Lijf & Lijn alle pijlers

Naar de dokter of niet?

27-10-2016 22:40 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel ontzettend of ik morgen een afspraak bij de dokter ga vragen of niet, dus even een klassiek wat-zou-jij-doen-topic:



Ik heb anderhalve week geleden een auto-ongeluk gehad. In een woonwijk, ging niet heel hard, maar toch wel een flinke oplawaai gehad van opzij. Had meteen last van mijn schouder, dus even langs de huisartsenpost geweest. Dokter heeft gecheckt op interne bloedingen en klaplong, en geconcludeerd dat ik mijn ribben had gekneusd.

In die eerste week moest ik ook nog wat werken, werd het allemaal niet leuker van, maar de afgelopen 4 dagen had ik vrij en voelde ik wel vooruitgang. Enige wat me soms zorgen baart is dat ik ergens tussen mijn sleutelbeen en schouderblad een soort pokje voel bij het inademen (kan het alleen maar vergelijken met het gevoel van 2 pezen die over elkaar schuren, had ik ooit toen het een en ander in schouders/nek wat vast zat) maar dat is zeker niet continue.

Vandaag ging ik weer werken, en ik moest op een gegeven moment iets optillen en weer neerzetten, en bij het neerzetten voel ik een soort krakend/schurend gevoel bij mijn ribben (ook dat associeer ik weer met onwillige pezen, maar ik weet natuurlijk niet of het klopt) en het doet allejezus pijn. Nog een uurtje aangekeken maar het werd niet minder, nu zit ik alweer een uur of 5 op de bank en het gaat wel weer, maar het is allemaal zeker pijnlijker dan het was voor ik de til-actie deed. Pijn aan voorkant ribben en ook weer wat meer in m'n schouder.

Nu vraag ik me toch af of ik morgen niet even langs de dokter moet, maar aan de andere kant kan die natuurlijk ook niet door m'n ribbenkast heen kijken.. Als bovenstaande gewoon bij gekneusde ribben hoort, heeft het natuurlijk geen enkele zin om de tijd van de dokter te gaan zitten verdoen, dat moet gewoon helen. Maar ik ben niet 100% gerust dat het alleen dat is. Aan de andere kant, ook al is er misschien iets gebroken (wat ik eigenlijk ook weer niet denk) dan is daar geloof ik ook niet zoveel aan te doen..



Dus, wat zou jij doen, dokter of niet?
Alle reacties Link kopieren
Wel gaan natuurlijk.
Naar de dokter en ziekmelden. Snap niet dat je bent gaan werken na 'n ongeluk. Zou maar 'n scan gaan laten maken in 't ziekenhuis.
Ik zou het toch even laten nakijken.
Ik snap niet waarom je dit een twijfel geval vindt, natuurlijk naar de huisarts.
Zeker even naar de huisarts. Ik heb zelf maanden met gekneusde ribben rondgelopen die achteraf fractuurtjes hadden. Je kan er niet veel aan doen maar het is fijn te weten wat je hebt. Daarnaast bleek achteraf dat ik een onderligende (niet heel spannende) specifieke conditie had waardoor mijn botten kwetsbaarder zijn.



Daarnaast zou ik voor het popje bij je schouder naar de manueel fysio gaan. Ik herken dat bij mijn heup gewricht en even naar de fysio lost dat altijd snel op.
Werken kan ook niet als je moet tillen met gekneusde ribben!
Alle reacties Link kopieren
Er mee heen gaan je bent er niet gerust over.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, ik heb nog specifiek bij de dokter nagevraagd toen of werken kwaad kon voor herstel, hij zei dat ik er niet zoveel trek in zou hebben, maar dat het op zich geen kwaad kon. En ik kan wel de hele tijd vragen aan mensen of ze iets voor me tillen, maar vanochtend was ik even wat overenthousiast...



Maar duidelijk, dank jullie. Dan ga ik morgen inderdaad maar even naar de dokter, en misschien toch ook aandringen op een foto. Zou ik toch wel een geruststellende gedachte vinden.
Alle reacties Link kopieren
"Maar ik ben niet 100% gerust dat het alleen dat is. "



Genoeg reden om te gaan !
Gewoon gaan, eventueel een goede pijnstiller vragen.



Ik heb mijn ribben ook weleens gekneusd, maar jou klachten herken ik daar niet in.

Deed wel erg pijn, kreeg toen ook nog buikgriep...

Maar na 3-4 weken kon ik bijna weer alles, behalve echt intensief sporten, opdrukken ofzo kon ik nog echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Au Ikje, ik hoop dat je niet hoefde over te geven, dat lijkt me helemaal hel met gekneusde ribben. Pijnstiller ga ik even overleggen, ik ben daar een beetje huiverig voor (slik wel stevig paracetamol hoor) want ik ken mezelf wel een beetje, ben erg slecht in m'n gemak houden en als ik minder pijn voel ga ik dus veel meer doen.
Ik zie geen enkele reden om niet naar de dokter te gaan. Dus gewoon gaan. En sterkte!
quote:Moosey schreef op 28 oktober 2016 @ 00:13:

Au Ikje, ik hoop dat je niet hoefde over te geven, dat lijkt me helemaal hel met gekneusde ribben. Pijnstiller ga ik even overleggen, ik ben daar een beetje huiverig voor (slik wel stevig paracetamol hoor) want ik ken mezelf wel een beetje, ben erg slecht in m'n gemak houden en als ik minder pijn voel ga ik dus veel meer doen.



Ja ik moest dus overgeven toen!

Sterkte ermee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven