Lijf & Lijn alle pijlers

Net begonnen met Start to Run

29-03-2011 16:57 703 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen zondag begonnen met mijn eerste les van Evy, dit ging heel goed, vanavond mijn 2de les. Wie is er nog meer pas begonnen en wil hier gezellig meepraten?
Alle reacties Link kopieren
Ik was bij les 13 (2,3,5,5,5) en toen begonnen mijn schenen pijn te doen, dus deed ik de volgende keer weer les 13 en mijn schenen deden nog meer pijn. Dus deed ik les 13 nog een keer en inderdaad: mijn schenen deden nog meer pijn.



Ik ging naar een sportwinkel, rende op de lopende band en uit de video opname bleek duidelijk dat ik prononcerende schoenen nodig had.. mijn voeten neigden wat naar binnen. Dus ik kocht die schoenen.. (kassa).



Ik deed les 13 opnieuw.. maar $#)(*)(#$*)#$ mijn schenen deden pijn.



Ik nam even rust.. en ik ben ik bij les 10, die loop ik morgen voor de vierde keer. Vind het maar zwaar
Alle reacties Link kopieren
Hoi, er is een redelijk nieuw topic hier 'Start 2 Run & gezond leven' waar je je bij kunt aansluiten. Er zijn daar ook beginners. Zoals ik. haha ;)

tik maar op google in, dan zie je het van zelf.
Alle reacties Link kopieren
@Alex48: Ik had hetzelfde, maar dan ook zo erg dat ik niet meer kon lopen. De fysiotherapeut concludeerde scheenbeenvliesontsteking en schreef absolute rust voor. Kijk dus uit met die pijn in je schenen, want scheenbeenvliesontsteking kom je niet zomaar meer vanaf. Nooit doorlopen bij pijn, in elk geval...
Alle reacties Link kopieren
En het andere topic ben je ook gewoon welkom hoor! Ik ben ook geen vergevorderd loopster, ben nu bij les 18. Ga zo beginnen met mijn rondje, zit al klaar in mijn hardloopkleding.
Ik loop morgen les 5! Ik vind het nu nog goed te doen maar ik vrees voor de langere loopminuten. Ik vind de "lessen" wel goed te doen. Je hoeft alleen maar te doen wat Evi zegt. Soms hoop ik wel op een "komaan ge moet nog effekes volhouden" en die komt dan niet



O en volgens mij klopt het ook niet altijd. De ene minuut is soms (naar mijn idee) veel langer dan een andere, waardoor ik de neiging krijg om mee te gaan timen. Terwijl het eigenlijk helemaal niet belangrijk is.



Wat vind je er zelf van?
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde schenen-probleem. Ik was bij les 5 (+nog 7 trainingen onder begeleiding bij de sportschool, wel buiten), maar m'n schenen gingen gewoon teveel pijn doen. Ik zit nu in de absolute rust fase. Wel balen dat ik zo ook dat kleine beetje conditie dat ik had opgebouwd ook weer kwijtraak.

Doe nu (hopelijk) tijdelijk alleen krachttraining in de sportschool.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net voor de tigste keer weer begonnen. Ik geloof dat ik het ooit tot les 14 heb gehaald, maar toen kwam de klad erin.



Vandaag heb ik les 2 gelopen, ging op zich best aardig. Maar goed, het grote afhaken komt bij mij als ik langer dan 5 minuten moet lopen. Geen idee wat er mis gaat, maar ik trek het gewoon niet. En dat terwijl ik best wel een goede conditie heb, maar kennelijk kan ik gewoon niet hardlopen.



Voor donderdag staat les 3 gepland, ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
@ Flint is het dan niet handig om samen met iemand te lopen? Ik kwam nooit verder dan les 3 haha. Maar nu ik samen met vriendinnen loop, heb ik veel meer motivatie! Ook heb ik een doel, ik doe in mei en juni aan 2 wedstrijden mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een tijdje terug begonnen met 2 keer in de week lopen. Voor de carnaval was ik bij les 7, maar daarna is er niks meer van gekomen. Maar nu ik dit allemaal lees krijg ik helemaal zin om het weer op te pakken! (Al heeft het zonnetje daar misschien ook wel iets mee te maken)
Alle reacties Link kopieren
@ Indigo gewoon gaan! Het is super lekker in de morgen of wat later op de middag. Lekker in het zonnetje en achteraf voel je, je altijd beter!
Ik ga het ook weer proberen, ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tikker schreef op 29 maart 2011 @ 18:46:

O en volgens mij klopt het ook niet altijd. De ene minuut is soms (naar mijn idee) veel langer dan een andere, waardoor ik de neiging krijg om mee te gaan timen. Volgens mij begint les 13 met de uitleg dat we 1, 2 en dan 3x 5 minuten gaan rennen.. Vervolgens zegt ze: en dan beginnen we met 2 minuten.. Dus ja.. ik heb ook t gevoel dat het vaak niet klopt...
Alle reacties Link kopieren
quote:flint schreef op 29 maart 2011 @ 19:30:

Ik ben net voor de tigste keer weer begonnen. Ik geloof dat ik het ooit tot les 14 heb gehaald, maar toen kwam de klad erin.



Vandaag heb ik les 2 gelopen, ging op zich best aardig. Maar goed, het grote afhaken komt bij mij als ik langer dan 5 minuten moet lopen. Geen idee wat er mis gaat, maar ik trek het gewoon niet. En dat terwijl ik best wel een goede conditie heb, maar kennelijk kan ik gewoon niet hardlopen.



Voor donderdag staat les 3 gepland, ik ben benieuwd!





Herkenbaar, ik ben nu ook bij les 15...of eigenlijk, zondag had ik les 15 moeten lopen, maar toen was ik druk bezig in de tuin...en maandag ook, en dinsdag ook en vandaag moet ik rusten.....................



Alex48: ik had niet dezelfde pijn als jij (had het juist in m'n voet/enkel) maar als je zulke pijnen krijgt, moet je gewoon even rusten, dat kan een paar dagen zijn of een week. Als je op zo'n moment pas nieuwe schoenen gaat kopen (deed ik ook) ben je eigenlijk net te laat; of beter gezegd, je spieren hebben dan gewoon al wat klappen gehad, zijn wat overbelast en daar kunnen die nieuwe schoenen ook niks meer aan doen. Rust wel.



Ik heb het toen 2 weken heel rustig aan gedaan (5 dagen helemaal rust, en daarna na elke training 2 rustdagen en loop nu helemaal pijnvrij!
Alle reacties Link kopieren
Evy kan inderdaad niet tellen. Ik loop in de sportschool en zie dus op de band hoe lang ik gelopen heb. Ik heb al vaak gemerkt dat 2 minuten minder of meer is.



Samen lopen zou misschien beter zijn voor me, maar ik heb alleen niemand in m'n omgeving die wil hardlopen. Ja, 1 vriendin die het ook vaak probeert, maar ik heb wel vaker geprobeerd iets sportiefs met haar te doen. Op de één of andere manier zaten we dan meer op het terras dan in de sportschool .
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook net begonnen, niet met Evy maar met Renate. Tot nu toe valt het me heel erg mee, vanavond op naar les 6!
Alle reacties Link kopieren
Wat een boel reacties zeg, ga het vandaag nog ff allemaal goed doorlezen. Gisteren dus les 2 gedaan, ging goed, helemaal volgehouden maar kreeg wat pijn in 1 scheenbeen.

Ik loop nog op mijn earobic schoenen, wilde eerst proberen of het wel wat voor mij was, denken jullie dat die pijn in mijn scheenbeen met de schoenen te maken kan hebben?



Wat is het verschil tussen Evy en Renate?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben anderhalf jaar geleden begonnen met Evy, heb het helemaal uitgelopen! Ben toen voor mezelf gaan 'uitbouwen' en heb nu eergister voor het eerst bij een atletiekverening gelopen. Iets wat ik nooooit van mezelf gedacht had ooit te doen! (Was echte een luie anti sporter!) Ben stiekem erg trots!

Ben er heel positief over, zit beter in m'n vel, zowel lichamelijk als mentaal! Dus iedereen die nu net begonnen is... Heel veel succes!!! Je kan er zoveel uithalen!



Oh en wiromi, er is een Evy vs. Renate topic... misschien daar even kijken? Volgens mij gaat Renate iets vlotter!
Alle reacties Link kopieren
Geen idee wat het verschil is, wou eerst Evy downloaden, maar die kon ik niet vinden.. Dus nu doe ik het maar met Renate :-)
Alle reacties Link kopieren
Renate gaat er idd vlotter doorheen. Ik heb het nog niet gemerkt dat de minuten niet helemaal kloppen bij Evy, ik ga er toch wel vanuit dat ze wel kloppen anders wordt het lastig opbouwen haha.



Ik heb iig beide podcasts gedownload van Evy en van Renate en over 3 weken wanneer ik klaar hoop te zijn met Evy, ga ik beide eind lessen gebruiken om het een beetje op peil te houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik begreep van het Evy vs. Renate topic dat Renate ook lessen had om je 5 km op peil te houden! Dat is ook wel prettig, hoef je niet telkens dezelfde podcast af te spellen, dat wordt ook zo saai...



Maar even wat anders, ik heb de boel ooit gedownload, maar ben alweer wat computers verder... Lempicka, waar heb je het kunnen vinden?
Alle reacties Link kopieren
@ Blancheflor moet je ff in het topic start2run deel 4 kijken in de OP staat een gratis werkende link! :-)
Alle reacties Link kopieren
Is het een idee om met een leuke jonge dame te rennen?



Ik loop harder om de jonge dame in te halen

De jonge dame loopt harder om die oude vent af te schudden...

Volgens mij een win-win situatie!!



Nee ik dol maar.



Ook ik vond de 5 minuten grens heel zwaar.. schenen au.. nu les 10 dus en daar geen last mee van mijn schenen. Voel mijn benen zelf wel stevig...



Hoe oud zijn jullie zo ongeveer? Is zo'n schema niet afhankelijk van leeftijd? Ik ben intussen 55, nooit veel aan sport gedaan, 30 jaar gerookt, maar rook nu bijna 2 jaar niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Oh tof, dank lempicka!
Alle reacties Link kopieren
Alex, je zou kunnen proberen om je schenen (het liefst eigenlijk je hele been) na het sporten af te spoelen met koud water. Ja, de warme kraan helemaal uit. Het is stoer ik weet het maar volgens mij werkt het wel. Volgens mij zorgt het er voor dat een geïrriteerd botvlies geen ontstoken botvlies wordt. Ik heb ook vaak licht pijnlijke schenen en koel mijn benen altijd na het rennen. Het is daarna altijd weer gezakt, die pijn.



Hebben jullie enig idee hoe je aan een half uur goede muziek komt om op te lopen? De lessen van Evy eindigen namelijk met 1 keer 10 en 1 keer 20 minuten, in plaats van de volle 30. Eigenlijk heel stom vind ik.

Tips zijn welkom!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven