Lijf & Lijn alle pijlers

Met 5 tot 10 kilo minder word ik nóg leuker!

16-08-2010 12:19 1871 berichten
Oké, en nu ben ik er klaar mee! Ik wéét dat ik me veel lekkerder en prettiger in mijn lijf zou voelen met vijf tot tien kilo minder. En toch steeds 's avonds weer die chips, koekjes, biertjes, chocola en wat dies meer zij. Wie doet er mee?

Naam Lengte Start Huidig Verschil Streef BarbaraAnn1,687371,1- 1,965Chadidja1,787774,3- 2,769,9Juicy_1,636364+ 1,055lox1,656159,1- 1,956Michelle901,6658,555,0- 3,554,5nike1,636461,5- 2,558Poezz791,767473,9- 0,169Puntje1,6871,469,7- 1,765Rasa1,6974,873,8- 1,068ShiirleeY1,565650Sidhe1,757573,8- 1,268Springchicken1,6078,778,9+ 0,270tijgermeisje1,728887,9- 0,179,9Yin1,738786,9- 0,180

Aanmelden voor de gewichtstabel kan niet meer, maar natuurlijk is iedereen welkom om mee te schrijven!



En o ja, ik ben niet van het crashen of de rare diëten. Gewoon saai, verantwoord, netjes, gestaag, gezond, eten, bewegen!
Alle reacties Link kopieren
Hazelnoten snoepen mag dus?

Noten zijn toch heel vet??
Alle reacties Link kopieren
@Rozemarijne: wil je meeschrijven? Gezellig, komen zo af en toe wat tips voorbij.



@Bergje: gezellig dat je meeschrijft. 'Ken' je gezicht wel een beetje hier.



@Yin: rust is belangrijk. Slaap ze!



@Sidhe: die hazelnoten gaan je goed af! Blijf doorgaan!



Hier gisteren niets gedaan, wat muziek op mijn Ipod gezet voor de vakantie. Vandaag wat tijdschriftjes kopen voor in de koffer. Wat zo moe gisteren dat ik niet veel gegeten heb, alleen wat plakjes worst.



Vandaag wat kleding wassen en wat opruimen voor de vakantie, that's it!
Alle reacties Link kopieren
quote:BarbaraAnn schreef op 10 augustus 2011 @ 10:05:@Bergje: gezellig dat je meeschrijft. 'Ken' je gezicht wel een beetje hier.



Ja, leuk om mee te schrijven. Ik hoop dat ik hier doorzettingsvermogen door krijg.



Je kent mijn gezicht?? Huh??
Alle reacties Link kopieren
@ Roos, geen flauw idee. Mijn systeem is ook calorieëntellen. Misschien dat je, zonder dat je het doorhebt, te veel binnen krijgt. Opnieuw een eetlijstje maken, waar precies alles op staat?



@ Bergje 65, mij kom je ook bekend voor. Grappig dat BarbaraAnn dat ook al zegt. Ik zou alleen niet weten waarvan. Misschien weleens op dezelfde onderwerpen gereageerd en komt je avatar bekend voor. Tip: niet in huis halen, dan kun je het ook niet opeten!



@ Yin, balen dat je blijft kwakkelen.



@ Sidhe, auw!



@ BarbaraAnn, leuk hè, op vakantie gaan. Alleen de voorpret is al fijn!



Ik ben door jullie tips geïnspireerd en heb veel opgezocht wat er toen doen is in de omgeving. Dan kunnen we op stap, mochten we daar zin in hebben. We zitten idd dicht bij Duitsland. Helemaal niet bij stil gestaan. Wie weet nemen we daar even een kijkje. Is dochter ook eens in het buitenland geweest, heeft ook wel weer wat. Alhoewel, van het weekend zitten we letterlijk op steenworp afstand van België.



Net een pannekoek op als lunch, nog over van gisteravond. Wel al op de Wii gesport.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil even met jullie delen wat ik vandaag heb gegeten, tot nu toe:



Onbijt:

1 kom magere yoghurt met een handjevol bosvruchten

1 kop koffie



Tussendoor:

1 pakje sultana (zonder suikertjes) per 3 stuks verpakt

Koffie/thee/water



Lunch:

2 crackers met 30+ kaas

Kommetje salade

Rundvleesboullion

1 beker karnemelk



Straks wil ik 2 kiwi's eten en vanavond een eenvoudig bordje eten (vlees + groenten).



Is dit ok?
Alle reacties Link kopieren
Even een korte post @Bergje: bij mij is het of een paar hazelnootjes of een heel pak bokkepootjes/stuk chocolade. .
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Bedankt voor jullie reacties! Ik mag juist niet meer zwemmen. Ik val snel flauw, en hoewel dat tijdens het hardlopen ook niet gunstig is vind ik het een stuk minder eng dan tijdens zwemmen. Ik loop nooit in mijn eentje, en ik loop ook in een parc zonder auto's etc. Omdat ik minder ben gaan sporten denk ik dat ik niet meer ben gaan wegen door meer spieren. Wel heb ik het idee dat ik gemakkelijk vocht vasthou.



Ik tel mijn calorieen niet meer, omdat ik anorexia gehad heb. Ik volg de eetlijst die ik gekregen heb van de dietiste waar ik 3 jaar geleden was. Ik ga daar nu niet meer heen omdat ik in het buitenland woon.



Ik zal even schrijven wat ik op een gemiddelde werkdag eet (ik doe zitten/staand werk):

- ontbijt met 125 gram magere yoghurt en 5-6 eetlepels muesli of allbran zonder suiker

- tussendoortje: 1 stuk fruit (appel, nectarine, peer)

- lunch: 4 sneetjes bruinbrood met sla, tomaat, en beleg (30+ kaas of kipfilet of eens in de week gerookte vis)

- tussendoortje 2: 1 stuk fruit

- avondeten: ik eet geen rood vlees dus alleen kip. Wel vis of vleesvervangers. Ik weeg alles af, dus het komt neer op 75 gram rijst/pasta of 125 gram aardappel, 200 gram groente en 75-100 gram vis/kip. Ik eet nooit sauzen zoals mayonaise e.d. Alleen zelfgemaakte tomatensauzen.

- tussendoortje 3: 125 gram magere yoghurt met fruit

Als ik echt veel honger tussendoor heb neem ik een cracker met jam.



In het weekend eet ik anders omdat ik veel later opsta en drink ik een wijntje en eet ik een blokje pure chocolade. Ik eet niet echt meer, snack nooit. Als een collega jarig is eet ik wel eens een klein stukje cake maar bijna nooit. Ik begrijp dus niet zo goed wat er aan de hand is.
Alle reacties Link kopieren
@Sidhe, ooh hazelnoten, je brengt me op een idee! Ik vind die ook heerlijk. Verder (voor het geval je nog geen weegschaal hebt) zou ik er eentje doen met cijfers die oplichten (rood zijn) zegmaar, ik heb er eentje met zwarte cijfers en als het beetje donker is in mijn kamer kan ik mijn gewicht niet makkelijk zien!

@Bergje, welkom en veel succes met het afvallen!

@rozemarijne; Super dat je hebt opgeschreven wat je eet, en dat je daar op let. Maar wat drink je op een dag? Als je bijvoorbeeld 3 scheppen suiker in je koffie doet, of voornamelijk vruchtensappen/frisdrank drinkt krijg je ongemerkt ook veel kcal/suikers binnen. Misschien is dat het wel?



Verder heb ik me nog niet inschreven bij de sportschool, deze week ben ik lekker met mijn vriend samen op mijn studentenhuisje aan het passen. Hij eet behoorlijk ongezond, dus heb iedere avond lekker wijn gedronken en flink gesnoept (zal maar niet zeggen wat en hoeveel, want dan maak ik jullie misschien helemaal "hongerig"! ) Verder heb ik wel veel gewandeld deze dagen.

Volgende week wil ik weer wat meer bewegen, en weer gezonder eten. Daarna begint universiteit weer bijna en ga ik me aanmelden bij de sportschool want ik MOET gewoon gaan bewegen.

Ik ga trouwens gewoon fitnessen (cardio + krachttraining, aangezien grotere spiermassa er automatisch voor zorgt dat je meer verbrant, en dan wordt ik wat strakker van). Verder wil ik nog wat lessen gaan doen als Zumba (heb ik vorig jaar een half jaartje gedaan) en misschien Pilates (ook gedaan). Hopelijk ga ik het door dit forum wel volhouden, overgens zou een schema mij echt meer motiveren denk ik! Zal ik anders een nieuw schema maken, want waar is degene die het in het topic zou zetten iedere week? Of is ze gewoon even op vakantie?
Alle reacties Link kopieren
@Lazyme: ik drink alleen water, cola light en thee zonder suiker. Soms in het weekend een glaasje vruchtensap.



Is wat ik eet wel goed, denken jullie?
Welkom aan de nieuwe meeschrijvers, gezellig!



Verkoudheid gaat iets beter, maar benauwdheid is er nog.

Zit dus weer aan de astmamedicatie. Zolang ik stil ik een hoekje zit gaat het redelijk, dus ik zit stil in een hoekje op m'n laptop te werken (en ok, nu even te forummen ). 't Gaat gelukkig wel iets beter dan gisteren, hoef niet meer naar adem te happen. Maar ik baal wel. Ik wil me weer goed voelen, ik wil weer kunnen sporten!!



Voor zover even mijn frustratie...

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weer een nieuwe avatar. Deze hou(d) ik.



Wel fijn nieuwe meeschrijvers, want jullie zijn nog fanatiek.

Ik was alweer een beetje ingekakt.



@ Rozemarijne, dan is het toch goed, als je een eetlijst van een diëtiste hebt. Misschien kan je haar mailen en om advies vragen en het haar voorleggen.



Goede voornemens Lazyme



@ Yin, balen hoor! Lekker uitzieken. Maar het lijkt wel of het bij jou nooit ophoudt .



Gisteren een halve zak chips op en er roept nou rosé bier vanuit de koelkast. Daar ga ik gehoor aangeven. Vanavond House-night (tv serie) en man heeft eindelijk weekend, dus even vieren!
Alle reacties Link kopieren
Gaat lekker, ik pak het bier. Pakt man er chips bij....

Ja, ik kan nee zeggen, maar vanavond even niet.
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,



Ik kom me vandaag al afmelden. Ga volgende week pas echt weg, maar zal druk zijn met inpakken e.d., dus ik zie jullie in week 35 weer!



Val ze af en zet 'em op! Veel succes en vakantiegangers: veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie BarbaraAnn!



Vanmorgen vergeten te wegen. Van de week wel gedaan en geen verandering.
Ik heb vanavond van scratch zelf pastasaus gemaakt. Erg lekker en heul gezond met al die groenten. Voel me ook weer wat beter, behalve dat ik gisteren ook nog eens last van m'n rug kreeg. Het schiet echt zo niet op hier. Maar goed, hopelijk trekt het in het weekend allemaal weg en kan ik volgende week weer lekker aan de slag.



@ Nike: je avatar is meesterlijk! Heb je Linda.Mode gezien, met die fotoreportage met dat schaap? Echt geweldig. Lekker trouwens, die actie van je man! Hopelijk heeft het je gesmaakt!



@ BA: mocht je het nog lezen: fijne vakantie en succes met je verhuizing!



@ Rozemarijne; je eetschema ziet er prima uit. Goed dat dat opgesteld is door een diëtist en dat je je eraan houdt. Maar doordat een deel van je beweging is weggevallen, kan het wel komen dat je wat aankomt. Je moet misschien nog een nieuwe balans vinden?



@ Lazyme: de TO is al een tijd vertrokken. Sinds die tijd past Nike het schema aan en plaatst dat in het weekend. Maar door onze posts verdwijnt die wel weer snel uit beeld. Geniet nog even van je vakantie en goed van je dat je wilt gaan sporten!



@ Bergje: Ik vind je geposte menu van 10-8 wel wat mager. Heb je calorieën geteld? Ben nl. wel benieuwd op hoeveel je uitkomt met zo'n menu. Denk wel dat je uit moet kijken dat je niet te weinig eet.



Allemaal een fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
@ Yin, ha, ha, dat wist ik niet van mijn avatar. Ik ga zo even googlen. Ik kwam het schaap tegen toen ik opzoek ging naar blijde plaatjes van dieren, omdat er weer plaatjes geplakt kunnen worden, yahoe! Supergezond die pasta saus.



Wij gaan vanavond (en vanmiddag) op stap. Ik ben wel zo'n zenuwenpees, want nu gaat dochter uit logeren bij opa en oma. Loslaten....loslaten...loslaten (is mijn nieuwe mantra).
Alle reacties Link kopieren
Ow, verkeerd begrepen. Het was niet mijn schaap. Die van Linda Mode is ook schattig!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Dames, vandaag ga ik weer op pas voor een weegschaal. Ben benieuwd of ik vandaag meer succes heb. Ik heb gisteren een stuk vlaai en een gigantische chocolademuffin gehad. Dat was een beetje te veel van het goede. Verder ging het niet snoepen wel goed deze week. Hoop dat het getal van de weegschaal meevalt. Heb me al een maand niet kunnen wegen.



@Nike: veel plezier!



@Yin: die pastasaus klinkt goed!



@BarbaraAnn: fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Bergje en Rozemarijne!



BarbaraAn, fijne vakantie!



Nike, veel plezier!



Het gaat hier weer een stuk beter lichamelijk. Voel me weer wat fitter en slaap beter. Afvallen gaat nog niet goed. Ik eet prima, snoep weinig maar het wil niet. Hou ook veel vocht vast, ben ook bang dat de weegschaal daardoor elke keer zo tegenvalt. Heb besloten om me maar eens een tijdje niet te wegen tot ik merk dat ik geen vocht meer vasthou. Ik hou me maar vast aan m'n gezonde eetgewoontes, want dat gaat gewoon goed!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames, ik woog vanochtend op mijn nieuwe weegschaal 67.9. Ouch. Ben dus aangekomen sinds mijn laatste weegmoment. Hopelijk motiveert het me om gezond te leven.
Alle reacties Link kopieren
@ Sidhe, zo'n weegschaal motiveert vast wel. Maar alsnog onder je streefgewicht van een jaar geleden (bijna 1-jarig jubileumfeestje, dames!).



@ 5x5, soms weeg ik ook even niet als ik me wat vatsig (zo noem ik het altijd) voel. Maar soms klopt het gevoel niet. Ik heb ook wel eens gehad dat ik dacht dat ik aangekomen was en dan was ik juist afgevallen.



Enorm ongezond weekend achter de rug. Eerst drie soorten taart gegeten (kleine stukjes, wou ze alle drie proberen) met hapjes en bbq. Daarna flink doorgezakt. Lagen om half vier in bed en hebben maar 5 uur geslapen. Nou kan ik het hebben, want ik slaap meestal 8/9 uur per nacht.



Vandaag dus brak en we eten raar. We zijn net even naar België geweest voor een foto bij een oud gebouw met Belgische vlag. Gewoon voor in het fotoboek van dochter. Maar daar hebben we als lunch een superzoet broodje gegeten. Vanavond eten we soep. Dochter is weer lekker thuis, had prima geslapen en het prima naar haar zin gehad. Beren op de weg gezien voor niks (zoals gewoonlijk).
Alle reacties Link kopieren
@nike: ik hoop dat de knop weer omgaat. Vandaag weer wat ongezonde dingen gehad. Voel me nogal opgeblazen op dit moment. Ik wil morgen weer echt beginnen. Alleen verwacht ik deze week weer ongesteld te worden, dus ik zie het een beetje zwart in. Ik wil zo graag nog wat afvallen, maar het komt er even niet uit. Fijn dat je een goed weekend hebt gehad!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Vanmorgen waren er 0,3 kilo vanaf... beetje weinig maar toch.

Vorige week een Wii aangeschaft (met div. sport-spellen) en fanatiek bezig.



De avonden blijven moeilijk voor mij. Na het eten krijg ik standaard snaai-zin. Help!
Alle reacties Link kopieren
@ Bergje, Wii is leuk. Hebben wij ook. Heb je Wii-fit? Dat wordt steeds fanatieker, als je de beginnersniveau's hebt uitgespeeld. Ik vind het ook leuk, omdat het zoveel er variatie in zit. Maar ik vind ook dat er belachelijk weinig calorieën verbrand worden.



@ Sidhe, ik ga me morgenochtend wegen. Want het gaat bij mij de verkeerde kant op. Ik zit nu in een verkeerd eet-patroon. Vanmorgen even gewerkt en meteen aan de koffie met gebak.



Ik ga vanmiddag op de fiets naar de kinderboerderij, als het dit weer blijft.
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal



Het wordt een lange post dus neem maar een kopje thee zonder suiker of een glaasje water :-)



Rozemarije en Bergje welkom hier. Het gaat best snel de laatste tijd hier en ik ben druk dus ik krijg het allemaal amper bij gelezen.



Bergje iets eraf is beter dan iets erbij, toch? Snaaien in de avond, stja, geen snaaisel in huis nemen. Of gezonde snackjes nemen, wat komkommer of zo...



Een wii lijkt me ook leuk. Maar nog even andere financiële prioriteiten dus ik wil nu even geen nieuwe aankopen doen.



Rozemarije leuk dat je in het buitenland woont, hopelijk in een mooi zonnig land? Leuk dat je dan via het forum toch je ei kwijt kan in je eigen taal he. Ik vond je eetschema ook nogal minimaal, maar ik kan me voorstellen dat het met een anorexia verleden al heel wat is om te eten wat je eet.

Maar hoeveel weeg je nu dan en bij welke lengte?



Ik had in mijn tienerjaren last van boulimie, toen had ik het gewicht waar ik nu naar streef. En toen vond ik mezelf toch zo dik. En nu vind ik mezelf wel iets te vadsig zoals nike het zo mooi zegt. Maar echt dik voel ik me niet. Hoe je lichaamsbeeld toch kan veranderen, vind ik best raar.



Ik ben toch ook wel voor een topic met het schema in de openingspost. Zouden we dat niet kunnen regelen, misschien eens een deel 2 openen of zo. Wat denkt de rest daarvan?



Nike jij hebt het er lekker van genomen dit weekend. Leuk hoor, moet je net even van genieten als je dochter even uit logeren kan. Ik vind het altijd heerlijk als ze even weg is, dan komen vriend en ik even aan onszelf toe. En even lekker uitslapen....waar is de tijd.

Moest aan mijn dochter denken toen je schreef over het duwen van de driewieler. Ze fietst sinds dit weekend los op haar driewieler door de parkeergarage onder ons appartement.

Heb der gefilmd met mijn mobiel, zo leuk om te zien en wat worden ze snel groot.



BA ik ben waarschijnlijk te laat om je een heerlijke vakantie te wensen maar geniet ervan.

Leuk hoor verhuizen en allemaal nieuwe spulletjes kopen. Ik kijk er naar uit om over een paar jaar ons nieuwe huisje helemaal in te richten en gezellig te maken.

Als ik nu al iets leuks tegenkom in een tijdschrift scheur ik het uit en hou ik het bij, wil straks een moodboard maken voor de inrichting.



Alkmaar was trouwens super bevallen. Wat een vriendelijke en gezellige mensen daar. Leuke stad, niet te groots en niet te klein. Leuke betaalbare huizen, goede sfeer en een hele leuke binnenstad met naast de bekende ketens ook wat unieke winkeltjes. Vlakbij het strand ook nog, dus de keuze is duidelijk. We kunnen beiden eigenlijk niet wachten om te verhuizen. Maar eerst nog even sparen, mijn stekkie verkopen en dan verkassen. Oh ja en ondertussen ook nog even trouwen, lol. Genoeg te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven