag gaan we lekker shaken op dancevally. Veel zin in.



En maandag weer werken. Kijk wel uit naar terug die structuur. Zal me goed doen, en mijn eetpatroon ook.



Fijn weekend en tot snel
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me vanochtend gewogen maar dat moet ik echt niet meer doen, de weegschaal liet een getal zien waar ik niet blij van werd. Ik hou vocht vast maar daarentegen kom ik wel weer makkelijker in m'n broeken, middelomtrek is afgenomen. Ook heb ik gewoon normaal gegeten, niet gesnoept, geen toetjes. Dus zoveel aankomen kan gewoon niet. Zal vast met vocht vasthouden te maken hebben.
Alle reacties Link kopieren
@ Meissie 80, balen van de vakantie. Veel plezier van het weekend. Is een leuke stad, volgens mij wel eens nr. 1 van winkelsteden geweest.



@ 5x5 voor jou balen van het vocht.



Ik woog vanmorgen 57,5 kg. Dat kan wel eens het lichtste gewicht zijn, sinds ik hier post. Ik heb wel veel gestresst. Zenuwen vooraf, nergens voor nodig. Moest een heel stuk rijden, voor het eerst alleen met dochter. Heb in de afgelopen 3 dagen bijna 500 kilometer gereden. En het was het allemaal waard. Ik heb/ we hebben een hele leuke tijd gehad. Opzich niet eens zo gezond gegeten. Over de dagen verspreid: stuk taart, Twix, bifi worstje, cake-je, kroket op brood, 3 ijsjes en dan nog het "normale" eten.
Ik kom een een teken van leven geven!

Ben erg moe, maar dat komt omdat ik vandaag half Utrecht door gewandeld heb samen met zus. Heerlijke dag gehad en lekker geshopt. Geluncht met een bagel, niet zo heel slecht dus.

Alleen vanavond wel patatjes gehad... Morgen een bbq, dus zondag maar weer een balansdag inlassen.



@ Nike; fijn dat je het zo leuk hebt gehad met je ouders en vriendinnen. En goed dat het auto rijden zo goed ging! En jeey voor het lage gewicht! Enne, meeten kan geregeld worden hoor , ookal wonen we ver uit elkaar. Er zal toch wel een centraal plekje zijn? Lijkt mij stiekem best leuk!



@ meissie; inderdaad balen van je vakantie. Maar wel leuk dat je nog leuke dingen in het vooruitzicht hebt! Veel plezier!



@ 5x5; hopelijk voel je je snel beter. zoveel vocht is niet fijn.



@ BA: hoe gaat het met de verstopping?



@ Tijgermeisje; ik snap je frustratie! Ik val al heel lang eigenlijk nauwelijks af. Kom ook wisselend op dit topic, maar vind het wel nog erg gezellig hier. Ik vergeet me ook geregeld te wegen, op dit moment zou ik er volgens mij ook niet blij van worden...



Allemaal een fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve meiden!



Ik ben onlangs bijna 10kg afgevallen en zit nog met de laatste 3 en dus dacht ik hier wel nog de motivatie te vinden.



Ik weeg me slechts wekelijks en alleen wanneer ik me goed voel, liever een dagje langer wachten denk ik dan



en wat ik ondervonden heb, is dat wanneer ik een fles water met me meedraag, ik het veel gemakkelijker heb om nee te zeggen, hoewel dat niet altijd het geval is.



Wat zijn jullie beste tips om het snoepen tegen te gaan?
Alle reacties Link kopieren
@ Cookiedough, je hebt gereageerd op zo'n beetje elk lijn topic. Dus ik sla de vraag even over.



@ Yin, ik was in de buurt van Utrecht! Ben er zelfs langsgereden. Tuurlijk is meeten leuk en zenuwslopend voor mij. Ben zo'n zenuwpees, dan verlies ik meteen weer een halve kilo.



Ik ben slecht bezig, wat eten betreft. Sporten gaat z'n gangetje.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames! Ik ben ook net weer terug van een weekje vakantie. Heerlijk niets gedaan, boeken gelezen, veel gesnoept (ja toch) en fijn bijgekomen van de verhuizing.



Ik heb nog steeds geen weegschaal gekocht, dus ik weet mijn gewicht niet. Ik ben vanochtend nog op pad geweest om er eentje te vinden, maar alle goedkope waren uit voorraad, dus ik moet nog even doorzoeken.



@Yin: Alweer een beetje bijgekomen van je drukke dag? Ik ben nog nooit in Utrecht wezen winkelen. Is het wat?



@nike; wat goed dat je zover gereden hebt en een heerlijke vakantie gehad hebt!



@5x5: Hoe gaat het?



@Meissie: op het slecht in je vel zitten. Het is inderdaad heerlijk om een eigen plek te hebben. Ik ben eigenlijk meer een chocoladesnoeper, maar bokkenpootjes zijn mijn grootste valkuil wat koekjes betreft. Zijn gewoon te lekker!

Misschien moet ik toch eens een subtiele tactiek verzinnen om duidelijk te maken dat de vriendin ze beter niet kan kopen. Al is het zo lief dat ze ze speciaal koopt omdat ik er zo dol op ben.



Als het goed is ga ik vanaf deze woensdag of de volgende woensdag weer sporten! Hoera!



@BarbaraAnn: Gelukkig! Ik ben niet de enige die zich helemaal te buiten is gegaan aan ongezond eten de laatste tijd



@Tijgermeisje:Anders blijf je gewoon standby en schrijf je wanneer je zin hebt en ontwijk je ons de rest van de tijd?



Fijn weekend iedereen!
Alle reacties Link kopieren
@Meissie: de vakantieperiode is gewoon killing. Zeker weten dat we het allemaal oppakken na de vakantie!



@5x5: vervelend hé, vocht vasthouden. Heb er nu ook last van.



@Yin: lekker zeg, shoppen! Dan ben je wel op een goede manier moe, toch? Goed gegeten trouwens, bagels zijn lekker.



@Nike: ik ken het, eet ook niet zo goed. Leuk dat de meet leuk was!!



@Sidhe: de verhuizing is nu niet het moment om gezond te eten, een hoop klussen, veel energie kwijtraken... tsja, je zou om minder gaan snoepen, toch?



Hier kijk ik ook te zeer uit naar de vakantie en de verhuizing. Sporten en gezond eten zijn momenteel echt mijn prioriteit niet. Wel met trainert afgesproken dat we na de vakantie er echt tegenaan gaan. Maar dan heb ik ook weer een kookstel, ga ik mijn groenten ratsoen inhalen!
Alle reacties Link kopieren
Ha, lekker uitgerust terug van vakantie Sidhe! Maar ik zou wel die weegschaal aanschaffen. Je bent al bestwel veel afgevallen. Toen ik op mezelf ging wonen, alweer bijna 15 jaar geleden ben ik een hele hoop aangekomen. Juist omdat ik toen eindelijk elke avond kon kiezen wat ik wou eten en wanneer ik het wou eten. Toen koos ik natuurlijk voor de lekkere ongezonde hap! Ik kan me nog herinneren dat de patatboer vaak langs kwam met zo'n bus en dat ik dan op een doordeweekse avond gewoon om half elf 's avonds nogwel een frikandel speciaal of een patatje naar binnenschoof. Zó fout!



En BarbaraAnn, ook aan het uitkijken naar de vakantie! Ik ook, moet nog wel een paar weekjes wachten, maar het zit er aan te komen. Heb je nog wat tips voor ons, we gaan naar America, Limburg. Da's volgens mij niet helemaal bij jou, maar je weet vast meer dan ik!



Verder gaat het hier z'n gangetje. Ben ongesteld.... Niet heel ongezond aan het eten en ook het sporten. Vanmiddag werken.
Alle reacties Link kopieren
@cookiedough; mijn beste tips zijn tanden poetsen, veel water/thee drinken, tomaatjes, komkommers eten en als je jezelf echt niet kan houden een beschuitje met iets zoets (hagelslag/muisjes eten). Dat zorgt ervoor dat ik toch iets lekkers heb gegeten zonder dat het enorm slecht is.Het is sowieso al beter dan een hele zak snoep/chips/etc. wegwerken.





Pfoe nou daar ben ik weer! Vorige week een drukke week achter de rug.

En sinds 4 weken is mijn gewicht 66,3 (of .4) op mijn weegmoment (maandag morgen). Nou ik weet in ieder geval hoe ik op gewicht kan/moet blijven!

Ben vandaag langs de dichtsbijzijnde (goede) sportschool gegaan om informatie aan te vragen. Want zo krijg ik nooit een strak slank lijf!
Alle reacties Link kopieren
@nike: ik wil zeker een weegschaal. Ik wilde er zaterdag eentje kopen bij een grote winkel, maar ze hadden die van 15 euro niet meer op voorraad, wel die van 27 euro, maar dat vond ik zonde geld. Kan die twaalf euro voor een stuk leukere dingen gebruiken Ik ga donderdagavond nog eens op zoek naar een betaalbare weegschaal.



Gelukkig eet ik tot nu toe redelijk gezond. Alleen de toetjes zijn een stuk lekkerder dan de gewone chocoladevla of vanillevla die ik gewend was. Friet, frituur etc trekt me niet. Ik heb ook geen snoep in huis! Alleen hazelnoten . Ik las net dat deze 88 calorieen per 10 hazelnoten hebben, dus ik denk dat ik wel redelijk veilig wat hazelnoten kan snoepen.



Ik heb vandaag braaf gegeten, zelfs een nectarine gehad en alleen een chocoladekoekje en een stuk of 10 hazelnoten als snaaisel.





@Lazyme:Goed bezig door naar de sportschool te gaan! Welke sport wil je daar gaan doen?
Alle reacties Link kopieren
@Nike: zo te zien heeft Sidhe al leuke tips gegeven! Ik weet zo even niet of de volgende stadjes haalbaar zijn, maar Roermond, Valkenburg en Maastricht (shoppen!) zijn ook heel erg leuk.



Maar jij ook al dus? Jeetje, ik tel de dagen af. Nog 4 dagen werken... Ben er echt aan toe. Het weer helpt ook niet mee. Ik ga naar Italie, is het nu 30 graden!!



@Lazyme: sporten heeft heel veel voor mij gedaan. Goed dat je daarvoor gaat!



@Sidhe: hé, wat een gezond tussendoortje! Noten en zaden zijn supergoed voor je!



Ik ben niet meer op aan het letten. Niet dat ik snoep, maar let niet meer zo op op hoeveelheden. En sport nu even niet, ben druk bezig met inpakken voor de verhuizing en voor de vakantie heb ik ook nog zat te doen. Zit helemaal in de overleef - modus naar de vakantie, merk dat ik nu mezelf tot dingen moet zeggen en leef naar dat stukje rust.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips Sidhe. Ik heb ze opgeschreven.

Valkenburg, ook een goede. Ben nog nooit in die grotten geweest.



Italië, nou ben ik jaloers! Wat wij gaan doen is ook heel leuk hoor! Volgend jaar gaan we naar het buitenland. Denk Frankrijk, is dichterbij en zijn de roots van man en dochter (niet dat ze één woord Frans kunnen, maar gaat om het idee). En dan kan dochter (hopelijk) praten, in een normaal bed slapen en stopt ze niet alles wat in haar mond kan, daadwerkelijk in haar mond kan.



Net lekker gesport. Niet gesnoept. Heb niks in huis om te snoepen, dus is makkelijk. En nog altijd geen resultaat van mijn massageapparaat.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben nieuw hier en ik kom jullie om advies vragen.

In januari ben ik begonnen met afvallen, ik ben 1.86 en woog toen 84 kg. Ik ben afgevallen tot 75 kg, was toen redelijk tevreden, maar een paar kilootjes extra eraf zou ik fijn vinden. Zou het liefst zo 70-72 kg wegen. Ik weeg nu 77 kg.

Ik ben afgevallen door +/- 1600 kcal te eten, geen alcohol, 3 keer per week een half uur hardlopen en 1 keer per week een uur zwemmen. Wegens omstandigheden mag ik nu minder sporten, alleen als ik me goed genoeg voel, waardoor ik ongeveer 2 keer per week hardloop. Ik eet nog hetzelfde. Sindsdien ben ik dus 2 kg aangekomen. Hoe kan ik in deze situatie toch nog afvallen? (en in ieder geval niet aankomen). Hoe komt het dat mijn gewicht niet hetzelfde blijft, maar dat ik aankom terwijl ik niet veel eet?



Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.



Groetjes

Roos
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben hier ook nieuw. Ik wil graag 5 kilo kwijt. Ik hoef niet te crashen en heb mezelf 3 maanden gegeven.



Heeft iemand een tip hoe ik de avonden door kan komen zonder snaaizin?
Ik ben zwaar verkouden en erg benauwd.

Het goede voornemen van sporten gaat dus wederom niet lukken. Zometeen naar de tandarts en daarna duik ik denk ik even m'n bed in... Tot later!
Alle reacties Link kopieren
@nike; ik moest echt even lachen om je post. Leuk omschreven dat je dochter alles in haar mond stopt wat past.



@Yin: Beterschap!



Ik heb vandaag slechts een chocoladekoekje gehad en dat was het. Ik heb tijdens het koken per ongeluk een stukje van mijn duim afgehakt met een kaasschaaf, dus ik vind mezelf even heel zielig. Maar ik ga dit niet 'goed' snoepen, dus straks zit ik braaf weer met wat hazelnoten tv te kijken.



Ik heb ook niet echt honger gehad vandaag. Heb geprobeerd mijn lunch met kleine hapjes te eten, heb gelezen dat je dan beter vol zit ofzo. Ik ben goed bezig.



@Bergje; Welkom! Hazelnoten snoepen helpen mij sindskort. Dat of gewoon geen snoep in huis halen. Wij crashen ook niet. Langzaam worden wij wat lichter, terwijl we wel fatsoenlijk voedsel consumeren. Waarom heb je jezelf een deadline van drie maanden gegeven? Zou je erg teleurgesteld zijn als het een half jaar zou duren?



@Rozemarijne: ook welkom! Spieren wegen meer dan vet, dus het kan zijn dat je meer spieren kweekt door vaker te sporten. Als je door een blessure minder mag sporten, dan is zwemmen waarschijnlijk beter dan hardlopen. Je gezondheid is belangrijker dan veel afvallen.



@BarbaraAnn: hoop dat je vakantie snel voor de deur staat!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sidhe schreef op 09 augustus 2011 @ 20:05:

@Bergje; Welkom! Hazelnoten snoepen helpen mij sindskort. Dat of gewoon geen snoep in huis halen. Wij crashen ook niet. Langzaam worden wij wat lichter, terwijl we wel fatsoenlijk voedsel consumeren. Waarom heb je jezelf een deadline van drie maanden gegeven? Zou je erg teleurgesteld zijn als het een half jaar zou duren? Nee hoor, een half jaar mag ook! Ik vind 3 maanden echter al een hele boel. Alhoewel, ik ben 10 kilo bijgekomen in 7,5 jaar tijd.... Pfoe, moet ik niet te lang over nadenken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven