Lijf & Lijn alle pijlers

Mijn moeders aan de lijn?

26-07-2012 23:34 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,



Zoals sommige misschien wel hebben gelezen in een ander topic ben ik, sinds een paar maanden, aan het afvallen en ben tot nu toe zo'n 10 kilo afgevallen. Ik weet hoe dit overgewicht is ontstaan. Mijn moeder snoept en snaait veels te veel en is ook veel te zwaar.Toen ik thuis woonde deed ik daar te vaak ook aan mee. Ik woon nu op mezelf en nu lukt het me opeens om af te vallen!



Ik zie mijn ouders nog vaak en zie dat - vooral mijn moeder - zwaarder en zwaarder word. Ik vind dit hartstikke zonde en wil dit graag tegen haar zeggen. Echter, ik ken haar dieetverleden. In 10 dagen 5 kilo afvallen en dan vind ze het wel best. Of half sonja bakkeren en uiteindelijk zwaarder uitkomen..



Wat vinden jullie hiervan en wat zouden jullie hieraan doen? Of moet ik mijn mond houden en de beslissing bij haar houden?



Sweets, Eva
Alle reacties Link kopieren
Jouw moeders aan de lijn?

Ik heb maar één moeder.





En lijnen werkt alleen als iemand het zelf wil en er achter staat.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt zeggen dat je zag dat ze wat zwaarder is geworden en dat je met liefde samen met haar op jullie eetpatroon wilt letten.



Wijst ze dit af dan moet je je er fijn buiten houden.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik dacht dat je je moeder een tuigje om wilde doen.
Alle reacties Link kopieren
Jij kan haar niet dwingen om te lijnen, dus het moet hoe dan ook haar beslissing zijn. Steunen kan natuurlijk altijd!!



@boterblommetje, ik een kind met 4 moeders... Je opmerking is erg flauw.
Alle reacties Link kopieren
quote:pop1980 schreef op 26 juli 2012 @ 23:45:

Jij kan haar niet dwingen om te lijnen, dus het moet hoe dan ook haar beslissing zijn. Steunen kan natuurlijk altijd!!



@boterblommetje, ik een kind met 4 moeders... Je opmerking is erg flauw.Vier moeders? Hoe krijgt ze dat voor elkaar?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewoon maar één moeder. Kan ik er wat aan doen?

Om mijn part heeft ze er 6.. Lastig als die allemaal aan de lijn moeten dat wel.
Alle reacties Link kopieren
En de opmerking IS niet flauw.

Jij VINDT het flauw.





Soit.
Ik zou haar proberen te enthausiasmeren voor koken. Echt lekkere dingen koken, voor gasten.



Klinkt tegenstrijdig maar het effect is omgekeerd.



Iemand die zelf een fantastische pizza kan maken vergrijpt zich namelijk niet meer aan diepvriesmeuk. Iemand die weet wat lekker eten is, schranst niet een doosje Lidl bonbons weg.



Laat haar de waarde van lekker eten kennen. Nodig haar uit en laat haar meekoken.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht aan de telefoon..... maar je bedoelt een andere lijn.

Ik heb ooit met mijn moeder een afvalprogramma gevolgd: wekelijks naar een bijeenkomst en daarna aquajoggen. Was gezellig om te doen! Misschien iets voor jullie?
Het is niet jouw zaak, jouw moeder is een volwassen vrouw, zij bepaalt zelf wat ze eet en hoeveel ze aankomt/ afvalt
Alle reacties Link kopieren
MIsschien kan je tegen je moeder zeggen dat jij je zorgen maakt... Dat ervaart ze misschien als minder aanvallend. Je kan er aan toevoegen dat jij wilt dat ze gezond blijft en geen klachten gaat krijgen door haar overgwicht.



Je kan zoals als voorgesteld is, haar vragen om samen met jou af te vallen. Zeg haar dat zij misschien een steun voor jou kan zijn (en jij voor haar) hierin. Daarmee maak je haar belangrijk.



Als ze dit weigert kan je misschien eens vragen waarom ze dit weigert. Wat weerhoudt haar ervan? Als ze het zelf echt niet als probleem ziet, dan wordt het lastig. MIsschien dat je het kan gooien op de toekomst, de belemmeringen die het voor haar kan hebben. Bv als jij kinderen krijgt (je bent 22//23?) dat je graag wilt dat zij met jou kinderen kan spelen en leuke dingen kan doen en dat je niet wilt dat haar lichaam een belemmering kan zijn . OP een subtiele manier....
wat badinerend.
Alle reacties Link kopieren
want?
Alle reacties Link kopieren
@boterblommetje, klopt IK VIND de opmerking flauw.

En 4 moeders:

Lesbisch stel krijgt kind van donor. Stel gaat scheiden en beide moeders krijgen weer een relatie. Zo heeft kind twee 'echte' moeders en 2 extra moeders.
Alle reacties Link kopieren
quote:pop1980 schreef op 27 juli 2012 @ 00:28:

@boterblommetje, klopt IK VIND de opmerking flauw.

En 4 moeders:

Lesbisch stel krijgt kind van donor. Stel gaat scheiden en beide moeders krijgen weer een relatie. Zo heeft kind twee 'echte' moeders en 2 extra moeders.





Oh ja, die staan ook elke dag bij mijn kind op het schoolplein.

Ontzettend vergezocht, ook al is het jouw situatie. Dan ben je behoorlijk uniek.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
mijn god... het wordt toch duidelijk wat TO bedoeld. al waren er 80 moeders.... daar gaat het toch niet om.



ik zou idd ook zeggen dat je je zorgen maakt en dat je het miss samen op kan pakken
want het gaat hier om een volwassen vrouw die zelf ook kan constateren dat ze groeit en die ook al eerder lijnpogingen heeft ondernomen. Misschien denkt ze nu; fuck it, ik ga gewoon dik worden en lekker eten.
Mijn hond moet aan de lijn, voor de rest niemand.

Je woont zelfstandig, laat je moeder lekker voor zichzelf beslissen. Dat wil jij ook nu je zelfstandig woont.
Alle reacties Link kopieren
quote:pop1980 schreef op 26 juli 2012 @ 23:45:

Jij kan haar niet dwingen om te lijnen, dus het moet hoe dan ook haar beslissing zijn. Steunen kan natuurlijk altijd!!



@boterblommetje, ik een kind met 4 moeders... Je opmerking is erg flauw.Ze moet gewoon een goede titel neerzetten, dan krijg je dit soort opmerkingen niet. Blijkbaar boeit 't haar niet, want het staat er nog net zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:pop1980 schreef op 27 juli 2012 @ 00:28:

@boterblommetje, klopt IK VIND de opmerking flauw.

En 4 moeders:

Lesbisch stel krijgt kind van donor. Stel gaat scheiden en beide moeders krijgen weer een relatie. Zo heeft kind twee 'echte' moeders en 2 extra moeders.Dan heb je nog maar één moeder, en dat is degene die jou gebaard heeft, niks meer niks minder.
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt het woord moeders wel vaker gebruikt. "Kom we gaan naar moeders." Er wordt dan toch echt maar 1 moeder bedoeld, maar soms wel zo gezegd.



Verder bepaald je moeder zelf inderdaad of ze afvalt, wat ze eet of ze sport etc. Je zou wel eens kunnen peilen of ze misschien wel wilt afvallen maar niet weet hoe. Dan is een afvalcursus (combi van theorie, groepssteun en samen bewegen) misschien wel wat voor jullie of jullie doen het samen.
Alle reacties Link kopieren
Moeders wordt hier ook wel gebruikt:-)



Verder is moeder inderdaad volwassen en moet ze zelf weten wat ze doet, maar dat wil niet zeggen dat TO haar zorgen niet bespreekbaar kan maken. Misschien zit moeder er ook mee en heeft ze een soort vsn duwtje in de rrug nodig.



Als familie zijnde vind ik dat je voor elkaar moet zorgen. Wil nog steeds niet zeggen dat je mensen dingen kan verplichten, maar alles gewoon laten gaan vind ik dan weer makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:sitha schreef op 27 juli 2012 @ 06:38:

[...]





Ze moet gewoon een goede titel neerzetten, dan krijg je dit soort opmerkingen niet. Blijkbaar boeit 't haar niet, want het staat er nog net zo.Ik noem mijn moeder ook vaak 'moeders' als in "Hallo, moeders!" En het is er toch écht maar eentje hoor. Is gewoon spreektaal, waar maak je je druk om..
Alle reacties Link kopieren
Als ik door mijn kinderen "moeders" genoemt zou worden dan zou ik ook teveel gaan vreten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven