Lijf & Lijn alle pijlers

Net begonnen met Start to Run

29-03-2011 16:57 703 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen zondag begonnen met mijn eerste les van Evy, dit ging heel goed, vanavond mijn 2de les. Wie is er nog meer pas begonnen en wil hier gezellig meepraten?
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie goed bezig!

Ik start in september met de start to run trainingen, ben benieuwd!



Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar vroeg me af hoe jullie je telefoon, sleutels etc meenemen tijdens het lopen. Er zijn van die armbanden voor zag ik, maar is dat prettig?
Alle reacties Link kopieren
Hallo sportieve dames,



Ik loop al een tijdje met Evy en heb nu net de nieuwste versie mp3's ontvangen daarmee wil ik mijn schema afmaken, ik vind de muziek wat leuker.

Maar weet iemand van jullie toevallig waar ik het loopschema op papier kan vinden? En dan bedoel ik dus de versie van 2011. Van de oude versie heb ik alles al.



Alvast bedakt
Alle reacties Link kopieren
Indigoo: netjes hoor, die tijd op de 6km. En knap dat je na een aantal weken niet gelopen te hebben mee doet aan een wedstrijd.

Noodles: niet stoppen nu hè? Hoe kunnen we je weer motiveren?

Nikki: goed dat je ook begint! Blijf je hier mee schrijven? Mijn sleutels verstop ik altijd in de tuin. Ik heb een heuptasje waar ook een bidon in kan, maar mijn sleutels rammelen daar zo in.... Voor mijn telefoon heb ik nu zo'n armtasje, maar daar moet ik nog wel aan wennen. Het is nogal klef aan je arm, maar ik heb hem ook alleen nog maar hier in Spanje geprobeerd. Misschien heb ik er bij lagere temperaturen minder last van.

Morgen ga ik weer lopen, ik denk samen met mijn man want dat verdwalen van mij gaat vast een keer fout.





Enka, ik heb geen flauw idee wat je bedoeld, sorry, kan je dus niet helpen.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ben ik begonnen met Evy en zie ik ineens dit forum langs komen.. Vriendin had alles erop gezet dacht ze maar ik kon les 1 niet vinden, dus direct begonnen met les 2. Ging erg goed. Maar nu moet ik maandag maar dan kan ik niet, ik wil eigenlijk morgen gaan of kan ik dan beter tot dinsdag wachten? Heb een jaar niet gesport ivm zwangerschap dus had in een ver verleden een goede conditie...
Alle reacties Link kopieren
Sanne, ik denk dat je beter tot dinsdag kunt wachten. Het probleem is meestal niet je conditie maar de belasting van je lichaam. Daar heb je die rustdagen echt wel voor nodig.



Ik heb net 5 km gelopen. Later dan gepland, om kwart voor elf ging ik weg en toen was het eigenlijk al te warm. Maar het ging prima. Had wel pijn in mijn arm, ik ben gisteravond uitgegleden bij een klimpartij op een rots .
Alle reacties Link kopieren
quote:Nikkie79 schreef op 26 augustus 2011 @ 22:39:

Wat zijn jullie goed bezig!

Ik start in september met de start to run trainingen, ben benieuwd!



Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar vroeg me af hoe jullie je telefoon, sleutels etc meenemen tijdens het lopen. Er zijn van die armbanden voor zag ik, maar is dat prettig?



He, wat leuk, ik ga ook in september beginnen! Had nog even geprobeerd om een nieuw topic te starten, maar daar lijkt niet zoveel animo voor te zijn, dus als het mag sluit ik me ook graag hier aan.



Ik heb een paar jaar terug trouwens ook gelopen, en toen stopte ik m'n sleutels tussen m'n veters en de tong van mijn schoen in. Werkt ook goed.



Ik heb laatst schoenen gekocht, en ben nu een beetje hapsnap aan het wandelen om aan de schoenen te wennen en mijn lijf aan de loopbelasting te laten wennen. Nu wandelde ik altijd al veel, dus dat zou niet perse nodig zijn denk ik, maar ik vind het toch wel fijn om me een beetje voor te bereiden op de cursus.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, nieuwe mensen erbij! Moosey, ik had al op jouw topic gereageerd, maar schrijf normaal inderdaad hier.



Amaia, leuk dat je ook in Spanje loopt, bevalt dat wel, ondanks de hitte? En leuk dat je je slag hebt geslagen wat kleding betreft!



Noodles, is je zoontje inmiddels weer beter? Slopend inderdaad, zieke kinderen. Sterkte ermee.



Hier de afgelopen dagen niet gelopen, maar vandaag of morgen ga ik weer beginnen (afhankelijk van wanneer Ramadan voorbij is, maar geruchten doen de ronde dat vandaag de laatste dag is, dus dan ga ik meteen vanavond lopen). Ik heb voor die oefeningen voor krachttraining een schema geplukt van internet, speciaal voor vrouwen, tieners en beginners. En dat is voorlopig zwaar genoeg, zie het spierpijn verhaal. Ik dacht dat ik er wel bij kon lopen ondanks die spierpijn. De dag erna kon ik nauwelijks op het toilet gaan zitten, zo'n last had ik Nu is het gelukkig weer beter. Maar vooral het squatten levert spierpijn op bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Moosey, welkom hier! Leuk dat je meeschrijft. Ga je met een groep lopen? Omdat je schrijft over een cursus die in september start.

Sasati, welkom terug na de Ramadan. Weet je zeker dat het een krachttraining voor beginners was ?



Ik vind het heerlijk om in Spanje te lopen. Vooral omdat je meestal na een vakantie zwaarder terug komt van al die tapas, cerveza's en rosado's :-)

Ik probeer wel voor 9 uur te lopen zodat het niet te warm is. Morgen nog 1 keer, en dan zit onze vakantie er weer op
Alle reacties Link kopieren
Dank amaia

Ja, ik ga met een cursus beginnen, wil eigenlijk al wel langer lopen maar ben wat angstig voor blessures (ook omdat ik vrij fysiek werk doe, en als ik niet kan werken heb ik geen inkomen (freelancer) ) dus het leek me goed om onder begeleiding te beginnen.



Sasati, ja, dan kom je er weer achter dat je allerhande spieren hebt die je zelden gebruikt Ik ben momenteel in het buitenland aan het werk en was eergister even een vrij steile bergweg op en afgewandeld. Jongensjongens, ik had de rest van de dag moeite met lopen wegens verzuurde bovenbenen en gister fikse spierpijn in m'n kuiten. Moet zeggen dat deze omgeving wel gezond gedrag inspireert, heb heel wat afgefietst, gezwommen en gewandeld de afgelopen dagen
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt wel leuk, Moosey. Waar zit je precies (als je dat kwijt wilt natuurlijk)?



Amaia, jammer dat je vakantie er weer bijna op zit. Wel koeler straks weer in Nl, ivm het lopen gunstig.



Net even krachttraining gedaan en het squatten voelde weer heftig, de rest gaat me gemakkelijker af. Morgen ga ik lopen.
Alle reacties Link kopieren
In Zurich, Sasati. Hier een week geweest, en het is echt indrukwekkend prachtig, de stad ligt om een immens meer, met daaromheen dan weer bergen. Echt sprookjesachtig. Maar morgen weer naar huis rijden, helaas. Of nou ja, lekker weer naar huis en naar m'n lief ook natuurlijk. Maar ik heb het hier wel extreem naar m'n zin gehad.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt prachtig Moosey! Gaaf als je daar voor je werk naar toe moet. Ik heb net weer gelopen, mán, dat was afzien. Gisteravond bij vrienden gegeten die hier ook op de camping zitten. Te veel Cerveza en te veel kip. Laat op bed en dus ook niet zo vroeg er uit. Dan is het echt te warm om te lopen. Halverwege kwam ik mijn man tegen. Die was bezig met een rondje van 12 km. Gezellig samen terug gelopen. Vandaag de laatste dag hier. Straks nog even naar het strand en dan de boel weer inpakken.
hey allemaal,



Ik ben ook weer van de partij

Vanmorgen weer mijn normale rondje van 6,7 km gelopen.

Het ging best goed, al heb ik 2 keer een halve minuut wandelen ingelast omdat ik er toch nog een beetje in moest komen na een paar weken niet lopen

misschien toch de laatste paar lessen van evy 0-5 km opnieuw lopen?

Hoe dan ook ben ik weer begonnen, woensdag ga ik weer!
Alle reacties Link kopieren
Noodles: goed dat je weer begonnen bent!! Ik denk niet dat je de laatste lessen nog een keer hoeft te lopen hoor, volgende keer gaat het vast beter.



Ik heb net les 21 gerend, een intervaltraining. Daarmee mijn gemiddelde snelheid opgeschroefd tot 9.8 km per uur, en dat is voor mij heul hard :-)

Lekker om weer op bekende Nederlandse en vooral vlakke bodem te rennen.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heel leuk, Moosey!

Noodles, ik herken het, dat je na een paar weken weinig of niet lopen er weer in moet komen.

Amaia, klinkt als een goed tempo!



Gisteren weer eens gelopen en dat ging lekker! Twee dagen ervoor ging het echt enorm slecht, met heel veel moeite een half uur weten te lopen. Daarna was ik wel trots (fier moet ik eigenlijk zeggen ) dat ik het toch had volgehouden. Maar goed, gisteren ging het een stuk beter, morgen zien we wel weer.
Alle reacties Link kopieren
quote:enka schreef op 26 augustus 2011 @ 22:42:

Hallo sportieve dames,



Ik loop al een tijdje met Evy en heb nu net de nieuwste versie mp3's ontvangen daarmee wil ik mijn schema afmaken, ik vind de muziek wat leuker.

Maar weet iemand van jullie toevallig waar ik het loopschema op papier kan vinden? En dan bedoel ik dus de versie van 2011. Van de oude versie heb ik alles al.



Alvast bedaktHa Anka, je bericht is al oud maar wellicht heb je het schema nog niet. Het schema van 0-5 km 2011 heb ik wel. Weet alleen niet waar ik het schema vandaag heb. Als je een e-mail adres hebt stuur ik het je toe.
Alle reacties Link kopieren
Up Up!



Gisteren 35 minuten gelopen, iets van 5,2km. Ging wel goed, maar ik kijk uit naar wat koelere temperaturen. Ik ben steeds een tomaat wanneer ik klaar ben (tot vermaak van mijn kinderen, dat dan weer wel).
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig dames!!

Noodles: ben je woensdag nog geweest? En zo ja: hoe ging het? Ik merk zelf meestal dat als ik een tijdje niet gelopen heb, de eerste keer heel slecht gaat. Maar als ik dan een paar dagen later weer ga, gaat het weer als vanouds. Hopelijk werkt het bij jou ook zo.



Ik loop momenteel (te) weinig, 1à 2 keer per week. Zondag ga ik samen met een vriendinnetje wel weer meedoen aan een wedstrijdje, 5km deze keer. Ben benieuwd hoe ik het er vanaf ga brengen, aangezien zaterdagavond een behoorlijk feestje gepland staat :P



En dan heb ik nog even een vraagje aan jullie allemaal: hoe motiveren jullie jezelf om na een lange, drukke dag (bijv na je werk) nog te gaan lopen? In de vakantie ging het prima, maar ik merk dat ik het nu veel moeilijker vind om te gaan. En aangezien mijn weken vanaf maandag enorm vol zijn, ben ik benieuwd hoe dat zal gaan. En ik ben ook wel benieuwd naar hoe dat bij jullie gaat
Alle reacties Link kopieren
Leuk Indigoo, een wedstrijd! Lijkt me heel motiverend.



Als ik het druk heb probeer ik 's morgens te lopen (dan heb ik het 'gehad') en bovendien geeft het me energie voor de rest van de dag. 's Avonds vind ik het dan een stuk moeilijker om mezelf te motiveren. Daarbij is het voor mij altijd gewoon even tijd zoeken, ik ben 'huisvrouw', maar met vier kinderen, zorg voor schoonmoeder, heb ik vaak niet echt veel tijd over, dus plan ik het liefst de boel vroeg.



Vandaag 35 minuten gelopen, ging goed.
Alle reacties Link kopieren
Al klaar voor de training van morgen Moosey?
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt alsof je inderdaad genoeg te doen hebt op een dag sasati! Ik ben niet bepaald een ochtendmens, maar ik ga het gewoon eens proberen om 's morgens te lopen...wie weet knap ik er juist wel van op ;) En zo'n wedstrijd werkt inderdaad wel motiverend! Niet dat ik de illusie heb een toptijd te lopen, maar het motiveert me wel om te trainen
Alle reacties Link kopieren
quote:Nikkie79 schreef op 09 september 2011 @ 21:03:

Al klaar voor de training van morgen Moosey?



Nou, het komt lekker uit, had een heel drukke week en mijn werkdag vandaag was ook zwaarder en vooral langer (ben net een half uurtje klaar) dan verwacht, maar ik ga natuurlijk wel morgen Heb er echt wel zin in ja, hoop dat het ook leuk is en dat ik mezelf straks ook door de week kan motiveren! Dat zal nog wel m'n valkuil worden, als ik naar afgelopen week kijk, zou ik niet zo goed weten wanneer ik had kunnen lopen. Maar komende week is gelukkig minder druk.



Ik zal laten weten hoe het was morgen, jij ook he?
Alle reacties Link kopieren
Zo! Dat hebben we ook weer overleefd



Uit bed komen was niet heel feestelijk, maar de training was leuk. Grote groep wel, zeker 25 man, maar het is ook een mooie locatie om te lopen. Ik heb alles volgehouden (we deden 2 keer dezelfde intervaltraining, eerst 1, dan 2, dan 3 minuten hardlopen (of nou ja, 'dribbelen') met wandelen ertussen. De 3 minuten vond ik wel pittig, maar meer doordat m'n kuiten verzuurden dan doordat ik te weinig lucht had ofzo. Maar ik vermoed dat dat wel iets te maken kan hebben met mijn werkweek en aantal uur slaap van vannacht. Heb de hele week heel veel gestaan/gelopen, dus ben benieuwd of het minder is als ik een iets rustiger week heb.



Maandag of dinsdag maar weer proberen Nikki, hoe ging het bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het ook een leuke training. Alles ging wel in een heel rustig tempo, maar dat is goed voor het opbouwen denk ik. En met het benauwde weer was het ook wel prima. Mijn groep was ook iets van 25 man en het niveauverschil was best groot. Wat ik minder vond is dat er nogal wat clubjes vrouwen meedoen die elkaar al kennen en dan constant gaan kletsen tijdens het wandelen. Ben benieuwd hoe dat volgende keer gaat, hopelijk is het dan te inspannend om steeds te praten



Het is voor mij een totaal nieuwe ervaring om op zaterdag op tijd op te staan, maar ik voelde me erg lekker na de les. Was al 1,5 uur buiten geweest en had nog een hele dag voor me!



Hopen dat het deze week een beetje goed weer is voor de trainingen.
Alle reacties Link kopieren
Heeej ladies,



Ik ben vanmorgen opgestaan met het idee om te gaan starten met start2run... helemaal zin in... maar mijn zin is flink weg gezakt!

Het lukt mij maar niet om de bestanden te downloaden! ik heb een downloadprogramma gedoawnload met als gevolg dat mijn computere helmaal optilt is geslagen!!! Eindelijk na dik 1,5 uur heeft mijn computer weer verbinding kunnen vinden met internet... Wie kan mij helpen met de bestanden....:(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven