Lijf & Lijn alle pijlers

Niet ongesteld geworden

24-02-2017 21:39 14 berichten
Ik ben nu al een aantal weken bezig met afvallen, wat heel goed gaat. Maar er is iets raars aan de hand. Ik ben namelijk nog niet ongesteld geworden. Wat ik eigenlijk vorig week wel verwachtte. Ik houd het niet precies bij en ik weet niet precies wanneer ik ongesteld word maar meestal kan ik het wel redelijk inschatten. Dus laat maar zeggen ruim een week overtijd. Ik heb/had PCOS maar daar heb ik 3 jaar geen last meer van gehad omdat ik toen ben begonnen met afvallen. Ik ben in die 3 jaar echt iedere maand regelmatig ongesteld geworden ondanks dat ik weer was aangekomen. Ik ben in januari wel ongesteld geworden.



Zou het zo kunnen zijn dat het door het afvallen komt? Ik eet trouwens koolhydraatarm.



Ik hoop dat jullie meer weten.
Hoe zouden wij meer moeten weten over jouw cyclus?

Soms is het regelmatig, soms niet. Of je bent zwanger, kan ook nog.
Ben je heel licht?
Zwanger?
Ik ben niet zwanger;)
Hoeveel ben je afgevallen? Mij huisarts heeft mij wel eens verteld dat ineens meer dan 5kg afvallen of aankomen in een korte periode dit je cyclus kan beïnvloeden
Ik ben nog niet zoveel afgevallen. 2 kg ongeveer in een geleidelijk tempo.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt koolhydraatarm en koolhydraatarm. Beter de geraffineerder suikers links laten liggen maar ook weer niet overdrijven met koolhydraten vermijden. Bij pcos spelen naast insulineresistentie ook bepaalde tekorten, zoals zink, in je lichaam. Beter dus wel gevarieerd eten en misschien wat supplementen, om de hormonen wat te ondersteunen. Plus regelmatig bewegen.

https://www.gezondblog.nl/pms-pcos-klachten/
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het door het afvallen kan komen, maar ik denk niet dat je dat jezelf af moet vragen na pas een week overtijd.
Je lijf is geen atoomklok hoor. Je kan echt wel eens af en toe wat later ongesteld worden, en aangezien je totaal geen beeld hebt van je cyclus des te meer.

Twee kilo afvallen heeft echt geen invloed op je menstruatie.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen is wel eens over tijd. Je menstruatie stopt pas vanwege het afvallen als je echt veel te licht bent. En PCOS kan terugkomen en heeft niet altijd met overgewicht te maken.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Hoe oud ben je?
Alle reacties Link kopieren
Heb je soms veel spelt gegeten?

Daar raken mijn hormonen van slag van.
Ik ben 20 jaar en nee ik eet geen speltbrood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven