Lijf & Lijn alle pijlers

Naar, slap en doodmoe na trainen.

20-07-2016 21:37 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is me nog nooit gebeurd. Ik heb lekker gesport. Niet super intensief, twee uurtjes boksen op redelijk laag tempo. Veel rust tussendoor ook, vooral in de eerste les want dan ben je ook met de kleintjes bezig. Halverwege les 2 beetje misselijk, klotsende maag want te gulzig gedronken. Na de les draaierig en naar. En enorme behoefte aan zout en zoet. Dus blikje cola gedronken, thuis paar handjes zoute chips en nog een glas cola (lauwe zonder koolzuur brrrrrr maar meer was er niet in huis) En nu een eiwitshake. En nog steeds een beetje slap.

Ik ken trainen tot bijna kotsen aan toe, trainen tot je kotst maar ik herstel altijd heel snel. Kotsen en opnieuw beginnen zeg maar ;) Zolang slap en naar ken ik niet. Iemand tips? Ben ook doodmoe dus duik straks mn bedje in.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Nou... Het is bizar heet vandaag. Zal vast daar mee te maken hebben gehad! maak je niet druk en ga zo lekker slapen. Volgende keer gaat het beter!
Internagelaktisch
Overdag vandaag wel genoeg gedronken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Maaique schreef op 20 juli 2016 @ 21:39:

Nou... Het is bizar heet vandaag. Zal vast daar mee te maken hebben gehad! maak je niet druk en ga zo lekker slapen. Volgende keer gaat het beter!Ja zou kunnen hoor dat het puur de hitte is. Maar ik herken dit gewoon niet, vond het best raar. Juist omdat ik echt niet voluit ben gegaan
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 20 juli 2016 @ 21:40:

Overdag vandaag wel genoeg gedronken?In elk geval meer dan normaal.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Griepje onder de leden?
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 20 juli 2016 @ 21:42:

[...]



Ja zou kunnen hoor dat het puur de hitte is. Maar ik herken dit gewoon niet, vond het best raar. Juist omdat ik echt niet voluit ben gegaanSnap ik, het is echter niet vaak zo heet als dit. Misschien vannacht minder goed geslapen, vandaag toch last van de hitte ook. Neem een lekker glas koud water en ga zo slapen. Dan gaat het snel beter!
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Hats, vroeger ging ik door tot het gaatje. Tegenwoordig niet meer. Ik vind het het niet meer waard om tot kotsens/misselijkheid aan toe door te gaan en hou dus een paar dagen of desnoods een week rust.



Ik sport/train zeker (weer) omdat, hoewel ik dacht het niet te hebben gemist in de afgelopen ruim 6 jaar, dit toch wel zo was. Bleek jaren later hoor, was een mindset die ik mezelf inprentte. Ik hield mezelf voor dat ik het sporten niet miste. Mijn lijf miste het wel. Maar nogmaals, ik ga niet meer door totdat ik er naar van word.



Zou dat evt. helpen, even ietsje minder trainen, of minder vaak in de week, voor een tijdje?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Het is geen weer om te trainen, en al helemaal niet 2 uur! Ik vind het niet zo gek hoor dat je lijf protesteert.

Ik heb vanmorgen heel vroeg een half uurtje hard gelopen, en dat ging nog net.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een beetje zout tot je nemen?



Beterschap.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
De warmte vraagt meer van je lichaam dan je misschien denkt. Doe maar lekker rustig aan.
Alle reacties Link kopieren
Kan goed zijn dat je door de hitte bevangen bent. Ook wel hitteslag genaamd. Google er eens op, misschien dat je de symptomen herkent. Er wordt geadviseerd juist niét te sporten met dit weer....
Alle reacties Link kopieren
Te laag zoutgehalte? Twee uur trainen met dit weer lijkt me niet echt gezond. Rusten nu dus.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Met warm weer zetten je bloedvaten vlak onder de huid uit om je temperatuur naar beneden te brengen. Dus er is een urgente taak bijgekomen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Heb je zakjes ORS in huis? Die zou je goed kunnen gebruiken nu. Je mineralen en zouten aanvullen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Quinty schreef op 20 juli 2016 @ 22:03:

Kan goed zijn dat je door de hitte bevangen bent. Ook wel hitteslag genaamd. Google er eens op, misschien dat je de symptomen herkent. Er wordt geadviseerd juist niét te sporten met dit weer....Dit. Ik heb dat bijna standaard met dit soort weer. Meer chips eten of ORS inderdaad, nog wat extra drinken en verder helpt het mij altijd om gewoon even op bed te gaan liggen.
Alle reacties Link kopieren
Geen ors, vandaar de chips. Het trekt nu wel bij, misschien ook door de shake. Thnx voor de tips

Tja sporten met dit weer, ik heb het vaker gedaan en nooit dit gehad En die lessen waren vaak intensiever dan ik nu gedaan heb. Vandaar dat ik dacht dat het wel kon
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
( en wat is cola smerig zeg, koud of lauw maakt niet uit brrrrrrr)
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Ook geen drinkbouillon of bouillonblokjes in huis waar je wat kokend water op kunt schenken voor een snelle "soep"? Of tomaten die je dan met zout eet?
quote:PowerCube schreef op 20 juli 2016 @ 21:47:

Griepje onder de leden?Dit? Ik herken het wel van als ik me niet topfit voel. En misschien dat je het niet merkt omdat het ook nog erg warm is en je je daardoor bijvoorbeeld al heel snel erg zweterig voelt .
Alle reacties Link kopieren
quote:Quinty schreef op 20 juli 2016 @ 22:03:

Kan goed zijn dat je door de hitte bevangen bent. Ook wel hitteslag genaamd. Google er eens op, misschien dat je de symptomen herkent. Er wordt geadviseerd juist niét te sporten met dit weer....



helemaal mee eens.

met dit weer moet je niet je lichaam nog meer belasten met sport
tatsie, 2 uur trainen is roofbouw en trainen in de hitte ook. je doet dubbelop

roofbouw is dat, niet stoer maar dom
Alle reacties Link kopieren
kotsen van het trainen?

Daar zou ik wat aan doen.
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Alle reacties Link kopieren
Kan gewoon een combinatie zijn.



De luchtvochtigheid was vandaag rond de 50%, dat is best hoog. Daarbij de warmte, misschien gewoon een wat minder dagje, of gisteren iets gegeten dat niet goed meehelpt.



Mijn man fietst. En de ene dag komt hij na 50 km compleet knock-out weer thuis en een week later fietst hij fluitend 140 km en zet vervolgens thuis nog even een kastje in elkaar. Soms heb je dagen waarop het gewoon niet zo lekker gaat. Gecombineerd met het weer en afhankelijk van waar je woont de zooi die in de lucht hangt...



Kan toch wel eens.



Als het nou vaker gebeurt, laat dan eens even je suikergehalte testen. Bij mij is dat soms erg laag en dan ben ik misselijk, slap en moe. Eén of twee snoepjes druivensuiker werken dan beter dan zout. Suiker kunnen ze testen bij huisarts (gewoon bij de assistente) of apotheek.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jarenlang echt heel intensief getraind en ik heb dit ook wel eens gehad hoor. De éne dag gaat het nou eenmaal beter dan de andere. Luister eens écht naar je lichaam, het vertelt je meer dan je in eerste instantie denkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven