Lijf & Lijn alle pijlers

muziek bij hoelahoepen/sporten

27-03-2017 12:28 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week heb ik een Weight Hoop gekocht, zo'n zwaardere hoelahoep met bobbels aan de binnenkant. Zat er al een tijdje aan te denken en nu toch maar gedaan. Zijn er meerdere van jullie die hoelahoepen? En wat voor muziek zetten jullie dan meestal op?



Als ik de sportlijsten van Spotify aanzet zit daar heel veel verschillends in, maar nog niet heel veel wat me aanspreekt. Heb tot nu toe maar wat nummers van Avicii en Martin Garrix opgezet omdat die wel goed op tempo zijn.. hoorde dat Eye of the tiger het perfecte tempo heeft om te sporten.. wat zijn nog meer aanraders volgens jullie?



Oh en voor de hoelahoepers, nog meer tips voor mij als beginnende hoelahoeper zijn ook zeker welkom!
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk/luister altijd naar een leuke film of serie tijdens het sporten. Bij sommige oefeningen is dat iets minder handig omdat je dan het scherm niet ziet, maar hoelahoepen leent zich daar prima voor.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik sport vaak op mijn normale playlist. Meeste nummers zijn toch wel up tempo en anders filter ik de langzame nummers eruit.

Online zijn ook super veel sport playslist te vinden. Algemene lijsten maar ook gespecificeerd voor bijvoorbeeld hardlopen of boksen.
Caribische muziek heeft altijd wel een fijn ritme om op te hoelahoepen, veel te lang geleden voor mij alweer!
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik zag je nickname en dacht gelijk: Bossa Nova/braziliaanse muziek is ook wel lekkere muziek om op te hoelahoepen..



Serie kijken tijdens het hoelahoepen is ook een goede! Kan nu even niet aangezien mijn woonkamer vol met ingepakte dozen staat, maar in mn nieuwe huis wel weer
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie nog zomaar hoelahoepen met zo'n weight hoop?

Ik heb het laatst geprobeerd met de gewone van de dochter van een vriendin, maar het lukte me niet meer.

Is het met een weight hoop anders? Ik ben ook wel geïnteresseerd.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vroeger nooit veel gehoelahoept eigenlijk..



Om als volwassene met een kinderhoepel te hoepelen is ook wel een flinke uitdaging, omdat die over het algemeen te licht en te klein zijn.



Deze heeft een diameter van 98 cm, en is 1,5 kg zwaar ongeveer.. dat hoepelt wel anders dan een gewone, voor zover het me nu tenminste lukt.. heb hem pas een paar dagen, en ben duidelijk geen natuurtalent :P
Alle reacties Link kopieren
Ik zal me er eens in verdiepen.

Ik kon het vroeger uren doen, het viel me zo tegen laatst.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Christina aquilera - dirrty

vind ik zelf erg leuk om erbij te luisteren.



Merkt iemand al echt verschil in de taille na meerdere hoelahoep workouts?

Ik zelf ben al maanden bezig, maar twijfel of het echt werkt. Misschien ben ik al op mijn slankste taille nu
Alle reacties Link kopieren
Je merkt vooral dat je spieren steviger worden.



Als je geen verschil merkt, zet dan snellere muziek op. Aan muzieknummers kan ik je niet helpen, mijn smaak wordt omschreven als "takke herrie".



Oh, en leer jezelf aan beide kanten op te hoelahoepen, anders groeien je buikspieren scheef, dan is de ene kant meer ontwikkeld dan de andere kant.
Alle reacties Link kopieren
quote:Felix_Urbexicus schreef op 29 maart 2017 @ 15:00:

Je merkt vooral dat je spieren steviger worden.



Als je geen verschil merkt, zet dan snellere muziek op. Aan muzieknummers kan ik je niet helpen, mijn smaak wordt omschreven als "takke herrie".



Oh, en leer jezelf aan beide kanten op te hoelahoepen, anders groeien je buikspieren scheef, dan is de ene kant meer ontwikkeld dan de andere kant.



Oh dankjewel voor die tip !



Ook hardstyle liefhebber?
Alle reacties Link kopieren
Industrial, aggrotech en metal
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet ik dus toch weer mn deathmetal en speedmetal cd's opzoeken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit de fout gemaakt om te gaan hardlopen met death metal op, ik was echt heel snel uitgeput

Nou heb ik dan ook een hele slechte conditie :P
Alle reacties Link kopieren
quote:Delite_ schreef op 28 maart 2017 @ 07:27:

Kunnen jullie nog zomaar hoelahoepen met zo'n weight hoop?

Ik heb het laatst geprobeerd met de gewone van de dochter van een vriendin, maar het lukte me niet meer.

Is het met een weight hoop anders? Ik ben ook wel geïnteresseerd.Ja, gaat juist veel makkelijker dan met een gewone.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Er zijn meerdere topics over hoelahoepen hier op het forum. Kijk even via de zoekfunctie!

En volgens mij is er ook discussie over zo'n weight hoop; of dat nou goed is of niet.
Alle reacties Link kopieren
Tja, volgens mij is er tegenwoordig zo'n beetje overal discussie over.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven