Lijf & Lijn alle pijlers

Mooi blond glanzend haar hoe????

05-05-2007 12:45 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb blond haar, geverfd, vroeger was ik wel blond. Het staat heel natuurlijjk alleen glanst het niet mooi,. Met welk middeltje kan ik mijn haar mooi glanzend krijgen? Ik heb er gisteren na het wassen wat azijn in gedaan en gespoeld met koud water, maar geen glans, wie heeft er tips
Alle reacties Link kopieren
Blonderen is een erg agressieve behandeling, het blondeerpoeder bevat 2,5 keer zoveel ammonia als haarverf. Dat maakt dat de haarschacht zwelt zodat de schubben open gaan staan. Het accelereert de werking van het waterstofperoxide zodat de pigmenten extra snel worden afgebroken.

Als daardoor de glans verdwijnt dan is dat niet verwonderlijk; de schubben van het haar liggen niet meer zo mooi strak over elkaar.

Er is eigenlijk niet veel aan te doen; er zijn wel middelen die een laagje over de haren leggen. Er zijn veel reclames van tegenwoordig. Van die middelen heb ik geprobeerd Color Vive van l'Oreal en ik vind dat het best wel helpt. Wonderen kan je niet echt verwachten omdat haren zich niet kunnen herstellen; ze zijn immers dood.

Ook haaroliën als Gliss en Sunsilk kunnen het wel glanzender maken maar ook vettig.

En dan heb je natuurlijk de goede oude haarlak. Dat gebruikte ik vroeger ook op mijn geblondeerde haar en dat glanst ook. Ik denk ook dat de sterren op tv hier rijkelijk gebruik van maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb goeie resultaten met Gliss Kur schampoo en condioner .de liquid silk serie[roze etiket]

Krijg echt veel complimentjes dat mijn haar zo glanst[blond geverfd]

Ik laat de schampoo en condioner 5 minuten intrekken.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik sinds kort Glaze van John Frieda, welke ook voor blond haar verkrijgbaar is.



Behalve dat mijn haar meer glanst, vind ik dat het ook makkelijk in model te brengen is.
Alle reacties Link kopieren
Welke borstel gebruik je? Borstelen met een goed borstel van varkenhaar geeft je haar ook meer glans. Spoelen met koud water werkt ook, maar las dat het bij jou weinig effect geeft. Blonderen is natuurlijk niet zo goed voor je haar en het kan je haar matter maken. Dus daar zal het bij jou ook wel aan liggen. Je haar glanst ook meer als je gezond eet en de benodigde vitaminen eet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven