Lijf & Lijn alle pijlers

Mirena houden of eruit?

12-04-2017 10:28 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben nieuw op dit forum en dit is mijn eerste bericht. Ik wist ook niet zo goed waar ik hem moest plaatsen dus heb ik het maar gepost in lijf en lijn, maar verbeter me als het hier niet hoort.



Ik heb iets minder dan 2 maanden geleden een Mirena spiraal laten zetten. Dat ging helemaal goed en volgens het boekje maar het deed wel goed pijn. Daarna ook heel veel krampen gehad en bijna flauwgevallen. Dat trok na een uurtje wel weg. Nu heb ik iets raars, namelijk dat ik 'flashbacks' heb naar het inbrengen van de Mirena. Als ik daaraan denk word ik helemaal zwak en misselijk en ik heb het bijna de hele dag door. Soms lig ik er zelfs van wakker Ook heb ik door dit gebeuren hele erge bevallingsangst, terwijl ik helemaal nog geen kinderen wil maar het blijft maar in mijn hoofd opkomen hoeveel pijn dat zou moeten doen als een (goed ingebracht) spiraaltje mij al zo'n pijn doet. Ik heb verder ook nog bijwerkingen van het spiraaltje zoals stemmingswisselingen, misselijkheid, buikpijn, dagelijks vloeien en de relatie met mijn vriend lijdt hieronder omdat ik er vaak over praat en dat is voor hem natuurlijk ook niet uit te houden omdat mijn angsten in mijn mening nergens op slaan. Ook heb ik nog pijn bij het vrijen als hij hem wat dieper doet. Ik weet ook niet of de bijwerkingen die ik heb genoemd door de 'flashbacks' komen of door de Mirena zelf dus is de keuze om hem weg te laten halen nog moeilijker. Als ik hem laat weghalen heb ik natuurlijk weer een anticonceptieprobleem want ik reageer heel heftig op hormonen en ben vergeetachtig dus de pil is geen optie, en ik menstrueer zwaar dus de koperspiraal heb ik ook geschrapt. Ik zit hier dus een beetje vast,



Hebben jullie misschien soortgelijke ervaringen en zo niet, is je mening altijd welkom. Ik heb ook een poll geopend bij dit topic zodat jullie je mening kunnen geven.



Alvast bedankt allemaal,



X Kim

Wat zeggen jullie?

Totaal aantal stemmen: 16

Mirena houden (63%)
Mirena eruit (38%)
Alle reacties Link kopieren
ik zelf neem de bijwerkingen voor lief omdat alle andere anticonceptie faalden bij mij, ik zou hem dus houden, maar het is jouw keuze.
don't forget that i'm fabulous, and you're not
De Mirena kan de eerste 4 maanden voor aardig wat bijwerkingen zorgen, ik zou het nog even aankijken als ik jou was. Ik ben doorgaans de eerste 3 maanden na plaatsen een hormonale feniks maar daarna is alles weer ok
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de Mirena een jaar proberen. Na 6 maanden stabiliseert de boel vaak. Wat betreft je flashbacks e.d.--> Ga naar je huisarts. Bespreek dit. Heb je vaker last van piekeren en angstklachten?
Alle reacties Link kopieren
quote:zusters schreef op 12 april 2017 @ 10:32:

De Mirena kan de eerste 4 maanden voor aardig wat bijwerkingen zorgen, ik zou het nog even aankijken als ik jou was. Ik ben doorgaans de eerste 3 maanden na plaatsen een hormonale feniks maar daarna is alles weer okJe bedoelt feeks ?
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vond ik bevallen en de mirena bepaald niet met elkaar te vergelijken. De bevalling begint rustig en bouwt op, dat gerommel met de mirena vond ik zelf veel heftiger en pijnlijker.

Bij jou deed het hoogstwaarschijnlijk meer pijn doordat je nog niet bevallen bent. Dat had de huisarts je wel even mogen vertellen. Ik kreeg van de gyneacoloog de laatste keer twee tabletten mee die de baarmoedermond wat weker zouden maken, evengoed was het inbrengen bepaald geen lolletje.



Bijwerkingen duurden bij mij een maand of twee. Wat je wel nog kunt doen; even laten controleren dmv een echo of hij goed zit. En ohja, een mirena bevat ook hormonen. Weliswaar een (heel) veel kleinere hoeveelheid dan bijvoorbeeld de pil, maar toch.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:El0ise schreef op 12 april 2017 @ 10:40:

Ik zou de Mirena een jaar proberen. Na 6 maanden stabiliseert de boel vaak. Wat betreft je flashbacks e.d.--> Ga naar je huisarts. Bespreek dit. Heb je vaker last van piekeren en angstklachten?Ik heb net dus perongeluk je reactie gereapporteerd. Oeps ????????, ik dacht dat ik zo kon reageren haha. Maar goed dat heb ik wel vaker ja, maar niet in deze mate. De huisarts is idd wel een goed idee maar ik ben heel slecht in face to face over gevoelens praten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 12 april 2017 @ 10:41:

Persoonlijk vond ik bevallen en de mirena bepaald niet met elkaar te vergelijken. De bevalling begint rustig en bouwt op, dat gerommel met de mirena vond ik zelf veel heftiger en pijnlijker.

Bij jou deed het hoogstwaarschijnlijk meer pijn doordat je nog niet bevallen bent. Dat had de huisarts je wel even mogen vertellen. Ik kreeg van de gyneacoloog de laatste keer twee tabletten mee die de baarmoedermond wat weker zouden maken, evengoed was het inbrengen bepaald geen lolletje.



Bijwerkingen duurden bij mij een maand of twee. Wat je wel nog kunt doen; even laten controleren dmv een echo of hij goed zit. En ohja, een mirena bevat ook hormonen. Weliswaar een (heel) veel kleinere hoeveelheid dan bijvoorbeeld de pil, maar toch.Bedankt voor je reactie, zoiets stelt me toch wel een beetje gerust. En ja de mirena bevat hormonen maar ik dacht, die bijwerkingen gebeuren mij toch niet, haha. Foutje
Alle reacties Link kopieren
quote:KimX20 schreef op 12 april 2017 @ 10:45:

[...]





Bedankt voor je reactie, zoiets stelt me toch wel een beetje gerust. En ja de mirena bevat hormonen maar ik dacht, die bijwerkingen gebeuren mij toch niet, haha. Foutje



Ik weet niet of dat zo fout is. De mirena werkt deels door een heel klein beetje hormonen en deels simpelweg omdat er iets in je baarmoeder zit.



Het grootste verschil tussen bevallen en de mirena vind ik zelf; bij de bevalling heb je zelf nog controle. Niet dat je wat te zeggen hebt over je lijf, maar je kunt zitten/liggen, lopen, kortom; zelf doen waar jij je het fijnst bij voelt. Bij de mirena is het toch meer ´benen wijd en niet mauwen´.

Ik weet niet of je de mirena zelf gezien hebt?? Dat ding is nog best groot. Dus als dit jouw eerste was én je bent nog nooit bevallen, ja, dan snap ik wel dat je er wat langer last van hebt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:KimX20 schreef op 12 april 2017 @ 10:44:

[...]





Ik heb net dus perongeluk je reactie gereapporteerd. Oeps ????????, ik dacht dat ik zo kon reageren haha. Maar goed dat heb ik wel vaker ja, maar niet in deze mate. De huisarts is idd wel een goed idee maar ik ben heel slecht in face to face over gevoelens praten.Haha lekker dan . En als je dit topic uitprint en aan je huisarts laat lezen? Het plaatsen van een Mirena kan pijnlijk zijn en zodoende aanvoelen als een heftige gebeurtenis; je hebt er last van. Niks om je voor te schamen. Zou het voorleggen aan een prof.
Alle reacties Link kopieren
quote:El0ise schreef op 12 april 2017 @ 11:11:

[...]





Haha lekker dan . En als je dit topic uitprint en aan je huisarts laat lezen? Het plaatsen van een Mirena kan pijnlijk zijn en zodoende aanvoelen als een heftige gebeurtenis; je hebt er last van. Niks om je voor te schamen. Zou het voorleggen aan een prof.Ja je hebt waarschijnlijk gelijk, ik ga wel even nadenken hoe ik dit ga voorleggen.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal bedankt voor jullie lieve reacties, het voelt echt als een opluchting. Zo snel ook.
Ik denk ook even doorzetten.

Zelf heb ik de implanon en non stop ongesteld. Ook forum over geopend en beste was ook toch even nog maand of meerdere maanden aankijken.



Straks kan je er heel veel profijt van hebben als het over gaat. 5 jaar lang beschermd en zonder wat te slikken:).



Qua seks en het voelen...misschien door je angsten span je je teveel aan? Iemand gaf ooit de tip aan een dame om op haar hand te blazen zodat ze ging ontspannen. Dat heeft haar heel veel geholpen.



En als het niet overgaat; optie nuvaring?

Heb ik hiervoor gehad...maar ondanks mijn alarm vergeten in te doen:'(. Dus dat wilde ik echt nooooit meer!

Maar nuvaring gaf volgens mij weinig hormonen af en je merkt er meestal weinig van.



Ik denk dat je bijwerkingen ook deels door de flashbacks komen. Ik viel bijna flauw door de inbreng van de implanon. Deed bij mij dan geen pijn...maar het idee dat zo'n buisje mijn arm inging.



Als ik eraan terug denk, kan ik ook nog soort in paniek raken. Ik had daarna hevige pijn. Mijn baarmoeder krampeerde van alle kanten! Ik kon niet zitten, staan, lopen en was knetterwit.



Helpt het je om misschien het van je af te schrijven en het iemand te laten lezen? Of schrijven en daarna verbranden?
Alle reacties Link kopieren
quote:moosie87 schreef op 12 april 2017 @ 11:49:

Ik denk ook even doorzetten.

Zelf heb ik de implanon en non stop ongesteld. Ook forum over geopend en beste was ook toch even nog maand of meerdere maanden aankijken.



Straks kan je er heel veel profijt van hebben als het over gaat. 5 jaar lang beschermd en zonder wat te slikken:).



Qua seks en het voelen...misschien door je angsten span je je teveel aan? Iemand gaf ooit de tip aan een dame om op haar hand te blazen zodat ze ging ontspannen. Dat heeft haar heel veel geholpen.



En als het niet overgaat; optie nuvaring?

Heb ik hiervoor gehad...maar ondanks mijn alarm vergeten in te doen:'(. Dus dat wilde ik echt nooooit meer!

Maar nuvaring gaf volgens mij weinig hormonen af en je merkt er meestal weinig van.



Ik denk dat je bijwerkingen ook deels door de flashbacks komen. Ik viel bijna flauw door de inbreng van de implanon. Deed bij mij dan geen pijn...maar het idee dat zo'n buisje mijn arm inging.



Als ik eraan terug denk, kan ik ook nog soort in paniek raken. Ik had daarna hevige pijn. Mijn baarmoeder krampeerde van alle kanten! Ik kon niet zitten, staan, lopen en was knetterwit.



Helpt het je om misschien het van je af te schrijven en het iemand te laten lezen? Of schrijven en daarna verbranden?Die tip van ontspannen zal ik zeker proberen! Ookal Is het misschien niet heel sexy tijdens de daad
De bijwerkingen zou ik nog twee tot drie maanden aankijken. Meestal worden buikpijn en vloeien na 4-6 maanden een stuk minder. Ik heb 4 maanden buikpijn gehad en vijf maanden bloedverlies, maar daarna helemaal niks meer! Nooit meer ongesteld, geen buikpijn, geen stemmingswisselingen. Ik ben dus fan van de Mirena, maar herinner me nog goed dat ik de eerste maanden ook regelmatig dacht 'ik laat hem er NU uithalen'.



Je zou nog even met een echo kunnen laten controleren of hij netjes op zijn plek zit en de buikpijn dus niet daardoor komt. En dat je het voelt met vrijen, dat hoort eigenlijk ook niet. Maar.... dat is dan mogelijk wel een inwendige echo, waar je gezien je angsten nu misschien niet op zit te wachten? Of vooraf even vragen of het ook met een uitwendige acho kan.



Voor wat betreft de angsten en flashbacks: daar zou ik mee naar een huisarts gaan. Hoe sneller je actie onderneemt met dit soort dingen, hoe sneller je er meestal ook weer vanaf kunt zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:appeltjesgroen schreef op 12 april 2017 @ 11:55:

De bijwerkingen zou ik nog twee tot drie maanden aankijken. Meestal worden buikpijn en vloeien na 4-6 maanden een stuk minder. Ik heb 4 maanden buikpijn gehad en vijf maanden bloedverlies, maar daarna helemaal niks meer! Nooit meer ongesteld, geen buikpijn, geen stemmingswisselingen. Ik ben dus fan van de Mirena, maar herinner me nog goed dat ik de eerste maanden ook regelmatig dacht 'ik laat hem er NU uithalen'.



Je zou nog even met een echo kunnen laten controleren of hij netjes op zijn plek zit en de buikpijn dus niet daardoor komt. En dat je het voelt met vrijen, dat hoort eigenlijk ook niet. Maar.... dat is dan mogelijk wel een inwendige echo, waar je gezien je angsten nu misschien niet op zit te wachten? Of vooraf even vragen of het ook met een uitwendige acho kan.



Voor wat betreft de angsten en flashbacks: daar zou ik mee naar een huisarts gaan. Hoe sneller je actie onderneemt met dit soort dingen, hoe sneller je er meestal ook weer vanaf kunt zijn.Ik ben gecontroleerd een paar weken na het plaatsen, hij zat goed. De buikpijn is niet de hele dag door maar op bepaalde momenten denkt mijn lichaam 'en nu ben ik klaar met dat kreng' en dan probeert ie tevergeefs dat ding eruit te persen en dan stopt het weer.
Alle reacties Link kopieren
ik zou psychische hulp zoeken, wat jij allemaal noemt komt echt niet gewoon door de mirena.
Ik heb hem een jaar en ik vind het een rotding. Menstruatie blijft niet weg. Onvoorspelbaar. En hormonaal
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat rotding eruit laten halen en gewoon condooms gebruiken



Hier komt er echt niet zo'n vreemd onnatuurlijk ding in. Kan me niet voorstellen dat het fijn is
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem eruit laten halen. Ik had zelf veel klachten, waaronder ook angstklachten en depressieve gevoelens. Ik was mezelf niet meer.

Mijn huisarts geloofde niet echt dat het door dat ding kwam, maar ik wilde hem eruit. Binnen 48 uur knapte ik op en was er eigenlijk niks meer aan de hand. Beste beslissing ooit.
Ik zou het een half jaar proberen. Ik had ook het eerste half jaar klachten en die gingen daarna weg. Werd niet meer ongesteld en hoefde voor lange tijd niet meer stil te staan bij anticonceptie. Heerlijk. Hoewel ik het nu na twee spiraaltjes ook heerlijk vind om weer te menstrueren ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:PienterePookje schreef op 12 april 2017 @ 12:50:

Ik heb hem een jaar en ik vind het een rotding. Menstruatie blijft niet weg. Onvoorspelbaar. En hormonaal



ik ga toch even een tegengeluid geven ( vooral omdat het mij opviel toen ik vooraf research deed dat je eigenlijk alleen negatieve verhalen tegenkomt, want ook logisch is want waarom zou je over iets posten als het gewoon werkt zoals het hoort .

Ik heb hem nu vanaf november en ben als een kind zo blij. Geen menstruaties meer, hooguit eens in de zoveel tijd wat spotting (wat inderdaad soms lastig is omdat dat altijd onverwacht komt, maar aan de andere kant weer zo weinig is dat het weinig problemen oplevert). Verder nergens last van.



Alleen het zetten deed godvergeten vele pijn maar toch zou ik willen dat ik het jaren eerder had laten doen.,



zo.
Ik vond het zetten ook ontzettend meevallen na alle horrorverhalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu drie weken een mirena en vloei heel veel, zie eerder topic wat ik geopend heb.



Ik twijfel ook, wel of niet eruit laten halen...



Heb gister ter controle een echo gehad ivm pijn en het vloeien.

Als ik dit van te voren wist weet ik niet of ik hier gekozen voor zou hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:ecam2015 schreef op 12 april 2017 @ 14:51:

Ik heb nu drie weken een mirena en vloei heel veel, zie eerder topic wat ik geopend heb.



Ik twijfel ook, wel of niet eruit laten halen...



Heb gister ter controle een echo gehad ivm pijn en het vloeien.

Als ik dit van te voren wist weet ik niet of ik hier gekozen voor zou hebben dat had ik ook, heeft denk ik week of 4 geduurd, daarna werd het minder maar nog niet over en na een week of 8 helemaal niets meer, ik zou proberen even door te zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven