Lijf & Lijn alle pijlers

My killer body motivation boek

22-04-2016 13:20 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



De titel zegt het al, het boek van Fajah Lourens, my killer body motivation boek. Gister werd het in Boulevard compleet afgebrand, maar ik ben er toch wel nieuwsgierig naar. Toevallig hier iemand die het gelezen heeft?
Always look on the bright side of life
Als Boulevard het al afbrandt, moet het wel echt slecht zijn.



Ik wist niet dat ze een boek had geschreven, maar heb wel ooit een interview met haar gezien en gelezen, en daarin kwam ze niet bepaald intelligent over en werd ook duidelijk dat ze er nogal ongezonde gewoontes op nahoudt. Als in: elke dag 3 uur sporten op 1100 kcal per dag.
Alle reacties Link kopieren
Ze is er qua uiterlijk en uitstraling niet op vooruitgegaan. Nu wordt iedereen ouder maar ze heeft wel een heel spichtig koppie gekregen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Neuh, ze is niet de slimste van de klas idd, gister zei ze dat ze de wirwar van diëten en voedingsadviezen in Jip en Janneke taal wilde opschrijven. Nou als zij het al snapt
Always look on the bright side of life
Dit is gewoon pro-ana geleuter: http://www.metronieuws.nl ... van-honger-moet-je-houden
Alle reacties Link kopieren
Nu zal je wel altijd met een kaarslichtje moeten zoeken naar medestanders op het gebied van voeding en gezondheid. Want iedereen is een expert. Net zoals op voetbalgebied bij de heren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Tja ze is geen personal trainer ze heeft er denk ik ook geen opleiding voor gedaan echt verstandig is haar boek niet nee als ik het zo hoor en vaak dingen op internet leest....
Alle reacties Link kopieren
Maar: ze staat weer in de kijker want er wordt weer over haar gepraat, en deze keer niet door een duckface-behandeling maar door een boek.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
hahaha idd zeg...
Neeee Fajah Lourens



Ik heb eens een interview gelezen van haar en daaruit bleek dat zij er echt niks van snapte, ze at heel erg weinig, sportte enorm veel en...tsja....ik vond het echt niet aan haar lichaam af te zien. Dat 'van honger moet je houden..' ook echt zo'n voorbeeld.
Van iemand die een paar jaar geleden nog aan de stackers zat neem ik niets aan.
Alle reacties Link kopieren
Fijn hoor, zo'n killerbody. Bij sommige vrouwen zit er bijna geen stukje vrouwelijkheid meer aan. Vrouwen die aan bodybuilding doen zien er helemaal vreselijk uit, ongeveer zoals die geplastificeerde lichamen in Body Worlds. Het enige verschil is dat er nog vel overheen zit.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik was het wel met Fiona Hering eens, als er in een boek zaken als " omarm je hongergevoel" en " leer van je hongergevoel houden" worden gepropageerd dan vind ik dit echt hele domme "adviezen".
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 22 april 2016 @ 14:21:

Fijn hoor, zo'n killerbody. Bij sommige vrouwen zit er bijna geen stukje vrouwelijkheid meer aan. Vrouwen die aan bodybuilding doen zien er helemaal vreselijk uit, ongeveer zoals die geplastificeerde lichamen in Body Worlds. Het enige verschil is dat er nog vel overheen zit.Klopt, maar dan zijn siliconen borsten vaak een uitkomst. Zie je onder dat velletje twee halve sinaasappels zitten. zo lelijk.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
quote:SweetFirefly schreef op 22 april 2016 @ 14:30:

[...]



Klopt, maar dan zijn siliconen borsten vaak een uitkomst. Zie je onder dat velletje twee halve sinaasappels zitten. zo lelijk.



Nooit op gelet maar ik geloof je onmiddellijk.



Volgens mij kun je vooral duidelijk zien of iemand implantaten heeft als die veel te groot zijn en een duidelijke aftekening laten zien, zoals die sinaasappels die je noemt, ik denk niet dat je het op het eerste gezicht ziet als je van een A naar een B cup gaat of van B naar C maar ik heb er geen ervaring mee. Als iemand een D cup van zichzelf heeft kan ik me niet eens indenken dat iemand daar een maatje bij laat inplanten. Met een D cup is het volgens mijn vriendin al heel moeilijk een goed zittende blouse aan te trekken zonder dat de knopen eraf springen of dat de schouderpartij op je ellebogen hangt.
verba volant, scripta manent.














Ik vind haar qua figuur echt wel mooi!



Maar of haar adviezen in het boek nou echt serieus moet nemen, laat ik graag in het midden.
Alle reacties Link kopieren
Foto 2 vind ik het mooiste. Maar ze had iets aan uitstraling in haar gezicht verloren, vond ik. Het blijft nog steeds een erg knappe vrouw.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 22 april 2016 @ 14:34:

[...]





Nooit op gelet maar ik geloof je onmiddellijk.



Volgens mij kun je vooral duidelijk zien of iemand implantaten heeft als die veel te groot zijn en een duidelijke aftekening laten zien, zoals die sinaasappels die je noemt, ik denk niet dat je het op het eerste gezicht ziet als je van een A naar een B cup gaat of van B naar C maar ik heb er geen ervaring mee. Als iemand een D cup van zichzelf heeft kan ik me niet eens indenken dat iemand daar een maatje bij laat inplanten. Met een D cup is het volgens mijn vriendin al heel moeilijk een goed zittende blouse aan te trekken zonder dat de knopen eraf springen of dat de schouderpartij op je ellebogen hangt.D is helemaal niet zo groot, ligt ook aan je omvang. Mijn borsten worden worden altijd al als klein beschouwd, toch had ik C/D (Nu weer B/C, iets afgevallen)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind haar ook een knappe vrouw! Maar zo bijzonder vind ik haar lijf niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenleaf schreef op 22 april 2016 @ 15:04:

[...]





D is helemaal niet zo groot, ligt ook aan je omvang. Mijn borsten worden worden altijd al als klein beschouwd, toch had ik C/D (Nu weer B/C, iets afgevallen)Die van mij werden kleiner met het klimmen der jaren, van net geen D naar B. Men zegt dat veel koffie drinken ook van invloed is op krimp. Ik drink vrij veel koffie maar alleen 's ochtends. Het kan natuurlijk ook een broodje aap verhaal zijn.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenleaf schreef op 22 april 2016 @ 15:05:

Ik vind haar ook een knappe vrouw! Maar zo bijzonder vind ik haar lijf niet?De tatoeage en haar liefde voor honger mag ze houden; de rest neem ik over.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog twee uur om van mijn hongergevoel te gaan houden. Zal wel niet gaan lukken. Zal wel weer op domme zelfbeheersing aankomen. Lekker bezigblijven, dan laat ik de zoutjestrommel met rust.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 22 april 2016 @ 15:14:

Ik heb nog twee uur om van mijn hongergevoel te gaan houden. Zal wel niet gaan lukken. Zal wel weer op domme zelfbeheersing aankomen. Lekker bezigblijven, dan laat ik de zoutjestrommel met rust.De koektrommel ook?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het boek niet gelezen maar de citaten die hier voorbij komen verleiden me niet om dat wel te doen. "Van honger moet je houden" is een uitspraak die al mijn alarmbellen doet afgaan: toen ik nog eetproblemen had dacht ik ook in die trant. Slank was ik toen wel, gezond niet, en gelukkig was ik al helemaal niet.



Ik word sowieso een beetje moe van al die zogenaamd beroemde mensen die ook een graantje mee willen pikken van de gezondheids-hype die momenteel heerst. Je hoeft al die onzin niet te lezen natuurlijk, en dat doe ik ook niet, maar ik zie in mijn omgeving dat veel mensen er gevoelig voor zijn. Als dat ertoe leidt dat mensen gaan denken dat honger lijden goed is, houd ik mijn hart vast.
Alle reacties Link kopieren
De usual suspect zullen wel weer uit hun holletje komen nu (haaaaaaai!!!!!!!!!) en allerlei aannames doen en me woorden in de mond leggen onder het mom van 'vragen stellen

Dat gezegd hebbende: Er is niks mis met af en toe trek / honger hebben en niet -direct- toe te geven aan je impuls om te gaan eten. Vaak heb je nl helemaal geen echte honger / trek, maar is het puur een tekort aan vocht (de symptomen van die twee lijken nogal op elkaar) verveel je je, heb je 'wel een belonng verdiend', eet je om je emoties niet te voelen etc.

Ten tweede, als je wilt afvallen, dan heb je -vooral als je je eetpatroon net hebt omgegooid- gewoon vaker trek. Niks mis mee. En niks mis met trots zijn als je níet hebt toegegeven aan die knorrende maag en een zak chips hebt gepakt maar gewacht tot je ergens een appeltje kon scoren. Dat kun je vertalen als 'van je honger houden'.

Het is misschien niet zo'n handig gekozen uitdrukking. Echter om haar meteen af te gaan branden omdat ze hiermee misschien een kwetsbare doelgroep de verkeerde kant opduwt gaat me ook te ver. Ik bedoel we zijn ook niet massaal verontwaardigd om reclames van de Mac of de gezondheidsclaim die pak m beet op een pak Optimel of Quaker creusli staan. Die doen hetzelfde. Bereiken er een grotere doelgroep mee en werken mee aan een probleem dat groter is dan anorexia en aanverwanten (en nee, ik bagatelliseer die ziektes zeker niet)
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven