Lijf & Lijn alle pijlers

Moedervlek weghalen

10-08-2013 15:13 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ga maandag de huisarts bellen omdat ik van een moedervlek af wil. Hij zit op mn rug en steekt een beetje uit.



Heeft iemand dit wel eens laten doen, en deed het erg veel pijn? Dat lijkt me best wel eng namelijk...



Groetjes, !
Alle reacties Link kopieren
Heb ik laten doen en deed helemaal geen pijn. Het werd verdoofd met een spuitje. Het was ook heel snel klaar. Paar minuutjes maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog een grote die wat uit steekt op mijn rug. Daar moet ik dus ook nog voor bellen naar de HA. Niet bang maar meer luiigheid dat ik het nog niet gedaan heb. Ik lees iig mee.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik vaker gedaan, doet niet echt pijn.

De prik vd verdoving is het pijnlijkts, dus valt allemaal erg mee.



Soms doet de HA het niet zelf en moet je naar een dermatoloog.

Maar ook daar doet het geen pijn,
Het is mij erg meegevallen. Bij mij ook een beetje uitstekende op mijn rug. Ik was vooraf heel bang, maar het werd netjes verdoofd en toen weggesneden. (Krijg gewoon weer kippenvel als ik dat typ ) maar ik heb niets gevoeld van heg weghalen, ik ben ook gewoon gaan werken erna.
Ik heb het laten doen. Litteken is groter en opzichtiger geworden dan de moedervlek. Ik heb hem weg laten halen Door een dermatoloog, omdat de moedervlek onrustig was een onderzocht moest worden.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te lezen dat het meevalt. Ik moet de 22ste naar het ziekenhuis voor eentje in mn gezicht.
Alle reacties Link kopieren
Ik had er eentje die raar ging doen in de holte van mijn elleboog. Niets van het weghalen gevoeld maar ik wilde natuurlijk weer meekijken. Eerst een verdovingsspuitje en toen kwam hij met een schaartje en een pincetje, tilde die moedervlek een eindje op en knipte hem zo uit mijn vel, was een onsmakelijk gezicht. Ik heb er geen littekentje aan overgehouden.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens wat ontstoken weefsel in mijn liezen laten weghalen vanwege de hidradenitis, ik weet niet of dat meetelt maar dat was ook met een verdovingsspuit vooraf. Dit viel reuze mee. Alleen ik had de pech dat een assistent het gedaan had want nu loop ik zeg maar met een gat in mijn lies met littekenweefsel, dus ziet er niet meer zo mooi uit. (want de keer dat de HA het zelf heeft gedaan op een andere plek was er bijna geen litteken).
Alle reacties Link kopieren
Het valt reuze mee. Alleen de verdovingsprik voel je ff (branderig) maar voor de rest voel je er niets van. Wordt ie weggeschraapt of weggesneden? Bij wegschrapen hou je geen litteken en bij wegsnijden wel want dat moet gehecht worden. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een stuk of 9 weg laten halen in de loop der jaren,waarvan 4 op mijn rug. Het weghalen doet geen pijn, voel je niets van. Mits goed verdoofd natuurlijk. Het herstel valt mij steeds wel wat tegen bij plekken op mijn rug. Het is een stugge huid, waardoor de hechtingen wat gaan trekken. Het zijn bij mij geen mooie littekens geworden helaas. Maar goed, liever dat dan nog een keer een melanoom. ..
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Is echt niks..
Alle reacties Link kopieren
Wil je hem laten weghalen omdat je er last van hebt of omdat je het niet mooi vindt? In het tweede geval zou ik hem lekker laten zitten namelijk.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
ik heb er 3 op mijn rug laten weghalen, die wat groter waren en uitstaken. daarnaast een stuk of 5 in mijn hals, wat kleinere maar die ik vervelend vond.



ik kreeg geen verdoving! de huisarts heeft ze weg gebrand. dwz een ijzeren ringetje er om heen, terwijl de moedervlek met een pincet omhoog werd gehouden. Dat ringetje trekt hij dan samen en brandt de huid onder de moedervlek weg. En zo heeft ie dan de moedervlek in zijn pincet...brrrr....



op zich vond ik het eng, want het doet toch even 2 seconden flink pijn. maar daarna is het meteen over. wondje dicht laten gaan, en klaar.



het is even vervelend, maar het resultaat is wel zo fijn. geen zorgen meer om die moedervlekken en geen lelijke rug meer!
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
hier op de buik een weggehaald bij de dermatoloog. Ook ivm onrust..MOedervlek jeukt nu soms nog en is veel groter dan de moedervlek was. HIer ongeveer 10 prikjes rondom en toen weggesneden en gehecht...uitslag was dat alles weg was. NU 28ste weer voor controle.brr
Puck
Heb een grote die niet goed was laten weghalen. Zat net boven het bh bandje. Kreeg 4 verdovingsspuitjes, de eerste brand een beetje van de rest voel je niks. Hechtingen trokken wel maar kwam door de vervelende plek waar hij zat. Daar staat nl altijd spanning op. Toen de hechtingen eruit waren begon het te jeuken. Erg handig precies daar waar je niet bij kunt. Stond dus regelmatig tegen het deurkozijn te schurken.
Alle reacties Link kopieren
Hier meerdere ervaringen met het weghalen van moedervlekken, zowel geschaafd als gesneden. En op allerlei lichaamsdelen, maar niet op mijn rug. Mijn partner heeft er echter 2 op zijn rug laten wegsnijden, en dat zijn alletwee lelijke littekens geworden. Heel duidelijke resten van waar de hechtingen hebben gezeten, en relatief brede littekens daar waar de snee zat. De ene wond is nadat de wond al dicht was en de hechtingen er al uit waren, 'opengescheurd' en het eindresultaat is dus een litteken met 1 centimeter breedte. Niet mooi.

En ik heb al vaker gelezen over mensen met dingen weggesneden van hun rug waar dit gebeurd is, dus mijn tip: overleg dit heel erg goed met je huisarts/dermatoloog. Want moedervlek weg omdat hij optisch stoort kan ik me prima voorstellen. Maar als je er daarna een oerlelijk litteken voor in de plaats hebt, zal dat optisch niet minder storen...
Hier ook meerdere ervaringen met moedervlekken, wegsnijden en wegschrapen. Is goed te doen hoor.

Vaak doet dermatoloog het als er twijfels zijn of je al een keer iets "fouts " hebt laten weghalen.

Maar misschien is het wel helemaal niet nodig om m weg te laten halen? Kan ook nog.

Ik heb allerlei plekjes die zo goed als niet meer te vinden zijn en een huge litteken op mijn been van een melanoom. Maar je wordt goed voorgelicht en er wordt duidelijk uitgelegd waarom, hoe en wat.

Sterkte!
ik heb meerdere laten weghalen

1 zelfs zonder verdoving weggesneden en gehecht. Dat was ook te doen
Ik heb een moedervlek laten weghalen op mijn arm. Dit is nu ondertussen al ruim 3 maanden geleden en de huid is nog steeds niet helemaal hersteld (dit komt ook doordat het op een "scharnier" plek zit, net op de plek waar je je arm beweegt zeg maar. Ik was ook heel erg bang voor de pijn en de verdovingen deden een heel klein beetje pijn, maar ik kan je zeggen dat het heel erg mee viel. Als 1 bijna geen pijn is en 10 heel erge pijn, dan was het denk ik een 4, omdat ik verschillende prikjes kreeg. Ik heb wel gehoord dat als je moedervlek heel groot is (dan praten we echt over 3 cm ofzo), dat het dan wel meer pijn kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Als het door een dermatoloog gedaan wordt worden het meestal lelijke littekens. Ik heb er toen door de plastische chirurg laten doen, omdat er ook een paar in m'n hals en gezicht zaten. Gelijk ook een paar op mn rug weggehaald. Littekens zijn nauwelijks zichtbaar!
Littekens boeien me niet zoveel. als een moedervlek eruit moet, moet ie eruit.
Alle reacties Link kopieren
Nou in je gezicht wil je toch niet een Jaap van een litteken?
nee had het over mijn rug
Alle reacties Link kopieren
Oké ja indd rug is minder erg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven